18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Condemnat a sis anys de presó per intentar matar a un home i ferir a un altre en València

Ciutat de la justícia de València

El penat haurà de pagar 8.941 euros a la Conselleria de Sanitat com a responsabilitat civil | Wikipedia

 

La Secció Quinta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys de presó per un delicte d’intent d’homicidi i a un any per un delicte de lesions, els dos amb l’atenuant de reparació del mal, a un home que va apunyalar a un altre en un parc de València i va ferir a un tercer que va eixir en defensa de la primera víctima. 

 

A demés, el penat no podrà arrimar-se ni comunicar-se amb cap dels dos ferits i haurà de pagar a la Conselleria de Sanitat 8.491 euros com a responsabilitat civil pels tractaments mèdics i sanitaris que van necessitar els dos perjudicats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els fets es van produir cap a les 18.00 hores del 17 d’octubre de 2018 en un parc de València, quan el condemnat i la primera de les víctimes van començar una discussió que va acabar amb una agressió mútua. 

 

L’agredit va tardar 129 dies en curar-se

L’acusat va abandonar el parc, però poc després va buscar al seu rival, que es trobava en un altre jardí de la ciutat, i li va clavar una navalla en el braç. L’agredit va fugir i va demanar ajuda en una botiga de roba, a on va ser sorprés per l’agressor, que el va tornar a apunyalar diferents voltes en la panxa i en el pit. Com a conseqüència, li va causar ferides que van tardar 129 dies en sanar i que li van deixar cinc cicatrius, una d’elles de 24 centímetres.

 

Mentres era agredit en la botiga, un amic del ferit va intervindre en la seua defensa, però l’agressor també li va clavar el ganivet, li va donar colps i li va trencar el nas i un dit de la mà, entre altres lesions. 

 

La sentència, que es va dictar després de què les parts conseguiren un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes, és ferma i no es pot recórrer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís denuncia persecució a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat este dimarts una persecució judicial i política contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral per presumpte encobriment. El partit reclama una democratització de la justícia i apel·la a les forces democràtiques.

Gradolí: ‘No hi haurà normalitat’ mentres es protegisca a Mazón

Mariló Gradolí ha afirmat davant la comissió d'investigació de Les Corts que no hi haurà normalitat si es protegix a Carlos Mazón. Ha reclamat veritat i assumpció de responsabilitats.

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.