Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Condemnen una parella per criar de manera il·legal furons en sa casa de Chiva

El Jutjat penal número 2 de València ha condemnat a 18 mesos de presó a una parella que tenia en el seu domicili de Chiva, a la Foia de Bunyol, un criader il·legal de furons, en el qual els animals es trobaven en molt males condicions higièniques. La sentència, que els condemna per un delicte de maltractament animal continuat, va ser dictada després d'un judici de conformitat en el qual els acusats es van declarar culpables i es van beneficiar d'una rebaixa en la petició de pena que va fer el ministeri fiscal, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Els criadors no podran tenir animals durant quatre anys i hauran d'indemnitzar amb més de 750 euros a l'associació que va assumir la cura dels furons que van sobreviure. Els condemnats no ingressaran a la presó. La pena de presó els ha sigut suspesa amb la condició que no tornen a delinquir en dos anys. El criader va ser localitzat en setembre de 2015 i no disposava d'autorització administrativa. Els animals es trobaven en «condicions higièniques deplorables», en gàbies plenes d'excrements, sense aliment ni aigua neta i sense l'adequat control veterinari.

  

  

 

Últimes notícies

Detinguda per escanyar amb el cable d’una aspiradora a una amiga a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys ha sigut arrestada pel presumpte escanyament amb el cable d'una aspiradora de la seua amiga, de 66, en un apartament de Benidorm. La Policia Nacional dirigix una investigació que continua oberta.

Sanitat pagarà 34.673 euros als fills d’un pacient mort per una sonda mal col·locada

El CJC estima parcialment la reclamació per funcionament anormal del servici i proposa 34.673 euros per als dos fills d'un pacient mort després d'una PEG mal posicionada.

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.