9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Es confirmen les condemnes a 22 i 17 anys de presó dels dos acusats del ‘crim de Patraix’

 

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat íntegrament les condemnes de 22 i 17 anys de presó, respectivament, d’una dona i un home per assassinar al marit d’ella en un garatge del barri de Patraix el 16 d’agost de 2017.

La resolució, notificada este dimecres a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, desestima els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats, María Jesús M.C., i Salvador R.L., contra la sentència dictada per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València el 16 de novembre del passat any.

Respecte de la primera, la Sala civil i Penal no aprecia la vulneració de drets fonamentals com la presumpció d’innocència, al·legada per l’advocat defensor davant la influència que, al seu judici, havia tingut en el veredicte del jurat popular un possible “judici paral·lel” per la transcendència informativa de la vista.

Els magistrats destaquen en este sentit el “lloable i constant esforç” realitzat pel magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat en l’Audiència per a recalcar als membres del jurat “l’absoluta necessitat d’atindre’s en la seua valoració probatòria de manera exclusiva en la prova practicada en el plenari”.

A més, “la mateixa motivació de l’objecte del veredicte (per més que no siga compartit per la recurrent) és també expressiu que no va existir cap afectació als citats drets fonamentals ni les plurals referències contingudes en els mitjans de comunicació van afectar la valoració probatòria realitzada pels jurats i la sentència”, precisen.

La Sala conclou que el jurat popular “va realitzar una motivació més que suficient” sobre la participació de María Jesús M.C. en la mort dolosa del seu marit.

El Tribunal tampoc estima els motius del recurs d’esta penada per infracció de llei en relació a l’aplicació del delicte d’assassinat i l’agreujant de traïdoria, així com per la pena finalment imposada, “que si bé no és la mínima tampoc és la màxima”, per la qual cosa no pot ser qualificada d’“arbitrària”.

Els magistrats també han desestimat el recurs interposat per la representació processal de l’altre condemnat, Salvador R.L. La Sala rebutja que la sentència d’instància incórrega en cap infracció legal per considerar com a lleu, i no com molt qualificada, l’atenuant de col·laboració amb la Justícia i confessió tardana, o per no aplicar l’atenuant de reparació del mal.

Així, el TSJCV considera ajustada a dret la pena finalment imposada a este acusat i que el magistrat president del Tribunal del Jurat va fonamentar en “la gravetat dels fets” i en la forma en què estos es van cometre.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.