Es confirmen les condemnes a 22 i 17 anys de presó dels dos acusats del ‘crim de Patraix’

 

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat íntegrament les condemnes de 22 i 17 anys de presó, respectivament, d’una dona i un home per assassinar al marit d’ella en un garatge del barri de Patraix el 16 d’agost de 2017.

La resolució, notificada este dimecres a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, desestima els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats, María Jesús M.C., i Salvador R.L., contra la sentència dictada per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València el 16 de novembre del passat any.

Respecte de la primera, la Sala civil i Penal no aprecia la vulneració de drets fonamentals com la presumpció d’innocència, al·legada per l’advocat defensor davant la influència que, al seu judici, havia tingut en el veredicte del jurat popular un possible “judici paral·lel” per la transcendència informativa de la vista.

Els magistrats destaquen en este sentit el “lloable i constant esforç” realitzat pel magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat en l’Audiència per a recalcar als membres del jurat “l’absoluta necessitat d’atindre’s en la seua valoració probatòria de manera exclusiva en la prova practicada en el plenari”.

A més, “la mateixa motivació de l’objecte del veredicte (per més que no siga compartit per la recurrent) és també expressiu que no va existir cap afectació als citats drets fonamentals ni les plurals referències contingudes en els mitjans de comunicació van afectar la valoració probatòria realitzada pels jurats i la sentència”, precisen.

La Sala conclou que el jurat popular “va realitzar una motivació més que suficient” sobre la participació de María Jesús M.C. en la mort dolosa del seu marit.

El Tribunal tampoc estima els motius del recurs d’esta penada per infracció de llei en relació a l’aplicació del delicte d’assassinat i l’agreujant de traïdoria, així com per la pena finalment imposada, “que si bé no és la mínima tampoc és la màxima”, per la qual cosa no pot ser qualificada d’“arbitrària”.

Els magistrats també han desestimat el recurs interposat per la representació processal de l’altre condemnat, Salvador R.L. La Sala rebutja que la sentència d’instància incórrega en cap infracció legal per considerar com a lleu, i no com molt qualificada, l’atenuant de col·laboració amb la Justícia i confessió tardana, o per no aplicar l’atenuant de reparació del mal.

Així, el TSJCV considera ajustada a dret la pena finalment imposada a este acusat i que el magistrat president del Tribunal del Jurat va fonamentar en “la gravetat dels fets” i en la forma en què estos es van cometre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.

Els mutualistes de MUFACE a València ja accedixen a la recepta electrònica

Més de 60.500 mutualistes adscrits a entitats concertades a la província de València poden retirar la seua medicació amb targeta, sense recepta en paper. El sistema és interoperable en la Comunitat i en territoris on ja està actiu, amb visats electrònics i major seguretat.

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.