Es confirmen les condemnes a 22 i 17 anys de presó dels dos acusats del ‘crim de Patraix’

 

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat íntegrament les condemnes de 22 i 17 anys de presó, respectivament, d’una dona i un home per assassinar al marit d’ella en un garatge del barri de Patraix el 16 d’agost de 2017.

La resolució, notificada este dimecres a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, desestima els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats, María Jesús M.C., i Salvador R.L., contra la sentència dictada per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València el 16 de novembre del passat any.

Respecte de la primera, la Sala civil i Penal no aprecia la vulneració de drets fonamentals com la presumpció d’innocència, al·legada per l’advocat defensor davant la influència que, al seu judici, havia tingut en el veredicte del jurat popular un possible “judici paral·lel” per la transcendència informativa de la vista.

Els magistrats destaquen en este sentit el “lloable i constant esforç” realitzat pel magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat en l’Audiència per a recalcar als membres del jurat “l’absoluta necessitat d’atindre’s en la seua valoració probatòria de manera exclusiva en la prova practicada en el plenari”.

A més, “la mateixa motivació de l’objecte del veredicte (per més que no siga compartit per la recurrent) és també expressiu que no va existir cap afectació als citats drets fonamentals ni les plurals referències contingudes en els mitjans de comunicació van afectar la valoració probatòria realitzada pels jurats i la sentència”, precisen.

La Sala conclou que el jurat popular “va realitzar una motivació més que suficient” sobre la participació de María Jesús M.C. en la mort dolosa del seu marit.

El Tribunal tampoc estima els motius del recurs d’esta penada per infracció de llei en relació a l’aplicació del delicte d’assassinat i l’agreujant de traïdoria, així com per la pena finalment imposada, “que si bé no és la mínima tampoc és la màxima”, per la qual cosa no pot ser qualificada d’“arbitrària”.

Els magistrats també han desestimat el recurs interposat per la representació processal de l’altre condemnat, Salvador R.L. La Sala rebutja que la sentència d’instància incórrega en cap infracció legal per considerar com a lleu, i no com molt qualificada, l’atenuant de col·laboració amb la Justícia i confessió tardana, o per no aplicar l’atenuant de reparació del mal.

Així, el TSJCV considera ajustada a dret la pena finalment imposada a este acusat i que el magistrat president del Tribunal del Jurat va fonamentar en “la gravetat dels fets” i en la forma en què estos es van cometre.

Últimes notícies

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.
FILMOTECA D'ESTIU