Es confirmen les condemnes a 22 i 17 anys de presó dels dos acusats del ‘crim de Patraix’

 

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat íntegrament les condemnes de 22 i 17 anys de presó, respectivament, d’una dona i un home per assassinar al marit d’ella en un garatge del barri de Patraix el 16 d’agost de 2017.

La resolució, notificada este dimecres a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, desestima els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats, María Jesús M.C., i Salvador R.L., contra la sentència dictada per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València el 16 de novembre del passat any.

Respecte de la primera, la Sala civil i Penal no aprecia la vulneració de drets fonamentals com la presumpció d’innocència, al·legada per l’advocat defensor davant la influència que, al seu judici, havia tingut en el veredicte del jurat popular un possible “judici paral·lel” per la transcendència informativa de la vista.

Els magistrats destaquen en este sentit el “lloable i constant esforç” realitzat pel magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat en l’Audiència per a recalcar als membres del jurat “l’absoluta necessitat d’atindre’s en la seua valoració probatòria de manera exclusiva en la prova practicada en el plenari”.

A més, “la mateixa motivació de l’objecte del veredicte (per més que no siga compartit per la recurrent) és també expressiu que no va existir cap afectació als citats drets fonamentals ni les plurals referències contingudes en els mitjans de comunicació van afectar la valoració probatòria realitzada pels jurats i la sentència”, precisen.

La Sala conclou que el jurat popular “va realitzar una motivació més que suficient” sobre la participació de María Jesús M.C. en la mort dolosa del seu marit.

El Tribunal tampoc estima els motius del recurs d’esta penada per infracció de llei en relació a l’aplicació del delicte d’assassinat i l’agreujant de traïdoria, així com per la pena finalment imposada, “que si bé no és la mínima tampoc és la màxima”, per la qual cosa no pot ser qualificada d’“arbitrària”.

Els magistrats també han desestimat el recurs interposat per la representació processal de l’altre condemnat, Salvador R.L. La Sala rebutja que la sentència d’instància incórrega en cap infracció legal per considerar com a lleu, i no com molt qualificada, l’atenuant de col·laboració amb la Justícia i confessió tardana, o per no aplicar l’atenuant de reparació del mal.

Així, el TSJCV considera ajustada a dret la pena finalment imposada a este acusat i que el magistrat president del Tribunal del Jurat va fonamentar en “la gravetat dels fets” i en la forma en què estos es van cometre.

Últimes notícies

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.
FILMOTECA D'ESTIU