Es confirmen les condemnes a 22 i 17 anys de presó dels dos acusats del ‘crim de Patraix’

 

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat íntegrament les condemnes de 22 i 17 anys de presó, respectivament, d’una dona i un home per assassinar al marit d’ella en un garatge del barri de Patraix el 16 d’agost de 2017.

La resolució, notificada este dimecres a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, desestima els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats, María Jesús M.C., i Salvador R.L., contra la sentència dictada per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València el 16 de novembre del passat any.

Respecte de la primera, la Sala civil i Penal no aprecia la vulneració de drets fonamentals com la presumpció d’innocència, al·legada per l’advocat defensor davant la influència que, al seu judici, havia tingut en el veredicte del jurat popular un possible “judici paral·lel” per la transcendència informativa de la vista.

Els magistrats destaquen en este sentit el “lloable i constant esforç” realitzat pel magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat en l’Audiència per a recalcar als membres del jurat “l’absoluta necessitat d’atindre’s en la seua valoració probatòria de manera exclusiva en la prova practicada en el plenari”.

A més, “la mateixa motivació de l’objecte del veredicte (per més que no siga compartit per la recurrent) és també expressiu que no va existir cap afectació als citats drets fonamentals ni les plurals referències contingudes en els mitjans de comunicació van afectar la valoració probatòria realitzada pels jurats i la sentència”, precisen.

La Sala conclou que el jurat popular “va realitzar una motivació més que suficient” sobre la participació de María Jesús M.C. en la mort dolosa del seu marit.

El Tribunal tampoc estima els motius del recurs d’esta penada per infracció de llei en relació a l’aplicació del delicte d’assassinat i l’agreujant de traïdoria, així com per la pena finalment imposada, “que si bé no és la mínima tampoc és la màxima”, per la qual cosa no pot ser qualificada d’“arbitrària”.

Els magistrats també han desestimat el recurs interposat per la representació processal de l’altre condemnat, Salvador R.L. La Sala rebutja que la sentència d’instància incórrega en cap infracció legal per considerar com a lleu, i no com molt qualificada, l’atenuant de col·laboració amb la Justícia i confessió tardana, o per no aplicar l’atenuant de reparació del mal.

Així, el TSJCV considera ajustada a dret la pena finalment imposada a este acusat i que el magistrat president del Tribunal del Jurat va fonamentar en “la gravetat dels fets” i en la forma en què estos es van cometre.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.