Augmenten a 45 els presos de Villena contagiats per coronavirus

 

Actualització 27/01/20201 a les 16.25 hores. Els resultats de les proves PCR fetes este dimarts, 26 de gener, als reclusos de la presó de Villena han confirmat 28 nous casos positius per coronavirus

 

Fins al moment, són 45 els interns que han donat positiu, tal com ha confirmat Institucions Penitenciàries. A demés, han informat que 140 reclusos es troben aïllats per precaució en les seues cel·les

 

D’altra banda, set funcionaris del centre penitenciari de Villena es troben de baixa per donar positiu per Covid-19. Cal destacar que un reclús ha hagut de ser traslladat a un hospital en haver empitjorat la seua salut

 

Confirmat un brot de coronavirus amb 15 contagiats en la presó de Villena

Sis mòduls d’un centre penitenciari de la localitat de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), es troben confinats a causa d’un brot de coronavirus que s’ha estès en les dos últimes setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els contagis s’han disparat entre els reclusos i els funcionaris de la presó, de tal manera que el director ha pres la determinació de cessar les comunicacions vis a vis per a evitar la transmissió del virus.

 

Des de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries asseguren que hi ha 15 casos positius d’interns contagiats i tots són asimptomàtics. Els afectats pertanyen al mòdul sènior o de destinacions i els seus companys de pavelló han donat negatiu en les dos proves PCR que se’ls han fet.

 

Els contagiats es troben en el ‘mòdul Covid’

Per contra, l’associació de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMPM) afirma que en el mòdul sènior hi ha 14 presos contagiats i en el mòdul 4 altres quatre interns més.

 

Esta associació ha manifestat que l’aïllament dels presos en les seues cel·les afecta quatre pavellons, entre ells el conegut com a ‘mòdul Covid, a on estan ingressant els contagiats i els interns que han de passar una quarantena.

 

Han prohibit les comunicacions i els ‘vis a vis’

L’associació assenyala que en altres tres departaments els interns estan confinats en els seus mòduls, però poden eixir de les seues cel·les i fer vida comuna, encara que s’han suprimit les comunicacions en locutoris, a demés dels ‘vis a vis’ prohibits per a tots els presos

 

La direcció de la presó de Fontcalent preveu alçar este dimecres el confinament a dos mòduls i en uns dies a altres dos, segons ha informat Institucions Penitenciàries al citat mitjà.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.