17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Augmenten a 45 els presos de Villena contagiats per coronavirus

 

Actualització 27/01/20201 a les 16.25 hores. Els resultats de les proves PCR fetes este dimarts, 26 de gener, als reclusos de la presó de Villena han confirmat 28 nous casos positius per coronavirus

 

Fins al moment, són 45 els interns que han donat positiu, tal com ha confirmat Institucions Penitenciàries. A demés, han informat que 140 reclusos es troben aïllats per precaució en les seues cel·les

 

D’altra banda, set funcionaris del centre penitenciari de Villena es troben de baixa per donar positiu per Covid-19. Cal destacar que un reclús ha hagut de ser traslladat a un hospital en haver empitjorat la seua salut

 

Confirmat un brot de coronavirus amb 15 contagiats en la presó de Villena

Sis mòduls d’un centre penitenciari de la localitat de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), es troben confinats a causa d’un brot de coronavirus que s’ha estès en les dos últimes setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els contagis s’han disparat entre els reclusos i els funcionaris de la presó, de tal manera que el director ha pres la determinació de cessar les comunicacions vis a vis per a evitar la transmissió del virus.

 

Des de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries asseguren que hi ha 15 casos positius d’interns contagiats i tots són asimptomàtics. Els afectats pertanyen al mòdul sènior o de destinacions i els seus companys de pavelló han donat negatiu en les dos proves PCR que se’ls han fet.

 

Els contagiats es troben en el ‘mòdul Covid’

Per contra, l’associació de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMPM) afirma que en el mòdul sènior hi ha 14 presos contagiats i en el mòdul 4 altres quatre interns més.

 

Esta associació ha manifestat que l’aïllament dels presos en les seues cel·les afecta quatre pavellons, entre ells el conegut com a ‘mòdul Covid, a on estan ingressant els contagiats i els interns que han de passar una quarantena.

 

Han prohibit les comunicacions i els ‘vis a vis’

L’associació assenyala que en altres tres departaments els interns estan confinats en els seus mòduls, però poden eixir de les seues cel·les i fer vida comuna, encara que s’han suprimit les comunicacions en locutoris, a demés dels ‘vis a vis’ prohibits per a tots els presos

 

La direcció de la presó de Fontcalent preveu alçar este dimecres el confinament a dos mòduls i en uns dies a altres dos, segons ha informat Institucions Penitenciàries al citat mitjà.

Últimes notícies

Barrachina acusa el Ministeri de boicotejar la recuperació i retardar solucions davant noves riuades

El conseller Miguel Barrachina ha denunciat que el MITECO frena l'execució d'obres contra inundacions, amb projectes que tardaran tres anys i alertes a cinc. També retrau la falta de resposta a un pla de 2.490 milions remés fa més d'un any.

Camarero situa la reconstrucció com a prioritat del pròxim president de la Generalitat

Susana Camarero ha assegurat que la prioritat del futur president, Juanfran Pérez Llorca, serà continuar la reconstrucció després de la DANA. El Consell lliga l'agenda i les negociacions a garantir estabilitat fins a la investidura.

Vivenda destina 5 milions a recuperar monuments de Patrimoni Històric en la Comunitat

Vivenda i Agenda Urbana ha aprovat una resolució parcial definitiva del Programa 2% Cultural que distribuïx 49 milions; 4,95 aniran a la Comunitat Valenciana.

Camarero insta a Diana Morant a deixar els crits i centrar-se en l’ajuda per la DANA

La portaveu del Consell ha demanat a la líder del PSPV que abandone els atacs i s'implique en les ajudes per la DANA. També ha defés que Mazón ha donat explicacions i ha reclamat criteris comuns per a l'És-Alert.

Desmantellada la ‘franquícia’ del Càrtel de Jalisco Nova Generació a Espanya amb 20 detinguts

L'operació Oyamel ha clausurat la 'franquícia' del Càrtel de Jalisco Nova Generació a Espanya amb 20 detinguts, quinze ja a la presó. La xarxa usava maquinària industrial i va arribar a moure 1.870 quilos de cocaïna, amb vincles a Itàlia i suports locals.

Tres anys i tres mesos de presó per a un fals psicòleg per agredir sexualment a la seua companya de pis

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home que es va fer passar per psicòleg per agredir sexualment a la seua companya de pis, sedada amb pastilles que ell va recomanar. La pena inclou presó, allunyament i llibertat vigilada.

El Consell destina 7,7 milions per a impulsar la separació de residus i millorar la gestió

El Consell ha aprovat tres convenis amb 7,7 milions per a campanyes i incentius, recollida de bioresidus i inversions en instal·lacions, alineats amb l'economia circular.

Garamendi reclama ajudes postdana, inversió en infraestructures i suport al Corredor Mediterrani

El president de la CEOE ha demanat desbloquejar les ajudes per la dana, més incentius fiscals i inversió en infraestructures, i ha reiterat el seu suport al Corredor Mediterrani. També ha anomenat a la unitat institucional i ha abrigallat la nova etapa de la CEV.