Augmenten a 45 els presos de Villena contagiats per coronavirus

 

Actualització 27/01/20201 a les 16.25 hores. Els resultats de les proves PCR fetes este dimarts, 26 de gener, als reclusos de la presó de Villena han confirmat 28 nous casos positius per coronavirus

 

Fins al moment, són 45 els interns que han donat positiu, tal com ha confirmat Institucions Penitenciàries. A demés, han informat que 140 reclusos es troben aïllats per precaució en les seues cel·les

 

D’altra banda, set funcionaris del centre penitenciari de Villena es troben de baixa per donar positiu per Covid-19. Cal destacar que un reclús ha hagut de ser traslladat a un hospital en haver empitjorat la seua salut

 

Confirmat un brot de coronavirus amb 15 contagiats en la presó de Villena

Sis mòduls d’un centre penitenciari de la localitat de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), es troben confinats a causa d’un brot de coronavirus que s’ha estès en les dos últimes setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els contagis s’han disparat entre els reclusos i els funcionaris de la presó, de tal manera que el director ha pres la determinació de cessar les comunicacions vis a vis per a evitar la transmissió del virus.

 

Des de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries asseguren que hi ha 15 casos positius d’interns contagiats i tots són asimptomàtics. Els afectats pertanyen al mòdul sènior o de destinacions i els seus companys de pavelló han donat negatiu en les dos proves PCR que se’ls han fet.

 

Els contagiats es troben en el ‘mòdul Covid’

Per contra, l’associació de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMPM) afirma que en el mòdul sènior hi ha 14 presos contagiats i en el mòdul 4 altres quatre interns més.

 

Esta associació ha manifestat que l’aïllament dels presos en les seues cel·les afecta quatre pavellons, entre ells el conegut com a ‘mòdul Covid, a on estan ingressant els contagiats i els interns que han de passar una quarantena.

 

Han prohibit les comunicacions i els ‘vis a vis’

L’associació assenyala que en altres tres departaments els interns estan confinats en els seus mòduls, però poden eixir de les seues cel·les i fer vida comuna, encara que s’han suprimit les comunicacions en locutoris, a demés dels ‘vis a vis’ prohibits per a tots els presos

 

La direcció de la presó de Fontcalent preveu alçar este dimecres el confinament a dos mòduls i en uns dies a altres dos, segons ha informat Institucions Penitenciàries al citat mitjà.

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.