Confiscades unes 15.000 plantes de Marihuana i detingudes 25 persones

En el marc d’una operació conjunta duta a terme per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional, es va posar fi, entre els dies 1 i 2 del present mes de juny a l’Operació ‘Tocayos- Hermés’, iniciada al gener de manera coordinada entre tots dos cossos policials, amb motiu de la investigació entorn de diversos cultius de marihuana de grans dimensions, en les localitats de Benifallim i Cocentaina.

L’operatiu es va saldar amb la confiscació de 14.881 plantes de marihuana i la detenció de 25 persones pels delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes i contra la seguretat viària.

 

Investigació

 

La investigació es va iniciar a l’inici de l’any, per part de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Brigada Local de Policia Judicial de Policia Nacional de la Comissaria d’Alcoi, en haver tingut coneixement de l’existència d’una organització criminal, dedicada, principalment, a la plantació de marihuana per a la seua posterior venda a gran escala.

Les plantacions, tant interiors com exteriors, estaven assentades en les localitats alacantines d’Alcoi, Cocentaina i Benifallim, on també es dedicaven al tràfic de cocaïna i haixix a la menuda.

L’Equip de Robatoris en el Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, al costat de la Brigada Local de Policia Judicial de Policia Nacional de la Comissaria Local d’Alcoi, van iniciar la denominada Operació ‘ocayos- Hermés’ les investigacions de la qual han sigut efectuades de manera coordinada.

Així doncs, els investigadors van poder saber que esta organització havia adquirit 30.000 llavors de marihuana seleccionada genèticament. La plantació de les llavors va ser distribuïda entre quatre cases llogades pel grup per a tal fi.

Els habitatges triats per a dur a terme el cultiu eren cases de camp en zones rurals i aïllades, que al llarg dels esbrinaments van ser localitzades pels agents, una d’elles a Benifallim, i les altres tres a Cocentaina, totes dos situades dins de la província d’Alacant.

 

Modus Operandi 

 

Com a característica comuna entre els habitatges rentades, cal destacar que posseïen una àmplia parcel·la de terreny, ja que una vegada que la llavor germinava en una jardinera i creixia la planta, la trasplantaven a la terra. Per a una major discreció, els autors envoltaven perimetralment tota la finca amb diferents elements, amb la finalitat de dificultar la vista des de fora i evitar alçar sospites.

Fruit de les perquisicions, els agents van descobrir que els rols de cada membre de l’organització es trobava perfectament definits. Un d’estos rols consistia en les labors de logística, diversos d’ells es dedicaven a proveir als habitatges amb plantacions de tot el necessari per al seu bon funcionament així com de gestionar els lloguers necessaris.

Un altre rol era el dels quals s’encarregaven directament de les labors de jardineria i cura de les plantes. I finalment estaven aquells que es dedicaven a la vigilància de les finques, els quals tenien les tenien vigilades les 24 hores del dia i usaven per a les comunicacions dispositius portàtils tipus walkie-talkie.

 

Resolució de la Operació

 

Finalment, els dies 1 i 2 de juny, els agents van iniciar la fase d’explotació. A causa de la magnitud de l’operatiu va ser necessari mobilitzar a més de 80 efectius amb personal de tots dos cossos per a escometre onze entrades i registres, deu d’elles entre habitatges de les localitats d’Alcoi, Benifallim i Cocentaina i una, en una nau industrial d’Alcoi.

A Alcoi, concretament, es va registrar una nau industrial en la qual treballava un dels membres de la banda, en la qual van ser confiscats 70 grams de cocaïna.

En l’operatiu d’explotació es van intervindre 14.881 plantes de marihuana, 700 grams d’haixix, 90 grams de cocaïna, una escopeta amb els canons retallats i munició, 8 armes llargues d’aire comprimit, 2 pistoles detonadores, i una ballesta, 7.000 euros en efectiu, 6 vehicles, bàscules de precisió, una màquina comptadora de diners i dispositius informàtics i de telecomunicacions.

L’operació s’ha saldat amb un total de 25 detinguts. Entre ells, 21 homes de nacionalitat espanyola d’entre 27 i 61 anys, un home italià de 43 anys i 3 dones espanyoles d’edat compresa entre 25 i 37 anys.

Se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes i dos delictes contra la seguretat viària.

Després del seu pas a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 4 d’Alcoi, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional per al líder i els quatre principals col·laboradors, quedant els vint restants en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.