Confisquen més de 3.300 tests ràpids de Covid-19 destinats a la venta il·legal en localitats valencianes

 

La Guàrdia Civil ha confiscat de més de 3.300 unitats de tests ràpids de Covid-19 que anaven a ser venuts de manera il·legal en diferents localitats de la província de València. En el marc de l’operació ‘CHERPI’, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria (València), a on s’ha procedit, a demés, la investigació de tres persones per un delicte contra la salut pública.

 

Segons un comunicat emés per la Guàrdia Civil, la investigació es va iniciar després de conéixer a través d’una empresa farmacèutica que s’estaven fent sense autorització tests ràpids de Covid-19 en dos locals de dos localitats: una ferreteria de la Pobla de Vallbona i un comerç de Manises, en l’Horta.

 

Els agents, després de conéixer l’activitat, van fer  una inspecció en els dos locals i van comprovar que en la rebotiga d’un d’ells es trobava una bossa amb una caixa de tests de coronavirus, juntament amb diferents utensilis per al seu ús. A demés, es va poder observar que alguns dels tests ràpids havien sigut usats anteriorment, segons fonts de la Guàrdia Civil.

 

Es van confiscar els tests ràpidament

Per tot això, es va procedir a la confiscació dels tests. De les investigacions fetes es va poder comprovar que una de les persones investigades comptava amb un contacte i diferents empreses que oferien la compra dels tests ràpids.

 

Amb la investigació feta per part dels agents i les informacions facilitades, s’han inspeccionat diferents empreses i comerços de les localitats de la Pobla de Vallbona, Manises, València i en els municipis de l’Horta: Paterna, Catarroja, i Torrent. En estes inspeccions s’ha comptat amb l’ajuda de tècnics i inspectors de Sanitat.

 

Segons les investigacions de la Guàrdia Civil, es va poder detectar que les empreses situades en les localitats de Catarroja i Paterna són les que proveïen al comerç de Manises i la ferreteria de la Pobla de Vallbona. Els investigats i efectes confiscats van ser posats a la disposició del Deganat dels Jutjats de Llíria, en el Camp de Túria (València).

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.