14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Confisquen més de 3.300 tests ràpids de Covid-19 destinats a la venta il·legal en localitats valencianes

 

La Guàrdia Civil ha confiscat de més de 3.300 unitats de tests ràpids de Covid-19 que anaven a ser venuts de manera il·legal en diferents localitats de la província de València. En el marc de l’operació ‘CHERPI’, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria (València), a on s’ha procedit, a demés, la investigació de tres persones per un delicte contra la salut pública.

 

Segons un comunicat emés per la Guàrdia Civil, la investigació es va iniciar després de conéixer a través d’una empresa farmacèutica que s’estaven fent sense autorització tests ràpids de Covid-19 en dos locals de dos localitats: una ferreteria de la Pobla de Vallbona i un comerç de Manises, en l’Horta.

 

Els agents, després de conéixer l’activitat, van fer  una inspecció en els dos locals i van comprovar que en la rebotiga d’un d’ells es trobava una bossa amb una caixa de tests de coronavirus, juntament amb diferents utensilis per al seu ús. A demés, es va poder observar que alguns dels tests ràpids havien sigut usats anteriorment, segons fonts de la Guàrdia Civil.

 

Es van confiscar els tests ràpidament

Per tot això, es va procedir a la confiscació dels tests. De les investigacions fetes es va poder comprovar que una de les persones investigades comptava amb un contacte i diferents empreses que oferien la compra dels tests ràpids.

 

Amb la investigació feta per part dels agents i les informacions facilitades, s’han inspeccionat diferents empreses i comerços de les localitats de la Pobla de Vallbona, Manises, València i en els municipis de l’Horta: Paterna, Catarroja, i Torrent. En estes inspeccions s’ha comptat amb l’ajuda de tècnics i inspectors de Sanitat.

 

Segons les investigacions de la Guàrdia Civil, es va poder detectar que les empreses situades en les localitats de Catarroja i Paterna són les que proveïen al comerç de Manises i la ferreteria de la Pobla de Vallbona. Els investigats i efectes confiscats van ser posats a la disposició del Deganat dels Jutjats de Llíria, en el Camp de Túria (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.