Confisquen més de 3.300 tests ràpids de Covid-19 destinats a la venta il·legal en localitats valencianes

 

La Guàrdia Civil ha confiscat de més de 3.300 unitats de tests ràpids de Covid-19 que anaven a ser venuts de manera il·legal en diferents localitats de la província de València. En el marc de l’operació ‘CHERPI’, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria (València), a on s’ha procedit, a demés, la investigació de tres persones per un delicte contra la salut pública.

 

Segons un comunicat emés per la Guàrdia Civil, la investigació es va iniciar després de conéixer a través d’una empresa farmacèutica que s’estaven fent sense autorització tests ràpids de Covid-19 en dos locals de dos localitats: una ferreteria de la Pobla de Vallbona i un comerç de Manises, en l’Horta.

 

Els agents, després de conéixer l’activitat, van fer  una inspecció en els dos locals i van comprovar que en la rebotiga d’un d’ells es trobava una bossa amb una caixa de tests de coronavirus, juntament amb diferents utensilis per al seu ús. A demés, es va poder observar que alguns dels tests ràpids havien sigut usats anteriorment, segons fonts de la Guàrdia Civil.

 

Es van confiscar els tests ràpidament

Per tot això, es va procedir a la confiscació dels tests. De les investigacions fetes es va poder comprovar que una de les persones investigades comptava amb un contacte i diferents empreses que oferien la compra dels tests ràpids.

 

Amb la investigació feta per part dels agents i les informacions facilitades, s’han inspeccionat diferents empreses i comerços de les localitats de la Pobla de Vallbona, Manises, València i en els municipis de l’Horta: Paterna, Catarroja, i Torrent. En estes inspeccions s’ha comptat amb l’ajuda de tècnics i inspectors de Sanitat.

 

Segons les investigacions de la Guàrdia Civil, es va poder detectar que les empreses situades en les localitats de Catarroja i Paterna són les que proveïen al comerç de Manises i la ferreteria de la Pobla de Vallbona. Els investigats i efectes confiscats van ser posats a la disposició del Deganat dels Jutjats de Llíria, en el Camp de Túria (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València tanca 2025 amb 72 milions de deute i executa 201 milions en inversions

L'Ajuntament ha liquidat 2025 amb un deute del 6,5% i un 90% d'inversions executades; l'oposició qüestiona la taxa d'escombraries i la baixa execució del gasto.

Alliberades 3 dones i 20 detinguts per tràfic; 7 arrestos en la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha detingut a vint persones en una operació contra el tràfic de persones en diverses comunitats i ha alliberat tres dones. Set dels arrestos s'han practicat en la Comunitat Valenciana, amb sis a Vila-real i un a Dénia; tres detinguts han ingressat a la presó.

Febrer s’acomiada en la Comunitat amb possibles pluges i descens de les màximes

El cap de setmana arriba amb intervals nuvolosos, possibles precipitacions en el sud de València i nord d'Alacant i un descens acusat de les màximes a l'interior.

El Consell impulsa el cotxe compartit en sis zones clau de València

La Generalitat ha posat en marxa 'València Compartix Cotxe' per a connectar conductors i passatgers en sis focus d'alta demanda i reduir trànsit i emissions. L'app verifica usuaris, mesura impactes i oferix incentius econòmics per trajecte compartit.

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.