15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Confisquen més de 3.300 tests ràpids de Covid-19 destinats a la venta il·legal en localitats valencianes

 

La Guàrdia Civil ha confiscat de més de 3.300 unitats de tests ràpids de Covid-19 que anaven a ser venuts de manera il·legal en diferents localitats de la província de València. En el marc de l’operació ‘CHERPI’, duta a terme per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria (València), a on s’ha procedit, a demés, la investigació de tres persones per un delicte contra la salut pública.

 

Segons un comunicat emés per la Guàrdia Civil, la investigació es va iniciar després de conéixer a través d’una empresa farmacèutica que s’estaven fent sense autorització tests ràpids de Covid-19 en dos locals de dos localitats: una ferreteria de la Pobla de Vallbona i un comerç de Manises, en l’Horta.

 

Els agents, després de conéixer l’activitat, van fer  una inspecció en els dos locals i van comprovar que en la rebotiga d’un d’ells es trobava una bossa amb una caixa de tests de coronavirus, juntament amb diferents utensilis per al seu ús. A demés, es va poder observar que alguns dels tests ràpids havien sigut usats anteriorment, segons fonts de la Guàrdia Civil.

 

Es van confiscar els tests ràpidament

Per tot això, es va procedir a la confiscació dels tests. De les investigacions fetes es va poder comprovar que una de les persones investigades comptava amb un contacte i diferents empreses que oferien la compra dels tests ràpids.

 

Amb la investigació feta per part dels agents i les informacions facilitades, s’han inspeccionat diferents empreses i comerços de les localitats de la Pobla de Vallbona, Manises, València i en els municipis de l’Horta: Paterna, Catarroja, i Torrent. En estes inspeccions s’ha comptat amb l’ajuda de tècnics i inspectors de Sanitat.

 

Segons les investigacions de la Guàrdia Civil, es va poder detectar que les empreses situades en les localitats de Catarroja i Paterna són les que proveïen al comerç de Manises i la ferreteria de la Pobla de Vallbona. Els investigats i efectes confiscats van ser posats a la disposició del Deganat dels Jutjats de Llíria, en el Camp de Túria (València).

Últimes notícies

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.