Anuncios

Confisquen 420 quilos de cocaïna al Port de València

El dimarts es va procedir a la confiscació d'una partida de 420 quilos de cocaïna després de l'obertura d'un contenidor desembarcat en el port de València gràcies a una operació entre l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil de València. La droga va arribar en un vaixell procedent del Carib i podria tindre un valor d'uns 14 milions d'euros, tal com ha pogut comprovar-se. Tota la cocaïna va ser intervinguda per la Unitat d'Anàlisi de Risc (UAR), un grup format per agents de l'Agència Tributària i guàrdies civils de l'Oficina d'Anàlisi i Recerca Fiscal (Odaifi). Així i tot, de moment no s'ha detingut a cap persona, i tampoc es coneix quin era el destí final la droga, que estava distribuïda en paquets dins d'un contenidor.

  

  

Per a introduir la cocaïna a València, els narcotraficants van ocultar la droga en un contenidor amb mercaderia legal al país d'origen, sense el coneixement ni l'acceptació de l'exportador ni de l'importador, per a després recuperar-la en el port de València abans que el carregament arribara al final de la ruta. Els agents van intervenir la droga abans que els narcos pogueren endur-se-la. Els 420 quilos de cocaïna confiscats estan valorats en 14 milions d'euros, segons l'Oficina Central d'Estupefaents, un departament de coordinació policial que realitza informes sobre la qualitat i el valor de la droga confiscada per a remetre'ls posteriorment als jutjats.

Tres detinguts per blanquejar més de 300.000 € de la venda de cocaïna i haixix a Alacant

Tres persones de 25 i 30 anys d'un clan familiar han sigut detingudes per, presumptament, blanquejar més de 300.000 euros provinents de la venda de cocaïna i haixix en la zona nord de la ciutat d'Alacant.

Segons la Policia Nacional, aquests individus, espanyols, van utilitzar part dels diners per a comprar diverses propietats immobiliàries en la zona nord, que usaven per a les seues activitats delictives, i huit vehicles d'alta gamma de marques 'premium' a través d'una mercantil relacionada amb la compravenda de cotxes. Aquest clan familiar operava principalment en la zona nord d'Alacant i, presumptament, havia fet del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents (haixix i cocaïna) la seua principal forma de vida.

La investigació ha seguit la pista dels diners des de 2016 fins que es va donar amb tres propietats immobiliàries amb un preu d'adquisició superior als 68.000 euros, que eren presumptament utilitzades pel clan com a narco pisos per a la venda de droga. Els investigadors van bloquejar també quatre comptes corrents on els presumptes traficants ocultaven part dels diners obtinguts en els seus quefers delictius. Dos dels implicats van ser detinguts al juny de l'any passat en una operació contra el tràfic de drogues en la zona nord d'Alacant, en la qual es van decomissar 10 quilograms de marihuana, 5.000 euros en efectiu i dues armes de foc curtes amb 50 cartutxos 9 mil·límetres Parabellum.

Aquell entramat va adquirir una important quantitat de marihuana amb motiu de les festes de Fogueres de Sant Joan per a proveir a la seua clientela. Amb aquella operació, els agents van desmantellar dos habitatges protegits que els autors utilitzaven presumptament com a magatzem i punt negre de venda de droga. Els detinguts en aquest operatiu van ser posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció de guàrdia d'Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.