Confisquen 420 quilos de cocaïna al Port de València

El dimarts es va procedir a la confiscació d'una partida de 420 quilos de cocaïna després de l'obertura d'un contenidor desembarcat en el port de València gràcies a una operació entre l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil de València. La droga va arribar en un vaixell procedent del Carib i podria tindre un valor d'uns 14 milions d'euros, tal com ha pogut comprovar-se. Tota la cocaïna va ser intervinguda per la Unitat d'Anàlisi de Risc (UAR), un grup format per agents de l'Agència Tributària i guàrdies civils de l'Oficina d'Anàlisi i Recerca Fiscal (Odaifi). Així i tot, de moment no s'ha detingut a cap persona, i tampoc es coneix quin era el destí final la droga, que estava distribuïda en paquets dins d'un contenidor.

  

  

Per a introduir la cocaïna a València, els narcotraficants van ocultar la droga en un contenidor amb mercaderia legal al país d'origen, sense el coneixement ni l'acceptació de l'exportador ni de l'importador, per a després recuperar-la en el port de València abans que el carregament arribara al final de la ruta. Els agents van intervenir la droga abans que els narcos pogueren endur-se-la. Els 420 quilos de cocaïna confiscats estan valorats en 14 milions d'euros, segons l'Oficina Central d'Estupefaents, un departament de coordinació policial que realitza informes sobre la qualitat i el valor de la droga confiscada per a remetre'ls posteriorment als jutjats.

Tres detinguts per blanquejar més de 300.000 € de la venda de cocaïna i haixix a Alacant

Tres persones de 25 i 30 anys d'un clan familiar han sigut detingudes per, presumptament, blanquejar més de 300.000 euros provinents de la venda de cocaïna i haixix en la zona nord de la ciutat d'Alacant.

Segons la Policia Nacional, aquests individus, espanyols, van utilitzar part dels diners per a comprar diverses propietats immobiliàries en la zona nord, que usaven per a les seues activitats delictives, i huit vehicles d'alta gamma de marques 'premium' a través d'una mercantil relacionada amb la compravenda de cotxes. Aquest clan familiar operava principalment en la zona nord d'Alacant i, presumptament, havia fet del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents (haixix i cocaïna) la seua principal forma de vida.

La investigació ha seguit la pista dels diners des de 2016 fins que es va donar amb tres propietats immobiliàries amb un preu d'adquisició superior als 68.000 euros, que eren presumptament utilitzades pel clan com a narco pisos per a la venda de droga. Els investigadors van bloquejar també quatre comptes corrents on els presumptes traficants ocultaven part dels diners obtinguts en els seus quefers delictius. Dos dels implicats van ser detinguts al juny de l'any passat en una operació contra el tràfic de drogues en la zona nord d'Alacant, en la qual es van decomissar 10 quilograms de marihuana, 5.000 euros en efectiu i dues armes de foc curtes amb 50 cartutxos 9 mil·límetres Parabellum.

Aquell entramat va adquirir una important quantitat de marihuana amb motiu de les festes de Fogueres de Sant Joan per a proveir a la seua clientela. Amb aquella operació, els agents van desmantellar dos habitatges protegits que els autors utilitzaven presumptament com a magatzem i punt negre de venda de droga. Els detinguts en aquest operatiu van ser posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció de guàrdia d'Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022