13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Confisquen 420 quilos de cocaïna al Port de València

El dimarts es va procedir a la confiscació d'una partida de 420 quilos de cocaïna després de l'obertura d'un contenidor desembarcat en el port de València gràcies a una operació entre l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil de València. La droga va arribar en un vaixell procedent del Carib i podria tindre un valor d'uns 14 milions d'euros, tal com ha pogut comprovar-se. Tota la cocaïna va ser intervinguda per la Unitat d'Anàlisi de Risc (UAR), un grup format per agents de l'Agència Tributària i guàrdies civils de l'Oficina d'Anàlisi i Recerca Fiscal (Odaifi). Així i tot, de moment no s'ha detingut a cap persona, i tampoc es coneix quin era el destí final la droga, que estava distribuïda en paquets dins d'un contenidor.

  

  

Per a introduir la cocaïna a València, els narcotraficants van ocultar la droga en un contenidor amb mercaderia legal al país d'origen, sense el coneixement ni l'acceptació de l'exportador ni de l'importador, per a després recuperar-la en el port de València abans que el carregament arribara al final de la ruta. Els agents van intervenir la droga abans que els narcos pogueren endur-se-la. Els 420 quilos de cocaïna confiscats estan valorats en 14 milions d'euros, segons l'Oficina Central d'Estupefaents, un departament de coordinació policial que realitza informes sobre la qualitat i el valor de la droga confiscada per a remetre'ls posteriorment als jutjats.

Tres detinguts per blanquejar més de 300.000 € de la venda de cocaïna i haixix a Alacant

Tres persones de 25 i 30 anys d'un clan familiar han sigut detingudes per, presumptament, blanquejar més de 300.000 euros provinents de la venda de cocaïna i haixix en la zona nord de la ciutat d'Alacant.

Segons la Policia Nacional, aquests individus, espanyols, van utilitzar part dels diners per a comprar diverses propietats immobiliàries en la zona nord, que usaven per a les seues activitats delictives, i huit vehicles d'alta gamma de marques 'premium' a través d'una mercantil relacionada amb la compravenda de cotxes. Aquest clan familiar operava principalment en la zona nord d'Alacant i, presumptament, havia fet del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents (haixix i cocaïna) la seua principal forma de vida.

La investigació ha seguit la pista dels diners des de 2016 fins que es va donar amb tres propietats immobiliàries amb un preu d'adquisició superior als 68.000 euros, que eren presumptament utilitzades pel clan com a narco pisos per a la venda de droga. Els investigadors van bloquejar també quatre comptes corrents on els presumptes traficants ocultaven part dels diners obtinguts en els seus quefers delictius. Dos dels implicats van ser detinguts al juny de l'any passat en una operació contra el tràfic de drogues en la zona nord d'Alacant, en la qual es van decomissar 10 quilograms de marihuana, 5.000 euros en efectiu i dues armes de foc curtes amb 50 cartutxos 9 mil·límetres Parabellum.

Aquell entramat va adquirir una important quantitat de marihuana amb motiu de les festes de Fogueres de Sant Joan per a proveir a la seua clientela. Amb aquella operació, els agents van desmantellar dos habitatges protegits que els autors utilitzaven presumptament com a magatzem i punt negre de venda de droga. Els detinguts en aquest operatiu van ser posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció de guàrdia d'Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.