28.4 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Confisquen 426 quilos de cocaïna en el Port de València

COCAÏNA

Les pastilles de cocaïna confiscades en el Port de València | Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional i funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han confiscat 426 quilos de cocaïna oculta en un contenidor procedent de Costa Rica que transportava fibra de coco. Han sigut detingudes sis persones, entre ells l’administrador de l’empresa importadora.

 

La investigació va començar el passat mes d’agost quan, a través dels mecanismes de cooperació internacional, els agents van rebre informació sobre una empresa valenciana que, presumptament, es dedicava al tràfic de drogues a través de contenidors procedents de països sud-americans. En principi, les sospites van recaure en un contenidor que transportava una càrrega d’alumini des de Colòmbia i amb destinació al Port de València, figurant com a importador l’esmentada empresa valenciana. A principis d’octubre, es va revisar el contenidor amb resultat negatiu

 

Tot i  això, els investigadors van considerar que l’empresa destinatària tenia un perfil d’alt risc en matèria de tràfic de drogues, de manera que la van sotmetre a investigació amb vista a futures importacions. Uns dies després, es va rebre una nova informació procedent de la policia de Costa Rica que indicava l’arribada de dos contenidors que transportaven una càrrega de fibra de coco amb destinació a la mateixa empresa importadora valenciana. A finals d’octubre, es va fer la inspecció dels contenidors, amb idèntic resultat negatiu.

 

COCAÏNA

Les pastilles de cocaïna requisades amb segells diferents | Policia Nacional

 

‘La tercera és la bona’

Posteriorment i com a conseqüència dels controls duaners establits, es van detectar l’existència de dos nous contenidors amb destinació a la mateixa empresa, també amb fibra de coco, que a principis de novembre van arribar al Port de València. En la seua descàrrega, els contenidors van ser revisats i, en un d’ells, es van trobar 13 maletes amagades enmig de la càrrega legal, a on es trobaven repartides 426 pastilles de cocaïna. Les pastilles, d’un quilo cada una, comptaven amb l’habitual plàstic, amb diferents logotips o marques.

 

Després d’algunes gestions, els investigadors van localitzar una nau de descàrrega en Alcàsser, en la comarca de l’Horta (València), a on s’emmagatzemava gran quantitat de fibra de coco. Allí es van produir les detencions de l’administrador de l’empresa importadora, la seua dona i quatre persones que participaven en la descàrrega del contenidor. Més tard, es van fer altres registres relacionats amb els detinguts. La droga ha sigut intervinguda i els detinguts posats a disposició judicial. 

  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.