12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Creixen els delictes per cremar cotxes un 20% a la Comunitat

Els delictes per cremar cotxes van augmentar un 20% durant el primer semestre de l'any 2017 a la Comunitat Valenciana. Entre gener i juny d'este any es van produir 66 cremes de cotxes de manera intencionada, front als 55 del mateix període de l'any passat. A nivell nacional, les infraccions penals per cremar cotxes van créixer un 11% en els primers sis mesos, un període en el qual les forces de seguretat comptabilitzaren 589 vehicles que van patir danys per esta causa, la qual cosa significa 58 més que entre el mateix període de l'any anterior. Segons dades del govern, per comunitats autònomes i en termes absoluts, Andalusia és la que va registrar un major nombre de vehicles cremats amb 166 per davant dels 137 de Madrid i els 66 de la Comunitat Valenciana. En les dades de províncies València és la que més infraccions penals d'este tipus ha comptabilitzat, a més de Madrid; amb 52 front a 27 d'un any abans. Seguit de Sevilla amb 52 front a 30 de l'any passat en el mateix període.

Últimes notícies

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.