8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Cuatro funcionarios de prisión, heridos de gravedad por el ataque de un recluso en Cádiz

 

Un recluso del Penitenciario Puerto III de El Puerto de Santa María hirió a seis funcionarios en un ataque que tuvo lugar el pasado 21 de julio en el módulo quince del centro, según cuenta el Diario de Cádiz. El preso estaba considerado muy peligroso por haber matado a otro recluso en la cárcel de Córdoba dónde cumplía condena por el asesinato de su novia, motivo por el cual había sido trasladado a Puerto III. Des de su llegada a El Puerto de Santa María, el individuo no había dado señales de adaptarse al centro, y poco después de la nueve de la mañana del pasado jueves, cuando salía al patio custodiado por varios guardias, se revolvió y les atacó con un objeto afilado, cuya procedencia se desconoce. Uno de los guardias fue herido en el cuello, cerca de la yugular, una lesión que podría haber sido fatal, otro recibió un golpe en la mandíbula. El tercero de los funcionarios recibió un golpe que le fracturó la nariz y otro acabó con un corte en el brazo, otros de los guardias que acudieron hasta la zona, también resultaron heridos y cuatro trabajadores en total tuvieron que ser trasladados al hospital. 

 

Los cuatro sindicatos que representan a los trabajadores de prisiones quieren analizar la situación que se vive en este centro penitenciario después que se hayan vivido varios episodios de violencia que han puesto en peligro la integridad de los funcionarios. Piden un protocolo especial de actuación para tratar a presos tan peligrosos como este sin arriesgar la vida de los trabajadores. 

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.