16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Cuatro funcionarios de prisión, heridos de gravedad por el ataque de un recluso en Cádiz

 

Un recluso del Penitenciario Puerto III de El Puerto de Santa María hirió a seis funcionarios en un ataque que tuvo lugar el pasado 21 de julio en el módulo quince del centro, según cuenta el Diario de Cádiz. El preso estaba considerado muy peligroso por haber matado a otro recluso en la cárcel de Córdoba dónde cumplía condena por el asesinato de su novia, motivo por el cual había sido trasladado a Puerto III. Des de su llegada a El Puerto de Santa María, el individuo no había dado señales de adaptarse al centro, y poco después de la nueve de la mañana del pasado jueves, cuando salía al patio custodiado por varios guardias, se revolvió y les atacó con un objeto afilado, cuya procedencia se desconoce. Uno de los guardias fue herido en el cuello, cerca de la yugular, una lesión que podría haber sido fatal, otro recibió un golpe en la mandíbula. El tercero de los funcionarios recibió un golpe que le fracturó la nariz y otro acabó con un corte en el brazo, otros de los guardias que acudieron hasta la zona, también resultaron heridos y cuatro trabajadores en total tuvieron que ser trasladados al hospital. 

 

Los cuatro sindicatos que representan a los trabajadores de prisiones quieren analizar la situación que se vive en este centro penitenciario después que se hayan vivido varios episodios de violencia que han puesto en peligro la integridad de los funcionarios. Piden un protocolo especial de actuación para tratar a presos tan peligrosos como este sin arriesgar la vida de los trabajadores. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.