Cuatro funcionarios de prisión, heridos de gravedad por el ataque de un recluso en Cádiz

 

Un recluso del Penitenciario Puerto III de El Puerto de Santa María hirió a seis funcionarios en un ataque que tuvo lugar el pasado 21 de julio en el módulo quince del centro, según cuenta el Diario de Cádiz. El preso estaba considerado muy peligroso por haber matado a otro recluso en la cárcel de Córdoba dónde cumplía condena por el asesinato de su novia, motivo por el cual había sido trasladado a Puerto III. Des de su llegada a El Puerto de Santa María, el individuo no había dado señales de adaptarse al centro, y poco después de la nueve de la mañana del pasado jueves, cuando salía al patio custodiado por varios guardias, se revolvió y les atacó con un objeto afilado, cuya procedencia se desconoce. Uno de los guardias fue herido en el cuello, cerca de la yugular, una lesión que podría haber sido fatal, otro recibió un golpe en la mandíbula. El tercero de los funcionarios recibió un golpe que le fracturó la nariz y otro acabó con un corte en el brazo, otros de los guardias que acudieron hasta la zona, también resultaron heridos y cuatro trabajadores en total tuvieron que ser trasladados al hospital. 

 

Los cuatro sindicatos que representan a los trabajadores de prisiones quieren analizar la situación que se vive en este centro penitenciario después que se hayan vivido varios episodios de violencia que han puesto en peligro la integridad de los funcionarios. Piden un protocolo especial de actuación para tratar a presos tan peligrosos como este sin arriesgar la vida de los trabajadores. 

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.