10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Detinguda la cuidadora d’una residència per furtar joies a la gent gran

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una localitat de la província de València a una dona de 46 anys com a presumpta autora de 12 delictes de furt, després de sostreure joies als avis de la residència en què treballava com a cuidadora.

Els fets haurien succeït al llarg del darrer any, quan la sospitosa aprofitant-se de la seua posició i de la confiança establerta amb els residents, s’apoderava de les joies d’estes, que després venia a cases de compravenda d’or, pujant el valor del qual havia sostret uns 7.000 euros.

La majoria dels efectes eren aliances, arracades, anells, cadenes, penjolls i rellotges.

Les investigacions es van iniciar després d’observar els agents que una dona venia assíduament una gran quantitat de joies a cases de compravenda d’or. Les gestions dels policies van permetre esbrinar que esta treballava com a cuidadora en una residència de persones grans, on no es tenia coneixement dels furts que s’hi estarien cometent.

Els agents van descobrir que l’ara detinguda aprofitaria els moments de canvi de vestidor, lavabo personal, poder tenir accés a les habitacions i fins i tot quan algun ancià havia de ser traslladat a l’hospital, per apoderar-se de les joies.

A més, ja que una majoria de les víctimes tenien les seues capacitats minvades, la dona els hauria fet creure que havien extraviat les seues joies, per la qual cosa no hi havia cap denúncia d’estos fets.

Els investigadors també van dur a terme dos registres domiciliaris, on van localitzar i van intervenir part de les joies sostretes, aconseguint tornar-ne algunes als seus legítims propietaris o als seus familiars.

La detinguda, sense antecedents policials, ha passat a la disposició judicial. Es continuen les investigacions per al total aclariment dels fets.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.