Detinguda la cuidadora d’una residència per furtar joies a la gent gran

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una localitat de la província de València a una dona de 46 anys com a presumpta autora de 12 delictes de furt, després de sostreure joies als avis de la residència en què treballava com a cuidadora.

Els fets haurien succeït al llarg del darrer any, quan la sospitosa aprofitant-se de la seua posició i de la confiança establerta amb els residents, s’apoderava de les joies d’estes, que després venia a cases de compravenda d’or, pujant el valor del qual havia sostret uns 7.000 euros.

La majoria dels efectes eren aliances, arracades, anells, cadenes, penjolls i rellotges.

Les investigacions es van iniciar després d’observar els agents que una dona venia assíduament una gran quantitat de joies a cases de compravenda d’or. Les gestions dels policies van permetre esbrinar que esta treballava com a cuidadora en una residència de persones grans, on no es tenia coneixement dels furts que s’hi estarien cometent.

Els agents van descobrir que l’ara detinguda aprofitaria els moments de canvi de vestidor, lavabo personal, poder tenir accés a les habitacions i fins i tot quan algun ancià havia de ser traslladat a l’hospital, per apoderar-se de les joies.

A més, ja que una majoria de les víctimes tenien les seues capacitats minvades, la dona els hauria fet creure que havien extraviat les seues joies, per la qual cosa no hi havia cap denúncia d’estos fets.

Els investigadors també van dur a terme dos registres domiciliaris, on van localitzar i van intervenir part de les joies sostretes, aconseguint tornar-ne algunes als seus legítims propietaris o als seus familiars.

La detinguda, sense antecedents policials, ha passat a la disposició judicial. Es continuen les investigacions per al total aclariment dels fets.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.