17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Detinguda la cuidadora d’una residència per furtar joies a la gent gran

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una localitat de la província de València a una dona de 46 anys com a presumpta autora de 12 delictes de furt, després de sostreure joies als avis de la residència en què treballava com a cuidadora.

Els fets haurien succeït al llarg del darrer any, quan la sospitosa aprofitant-se de la seua posició i de la confiança establerta amb els residents, s’apoderava de les joies d’estes, que després venia a cases de compravenda d’or, pujant el valor del qual havia sostret uns 7.000 euros.

La majoria dels efectes eren aliances, arracades, anells, cadenes, penjolls i rellotges.

Les investigacions es van iniciar després d’observar els agents que una dona venia assíduament una gran quantitat de joies a cases de compravenda d’or. Les gestions dels policies van permetre esbrinar que esta treballava com a cuidadora en una residència de persones grans, on no es tenia coneixement dels furts que s’hi estarien cometent.

Els agents van descobrir que l’ara detinguda aprofitaria els moments de canvi de vestidor, lavabo personal, poder tenir accés a les habitacions i fins i tot quan algun ancià havia de ser traslladat a l’hospital, per apoderar-se de les joies.

A més, ja que una majoria de les víctimes tenien les seues capacitats minvades, la dona els hauria fet creure que havien extraviat les seues joies, per la qual cosa no hi havia cap denúncia d’estos fets.

Els investigadors també van dur a terme dos registres domiciliaris, on van localitzar i van intervenir part de les joies sostretes, aconseguint tornar-ne algunes als seus legítims propietaris o als seus familiars.

La detinguda, sense antecedents policials, ha passat a la disposició judicial. Es continuen les investigacions per al total aclariment dels fets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.