Detinguda la cuidadora d’una residència per furtar joies a la gent gran

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una localitat de la província de València a una dona de 46 anys com a presumpta autora de 12 delictes de furt, després de sostreure joies als avis de la residència en què treballava com a cuidadora.

Els fets haurien succeït al llarg del darrer any, quan la sospitosa aprofitant-se de la seua posició i de la confiança establerta amb els residents, s’apoderava de les joies d’estes, que després venia a cases de compravenda d’or, pujant el valor del qual havia sostret uns 7.000 euros.

La majoria dels efectes eren aliances, arracades, anells, cadenes, penjolls i rellotges.

Les investigacions es van iniciar després d’observar els agents que una dona venia assíduament una gran quantitat de joies a cases de compravenda d’or. Les gestions dels policies van permetre esbrinar que esta treballava com a cuidadora en una residència de persones grans, on no es tenia coneixement dels furts que s’hi estarien cometent.

Els agents van descobrir que l’ara detinguda aprofitaria els moments de canvi de vestidor, lavabo personal, poder tenir accés a les habitacions i fins i tot quan algun ancià havia de ser traslladat a l’hospital, per apoderar-se de les joies.

A més, ja que una majoria de les víctimes tenien les seues capacitats minvades, la dona els hauria fet creure que havien extraviat les seues joies, per la qual cosa no hi havia cap denúncia d’estos fets.

Els investigadors també van dur a terme dos registres domiciliaris, on van localitzar i van intervenir part de les joies sostretes, aconseguint tornar-ne algunes als seus legítims propietaris o als seus familiars.

La detinguda, sense antecedents policials, ha passat a la disposició judicial. Es continuen les investigacions per al total aclariment dels fets.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.