Detinguda la cuidadora d’una residència per furtar joies a la gent gran

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a una localitat de la província de València a una dona de 46 anys com a presumpta autora de 12 delictes de furt, després de sostreure joies als avis de la residència en què treballava com a cuidadora.

Els fets haurien succeït al llarg del darrer any, quan la sospitosa aprofitant-se de la seua posició i de la confiança establerta amb els residents, s’apoderava de les joies d’estes, que després venia a cases de compravenda d’or, pujant el valor del qual havia sostret uns 7.000 euros.

La majoria dels efectes eren aliances, arracades, anells, cadenes, penjolls i rellotges.

Les investigacions es van iniciar després d’observar els agents que una dona venia assíduament una gran quantitat de joies a cases de compravenda d’or. Les gestions dels policies van permetre esbrinar que esta treballava com a cuidadora en una residència de persones grans, on no es tenia coneixement dels furts que s’hi estarien cometent.

Els agents van descobrir que l’ara detinguda aprofitaria els moments de canvi de vestidor, lavabo personal, poder tenir accés a les habitacions i fins i tot quan algun ancià havia de ser traslladat a l’hospital, per apoderar-se de les joies.

A més, ja que una majoria de les víctimes tenien les seues capacitats minvades, la dona els hauria fet creure que havien extraviat les seues joies, per la qual cosa no hi havia cap denúncia d’estos fets.

Els investigadors també van dur a terme dos registres domiciliaris, on van localitzar i van intervenir part de les joies sostretes, aconseguint tornar-ne algunes als seus legítims propietaris o als seus familiars.

La detinguda, sense antecedents policials, ha passat a la disposició judicial. Es continuen les investigacions per al total aclariment dels fets.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.