13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Cullera efectuarà controls d’alcoholèmia i drogues fins al dia 16

 

La Policia Local de Cullera inicia hui una campanya de control d’alcohol i drogues al volant. L’acció es realitza en col·laboració amb la Direcció General de Trànsit (DGT) en el marc de la campanya nadalenca de conscienciació sobre el risc que suposa el consum de substàncies psicoactives per a la conducció. La iniciativa es desenvoluparà fins al pròxim dia 16, en tot l’Estat. En estes dates els menjars i sopars d’empresa són habituals i la ingesta d’alcohol i el consum de substàncies prohibides es dispara, per la qual cosa la perillositat al volant augmenta. La Policia Local de Cullera ja ha portat diversos controls en els últims anys en col·laboració amb la DGT. De fet, Cullera va ser ja pionera en 2014 en la realització de controls de drogues i compta amb agents especialitzats en esta matèria. La regidora de l’àrea, María José Terrades, recorda que este tipus de campanyes es fan pel bé de la ciutadania com a mesura de prevenció i promoció de la seguretat viària, i no amb ànim sancionador. L’objecte dels controls és augmentar la seguretat viària i evitar tragèdies al volant. L’alcohol no solament està relacionat amb un major risc d’accident sinó que a més augmenta el risc de mortalitat atès que els pronòstics de les lesions patides són pitjors. Són moltes les tasques de conscienciació que es duen a terme des de la Policia Local de Cullera al llarg de tot l’any. Entre altres, les jornades d’Educació Vial per als jóvens o l’addicció i el mal ús del telèfon al volant.

Últimes notícies

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.

Feijóo ha acusat el Govern d’inhibir-se en la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que havia d'activar-se el nivell 3 per tractar-se, al seu juí, d'una emergència nacional. En la comissió del Congrés ha criticat fallades d'informació i ha negat haver mentit.

Sanitat fixa un màxim de 7 dies entre una sospita de càncer i la primera consulta hospitalària

La nova Estratègia en Càncer 2026-2030 acurta a una setmana el pas d'Atenció Primària a l'hospital i reforça l'atenció amb més psicòlegs, diagnòstic avançat i prototeràpia.

Bernabé acusa el PP de convertir la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies

Bernabé ha denunciat que la gestió del PP a Alacant convertix la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies. Ha anunciat que el cas anirà a la Fiscalia i ha assegurat que el preu del metre quadrat en promocions públiques alçades per empreses privades s'ha duplicat.

Feijóo contraposa a Puente amb Mazón i demana de nou la dimissió del ministre

Feijóo ha contraposat la gestió de Carlos Mazón després de la DANA amb la d'Óscar Puente en l'accident de Adamuz i ha reclamat la seua dimissió. Davant la comissió sobre el 29 d'octubre, ha demanat aplicar el mateix criteri de responsabilitats.

Feijóo acusa el Govern d’inhibir-se en la dana i exigix nivell 3 per emergència nacional

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3 en considerar que va ser una emergència nacional de llibre.

El Consell destina 2 milions per a modernitzar el port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia amb millores en seguretat, accessibilitat i eficiència. Les obres s'executen en dos fases, amb un termini de 15 mesos i concessió de 15 anys.

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.