15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Cullera efectuarà controls d’alcoholèmia i drogues fins al dia 16

 

La Policia Local de Cullera inicia hui una campanya de control d’alcohol i drogues al volant. L’acció es realitza en col·laboració amb la Direcció General de Trànsit (DGT) en el marc de la campanya nadalenca de conscienciació sobre el risc que suposa el consum de substàncies psicoactives per a la conducció. La iniciativa es desenvoluparà fins al pròxim dia 16, en tot l’Estat. En estes dates els menjars i sopars d’empresa són habituals i la ingesta d’alcohol i el consum de substàncies prohibides es dispara, per la qual cosa la perillositat al volant augmenta. La Policia Local de Cullera ja ha portat diversos controls en els últims anys en col·laboració amb la DGT. De fet, Cullera va ser ja pionera en 2014 en la realització de controls de drogues i compta amb agents especialitzats en esta matèria. La regidora de l’àrea, María José Terrades, recorda que este tipus de campanyes es fan pel bé de la ciutadania com a mesura de prevenció i promoció de la seguretat viària, i no amb ànim sancionador. L’objecte dels controls és augmentar la seguretat viària i evitar tragèdies al volant. L’alcohol no solament està relacionat amb un major risc d’accident sinó que a més augmenta el risc de mortalitat atès que els pronòstics de les lesions patides són pitjors. Són moltes les tasques de conscienciació que es duen a terme des de la Policia Local de Cullera al llarg de tot l’any. Entre altres, les jornades d’Educació Vial per als jóvens o l’addicció i el mal ús del telèfon al volant.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.