30.7 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

El cura d’una església evangèlica de València a presó per estafar a una feligresa 14.000 euros

Diners

Diners | Pixabay

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El pastor de culte de l’Església Evangèlica Cristiana ‘Arbre de la Vida‘, formada en València l’any 2010, ha acceptat una condemna d’un any i dos mesos de presó, a demés del pagament de prop de 18.000 euros, per estafar a una feligresa 13.600 euros amb l’excusa de què la congregació necessitava diners amb urgència per a saldar diferents deutes i despeses, que l’acusat va gastar «en benefici propi».

 

El juí per estos fets havia de celebrar-se este dijous en la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, però les parts han conseguit un acord i el processat s’ha conformat amb esta pena. L’home, de 42 anys, ja va ser condemnat en 2017 per un delicte continuat d’estafa a un any de presó i multa de sis mesos.

 

El fiscal mantenia que l’home necessitava diners per a les seues finalitats particulars i, per eixe motiu, en febrer de 2017 li va dir a la víctima, molt activa en la congregació, que l’església necessitava diners per a saldar deutes i despeses.

 

Va acompanyar a la víctima a traure els diners

L’acusat va acompanyar a la víctima de l’estafa a un banc i ella, seguint les indicacions del pastor, va sol·licitar un préstec al seu nom per un import de 13.600 euros. Per a que li ho donaren va dir  que necessitava els diners per a una reforma en sa casa. El banc va concedir el crèdit i eixe mateix dia els diners van arribar al president d”Arbre de la Vida’.

 

La feligresa es va querellar contra l’acusat en l’agost de 2018 per a reclamar els diners prestats, que l’acusat no li va retornar. El fiscal sol·licitava en principi una pena de dos anys i mig de presó per un delicte d’estafa comés amb abús de les relacions personals. Amb la conformitat de les parts, la condemna ha quedat en un any i dos mesos de presó més el pagament de 17.980 euros i les despeses del procés judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.