La DANA deixa 127l/m² a Carlet i fortes trombes de pedra a Alacant

L’alerta a València davant l’arribada imminent de fortes pluges i tempestes ja n’ha tingut les conseqüències. La depressió aïllada a nivells alts (DANA) que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat les últimes 24 hores, pluges a la província de València que han arribat fins als 127,8 litres per metre quadrat a la localitat de Carlet.

 

La darrera actualització del 112 ha assenyalat que aquest municipi de la comarca de la Ribera és on més precipitacions han caigut. Després, a la Vall de Laguar s’han registrat 18,2 litres, al Puig 14, a Domeño13,i a Quart de Poblet 13,2 litres per metre quadrat fins a les 20.30 hores d’aquest dilluns.

Durant aquesta matinada el més destacat ha estat la forta pedregada que ha caigut al sud de la Comunitat Valenciana. Segons Avamet, s’han registrat 46 litres per metre quadrat en només 25 minuts a la pedania il·licitana de Torrellano. Pluja que venia acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent.

 

La intensitat de les precipitacions a la zona nord de la ciutat ha estat tan gran que segons ha informat la Policia Local de València, el túnel del Camí de Montcada s’ha inundat i s’ha tallat la circulació de forma provisional. El barri d’Orriols ha quedat sense llum per les pluges.

 

 

Per part seua, els Consorcis de Bombers de València i de Castelló, respectivament, no han tingut fins ara serveis relacionats amb les pluges en les últimes hores, segons ha informat per part seua el ‘112 CV‘.

Últimes notícies

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.