La DANA deixa 127l/m² a Carlet i fortes trombes de pedra a Alacant

L’alerta a València davant l’arribada imminent de fortes pluges i tempestes ja n’ha tingut les conseqüències. La depressió aïllada a nivells alts (DANA) que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat les últimes 24 hores, pluges a la província de València que han arribat fins als 127,8 litres per metre quadrat a la localitat de Carlet.

 

La darrera actualització del 112 ha assenyalat que aquest municipi de la comarca de la Ribera és on més precipitacions han caigut. Després, a la Vall de Laguar s’han registrat 18,2 litres, al Puig 14, a Domeño13,i a Quart de Poblet 13,2 litres per metre quadrat fins a les 20.30 hores d’aquest dilluns.

Durant aquesta matinada el més destacat ha estat la forta pedregada que ha caigut al sud de la Comunitat Valenciana. Segons Avamet, s’han registrat 46 litres per metre quadrat en només 25 minuts a la pedania il·licitana de Torrellano. Pluja que venia acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent.

 

La intensitat de les precipitacions a la zona nord de la ciutat ha estat tan gran que segons ha informat la Policia Local de València, el túnel del Camí de Montcada s’ha inundat i s’ha tallat la circulació de forma provisional. El barri d’Orriols ha quedat sense llum per les pluges.

 

 

Per part seua, els Consorcis de Bombers de València i de Castelló, respectivament, no han tingut fins ara serveis relacionats amb les pluges en les últimes hores, segons ha informat per part seua el ‘112 CV‘.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.