12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La DANA deixa 127l/m² a Carlet i fortes trombes de pedra a Alacant

L’alerta a València davant l’arribada imminent de fortes pluges i tempestes ja n’ha tingut les conseqüències. La depressió aïllada a nivells alts (DANA) que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat les últimes 24 hores, pluges a la província de València que han arribat fins als 127,8 litres per metre quadrat a la localitat de Carlet.

 

La darrera actualització del 112 ha assenyalat que aquest municipi de la comarca de la Ribera és on més precipitacions han caigut. Després, a la Vall de Laguar s’han registrat 18,2 litres, al Puig 14, a Domeño13,i a Quart de Poblet 13,2 litres per metre quadrat fins a les 20.30 hores d’aquest dilluns.

Durant aquesta matinada el més destacat ha estat la forta pedregada que ha caigut al sud de la Comunitat Valenciana. Segons Avamet, s’han registrat 46 litres per metre quadrat en només 25 minuts a la pedania il·licitana de Torrellano. Pluja que venia acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent.

 

La intensitat de les precipitacions a la zona nord de la ciutat ha estat tan gran que segons ha informat la Policia Local de València, el túnel del Camí de Montcada s’ha inundat i s’ha tallat la circulació de forma provisional. El barri d’Orriols ha quedat sense llum per les pluges.

 

 

Per part seua, els Consorcis de Bombers de València i de Castelló, respectivament, no han tingut fins ara serveis relacionats amb les pluges en les últimes hores, segons ha informat per part seua el ‘112 CV‘.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.