La DANA deixa 127l/m² a Carlet i fortes trombes de pedra a Alacant

L’alerta a València davant l’arribada imminent de fortes pluges i tempestes ja n’ha tingut les conseqüències. La depressió aïllada a nivells alts (DANA) que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat les últimes 24 hores, pluges a la província de València que han arribat fins als 127,8 litres per metre quadrat a la localitat de Carlet.

 

La darrera actualització del 112 ha assenyalat que aquest municipi de la comarca de la Ribera és on més precipitacions han caigut. Després, a la Vall de Laguar s’han registrat 18,2 litres, al Puig 14, a Domeño13,i a Quart de Poblet 13,2 litres per metre quadrat fins a les 20.30 hores d’aquest dilluns.

Durant aquesta matinada el més destacat ha estat la forta pedregada que ha caigut al sud de la Comunitat Valenciana. Segons Avamet, s’han registrat 46 litres per metre quadrat en només 25 minuts a la pedania il·licitana de Torrellano. Pluja que venia acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent.

 

La intensitat de les precipitacions a la zona nord de la ciutat ha estat tan gran que segons ha informat la Policia Local de València, el túnel del Camí de Montcada s’ha inundat i s’ha tallat la circulació de forma provisional. El barri d’Orriols ha quedat sense llum per les pluges.

 

 

Per part seua, els Consorcis de Bombers de València i de Castelló, respectivament, no han tingut fins ara serveis relacionats amb les pluges en les últimes hores, segons ha informat per part seua el ‘112 CV‘.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.