El diputat britànic David Amess mor després de ser apunyalat durant una visita a Essex

 

El diputat conservador britànic David Amess ha mort després de ser apunyalat a Essex (Anglaterra), segons ha confirmat la Policia d’Essex. Un home li ha assestat diverses punyalades en una trobada amb votants a la ciutat de Leigh. La Policia ha detingut a un jove de 25 anys com a presumpte autor de l’atac.

«Va ser atés pels serveis d’emergència, però lamentablement va morir«, ha explicat la Policia en un comunicat. Els agents desplaçats han detingut a un jove de 25 anys com a suposat autor de l’assassinat. No estan buscant a cap còmplice o persona relacionada amb el fet, de moment.

Este tipus d’actes amb els ciutadans són relativament freqüents entre els legisladors del Regne Unit i el propi Amess l’havia promogut en les seues xarxes socials, al costat d’una adreça de correu electrònic i un telèfon per a gestionar la reserva de cites.

El Regne Unit torna a patir un atac mortal a un polític. El juny de 2016 la diputada del Partit Laborista Jo Cox de 41 anys va ser assassinada quan participava en un acte en Birstall. En aquell moment estava a la meitat de la campanya del Referèndum sobre la permanència del país a la Unió Europea.

El neonazi Thomas Mair va ser condemnat a cadena perpètua per matar-la. Mentre cometia l’acte cridava «Gran Bretanya primer», en referència a un partit d’ultradreta britànic.

Cox va ser la primera legisladora britànica assassinada durant el seu mandat des de 1990, quan el conservador Ian Gow va morir víctima d’un atemptat amb cotxe bomba reivindicat per l’IRA.

Gow, antic assessor de la primera ministra Margaret Tatcher, va morir als 53 anys per un atemptat comés en la localitat anglesa de Sussex. Abans que a ell, l’IRA també havia assassinat al diputat Anthony Berry, en l’atemptat comés en 1984 contra un hotel en el qual també s’allotjava Thatcher.

Últimes notícies

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.