El diputat britànic David Amess mor després de ser apunyalat durant una visita a Essex

 

El diputat conservador britànic David Amess ha mort després de ser apunyalat a Essex (Anglaterra), segons ha confirmat la Policia d’Essex. Un home li ha assestat diverses punyalades en una trobada amb votants a la ciutat de Leigh. La Policia ha detingut a un jove de 25 anys com a presumpte autor de l’atac.

«Va ser atés pels serveis d’emergència, però lamentablement va morir«, ha explicat la Policia en un comunicat. Els agents desplaçats han detingut a un jove de 25 anys com a suposat autor de l’assassinat. No estan buscant a cap còmplice o persona relacionada amb el fet, de moment.

Este tipus d’actes amb els ciutadans són relativament freqüents entre els legisladors del Regne Unit i el propi Amess l’havia promogut en les seues xarxes socials, al costat d’una adreça de correu electrònic i un telèfon per a gestionar la reserva de cites.

El Regne Unit torna a patir un atac mortal a un polític. El juny de 2016 la diputada del Partit Laborista Jo Cox de 41 anys va ser assassinada quan participava en un acte en Birstall. En aquell moment estava a la meitat de la campanya del Referèndum sobre la permanència del país a la Unió Europea.

El neonazi Thomas Mair va ser condemnat a cadena perpètua per matar-la. Mentre cometia l’acte cridava «Gran Bretanya primer», en referència a un partit d’ultradreta britànic.

Cox va ser la primera legisladora britànica assassinada durant el seu mandat des de 1990, quan el conservador Ian Gow va morir víctima d’un atemptat amb cotxe bomba reivindicat per l’IRA.

Gow, antic assessor de la primera ministra Margaret Tatcher, va morir als 53 anys per un atemptat comés en la localitat anglesa de Sussex. Abans que a ell, l’IRA també havia assassinat al diputat Anthony Berry, en l’atemptat comés en 1984 contra un hotel en el qual també s’allotjava Thatcher.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU