El diputat britànic David Amess mor després de ser apunyalat durant una visita a Essex

 

El diputat conservador britànic David Amess ha mort després de ser apunyalat a Essex (Anglaterra), segons ha confirmat la Policia d’Essex. Un home li ha assestat diverses punyalades en una trobada amb votants a la ciutat de Leigh. La Policia ha detingut a un jove de 25 anys com a presumpte autor de l’atac.

«Va ser atés pels serveis d’emergència, però lamentablement va morir«, ha explicat la Policia en un comunicat. Els agents desplaçats han detingut a un jove de 25 anys com a suposat autor de l’assassinat. No estan buscant a cap còmplice o persona relacionada amb el fet, de moment.

Este tipus d’actes amb els ciutadans són relativament freqüents entre els legisladors del Regne Unit i el propi Amess l’havia promogut en les seues xarxes socials, al costat d’una adreça de correu electrònic i un telèfon per a gestionar la reserva de cites.

El Regne Unit torna a patir un atac mortal a un polític. El juny de 2016 la diputada del Partit Laborista Jo Cox de 41 anys va ser assassinada quan participava en un acte en Birstall. En aquell moment estava a la meitat de la campanya del Referèndum sobre la permanència del país a la Unió Europea.

El neonazi Thomas Mair va ser condemnat a cadena perpètua per matar-la. Mentre cometia l’acte cridava «Gran Bretanya primer», en referència a un partit d’ultradreta britànic.

Cox va ser la primera legisladora britànica assassinada durant el seu mandat des de 1990, quan el conservador Ian Gow va morir víctima d’un atemptat amb cotxe bomba reivindicat per l’IRA.

Gow, antic assessor de la primera ministra Margaret Tatcher, va morir als 53 anys per un atemptat comés en la localitat anglesa de Sussex. Abans que a ell, l’IRA també havia assassinat al diputat Anthony Berry, en l’atemptat comés en 1984 contra un hotel en el qual també s’allotjava Thatcher.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.