12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El diputat britànic David Amess mor després de ser apunyalat durant una visita a Essex

 

El diputat conservador britànic David Amess ha mort després de ser apunyalat a Essex (Anglaterra), segons ha confirmat la Policia d’Essex. Un home li ha assestat diverses punyalades en una trobada amb votants a la ciutat de Leigh. La Policia ha detingut a un jove de 25 anys com a presumpte autor de l’atac.

“Va ser atés pels serveis d’emergència, però lamentablement va morir“, ha explicat la Policia en un comunicat. Els agents desplaçats han detingut a un jove de 25 anys com a suposat autor de l’assassinat. No estan buscant a cap còmplice o persona relacionada amb el fet, de moment.

Este tipus d’actes amb els ciutadans són relativament freqüents entre els legisladors del Regne Unit i el propi Amess l’havia promogut en les seues xarxes socials, al costat d’una adreça de correu electrònic i un telèfon per a gestionar la reserva de cites.

El Regne Unit torna a patir un atac mortal a un polític. El juny de 2016 la diputada del Partit Laborista Jo Cox de 41 anys va ser assassinada quan participava en un acte en Birstall. En aquell moment estava a la meitat de la campanya del Referèndum sobre la permanència del país a la Unió Europea.

El neonazi Thomas Mair va ser condemnat a cadena perpètua per matar-la. Mentre cometia l’acte cridava “Gran Bretanya primer”, en referència a un partit d’ultradreta britànic.

Cox va ser la primera legisladora britànica assassinada durant el seu mandat des de 1990, quan el conservador Ian Gow va morir víctima d’un atemptat amb cotxe bomba reivindicat per l’IRA.

Gow, antic assessor de la primera ministra Margaret Tatcher, va morir als 53 anys per un atemptat comés en la localitat anglesa de Sussex. Abans que a ell, l’IRA també havia assassinat al diputat Anthony Berry, en l’atemptat comés en 1984 contra un hotel en el qual també s’allotjava Thatcher.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.