El diputat britànic David Amess mor després de ser apunyalat durant una visita a Essex

 

El diputat conservador britànic David Amess ha mort després de ser apunyalat a Essex (Anglaterra), segons ha confirmat la Policia d’Essex. Un home li ha assestat diverses punyalades en una trobada amb votants a la ciutat de Leigh. La Policia ha detingut a un jove de 25 anys com a presumpte autor de l’atac.

«Va ser atés pels serveis d’emergència, però lamentablement va morir«, ha explicat la Policia en un comunicat. Els agents desplaçats han detingut a un jove de 25 anys com a suposat autor de l’assassinat. No estan buscant a cap còmplice o persona relacionada amb el fet, de moment.

Este tipus d’actes amb els ciutadans són relativament freqüents entre els legisladors del Regne Unit i el propi Amess l’havia promogut en les seues xarxes socials, al costat d’una adreça de correu electrònic i un telèfon per a gestionar la reserva de cites.

El Regne Unit torna a patir un atac mortal a un polític. El juny de 2016 la diputada del Partit Laborista Jo Cox de 41 anys va ser assassinada quan participava en un acte en Birstall. En aquell moment estava a la meitat de la campanya del Referèndum sobre la permanència del país a la Unió Europea.

El neonazi Thomas Mair va ser condemnat a cadena perpètua per matar-la. Mentre cometia l’acte cridava «Gran Bretanya primer», en referència a un partit d’ultradreta britànic.

Cox va ser la primera legisladora britànica assassinada durant el seu mandat des de 1990, quan el conservador Ian Gow va morir víctima d’un atemptat amb cotxe bomba reivindicat per l’IRA.

Gow, antic assessor de la primera ministra Margaret Tatcher, va morir als 53 anys per un atemptat comés en la localitat anglesa de Sussex. Abans que a ell, l’IRA també havia assassinat al diputat Anthony Berry, en l’atemptat comés en 1984 contra un hotel en el qual també s’allotjava Thatcher.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.