Citen a declarar a l’alcalde de La Nucia per vacunar-se de manera irregular

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de la Vila Joiosa ha incoat diligències prèvies i ha citat a declarar com investigat el pròxim 7 de juliol a l’alcalde de La Nucia, Bernabé C.G., per vacunar-se presumptament de manera irregular contra el Covid-19 el passat 6 de gener en una residència geriàtrica d’eixa localitat.

La jutge atén així la petició recollida en la denúncia presentada per Fiscalia contra el primer edil per un presumpte delicte de suborn passiu impropi.

La instructora també ha acordat en el mateix acte, notificat hui a les parts, rebre declaració a una dotzena de testimonis -treballadors de la sanitat pública valenciana i de la pròpia residència- entre els dies 6 i 7 de juliol.

Així mateix, ha ordenat remetre un ofici a la residència de la tercera edat a fi que identifique a les persones que integren el personal d’infermeria que van administrar a l’investigat la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Finalment, la jutge ha demanat a la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal que l’informe de si l’investigat ha rebut la segona dosi i ha requerit a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives perquè indique si l’Ajuntament de La Nucia té algun tipus de responsabilitat en la gestió o supervisió de l’activitat assistencial de la residència.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.