Citen a declarar a l’alcalde de La Nucia per vacunar-se de manera irregular

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de la Vila Joiosa ha incoat diligències prèvies i ha citat a declarar com investigat el pròxim 7 de juliol a l’alcalde de La Nucia, Bernabé C.G., per vacunar-se presumptament de manera irregular contra el Covid-19 el passat 6 de gener en una residència geriàtrica d’eixa localitat.

La jutge atén així la petició recollida en la denúncia presentada per Fiscalia contra el primer edil per un presumpte delicte de suborn passiu impropi.

La instructora també ha acordat en el mateix acte, notificat hui a les parts, rebre declaració a una dotzena de testimonis -treballadors de la sanitat pública valenciana i de la pròpia residència- entre els dies 6 i 7 de juliol.

Així mateix, ha ordenat remetre un ofici a la residència de la tercera edat a fi que identifique a les persones que integren el personal d’infermeria que van administrar a l’investigat la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Finalment, la jutge ha demanat a la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal que l’informe de si l’investigat ha rebut la segona dosi i ha requerit a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives perquè indique si l’Ajuntament de La Nucia té algun tipus de responsabilitat en la gestió o supervisió de l’activitat assistencial de la residència.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.