11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Citen a declarar a l’alcalde de La Nucia per vacunar-se de manera irregular

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de la Vila Joiosa ha incoat diligències prèvies i ha citat a declarar com investigat el pròxim 7 de juliol a l’alcalde de La Nucia, Bernabé C.G., per vacunar-se presumptament de manera irregular contra el Covid-19 el passat 6 de gener en una residència geriàtrica d’eixa localitat.

La jutge atén així la petició recollida en la denúncia presentada per Fiscalia contra el primer edil per un presumpte delicte de suborn passiu impropi.

La instructora també ha acordat en el mateix acte, notificat hui a les parts, rebre declaració a una dotzena de testimonis -treballadors de la sanitat pública valenciana i de la pròpia residència- entre els dies 6 i 7 de juliol.

Així mateix, ha ordenat remetre un ofici a la residència de la tercera edat a fi que identifique a les persones que integren el personal d’infermeria que van administrar a l’investigat la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Finalment, la jutge ha demanat a la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal que l’informe de si l’investigat ha rebut la segona dosi i ha requerit a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives perquè indique si l’Ajuntament de La Nucia té algun tipus de responsabilitat en la gestió o supervisió de l’activitat assistencial de la residència.

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.