Citen a declarar a l’alcalde de La Nucia per vacunar-se de manera irregular

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de la Vila Joiosa ha incoat diligències prèvies i ha citat a declarar com investigat el pròxim 7 de juliol a l’alcalde de La Nucia, Bernabé C.G., per vacunar-se presumptament de manera irregular contra el Covid-19 el passat 6 de gener en una residència geriàtrica d’eixa localitat.

La jutge atén així la petició recollida en la denúncia presentada per Fiscalia contra el primer edil per un presumpte delicte de suborn passiu impropi.

La instructora també ha acordat en el mateix acte, notificat hui a les parts, rebre declaració a una dotzena de testimonis -treballadors de la sanitat pública valenciana i de la pròpia residència- entre els dies 6 i 7 de juliol.

Així mateix, ha ordenat remetre un ofici a la residència de la tercera edat a fi que identifique a les persones que integren el personal d’infermeria que van administrar a l’investigat la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus.

Finalment, la jutge ha demanat a la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal que l’informe de si l’investigat ha rebut la segona dosi i ha requerit a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives perquè indique si l’Ajuntament de La Nucia té algun tipus de responsabilitat en la gestió o supervisió de l’activitat assistencial de la residència.

Últimes notícies

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.
FILMOTECA D'ESTIU