5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Les declaracions que la mare dels fills assassinats en Godella va fer a la Guàrdia Civil

Imatge familiar del matrimoni amb un dels menors

Gombau ha declarat «haver complit els desitjos de Déu» | Xarxes

 

‘Espejo Público’, del mitjà televisiu Antena 3, ha donat a conéixer part de la declaració que va fer Maria Gombau, la mare dels dos fills menors assassinats en Godella, València.

 

Segons el programa presentat per Susanna Griso, Gombau va dir als agents de la Guàrdia Civil que «traure-li la vida a Ichel i a Amiel era l’única manera de salvar les seues ànimes i salvar-me jo mateixa». També afig que, després d’haver matriculat el seu fill en l’escola, «li havien robat l’ànima».

  

Maria també va donar el seu testimoni dels fets: «Per a una mare com jo, això és fàcil de detectar. Estava més violent, més agressiu, s’enfrontava a mi, però el pitjor va ser quan em vaig donar compte que, encara sent xicotet, era capaç de controlar la meua voluntat, fea de mi el que volia».

 

I encara afegí que «va arribar a un punt en què també entrava en el meu cervell i dominava el meu pensament. En el cas de la meua filla, és una llàstima, però al cap de poc de temps de nàixer, li van robar l’ànima. Era un cos sense ànima. La que tenia en morir no és la mateixa que quan va nàixer». Va finalitzar la seua declaració diguent que Déu li havia ordenat que «practicara un ritual de purificació i jo vaig complir amb els seus desitjos».

 

Troben a Natalia Sánchez, la jove espanyola desapareguda en París

Natalia Sánchez Uribe, desaparecida en París

Natalia durant la seua estada a París | Instagram

 

Apareix Natalia Sánchez, la jove estudiant de la UAB que va desaparéixer en París fa una setmana. La Guàrdia Civil ha confirmat que el pare ha reconegut a la xica en un hospital de París. Pareix ser que una patrulla de la Policia francesa l’ha trobat desorientada caminant pel carrer i l’ha traslladada al centre mèdic en bon estat de salut. La família de Natalia ha demanat temps per a la seua intimitat i per a poder recuperar la calma, segons difonia per Twitter l’organització QSDGlobal, que ajuda a buscar persones desaparegudes.

 

A poc a poc, s’anaven coneixent detalls dels últims passos pegats per la xica abans de la seua desaparició. En les últimes hores, s’ha fet públic el testimoni del propietari del pis on vivia de lloguer.  Este home, italià de 42 anys, hauria explicat a ‘La Vanguardia’, just abans de testificar davant de la policia francesa, que el 2 de maig havia quedat amb ella per a que li tornara les claus però que finalment la xica no va acudir. 

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.