Helena, degollada pel seu home davant de la seua filla d’onze anys en Dénia

Restes de sang d’un ganivet en una imatge d’arxiu | Cedida

 

ACTUALITZAT 12.00 hores. Agents de la Policia Nacional de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) han detingut esta matinada de dimarts a un home de 54 anys, de nom Roman Ch., com a presumpte autor de la mort de la seua parella, Helena V., una dona de 44 anys, degollada en el seu domicili a les 5.30 hores. El crim l’ha comés davant de la seua filla, d’11 anys.

 

Al voltant de les 04.00 hores una veïna estava sentint crits de terror de la xiqueta, i esta ha tocat als agents. La parella, de nacionalitat russa, no convivia i, pel que pareix, l’home ha accedit a la casa sense el consentiment de la víctima. Segons fonts policials, el presumpte autor hauria utilitzat una escala per a arribar primer a una terrassa i després al segon pis, a on viu la dona i la filla, un domicili ubicat en l’avinguda de València. Finalment, va conseguir accedir per una finestra.

 

El relat d’una veïna explica que l’acusat feia pocs anys que havia arribat a la localitat, portant a viure a la seua dona i a la filla. Poc de temps després, el veïnat descobria que el marit ja no vivia allí per una ordre d’allunyament. La dona, que era molt reservada, segons expliquen alguns veïns, va denunciar a l’home el passat 1 d’octubre i les últimes informacions apunten a que el presumpte autor ja hauria incomplit dos ordres més anteriorment.

 

Dia de dol en Dénia

L’Ajuntament, després d’estos fets, ha decretat un dia de dol oficial i se celebrarà una concentració silenciosa a les 13.00 hores en la plaça de l’Ajuntament, organitzada pel Consell de les Dones de Dénia en rebuig al crim d’Helena.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.