Mastodon
23.6 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

28 delictes de robatoris de catalitzadors en vehicles en àrees comercials

 

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar va procedir a la detenció de tres persones d’edats compreses entre els 17 i 65 anys com a presumptes autors de 18 delictes de furt de catalitzadors de vehicles, falsificació documental, pertinença a organització criminal i delicte contra la seguretat viària.

Des de principis d’este any 2021, es va observant un increment incessant de furts de catalitzadors de vehicles concretament en les localitats de Sedaví, Alfafar, Massanassa, Catarroja i Albal, consistent a accedir davall del vehicle i alçant-lo amb alguna eina tipus “elevador” procedir al tall d’un tram del mateix mitjançant alguna eina talladora tipus radial o similar. 

Estos catalitzadors tenen diversos valors econòmics compresos entre cent i sis-cents euros en el mercat de segona mà.

Iniciada a l’Operació KATABOS de la Guàrdia Civil d’Alfalfar, es té coneixement d’un grup de persones amb gran nombre d’identitats falses i integrants d’una organització criminal itinerant per tot el territori nacional, el modus operandi del qual era llogar vehicles amb documentació falsa per a cometre estos fets delictius, traslladant-se per zones de gran afluència de vehicles estacionats, com són les Àrees Comercials de tota la província de València per a cometre els robatoris que normalment eren per encàrrec, segons marques i models dels vehicles sol·licitats.

Després de diversos seguiments per diverses zones comercials de la província es va procedir a la seua detenció mentre circulaven en una furgoneta de lloguer portant en el seu interior els instruments necessaris per a la comissió de delictes, així com gran quantitat de diners en efectiu com a resultat de la venda dels catalitzadors en el mercat negre.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Mislata i el menor a la Fiscalia de Menors de València.

A més en una altra operació realitzada per la Guàrdia Civil d’Almussafes, s’ha procedit a la detenció de dos hòmens de 23 i 27 anys de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta implicació en un delicte de furt de 10 catalitzadors de vehicles.

Entre els mesos de març i agost de 2021, es va tindre coneixement de reiterades denúncies per furts de catalitzadors de vehicles, en el Polígon Industrial de la localitat d’Almussafes, generant alarma social entre els treballadors que presten els seus serveis en el citat complex industrial.

 

Modus operandi 

 

El modus operandi dels autors consistia a circular amb un turisme pels diferents pàrquings del polígon industrial fins a fixar el seu objectiu. Una vegada establit, reconeixien les proximitats per a comprovar que no hi havia testimonis que pogueren identificar-los.

Finalment, s’acostaven al vehicle seleccionat, introduïen un gat hidràulic per a elevar el vehicle i posteriorment, amb les eines apropiades (serra elèctrica) extreien el catalitzador.

Fruit de les investigacions efectuades i a causa de les fortes mesures de seguretat adoptades pels autors, el dia 2 de setembre, es va procedir a la detenció de dos homes, tots dos de nacionalitat romanesa, com a presumptes autors de deu delictes de furt de catalitzadors en vehicle.

Les diligències instruïdes han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Guàrdia de Carlet.

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.