28 delictes de robatoris de catalitzadors en vehicles en àrees comercials

 

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar va procedir a la detenció de tres persones d’edats compreses entre els 17 i 65 anys com a presumptes autors de 18 delictes de furt de catalitzadors de vehicles, falsificació documental, pertinença a organització criminal i delicte contra la seguretat viària.

Des de principis d’este any 2021, es va observant un increment incessant de furts de catalitzadors de vehicles concretament en les localitats de Sedaví, Alfafar, Massanassa, Catarroja i Albal, consistent a accedir davall del vehicle i alçant-lo amb alguna eina tipus “elevador” procedir al tall d’un tram del mateix mitjançant alguna eina talladora tipus radial o similar. 

Estos catalitzadors tenen diversos valors econòmics compresos entre cent i sis-cents euros en el mercat de segona mà.

Iniciada a l’Operació KATABOS de la Guàrdia Civil d’Alfalfar, es té coneixement d’un grup de persones amb gran nombre d’identitats falses i integrants d’una organització criminal itinerant per tot el territori nacional, el modus operandi del qual era llogar vehicles amb documentació falsa per a cometre estos fets delictius, traslladant-se per zones de gran afluència de vehicles estacionats, com són les Àrees Comercials de tota la província de València per a cometre els robatoris que normalment eren per encàrrec, segons marques i models dels vehicles sol·licitats.

Després de diversos seguiments per diverses zones comercials de la província es va procedir a la seua detenció mentre circulaven en una furgoneta de lloguer portant en el seu interior els instruments necessaris per a la comissió de delictes, així com gran quantitat de diners en efectiu com a resultat de la venda dels catalitzadors en el mercat negre.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Mislata i el menor a la Fiscalia de Menors de València.

A més en una altra operació realitzada per la Guàrdia Civil d’Almussafes, s’ha procedit a la detenció de dos hòmens de 23 i 27 anys de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta implicació en un delicte de furt de 10 catalitzadors de vehicles.

Entre els mesos de març i agost de 2021, es va tindre coneixement de reiterades denúncies per furts de catalitzadors de vehicles, en el Polígon Industrial de la localitat d’Almussafes, generant alarma social entre els treballadors que presten els seus serveis en el citat complex industrial.

 

Modus operandi 

 

El modus operandi dels autors consistia a circular amb un turisme pels diferents pàrquings del polígon industrial fins a fixar el seu objectiu. Una vegada establit, reconeixien les proximitats per a comprovar que no hi havia testimonis que pogueren identificar-los.

Finalment, s’acostaven al vehicle seleccionat, introduïen un gat hidràulic per a elevar el vehicle i posteriorment, amb les eines apropiades (serra elèctrica) extreien el catalitzador.

Fruit de les investigacions efectuades i a causa de les fortes mesures de seguretat adoptades pels autors, el dia 2 de setembre, es va procedir a la detenció de dos homes, tots dos de nacionalitat romanesa, com a presumptes autors de deu delictes de furt de catalitzadors en vehicle.

Les diligències instruïdes han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Guàrdia de Carlet.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.