28 delictes de robatoris de catalitzadors en vehicles en àrees comercials

 

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar va procedir a la detenció de tres persones d’edats compreses entre els 17 i 65 anys com a presumptes autors de 18 delictes de furt de catalitzadors de vehicles, falsificació documental, pertinença a organització criminal i delicte contra la seguretat viària.

Des de principis d’este any 2021, es va observant un increment incessant de furts de catalitzadors de vehicles concretament en les localitats de Sedaví, Alfafar, Massanassa, Catarroja i Albal, consistent a accedir davall del vehicle i alçant-lo amb alguna eina tipus “elevador” procedir al tall d’un tram del mateix mitjançant alguna eina talladora tipus radial o similar. 

Estos catalitzadors tenen diversos valors econòmics compresos entre cent i sis-cents euros en el mercat de segona mà.

Iniciada a l’Operació KATABOS de la Guàrdia Civil d’Alfalfar, es té coneixement d’un grup de persones amb gran nombre d’identitats falses i integrants d’una organització criminal itinerant per tot el territori nacional, el modus operandi del qual era llogar vehicles amb documentació falsa per a cometre estos fets delictius, traslladant-se per zones de gran afluència de vehicles estacionats, com són les Àrees Comercials de tota la província de València per a cometre els robatoris que normalment eren per encàrrec, segons marques i models dels vehicles sol·licitats.

Després de diversos seguiments per diverses zones comercials de la província es va procedir a la seua detenció mentre circulaven en una furgoneta de lloguer portant en el seu interior els instruments necessaris per a la comissió de delictes, així com gran quantitat de diners en efectiu com a resultat de la venda dels catalitzadors en el mercat negre.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Mislata i el menor a la Fiscalia de Menors de València.

A més en una altra operació realitzada per la Guàrdia Civil d’Almussafes, s’ha procedit a la detenció de dos hòmens de 23 i 27 anys de nacionalitat romanesa, per la seua presumpta implicació en un delicte de furt de 10 catalitzadors de vehicles.

Entre els mesos de març i agost de 2021, es va tindre coneixement de reiterades denúncies per furts de catalitzadors de vehicles, en el Polígon Industrial de la localitat d’Almussafes, generant alarma social entre els treballadors que presten els seus serveis en el citat complex industrial.

 

Modus operandi 

 

El modus operandi dels autors consistia a circular amb un turisme pels diferents pàrquings del polígon industrial fins a fixar el seu objectiu. Una vegada establit, reconeixien les proximitats per a comprovar que no hi havia testimonis que pogueren identificar-los.

Finalment, s’acostaven al vehicle seleccionat, introduïen un gat hidràulic per a elevar el vehicle i posteriorment, amb les eines apropiades (serra elèctrica) extreien el catalitzador.

Fruit de les investigacions efectuades i a causa de les fortes mesures de seguretat adoptades pels autors, el dia 2 de setembre, es va procedir a la detenció de dos homes, tots dos de nacionalitat romanesa, com a presumptes autors de deu delictes de furt de catalitzadors en vehicle.

Les diligències instruïdes han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Guàrdia de Carlet.

Últimes notícies

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.