11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Un dels últims detinguts per les agressions del 9-O va ser condemnat per violència de gènere fa dos anys

La manifestació vespertina del passat 9 d'Octubre, dia de la Comunitat Valenciana, va estar marcada per les violentes agressions que un grup de radicals realitzaren a les persones que estaven concentrant-se de manera pacífica. Des d'aquell dia fins hui, han sigut detingudes per eixos actes un total de 15 persones. Les dos últimes persones foren detingudes la setmana passada, tal com va publicar este periòdic. Ara, ha eixit a la llum el passat judicial d'un d'estos detinguts. Així tal com explica 'Levante', Vicente R.M, de 23 anys en 2012 va ser condemnat per lesions i el 23 de novembre de 2015 també ho va ser per violència masclista, per presumptes maltractaments a la seua nóvia.

Les investigacions policials 

D'esta manera, la policia creu que el seu passat judicial va motivar que Vicente R.M acudira a la manifestació amb la cara totalment tapada. No obstant això, els agents de la policia van aconseguir identificar-lo gràcies a l'anàlisi de diverses imatges obtingudes de gravacions.

La defensa dels acusats

D'altra banda, l'altre detingut és un argentí i no compta amb antecedents policials. De moment Gustavo Eleazar C.C, ha sigut l'únic dels 15 detinguts que ha volgut declarar davant els agents de la Brigada d'Informació de la Policia Nacional. L'argentí va al·legar que passava per casualitat per la zona i que no va participar en les agressions.

Comencen les declaracions 

La resta de detinguts que quedaren en llibertat ara seran citats pel jutge d'Instrucció número 15 de la Policia. La ronda de declaracions serà oberta de la mà de Vicente E.C, un dels primers detinguts i un dels líders violents dels yomus del Valencia C.F, el qual va ser expulsat juntament amb un grup de radicals. Tots ells foren readmesos pel club el passat agost.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.