Demanen 17 anys per a un veí de Castelló per abusos a tres xiquetes

 

Un veí de les Alqueries (Castelló), sense antecedents penals, s’asseurà en el banc dels acusats de l’Audiència Provincial de Castelló el mes vinent de setembre, ja que s’enfronta a una pena de 17 anys de presó. És la sol·licitud que fa per a l’acusat la Fiscalia, per haver comés presumptament abusos sexuals a tres menors d’edat. A més, el Ministeri Públic advoca per 12 anys de llibertat vigilada posteriors i pel pagament de 49.000 euros per a les víctimes en concepte d’indemnització

 

Els fets van succeir entre els anys 2015 i 2018. Pel que sembla, l’acusat mantenia una amistat amb els pares d’una de les xiquetes i aprofitant que la menor estava sola a casa o que la dona de l’acusat no estava en el domicili familiar, sotmetia presumptament a l’adolescent a tocaments per tot el cos i li propinava besos en els llavis. En altres ocasions, l’acusat es tombava damunt de la menor amb l’objectiu de fregar-se amb ella

 

A una altra de les víctimes la va portar a una casa de la seua propietat als afores de les Alqueries. Aquesta vegada, el processament va aprofitar la indefensió de la xiqueta per a realitzar-li tocaments tant en la piscina com en l’habitatge. En el cas de la tercera afectada, quan aquesta comptava amb 14 anys, el presumpte agressor sexual la va pujar a una moto que s’havia comprat i, amb la mateixa fi, durant el recorregut que van fer li va tocar les cames i les cuixes, arribant a les natges, sense que la menor poguera fer res per a oposar-se a l’actitud de l’home. 

 

Les mesures de protecció per a les víctimes

Els fets relatats són constitutius de tres delictes d’abusos sexuals a menors. Com a mesures de protecció per a les menors d’edat, la Fiscalia sol·licita que es dicte una ordre d’allunyament perquè l’acusat no puga acostar-se a cap de les víctimes, als seus domicilis ni comunicar-se amb elles per cap mitjà en els deu anys següents a la seua eixida. 

 

La vista oral començarà el 14 de setembre amb l’interrogatori de l’acusat, que pot decidir a quines preguntes respondre i puc, fins i tot, mentir en les seues respostes, com permet el Codi Penal. Els testimoniatges de les presumptes agressions sexuals seran cridats a declarar posteriorment i estan obligats a dir la veritat.

 

Entre ells estaran les tres menors afectades, el testimoniatge de les quals serà determinant en la decisió del tribunal. D’altra banda, està prevista la declaració dels investigadors del cas i dels mèdics forenses que van examinar a les denunciants.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.