Demanen 17 anys per a un veí de Castelló per abusos a tres xiquetes

 

Un veí de les Alqueries (Castelló), sense antecedents penals, s’asseurà en el banc dels acusats de l’Audiència Provincial de Castelló el mes vinent de setembre, ja que s’enfronta a una pena de 17 anys de presó. És la sol·licitud que fa per a l’acusat la Fiscalia, per haver comés presumptament abusos sexuals a tres menors d’edat. A més, el Ministeri Públic advoca per 12 anys de llibertat vigilada posteriors i pel pagament de 49.000 euros per a les víctimes en concepte d’indemnització

 

Els fets van succeir entre els anys 2015 i 2018. Pel que sembla, l’acusat mantenia una amistat amb els pares d’una de les xiquetes i aprofitant que la menor estava sola a casa o que la dona de l’acusat no estava en el domicili familiar, sotmetia presumptament a l’adolescent a tocaments per tot el cos i li propinava besos en els llavis. En altres ocasions, l’acusat es tombava damunt de la menor amb l’objectiu de fregar-se amb ella

 

A una altra de les víctimes la va portar a una casa de la seua propietat als afores de les Alqueries. Aquesta vegada, el processament va aprofitar la indefensió de la xiqueta per a realitzar-li tocaments tant en la piscina com en l’habitatge. En el cas de la tercera afectada, quan aquesta comptava amb 14 anys, el presumpte agressor sexual la va pujar a una moto que s’havia comprat i, amb la mateixa fi, durant el recorregut que van fer li va tocar les cames i les cuixes, arribant a les natges, sense que la menor poguera fer res per a oposar-se a l’actitud de l’home. 

 

Les mesures de protecció per a les víctimes

Els fets relatats són constitutius de tres delictes d’abusos sexuals a menors. Com a mesures de protecció per a les menors d’edat, la Fiscalia sol·licita que es dicte una ordre d’allunyament perquè l’acusat no puga acostar-se a cap de les víctimes, als seus domicilis ni comunicar-se amb elles per cap mitjà en els deu anys següents a la seua eixida. 

 

La vista oral començarà el 14 de setembre amb l’interrogatori de l’acusat, que pot decidir a quines preguntes respondre i puc, fins i tot, mentir en les seues respostes, com permet el Codi Penal. Els testimoniatges de les presumptes agressions sexuals seran cridats a declarar posteriorment i estan obligats a dir la veritat.

 

Entre ells estaran les tres menors afectades, el testimoniatge de les quals serà determinant en la decisió del tribunal. D’altra banda, està prevista la declaració dels investigadors del cas i dels mèdics forenses que van examinar a les denunciants.

Últimes notícies

El valencià Roberto Bou s’estrena en la Gigante de Piedra amb opcions màximes de triomf

La 14a edició de la Gigante de Piedra, este dissabte a l’Alcora, reunirà 300 ciclistes en un traçat extrem de 200 km, amb el debut en la prova reina de Roberto Bou i Anna Bello com a gran favorita femenina.

El Barça vol mantindre la seua supremacia en una Copa del Rei d’Alacant amb bitllet europeu

El Centre de Tecnificació d’Alacant acull des de divendres fins diumenge la fase final de la Copa del Rei d’handbol, amb un Barça dominador i una plaça europea en joc per als finalistes.

El Valencia CF assegura Dimitrievski fins 2028 amb l’ampliació del seu contracte

El Valencia CF ha exercit la clàusula d’ampliació del contracte de Stole Dimitrievski per dos anys més, i el porter macedoni continuarà al club fins juny de 2028 després d’una temporada clau en la permanència.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats possibles al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia de sol i calor amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibilitat de ruixats i tronades al nord, segons Aemet. Divendres arribarà un descens notable de les temperatures màximes, sobretot a la província de València, i augmentaran els núvols i les precipitacions al sud de València i nord d'Alacant.

Els hotels valencians tanquen maig fregant el 87% d’ocupació, quatre punts més que fa un any

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat el mes de maig amb una ocupació pròxima al 87%, quatre punts per damunt de 2025, amb València i Benidorm liderant i un fort impuls del turisme internacional.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.