Demanen 17 anys per a un veí de Castelló per abusos a tres xiquetes

 

Un veí de les Alqueries (Castelló), sense antecedents penals, s’asseurà en el banc dels acusats de l’Audiència Provincial de Castelló el mes vinent de setembre, ja que s’enfronta a una pena de 17 anys de presó. És la sol·licitud que fa per a l’acusat la Fiscalia, per haver comés presumptament abusos sexuals a tres menors d’edat. A més, el Ministeri Públic advoca per 12 anys de llibertat vigilada posteriors i pel pagament de 49.000 euros per a les víctimes en concepte d’indemnització

 

Els fets van succeir entre els anys 2015 i 2018. Pel que sembla, l’acusat mantenia una amistat amb els pares d’una de les xiquetes i aprofitant que la menor estava sola a casa o que la dona de l’acusat no estava en el domicili familiar, sotmetia presumptament a l’adolescent a tocaments per tot el cos i li propinava besos en els llavis. En altres ocasions, l’acusat es tombava damunt de la menor amb l’objectiu de fregar-se amb ella

 

A una altra de les víctimes la va portar a una casa de la seua propietat als afores de les Alqueries. Aquesta vegada, el processament va aprofitar la indefensió de la xiqueta per a realitzar-li tocaments tant en la piscina com en l’habitatge. En el cas de la tercera afectada, quan aquesta comptava amb 14 anys, el presumpte agressor sexual la va pujar a una moto que s’havia comprat i, amb la mateixa fi, durant el recorregut que van fer li va tocar les cames i les cuixes, arribant a les natges, sense que la menor poguera fer res per a oposar-se a l’actitud de l’home. 

 

Les mesures de protecció per a les víctimes

Els fets relatats són constitutius de tres delictes d’abusos sexuals a menors. Com a mesures de protecció per a les menors d’edat, la Fiscalia sol·licita que es dicte una ordre d’allunyament perquè l’acusat no puga acostar-se a cap de les víctimes, als seus domicilis ni comunicar-se amb elles per cap mitjà en els deu anys següents a la seua eixida. 

 

La vista oral començarà el 14 de setembre amb l’interrogatori de l’acusat, que pot decidir a quines preguntes respondre i puc, fins i tot, mentir en les seues respostes, com permet el Codi Penal. Els testimoniatges de les presumptes agressions sexuals seran cridats a declarar posteriorment i estan obligats a dir la veritat.

 

Entre ells estaran les tres menors afectades, el testimoniatge de les quals serà determinant en la decisió del tribunal. D’altra banda, està prevista la declaració dels investigadors del cas i dels mèdics forenses que van examinar a les denunciants.

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.