Demanen 17 anys per a un veí de Castelló per abusos a tres xiquetes

 

Un veí de les Alqueries (Castelló), sense antecedents penals, s’asseurà en el banc dels acusats de l’Audiència Provincial de Castelló el mes vinent de setembre, ja que s’enfronta a una pena de 17 anys de presó. És la sol·licitud que fa per a l’acusat la Fiscalia, per haver comés presumptament abusos sexuals a tres menors d’edat. A més, el Ministeri Públic advoca per 12 anys de llibertat vigilada posteriors i pel pagament de 49.000 euros per a les víctimes en concepte d’indemnització

 

Els fets van succeir entre els anys 2015 i 2018. Pel que sembla, l’acusat mantenia una amistat amb els pares d’una de les xiquetes i aprofitant que la menor estava sola a casa o que la dona de l’acusat no estava en el domicili familiar, sotmetia presumptament a l’adolescent a tocaments per tot el cos i li propinava besos en els llavis. En altres ocasions, l’acusat es tombava damunt de la menor amb l’objectiu de fregar-se amb ella

 

A una altra de les víctimes la va portar a una casa de la seua propietat als afores de les Alqueries. Aquesta vegada, el processament va aprofitar la indefensió de la xiqueta per a realitzar-li tocaments tant en la piscina com en l’habitatge. En el cas de la tercera afectada, quan aquesta comptava amb 14 anys, el presumpte agressor sexual la va pujar a una moto que s’havia comprat i, amb la mateixa fi, durant el recorregut que van fer li va tocar les cames i les cuixes, arribant a les natges, sense que la menor poguera fer res per a oposar-se a l’actitud de l’home. 

 

Les mesures de protecció per a les víctimes

Els fets relatats són constitutius de tres delictes d’abusos sexuals a menors. Com a mesures de protecció per a les menors d’edat, la Fiscalia sol·licita que es dicte una ordre d’allunyament perquè l’acusat no puga acostar-se a cap de les víctimes, als seus domicilis ni comunicar-se amb elles per cap mitjà en els deu anys següents a la seua eixida. 

 

La vista oral començarà el 14 de setembre amb l’interrogatori de l’acusat, que pot decidir a quines preguntes respondre i puc, fins i tot, mentir en les seues respostes, com permet el Codi Penal. Els testimoniatges de les presumptes agressions sexuals seran cridats a declarar posteriorment i estan obligats a dir la veritat.

 

Entre ells estaran les tres menors afectades, el testimoniatge de les quals serà determinant en la decisió del tribunal. D’altra banda, està prevista la declaració dels investigadors del cas i dels mèdics forenses que van examinar a les denunciants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.