12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Demanen 18 anys per maltractar i abusar de la seua fillastra invident en Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la xiqueta patia, a demés, una discapacitat visual del 80%, segons consta en l’escrit d’acusació provisional. La Fiscalia sol·licita per a l’home una pena de 18 anys de presó, una indemnització de 15.000 euros per a la víctima pels danys morals i seqüeles i també una ordre d’allunyament durant 20 anys

 

Els fets pels que serà jutjat el veí de Castelló es remunten als anys 2016 i 2017. Segons sosté el Ministeri Públic, quan la menor d’edat comptava amb 14 anys el processament va començar, presumptament, a aprofitar la seua vulnerabilitat i les absències de la seua mare, per a sotmetre-la a «constants actes de violència física».

 

Les seqüeles de la víctima

Segons la Fiscalia, el padrastre li va propinar a l’adolescent punyades en la cara, puntades, colps amb un cinturó a l’esquena i humiliacions. A demés, l’acusat li proferia habitualment frases com: «et mataré, no vals per a res i no arribaràs a res». Així mateix, el fiscal relata que el processament va sotmetre a la xicoteta a actes de violència sexual, tirant-la a terra, col·locant-se damunt d’ella i fent-li tocaments

 

A conseqüència d’estes conductes, la víctima patix diferents seqüeles: tristesa, baixa autoestima, por, ràbia continguda i dificultat per a abordar els fets, entre altres seqüeles

 

Prohibició de mantindre contacte amb menors d’edat

A demés de la pena de presó, la Fiscalia ha sol·licitat una mesura de llibertat vigilada de deu anys, posterior a la seua eixida de la presó. Així mateix, ha demanat que se li prohibisca la realització de qualsevol treball, ja siga retribuït o no, que implique contacte amb menors durant 20 anys.

L’adolescent va ser declarada en situació de desemparament en 2018 després d’iniciar-se el procediment judicial per la presumpta agressió sexual i els suposats maltractaments. El judici arrancarà amb la declaració de l’acusat, que pot triar -com permet el Codi Penal– contestar a totes les preguntes, només a aquelles que desitge o acollir-se al seu dret a no declarar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs