14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Demanen 18 anys per maltractar i abusar de la seua fillastra invident en Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la xiqueta patia, a demés, una discapacitat visual del 80%, segons consta en l’escrit d’acusació provisional. La Fiscalia sol·licita per a l’home una pena de 18 anys de presó, una indemnització de 15.000 euros per a la víctima pels danys morals i seqüeles i també una ordre d’allunyament durant 20 anys

 

Els fets pels que serà jutjat el veí de Castelló es remunten als anys 2016 i 2017. Segons sosté el Ministeri Públic, quan la menor d’edat comptava amb 14 anys el processament va començar, presumptament, a aprofitar la seua vulnerabilitat i les absències de la seua mare, per a sotmetre-la a «constants actes de violència física».

 

Les seqüeles de la víctima

Segons la Fiscalia, el padrastre li va propinar a l’adolescent punyades en la cara, puntades, colps amb un cinturó a l’esquena i humiliacions. A demés, l’acusat li proferia habitualment frases com: «et mataré, no vals per a res i no arribaràs a res». Així mateix, el fiscal relata que el processament va sotmetre a la xicoteta a actes de violència sexual, tirant-la a terra, col·locant-se damunt d’ella i fent-li tocaments

 

A conseqüència d’estes conductes, la víctima patix diferents seqüeles: tristesa, baixa autoestima, por, ràbia continguda i dificultat per a abordar els fets, entre altres seqüeles

 

Prohibició de mantindre contacte amb menors d’edat

A demés de la pena de presó, la Fiscalia ha sol·licitat una mesura de llibertat vigilada de deu anys, posterior a la seua eixida de la presó. Així mateix, ha demanat que se li prohibisca la realització de qualsevol treball, ja siga retribuït o no, que implique contacte amb menors durant 20 anys.

L’adolescent va ser declarada en situació de desemparament en 2018 després d’iniciar-se el procediment judicial per la presumpta agressió sexual i els suposats maltractaments. El judici arrancarà amb la declaració de l’acusat, que pot triar -com permet el Codi Penal– contestar a totes les preguntes, només a aquelles que desitge o acollir-se al seu dret a no declarar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.