Demanen 18 anys per maltractar i abusar de la seua fillastra invident en Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor.    Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la […]

 

L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la xiqueta patia, a demés, una discapacitat visual del 80%, segons consta en l’escrit d’acusació provisional. La Fiscalia sol·licita per a l’home una pena de 18 anys de presó, una indemnització de 15.000 euros per a la víctima pels danys morals i seqüeles i també una ordre d’allunyament durant 20 anys. 

 

Els fets pels que serà jutjat el veí de Castelló es remunten als anys 2016 i 2017. Segons sosté el Ministeri Públic, quan la menor d’edat comptava amb 14 anys el processament va començar, presumptament, a aprofitar la seua vulnerabilitat i les absències de la seua mare, per a sotmetre-la a «constants actes de violència física».

 

Les seqüeles de la víctima

Segons la Fiscalia, el padrastre li va propinar a l’adolescent punyades en la cara, puntades, colps amb un cinturó a l’esquena i humiliacions. A demés, l’acusat li proferia habitualment frases com: «et mataré, no vals per a res i no arribaràs a res». Així mateix, el fiscal relata que el processament va sotmetre a la xicoteta a actes de violència sexual, tirant-la a terra, col·locant-se damunt d’ella i fent-li tocaments. 

 

A conseqüència d’estes conductes, la víctima patix diferents seqüeles: tristesa, baixa autoestima, por, ràbia continguda i dificultat per a abordar els fets, entre altres seqüeles. 

 

Prohibició de mantindre contacte amb menors d’edat

A demés de la pena de presó, la Fiscalia ha sol·licitat una mesura de llibertat vigilada de deu anys, posterior a la seua eixida de la presó. Així mateix, ha demanat que se li prohibisca la realització de qualsevol treball, ja siga retribuït o no, que implique contacte amb menors durant 20 anys.

L’adolescent va ser declarada en situació de desemparament en 2018 després d’iniciar-se el procediment judicial per la presumpta agressió sexual i els suposats maltractaments. El judici arrancarà amb la declaració de l’acusat, que pot triar -com permet el Codi Penal– contestar a totes les preguntes, només a aquelles que desitge o acollir-se al seu dret a no declarar.

Últimes notícies

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.