15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Demanen 18 anys per maltractar i abusar de la seua fillastra invident en Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la xiqueta patia, a demés, una discapacitat visual del 80%, segons consta en l’escrit d’acusació provisional. La Fiscalia sol·licita per a l’home una pena de 18 anys de presó, una indemnització de 15.000 euros per a la víctima pels danys morals i seqüeles i també una ordre d’allunyament durant 20 anys

 

Els fets pels que serà jutjat el veí de Castelló es remunten als anys 2016 i 2017. Segons sosté el Ministeri Públic, quan la menor d’edat comptava amb 14 anys el processament va començar, presumptament, a aprofitar la seua vulnerabilitat i les absències de la seua mare, per a sotmetre-la a «constants actes de violència física».

 

Les seqüeles de la víctima

Segons la Fiscalia, el padrastre li va propinar a l’adolescent punyades en la cara, puntades, colps amb un cinturó a l’esquena i humiliacions. A demés, l’acusat li proferia habitualment frases com: «et mataré, no vals per a res i no arribaràs a res». Així mateix, el fiscal relata que el processament va sotmetre a la xicoteta a actes de violència sexual, tirant-la a terra, col·locant-se damunt d’ella i fent-li tocaments

 

A conseqüència d’estes conductes, la víctima patix diferents seqüeles: tristesa, baixa autoestima, por, ràbia continguda i dificultat per a abordar els fets, entre altres seqüeles

 

Prohibició de mantindre contacte amb menors d’edat

A demés de la pena de presó, la Fiscalia ha sol·licitat una mesura de llibertat vigilada de deu anys, posterior a la seua eixida de la presó. Així mateix, ha demanat que se li prohibisca la realització de qualsevol treball, ja siga retribuït o no, que implique contacte amb menors durant 20 anys.

L’adolescent va ser declarada en situació de desemparament en 2018 després d’iniciar-se el procediment judicial per la presumpta agressió sexual i els suposats maltractaments. El judici arrancarà amb la declaració de l’acusat, que pot triar -com permet el Codi Penal– contestar a totes les preguntes, només a aquelles que desitge o acollir-se al seu dret a no declarar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.