14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Demanen 18 anys per maltractar i abusar de la seua fillastra invident en Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló asseurà en el banc dels acusats el pròxim dia 19 d’abril a un home de nacionalitat espanyola i amb antecedents per un delicte contra la seguretat viària, acusat de maltractar i agredir sexualment a la seua fillastra menor

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, es dona la circumstància que la xiqueta patia, a demés, una discapacitat visual del 80%, segons consta en l’escrit d’acusació provisional. La Fiscalia sol·licita per a l’home una pena de 18 anys de presó, una indemnització de 15.000 euros per a la víctima pels danys morals i seqüeles i també una ordre d’allunyament durant 20 anys

 

Els fets pels que serà jutjat el veí de Castelló es remunten als anys 2016 i 2017. Segons sosté el Ministeri Públic, quan la menor d’edat comptava amb 14 anys el processament va començar, presumptament, a aprofitar la seua vulnerabilitat i les absències de la seua mare, per a sotmetre-la a «constants actes de violència física».

 

Les seqüeles de la víctima

Segons la Fiscalia, el padrastre li va propinar a l’adolescent punyades en la cara, puntades, colps amb un cinturó a l’esquena i humiliacions. A demés, l’acusat li proferia habitualment frases com: «et mataré, no vals per a res i no arribaràs a res». Així mateix, el fiscal relata que el processament va sotmetre a la xicoteta a actes de violència sexual, tirant-la a terra, col·locant-se damunt d’ella i fent-li tocaments

 

A conseqüència d’estes conductes, la víctima patix diferents seqüeles: tristesa, baixa autoestima, por, ràbia continguda i dificultat per a abordar els fets, entre altres seqüeles

 

Prohibició de mantindre contacte amb menors d’edat

A demés de la pena de presó, la Fiscalia ha sol·licitat una mesura de llibertat vigilada de deu anys, posterior a la seua eixida de la presó. Així mateix, ha demanat que se li prohibisca la realització de qualsevol treball, ja siga retribuït o no, que implique contacte amb menors durant 20 anys.

L’adolescent va ser declarada en situació de desemparament en 2018 després d’iniciar-se el procediment judicial per la presumpta agressió sexual i els suposats maltractaments. El judici arrancarà amb la declaració de l’acusat, que pot triar -com permet el Codi Penal– contestar a totes les preguntes, només a aquelles que desitge o acollir-se al seu dret a no declarar.

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.