16 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Denúncia a la seua exparella per deixar viatjar amb avió a la seua filla contagiada

 

Una mare denuncia a la seua exparella per permetre que la seua filla, contagiada de coronavirus, pujara a un avió i posara en risc a la menor i a la resta del passatge de l’avió.

Els rastrejadors del Servei Canari de Salut, al no poder contactar amb el pare, van posar en guàrdia a la mare. La xiqueta estava fent vida completament normal: veient a familiars, passejos per la platja o centres comercials fins i tot classes de zumba ..”, segons ha explicat la seua mare.

L’advocat de la mare, Francisco Espino, ha presentat un escrit al Jutjat de Primera Instància número 3 de Las Palmas de Gran Canaria per a demanar mesures urgents contra el pare al·legant “que s’ha posat en greu risc a la menor” per deixar que viatjara en un vol comercial i en companyia dels seus avis paterns, coneixent per endavant el positiu de la seua filla, segons informa Antena 3 notícies.

 

Mesures de protecció

 

Francisco Espino sol·licita la “suspensió de la guarda del menor a càrrec del progenitor demandat” qui, segons la versió de la mare, no va comunicar a ningú els resultats positius de la prova diagnòstica, ni tan sols a la seua pròpia filla que desconeixia que tenia coronavirus.

“Contravé totes les recomanacions mèdiques, les més elementals normes en protecció a la menor i totes les disposicions contra la salut pública perquè s’ha posat en perill la integritat i la salut de la menor, però també de les innombrables persones que van interactuar amb ella” afig el lletrat.

El pare de la xiqueta, agent de la policia nacional, s’enfrontaria a una multa d’entre 3.000 i 60.000 €.

 

La versió del pare

 

Segons la seua versió el pare va enviar a la xiqueta a Gran Canària amb el seu avi matern a pesar que havia donat positiu en una PCR dos dies abans. L’home assegura que aqueixa no és la realitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.