Denunciat l’amo d’un gos en entrar l’animal en un corral d’Almassora i matar 67 ànecs, gallines i conills

 

La Policia Local d’Almassora, a la comarca de la Plana Alta,  ha denunciat als propietaris de dos gossos potencialment perillosos per atacar un d’ells a animals d’un veí —al corral del qual va entrar i va matar a 67 ànecs, gallines i conills— i un altre a la seua pròpia propietària, segons ha informat l’Ajuntament d’aquesta localitat en un comunicat.

    

En tots dos casos, els titulars dels gossos han sigut denunciats per irregularitats de caràcter greu en l’incompliment de la normativa de la Generalitat Valenciana sobre la tinença d’animals i estan sotmesos a la preceptiva vigilància veterinària.

    

La primera de les actuacions va tindre lloc dimarts passat quan la patrulla destinada a la zona marítima va ser alertada per un veí que un gos havia accedit a la seua propietat i havia atacat als animals que tenia en el corral. En total, 67 ànecs, gallines i conills van morir com a conseqüència de les ferides provocades pel gos.

  

Posteriorment, durant el matí d’aquest dimecres una veïna va posar en coneixement dels agents que un gos de la seua propietat l’havia atacada i li havia provocat ferides de consideració en la cara i en el coll. Davant aquests fets, la titular de l’animal ha sol·licitat entregar-lo voluntàriament a una protectora.

Una normativa reguladora per a la tinença d’este tipus de gossos

  

Tal com recull la normativa, els gossos considerats potencialment perillosos han d’estar registrats a l’Ajuntament d’Almassora i els seus titulars han d’acreditar un certificat d’idoneïtat per a la seua cura.

 

Així mateix, els animals han d’habitar en espais que permeten la seua mobilitat i siguen adequats per a les seues característiques físiques i han de portar algun element de protecció en la boca a l’hora d’eixir a la via pública.

118 controls en una campanya de la Policia Local 

  

Durant la campanya de control de gossos potencialment perillosos duta a terme per la Policia Local metropolitana el mes passat maig els agents van fer un total de 118 controls. Els agents van formalitzar cinc sancions, quatre de les quals van recaure sobre propietaris d’animals qualificats com a perillosos per no posseir llicència o no utilitzar mesures de protecció en la via pública.

    

Les actuacions es van centrar principalment en parcs, passejos marítims i àrees de pràctica esportiva a l’aire lliure i els policies locals van comptar amb el suport de les unitats de vigilància ambiental o guarderies rurals.

    

Totes aquestes unitats es van dedicar a corroborar l’adequació de la documentació de la qual disposaven els propietaris dels animals i a recordar els requisits per a passejar amb gossos potencialment perillosos.

 

Últimes notícies

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.