Denunciat l’amo d’un gos en entrar l’animal en un corral d’Almassora i matar 67 ànecs, gallines i conills

 

La Policia Local d’Almassora, a la comarca de la Plana Alta,  ha denunciat als propietaris de dos gossos potencialment perillosos per atacar un d’ells a animals d’un veí —al corral del qual va entrar i va matar a 67 ànecs, gallines i conills— i un altre a la seua pròpia propietària, segons ha informat l’Ajuntament d’aquesta localitat en un comunicat.

    

En tots dos casos, els titulars dels gossos han sigut denunciats per irregularitats de caràcter greu en l’incompliment de la normativa de la Generalitat Valenciana sobre la tinença d’animals i estan sotmesos a la preceptiva vigilància veterinària.

    

La primera de les actuacions va tindre lloc dimarts passat quan la patrulla destinada a la zona marítima va ser alertada per un veí que un gos havia accedit a la seua propietat i havia atacat als animals que tenia en el corral. En total, 67 ànecs, gallines i conills van morir com a conseqüència de les ferides provocades pel gos.

  

Posteriorment, durant el matí d’aquest dimecres una veïna va posar en coneixement dels agents que un gos de la seua propietat l’havia atacada i li havia provocat ferides de consideració en la cara i en el coll. Davant aquests fets, la titular de l’animal ha sol·licitat entregar-lo voluntàriament a una protectora.

Una normativa reguladora per a la tinença d’este tipus de gossos

  

Tal com recull la normativa, els gossos considerats potencialment perillosos han d’estar registrats a l’Ajuntament d’Almassora i els seus titulars han d’acreditar un certificat d’idoneïtat per a la seua cura.

 

Així mateix, els animals han d’habitar en espais que permeten la seua mobilitat i siguen adequats per a les seues característiques físiques i han de portar algun element de protecció en la boca a l’hora d’eixir a la via pública.

118 controls en una campanya de la Policia Local 

  

Durant la campanya de control de gossos potencialment perillosos duta a terme per la Policia Local metropolitana el mes passat maig els agents van fer un total de 118 controls. Els agents van formalitzar cinc sancions, quatre de les quals van recaure sobre propietaris d’animals qualificats com a perillosos per no posseir llicència o no utilitzar mesures de protecció en la via pública.

    

Les actuacions es van centrar principalment en parcs, passejos marítims i àrees de pràctica esportiva a l’aire lliure i els policies locals van comptar amb el suport de les unitats de vigilància ambiental o guarderies rurals.

    

Totes aquestes unitats es van dedicar a corroborar l’adequació de la documentació de la qual disposaven els propietaris dels animals i a recordar els requisits per a passejar amb gossos potencialment perillosos.

 

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.