Denunciat l’amo d’un gos en entrar l’animal en un corral d’Almassora i matar 67 ànecs, gallines i conills

 

La Policia Local d’Almassora, a la comarca de la Plana Alta,  ha denunciat als propietaris de dos gossos potencialment perillosos per atacar un d’ells a animals d’un veí —al corral del qual va entrar i va matar a 67 ànecs, gallines i conills— i un altre a la seua pròpia propietària, segons ha informat l’Ajuntament d’aquesta localitat en un comunicat.

    

En tots dos casos, els titulars dels gossos han sigut denunciats per irregularitats de caràcter greu en l’incompliment de la normativa de la Generalitat Valenciana sobre la tinença d’animals i estan sotmesos a la preceptiva vigilància veterinària.

    

La primera de les actuacions va tindre lloc dimarts passat quan la patrulla destinada a la zona marítima va ser alertada per un veí que un gos havia accedit a la seua propietat i havia atacat als animals que tenia en el corral. En total, 67 ànecs, gallines i conills van morir com a conseqüència de les ferides provocades pel gos.

  

Posteriorment, durant el matí d’aquest dimecres una veïna va posar en coneixement dels agents que un gos de la seua propietat l’havia atacada i li havia provocat ferides de consideració en la cara i en el coll. Davant aquests fets, la titular de l’animal ha sol·licitat entregar-lo voluntàriament a una protectora.

Una normativa reguladora per a la tinença d’este tipus de gossos

  

Tal com recull la normativa, els gossos considerats potencialment perillosos han d’estar registrats a l’Ajuntament d’Almassora i els seus titulars han d’acreditar un certificat d’idoneïtat per a la seua cura.

 

Així mateix, els animals han d’habitar en espais que permeten la seua mobilitat i siguen adequats per a les seues característiques físiques i han de portar algun element de protecció en la boca a l’hora d’eixir a la via pública.

118 controls en una campanya de la Policia Local 

  

Durant la campanya de control de gossos potencialment perillosos duta a terme per la Policia Local metropolitana el mes passat maig els agents van fer un total de 118 controls. Els agents van formalitzar cinc sancions, quatre de les quals van recaure sobre propietaris d’animals qualificats com a perillosos per no posseir llicència o no utilitzar mesures de protecció en la via pública.

    

Les actuacions es van centrar principalment en parcs, passejos marítims i àrees de pràctica esportiva a l’aire lliure i els policies locals van comptar amb el suport de les unitats de vigilància ambiental o guarderies rurals.

    

Totes aquestes unitats es van dedicar a corroborar l’adequació de la documentació de la qual disposaven els propietaris dels animals i a recordar els requisits per a passejar amb gossos potencialment perillosos.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.