Denunciat l’amo d’un gos en entrar l’animal en un corral d’Almassora i matar 67 ànecs, gallines i conills

 

La Policia Local d’Almassora, a la comarca de la Plana Alta,  ha denunciat als propietaris de dos gossos potencialment perillosos per atacar un d’ells a animals d’un veí —al corral del qual va entrar i va matar a 67 ànecs, gallines i conills— i un altre a la seua pròpia propietària, segons ha informat l’Ajuntament d’aquesta localitat en un comunicat.

    

En tots dos casos, els titulars dels gossos han sigut denunciats per irregularitats de caràcter greu en l’incompliment de la normativa de la Generalitat Valenciana sobre la tinença d’animals i estan sotmesos a la preceptiva vigilància veterinària.

    

La primera de les actuacions va tindre lloc dimarts passat quan la patrulla destinada a la zona marítima va ser alertada per un veí que un gos havia accedit a la seua propietat i havia atacat als animals que tenia en el corral. En total, 67 ànecs, gallines i conills van morir com a conseqüència de les ferides provocades pel gos.

  

Posteriorment, durant el matí d’aquest dimecres una veïna va posar en coneixement dels agents que un gos de la seua propietat l’havia atacada i li havia provocat ferides de consideració en la cara i en el coll. Davant aquests fets, la titular de l’animal ha sol·licitat entregar-lo voluntàriament a una protectora.

Una normativa reguladora per a la tinença d’este tipus de gossos

  

Tal com recull la normativa, els gossos considerats potencialment perillosos han d’estar registrats a l’Ajuntament d’Almassora i els seus titulars han d’acreditar un certificat d’idoneïtat per a la seua cura.

 

Així mateix, els animals han d’habitar en espais que permeten la seua mobilitat i siguen adequats per a les seues característiques físiques i han de portar algun element de protecció en la boca a l’hora d’eixir a la via pública.

118 controls en una campanya de la Policia Local 

  

Durant la campanya de control de gossos potencialment perillosos duta a terme per la Policia Local metropolitana el mes passat maig els agents van fer un total de 118 controls. Els agents van formalitzar cinc sancions, quatre de les quals van recaure sobre propietaris d’animals qualificats com a perillosos per no posseir llicència o no utilitzar mesures de protecció en la via pública.

    

Les actuacions es van centrar principalment en parcs, passejos marítims i àrees de pràctica esportiva a l’aire lliure i els policies locals van comptar amb el suport de les unitats de vigilància ambiental o guarderies rurals.

    

Totes aquestes unitats es van dedicar a corroborar l’adequació de la documentació de la qual disposaven els propietaris dels animals i a recordar els requisits per a passejar amb gossos potencialment perillosos.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.