Denunciat l’amo d’un gos en entrar l’animal en un corral d’Almassora i matar 67 ànecs, gallines i conills

 

La Policia Local d’Almassora, a la comarca de la Plana Alta,  ha denunciat als propietaris de dos gossos potencialment perillosos per atacar un d’ells a animals d’un veí —al corral del qual va entrar i va matar a 67 ànecs, gallines i conills— i un altre a la seua pròpia propietària, segons ha informat l’Ajuntament d’aquesta localitat en un comunicat.

    

En tots dos casos, els titulars dels gossos han sigut denunciats per irregularitats de caràcter greu en l’incompliment de la normativa de la Generalitat Valenciana sobre la tinença d’animals i estan sotmesos a la preceptiva vigilància veterinària.

    

La primera de les actuacions va tindre lloc dimarts passat quan la patrulla destinada a la zona marítima va ser alertada per un veí que un gos havia accedit a la seua propietat i havia atacat als animals que tenia en el corral. En total, 67 ànecs, gallines i conills van morir com a conseqüència de les ferides provocades pel gos.

  

Posteriorment, durant el matí d’aquest dimecres una veïna va posar en coneixement dels agents que un gos de la seua propietat l’havia atacada i li havia provocat ferides de consideració en la cara i en el coll. Davant aquests fets, la titular de l’animal ha sol·licitat entregar-lo voluntàriament a una protectora.

Una normativa reguladora per a la tinença d’este tipus de gossos

  

Tal com recull la normativa, els gossos considerats potencialment perillosos han d’estar registrats a l’Ajuntament d’Almassora i els seus titulars han d’acreditar un certificat d’idoneïtat per a la seua cura.

 

Així mateix, els animals han d’habitar en espais que permeten la seua mobilitat i siguen adequats per a les seues característiques físiques i han de portar algun element de protecció en la boca a l’hora d’eixir a la via pública.

118 controls en una campanya de la Policia Local 

  

Durant la campanya de control de gossos potencialment perillosos duta a terme per la Policia Local metropolitana el mes passat maig els agents van fer un total de 118 controls. Els agents van formalitzar cinc sancions, quatre de les quals van recaure sobre propietaris d’animals qualificats com a perillosos per no posseir llicència o no utilitzar mesures de protecció en la via pública.

    

Les actuacions es van centrar principalment en parcs, passejos marítims i àrees de pràctica esportiva a l’aire lliure i els policies locals van comptar amb el suport de les unitats de vigilància ambiental o guarderies rurals.

    

Totes aquestes unitats es van dedicar a corroborar l’adequació de la documentació de la qual disposaven els propietaris dels animals i a recordar els requisits per a passejar amb gossos potencialment perillosos.

 

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.