Denuncien una agressió homòfoba a un jove a Bilbao


A poc més d’una setmana de la pallissa mortal de Samuel, i just després de la manifestació del dissabte a Bilbao, Maurici i Erik, dos joves de 18 anys, van ser agredits mentre es feien una besada al crit de “maricones”. L’autor d’aquesta agressió homòfoba ha sigut identificat per la policia municipal gràcies al vídeo que van gravar les víctimes.

 

El grup de joves, tots entre 16 i 19 anys, van eixir a prendre alguna cosa pel passeig biscaí de l’Arenal quan van ser sorpresos per un individu de 28 anys que es va creuar amb ells i els va insultar i va increpar. Maurici i Erik es van fer una besada i això va fer augmentar l’agressivitat de l’individu, que la va prendre amb ells i va començar a espentar-los i agredir-los.

 

La coordinadora LGTBI E28 de Bizkaia ha denunciat en les xarxes socials l’agressió homòfoba a un jove la nit d’este diumenge en el Casc Vell de Bilbao per la qual va haver de ser assistit d’un atac d’ansietat per la dotació d’una ambulància.

A través de les xarxes socials, circula un vídeo en el qual es pot veure el moment en el qual succeeix l’agressió: «Agressió homòfoba ahir a Bilbao, la víctima va ser atesa per Samur Bilbao i el supòsit agressor va ser identificat per la Policia».

En un missatge en estes xarxes, esta coordinadora, que ahir va promoure concentracions en les tres capitals basques per la mort a colps i al crit de «maricón» del jove de la Corunya Samuel Luiz, informen d’esta agressió i adverteixen que convocaran mobilitzacions de repulsa.

 

A la Policia Municipal l’única cosa que li consta és que un grup de xics els van requerir al voltant de les 00.10 hores d’este diumenge perquè un dels seus amics havia patit «tracte vexatori» per part d’una persona.
L’autor d’este suposat tracte vexatori va ser identificat pels agents que van requerir una ambulància perquè atenguera el jove que presentava un quadre d’ansietat, han agregat.

El succés va tindre lloc al carrer Furs del Casc Vell, pròxima a la Plaça Nova i al Passeig de l’Arenal.

 

Manifestacions en repulsa de la LGTBIfobia

 

Este diumenge milers de persones s’han manifestat en repulsa de l’assassinat de Samuel Luiz sota el lema «Davant o odie e a violència, senar mostres indiferència».

Les manifestacions, impulsades per col·lectius LGTBI de tot el país, celebraran concentracions en diversos punts com Bilbao, Sevilla o Saragossa, per a reclamar justícia per l’assassinat homòfob de Samuel a la Corunya el passat cap de setmana i denunciar la seua mort «per la seua orientació sexual i altres agressions LGTB+fobas».

Últimes notícies

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.