10.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Denuncien una agressió homòfoba a un jove a Bilbao


A poc més d’una setmana de la pallissa mortal de Samuel, i just després de la manifestació del dissabte a Bilbao, Maurici i Erik, dos joves de 18 anys, van ser agredits mentre es feien una besada al crit de “maricones”. L’autor d’aquesta agressió homòfoba ha sigut identificat per la policia municipal gràcies al vídeo que van gravar les víctimes.

 

El grup de joves, tots entre 16 i 19 anys, van eixir a prendre alguna cosa pel passeig biscaí de l’Arenal quan van ser sorpresos per un individu de 28 anys que es va creuar amb ells i els va insultar i va increpar. Maurici i Erik es van fer una besada i això va fer augmentar l’agressivitat de l’individu, que la va prendre amb ells i va començar a espentar-los i agredir-los.

 

La coordinadora LGTBI E28 de Bizkaia ha denunciat en les xarxes socials l’agressió homòfoba a un jove la nit d’este diumenge en el Casc Vell de Bilbao per la qual va haver de ser assistit d’un atac d’ansietat per la dotació d’una ambulància.

A través de les xarxes socials, circula un vídeo en el qual es pot veure el moment en el qual succeeix l’agressió: “Agressió homòfoba ahir a Bilbao, la víctima va ser atesa per Samur Bilbao i el supòsit agressor va ser identificat per la Policia”.

En un missatge en estes xarxes, esta coordinadora, que ahir va promoure concentracions en les tres capitals basques per la mort a colps i al crit de “maricón” del jove de la Corunya Samuel Luiz, informen d’esta agressió i adverteixen que convocaran mobilitzacions de repulsa.

 

A la Policia Municipal l’única cosa que li consta és que un grup de xics els van requerir al voltant de les 00.10 hores d’este diumenge perquè un dels seus amics havia patit “tracte vexatori” per part d’una persona.
L’autor d’este suposat tracte vexatori va ser identificat pels agents que van requerir una ambulància perquè atenguera el jove que presentava un quadre d’ansietat, han agregat.

El succés va tindre lloc al carrer Furs del Casc Vell, pròxima a la Plaça Nova i al Passeig de l’Arenal.

 

Manifestacions en repulsa de la LGTBIfobia

 

Este diumenge milers de persones s’han manifestat en repulsa de l’assassinat de Samuel Luiz sota el lema “Davant o odie e a violència, senar mostres indiferència”.

Les manifestacions, impulsades per col·lectius LGTBI de tot el país, celebraran concentracions en diversos punts com Bilbao, Sevilla o Saragossa, per a reclamar justícia per l’assassinat homòfob de Samuel a la Corunya el passat cap de setmana i denunciar la seua mort “per la seua orientació sexual i altres agressions LGTB+fobas”.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.