12.3 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Denuncien una agressió homòfoba a un jove a Bilbao


A poc més d’una setmana de la pallissa mortal de Samuel, i just després de la manifestació del dissabte a Bilbao, Maurici i Erik, dos joves de 18 anys, van ser agredits mentre es feien una besada al crit de “maricones”. L’autor d’aquesta agressió homòfoba ha sigut identificat per la policia municipal gràcies al vídeo que van gravar les víctimes.

 

El grup de joves, tots entre 16 i 19 anys, van eixir a prendre alguna cosa pel passeig biscaí de l’Arenal quan van ser sorpresos per un individu de 28 anys que es va creuar amb ells i els va insultar i va increpar. Maurici i Erik es van fer una besada i això va fer augmentar l’agressivitat de l’individu, que la va prendre amb ells i va començar a espentar-los i agredir-los.

 

La coordinadora LGTBI E28 de Bizkaia ha denunciat en les xarxes socials l’agressió homòfoba a un jove la nit d’este diumenge en el Casc Vell de Bilbao per la qual va haver de ser assistit d’un atac d’ansietat per la dotació d’una ambulància.

A través de les xarxes socials, circula un vídeo en el qual es pot veure el moment en el qual succeeix l’agressió: “Agressió homòfoba ahir a Bilbao, la víctima va ser atesa per Samur Bilbao i el supòsit agressor va ser identificat per la Policia”.

En un missatge en estes xarxes, esta coordinadora, que ahir va promoure concentracions en les tres capitals basques per la mort a colps i al crit de “maricón” del jove de la Corunya Samuel Luiz, informen d’esta agressió i adverteixen que convocaran mobilitzacions de repulsa.

 

A la Policia Municipal l’única cosa que li consta és que un grup de xics els van requerir al voltant de les 00.10 hores d’este diumenge perquè un dels seus amics havia patit “tracte vexatori” per part d’una persona.
L’autor d’este suposat tracte vexatori va ser identificat pels agents que van requerir una ambulància perquè atenguera el jove que presentava un quadre d’ansietat, han agregat.

El succés va tindre lloc al carrer Furs del Casc Vell, pròxima a la Plaça Nova i al Passeig de l’Arenal.

 

Manifestacions en repulsa de la LGTBIfobia

 

Este diumenge milers de persones s’han manifestat en repulsa de l’assassinat de Samuel Luiz sota el lema “Davant o odie e a violència, senar mostres indiferència”.

Les manifestacions, impulsades per col·lectius LGTBI de tot el país, celebraran concentracions en diversos punts com Bilbao, Sevilla o Saragossa, per a reclamar justícia per l’assassinat homòfob de Samuel a la Corunya el passat cap de setmana i denunciar la seua mort “per la seua orientació sexual i altres agressions LGTB+fobas”.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.