Denuncien una agressió homòfoba a un jove a Bilbao


A poc més d’una setmana de la pallissa mortal de Samuel, i just després de la manifestació del dissabte a Bilbao, Maurici i Erik, dos joves de 18 anys, van ser agredits mentre es feien una besada al crit de “maricones”. L’autor d’aquesta agressió homòfoba ha sigut identificat per la policia municipal gràcies al vídeo que van gravar les víctimes.

 

El grup de joves, tots entre 16 i 19 anys, van eixir a prendre alguna cosa pel passeig biscaí de l’Arenal quan van ser sorpresos per un individu de 28 anys que es va creuar amb ells i els va insultar i va increpar. Maurici i Erik es van fer una besada i això va fer augmentar l’agressivitat de l’individu, que la va prendre amb ells i va començar a espentar-los i agredir-los.

 

La coordinadora LGTBI E28 de Bizkaia ha denunciat en les xarxes socials l’agressió homòfoba a un jove la nit d’este diumenge en el Casc Vell de Bilbao per la qual va haver de ser assistit d’un atac d’ansietat per la dotació d’una ambulància.

A través de les xarxes socials, circula un vídeo en el qual es pot veure el moment en el qual succeeix l’agressió: “Agressió homòfoba ahir a Bilbao, la víctima va ser atesa per Samur Bilbao i el supòsit agressor va ser identificat per la Policia”.

En un missatge en estes xarxes, esta coordinadora, que ahir va promoure concentracions en les tres capitals basques per la mort a colps i al crit de “maricón” del jove de la Corunya Samuel Luiz, informen d’esta agressió i adverteixen que convocaran mobilitzacions de repulsa.

 

A la Policia Municipal l’única cosa que li consta és que un grup de xics els van requerir al voltant de les 00.10 hores d’este diumenge perquè un dels seus amics havia patit “tracte vexatori” per part d’una persona.
L’autor d’este suposat tracte vexatori va ser identificat pels agents que van requerir una ambulància perquè atenguera el jove que presentava un quadre d’ansietat, han agregat.

El succés va tindre lloc al carrer Furs del Casc Vell, pròxima a la Plaça Nova i al Passeig de l’Arenal.

 

Manifestacions en repulsa de la LGTBIfobia

 

Este diumenge milers de persones s’han manifestat en repulsa de l’assassinat de Samuel Luiz sota el lema “Davant o odie e a violència, senar mostres indiferència”.

Les manifestacions, impulsades per col·lectius LGTBI de tot el país, celebraran concentracions en diversos punts com Bilbao, Sevilla o Saragossa, per a reclamar justícia per l’assassinat homòfob de Samuel a la Corunya el passat cap de setmana i denunciar la seua mort “per la seua orientació sexual i altres agressions LGTB+fobas”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres detinguts, dos d’ells menors, per un doble apunyalament en ple centre de València

La Policia Nacional ha detingut a València a tres jóvens, dos menors i un de 19 anys, per un doble apunyalament del 21 de novembre en la plaça de l'Ajuntament. S'ha identificat a un quart implicat inimputable; un dels ferits va ser operat d'urgència i la investigació continua oberta.

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.