Denuncien una agressió homòfoba a un jove a Bilbao


A poc més d’una setmana de la pallissa mortal de Samuel, i just després de la manifestació del dissabte a Bilbao, Maurici i Erik, dos joves de 18 anys, van ser agredits mentre es feien una besada al crit de “maricones”. L’autor d’aquesta agressió homòfoba ha sigut identificat per la policia municipal gràcies al vídeo que van gravar les víctimes.

 

El grup de joves, tots entre 16 i 19 anys, van eixir a prendre alguna cosa pel passeig biscaí de l’Arenal quan van ser sorpresos per un individu de 28 anys que es va creuar amb ells i els va insultar i va increpar. Maurici i Erik es van fer una besada i això va fer augmentar l’agressivitat de l’individu, que la va prendre amb ells i va començar a espentar-los i agredir-los.

 

La coordinadora LGTBI E28 de Bizkaia ha denunciat en les xarxes socials l’agressió homòfoba a un jove la nit d’este diumenge en el Casc Vell de Bilbao per la qual va haver de ser assistit d’un atac d’ansietat per la dotació d’una ambulància.

A través de les xarxes socials, circula un vídeo en el qual es pot veure el moment en el qual succeeix l’agressió: “Agressió homòfoba ahir a Bilbao, la víctima va ser atesa per Samur Bilbao i el supòsit agressor va ser identificat per la Policia”.

En un missatge en estes xarxes, esta coordinadora, que ahir va promoure concentracions en les tres capitals basques per la mort a colps i al crit de “maricón” del jove de la Corunya Samuel Luiz, informen d’esta agressió i adverteixen que convocaran mobilitzacions de repulsa.

 

A la Policia Municipal l’única cosa que li consta és que un grup de xics els van requerir al voltant de les 00.10 hores d’este diumenge perquè un dels seus amics havia patit “tracte vexatori” per part d’una persona.
L’autor d’este suposat tracte vexatori va ser identificat pels agents que van requerir una ambulància perquè atenguera el jove que presentava un quadre d’ansietat, han agregat.

El succés va tindre lloc al carrer Furs del Casc Vell, pròxima a la Plaça Nova i al Passeig de l’Arenal.

 

Manifestacions en repulsa de la LGTBIfobia

 

Este diumenge milers de persones s’han manifestat en repulsa de l’assassinat de Samuel Luiz sota el lema “Davant o odie e a violència, senar mostres indiferència”.

Les manifestacions, impulsades per col·lectius LGTBI de tot el país, celebraran concentracions en diversos punts com Bilbao, Sevilla o Saragossa, per a reclamar justícia per l’assassinat homòfob de Samuel a la Corunya el passat cap de setmana i denunciar la seua mort “per la seua orientació sexual i altres agressions LGTB+fobas”.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.