Denuncien una agressió a un metge en el centre de salut de Torrent

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), davant aquest nou episodi d’agressions, ha presentat hui per registre d’entrada un escrit davant Gerència de l’Hospital General en el qual urgeix a dotar de vigilants de seguretat als centres de salut d’aquest departament, del qual forma part Torrent, dur a terme campanyes de conscienciació a l’usuari amb lemes com ‘Cuida a qui et cuida’ o reforçar plantilles.

La central sindical explica que l’agressió en el PAC de carrer Pintor Ribera de Torrent es va produir quan una pacient va entrar en consulta i, després d’espentar al seu pare, actue amb agressivitat contra el facultatiu que li atenia. Aquest va aconseguir portar-la a la sala de vitals i que s’acomodara en la llitera. No obstant això, la pacient es va alçar, va bolcar la citada llitera i va trencar els cristalls de la vitrina.

El sindicat continua relatant que la pacient va prendre del sòl diversos cristalls i es va encarar al personal d’infermeria que era a la sala per a atendre-la. Una de les treballadores, saltant per damunt de la llitera, va aconseguir escapar i cridar a agents del Cos Nacional de Policia, que es van personar en el recinte i van poder reduir a la pacient en aquest fet que va ocórrer a la fi de la setmana passada.

CSIF urgeix a adoptar mesures davant “la situació insostenible per a una plantilla exhausta i saturada de treball, amb escassetat de mitjans i que viu amb la tensió permanent de poder patir una agressió en l’exercici de la seua labor professional”. El sindicat ja va denunciar al març l’atac patit per una doctora a Alzira; el mes de maig passat va alertar de l’agressió a dos auxiliars administratives en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, i ara avisa d’aquest nou succés a Torrent.

La central sindical, que està duent a terme protestes cada divendres davant el centre de salut de Beniopa des de fa dos setmanes per a reclamar mesures de protecció, insta Conselleria de Sanitat a “deixar de mirar cap a un altre costat i a vetlar d’una vegada per la salut i seguretat dels seus professionals, que l’estan donant tot i en lloc de millorar la seua situació pateixen l’abandó per part de l’Administració”.

CSIF, en un escrit registrat hui amb caràcter d’urgència davant Gerència del departament Hospital General de València, ha insistit en les seues demandes de vigilants de seguretat en els centres de salut i consultoris, reforç de plantilles per a millorar l’atenció a l’usuari, campanyes de conscienciació a la societat sobre la importància de la labor del personal sanitari i una avaluació de riscos psicosocials en els llocs de treball, entre altres mesures immediates.

El sindicat CSIF urgeix a Conselleria a garantir la seguretat del personal de sanitat, sobretot en els recintes d’atenció primària. A l’agressió ja denunciada pel sindicat en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, se suma una altra recent en el punt d’atenció continuada Pintor Ribera, a Torrent. CSIF alerta de “la situació insostenible”.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.