13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Denuncien una agressió a un metge en el centre de salut de Torrent

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), davant aquest nou episodi d’agressions, ha presentat hui per registre d’entrada un escrit davant Gerència de l’Hospital General en el qual urgeix a dotar de vigilants de seguretat als centres de salut d’aquest departament, del qual forma part Torrent, dur a terme campanyes de conscienciació a l’usuari amb lemes com ‘Cuida a qui et cuida’ o reforçar plantilles.

La central sindical explica que l’agressió en el PAC de carrer Pintor Ribera de Torrent es va produir quan una pacient va entrar en consulta i, després d’espentar al seu pare, actue amb agressivitat contra el facultatiu que li atenia. Aquest va aconseguir portar-la a la sala de vitals i que s’acomodara en la llitera. No obstant això, la pacient es va alçar, va bolcar la citada llitera i va trencar els cristalls de la vitrina.

El sindicat continua relatant que la pacient va prendre del sòl diversos cristalls i es va encarar al personal d’infermeria que era a la sala per a atendre-la. Una de les treballadores, saltant per damunt de la llitera, va aconseguir escapar i cridar a agents del Cos Nacional de Policia, que es van personar en el recinte i van poder reduir a la pacient en aquest fet que va ocórrer a la fi de la setmana passada.

CSIF urgeix a adoptar mesures davant “la situació insostenible per a una plantilla exhausta i saturada de treball, amb escassetat de mitjans i que viu amb la tensió permanent de poder patir una agressió en l’exercici de la seua labor professional”. El sindicat ja va denunciar al març l’atac patit per una doctora a Alzira; el mes de maig passat va alertar de l’agressió a dos auxiliars administratives en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, i ara avisa d’aquest nou succés a Torrent.

La central sindical, que està duent a terme protestes cada divendres davant el centre de salut de Beniopa des de fa dos setmanes per a reclamar mesures de protecció, insta Conselleria de Sanitat a “deixar de mirar cap a un altre costat i a vetlar d’una vegada per la salut i seguretat dels seus professionals, que l’estan donant tot i en lloc de millorar la seua situació pateixen l’abandó per part de l’Administració”.

CSIF, en un escrit registrat hui amb caràcter d’urgència davant Gerència del departament Hospital General de València, ha insistit en les seues demandes de vigilants de seguretat en els centres de salut i consultoris, reforç de plantilles per a millorar l’atenció a l’usuari, campanyes de conscienciació a la societat sobre la importància de la labor del personal sanitari i una avaluació de riscos psicosocials en els llocs de treball, entre altres mesures immediates.

El sindicat CSIF urgeix a Conselleria a garantir la seguretat del personal de sanitat, sobretot en els recintes d’atenció primària. A l’agressió ja denunciada pel sindicat en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, se suma una altra recent en el punt d’atenció continuada Pintor Ribera, a Torrent. CSIF alerta de “la situació insostenible”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.