Denuncien una onada de robatoris en casetes de camp i instal·lacions de reg a la Plana

 

 

La Unió de Llauradors alerta d’una onada de robatoris durant les últimes setmanes en les casetes de camp i instal·lacions de reg d’algunes localitats de la comarca de la Plana, davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat diversos robatoris durant els últims dies en diversos termes municipals com ara Borriana, Vila-real o Castelló, on s’han presentat ja diverses denúncies a les dependències policials.

Per a cometre eixos robatoris es produeixen considerables destrosses en les casetes de camp en rebentar les portes per a accedir a les mateixes i també trencament de les teulades, així com destrosses en les instal·lacions de reg per degoteig.

Una vegada dins s’emporten tot el que troben: ferramentes; motors, bombes i comptadors de reg, tapes, etc.

La Unió assenyala en este sentit que a part del valor del material robat, ja per si mateix important, el mal està també en els costos de reparació que ascendeixen sempre a quantitats molt elevades.

En uns moments on els ingressos agrícoles són cada vegada més baixos, resulta contraproduent tindre majors despeses per a poder reparar els danys causats pels robatoris.

La Unió sol·licita major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, la Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala la Unió.

Últimes notícies

Especialistes proposen que l’Estat compre vivendes privades per a destinar-les a lloguer social

Un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie defensa que les administracions públiques compren vivendes del mercat lliure per a ampliar de manera ràpida el parc de lloguer social i alleujar la greu escassetat d’habitatge a Espanya.

Una avaria en l’avió retrasa el retorn de Pérez Llorca des de Brussel·les a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, retrasa el seu retorn des de Brussel·les a València per una avaria en el vol de tornada i es preveu que arribe al llarg del divendres. La vicepresidenta primera, Susana Camarero, l’ix al pas i presidirà el ple del Consell i un acte sobre L’Albufera i El Saler.

Canvi radical d’oratge al primer cap de setmana de juny: desplom tèrmic, vent i pluges

La Comunitat Valenciana viurà el primer cap de setmana de juny amb una brusca baixada de les temperatures, intervals de vent fort i ruixats sobretot este divendres a València i Alacant, segons Aemet.

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.