Denuncien una onada de robatoris en casetes de camp i instal·lacions de reg a la Plana

 

 

La Unió de Llauradors alerta d’una onada de robatoris durant les últimes setmanes en les casetes de camp i instal·lacions de reg d’algunes localitats de la comarca de la Plana, davant la impotència de les persones afectades.

L’organització ha detectat diversos robatoris durant els últims dies en diversos termes municipals com ara Borriana, Vila-real o Castelló, on s’han presentat ja diverses denúncies a les dependències policials.

Per a cometre eixos robatoris es produeixen considerables destrosses en les casetes de camp en rebentar les portes per a accedir a les mateixes i també trencament de les teulades, així com destrosses en les instal·lacions de reg per degoteig.

Una vegada dins s’emporten tot el que troben: ferramentes; motors, bombes i comptadors de reg, tapes, etc.

La Unió assenyala en este sentit que a part del valor del material robat, ja per si mateix important, el mal està també en els costos de reparació que ascendeixen sempre a quantitats molt elevades.

En uns moments on els ingressos agrícoles són cada vegada més baixos, resulta contraproduent tindre majors despeses per a poder reparar els danys causats pels robatoris.

La Unió sol·licita major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.

Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets.

Així, la Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits”, assenyala la Unió.

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.