Detingut un depredador sexual per abusar de 26 menors d’entre 8 i 12 anys

La Guàrdia Civil ha detingut a Màlaga a un depredador sexual acusat d’abusar presumptament de 26 menors amb els quals va contactar a través de conegudes plataformes de videojocs. Les víctimes tenen entre 8 i 12 anys i són residents en diferents punts d’Espanya, no descartant-se que es detecten més casos.

La investigació a càrrec del Departament Contra el Ciberdelicte de la Unitat Central Operativa (UCO) ha durat diversos mesos i va portar a la detenció practicada a Màlaga capital el mes de novembre passat. Es tracta d’un italià de 42 anys amb antecedents per causes similars, per la qual cosa ja havia sigut expulsat en una altra ocasió d’Espanya, segons requereixen fonts de la investigació.

En aquest temps s’ha corroborat que aquesta persona va accedir a les plataformes de videojocs en més de 3.000 ocasions en el termini de dos anys, intervenint-li en el núvol i en diferents dispositius més de 2.000 arxius de contingut pedòfil.

L’arrestat forjava amb els menors una amistat prolongada en el temps mitjançant engany i abús de superioritat, pagant-los regals virtuals en videojocs en línia a canvi de realitzar videotelefonades en les quals els induïa al fet que mostraren els seus òrgans sexuals davant ell. Se l’acusa de delictes d’abús sexual i de captació d’almenys 26 menors amb finalitats de producció de pornografia infantil.

L’operació es va iniciar el mes de juliol passat, després de la denúncia dels pares d’un menor de 9 anys, en la qual s’informava de les sospites que el seu fill estava mantenint contacte amb un adult amb la videoconsola a través d’un conegut joc en línia.

Regals virtuals per a guanyar-se la seua confiança

Per a guanyar-se la confiança dels menors, l’arrestat els pagava regals virtuals disponibles en les plataformes de joc. Aquests regals portaven amb si la petició per part del detingut de la realització de videotelefonades amb els menors, perquè aquests li mostraren les seues parts íntimes i un altre tipus d’accions de similars.

La investigació ha constatat la realització de 81 pagaments a comptes d’usuaris de jocs pertanyents a menors. Una vegada que aquests accedien a posar nus davant la cambra, el detingut capturava la pantalla del seu dispositiu mòbil emmagatzemant les imatges de caràcter sexual dels menors.

Diversos dels pares van mostrar la seua sorpresa en ser informats de les perquisicions policials, assegurant que els seus fills no jugaven de manera en línia mai sense supervisió d’adults.

Els agents han pogut comprovar l’existència d’un cas d’abusos sexual físic a un menor, al qual va conéixer i va enganyar en una platja nudista, llocs molt freqüentats pel detingut amb bastant assiduïtat, a la vista del material que se li ha intervingut.

L’arrestat, segons la Guàrdia Civil, també s’oferia com a monitor d’esports, de campament i professor d’anglés entre altres activitats relacionades amb menors, no tenint-se constància de cap contractació en aqueix sentit. La investigació ha arribat a analitzar més de 560 gigabytes d’informació.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.