Detingut un depredador sexual per abusar de 26 menors d’entre 8 i 12 anys

La Guàrdia Civil ha detingut a Màlaga a un depredador sexual acusat d’abusar presumptament de 26 menors amb els quals va contactar a través de conegudes plataformes de videojocs. Les víctimes tenen entre 8 i 12 anys i són residents en diferents punts d’Espanya, no descartant-se que es detecten més casos.

La investigació a càrrec del Departament Contra el Ciberdelicte de la Unitat Central Operativa (UCO) ha durat diversos mesos i va portar a la detenció practicada a Màlaga capital el mes de novembre passat. Es tracta d’un italià de 42 anys amb antecedents per causes similars, per la qual cosa ja havia sigut expulsat en una altra ocasió d’Espanya, segons requereixen fonts de la investigació.

En aquest temps s’ha corroborat que aquesta persona va accedir a les plataformes de videojocs en més de 3.000 ocasions en el termini de dos anys, intervenint-li en el núvol i en diferents dispositius més de 2.000 arxius de contingut pedòfil.

L’arrestat forjava amb els menors una amistat prolongada en el temps mitjançant engany i abús de superioritat, pagant-los regals virtuals en videojocs en línia a canvi de realitzar videotelefonades en les quals els induïa al fet que mostraren els seus òrgans sexuals davant ell. Se l’acusa de delictes d’abús sexual i de captació d’almenys 26 menors amb finalitats de producció de pornografia infantil.

L’operació es va iniciar el mes de juliol passat, després de la denúncia dels pares d’un menor de 9 anys, en la qual s’informava de les sospites que el seu fill estava mantenint contacte amb un adult amb la videoconsola a través d’un conegut joc en línia.

Regals virtuals per a guanyar-se la seua confiança

Per a guanyar-se la confiança dels menors, l’arrestat els pagava regals virtuals disponibles en les plataformes de joc. Aquests regals portaven amb si la petició per part del detingut de la realització de videotelefonades amb els menors, perquè aquests li mostraren les seues parts íntimes i un altre tipus d’accions de similars.

La investigació ha constatat la realització de 81 pagaments a comptes d’usuaris de jocs pertanyents a menors. Una vegada que aquests accedien a posar nus davant la cambra, el detingut capturava la pantalla del seu dispositiu mòbil emmagatzemant les imatges de caràcter sexual dels menors.

Diversos dels pares van mostrar la seua sorpresa en ser informats de les perquisicions policials, assegurant que els seus fills no jugaven de manera en línia mai sense supervisió d’adults.

Els agents han pogut comprovar l’existència d’un cas d’abusos sexual físic a un menor, al qual va conéixer i va enganyar en una platja nudista, llocs molt freqüentats pel detingut amb bastant assiduïtat, a la vista del material que se li ha intervingut.

L’arrestat, segons la Guàrdia Civil, també s’oferia com a monitor d’esports, de campament i professor d’anglés entre altres activitats relacionades amb menors, no tenint-se constància de cap contractació en aqueix sentit. La investigació ha arribat a analitzar més de 560 gigabytes d’informació.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.