Detingut un depredador sexual per abusar de 26 menors d’entre 8 i 12 anys

La Guàrdia Civil ha detingut a Màlaga a un depredador sexual acusat d’abusar presumptament de 26 menors amb els quals va contactar a través de conegudes plataformes de videojocs. Les víctimes tenen entre 8 i 12 anys i són residents en diferents punts d’Espanya, no descartant-se que es detecten més casos.

La investigació a càrrec del Departament Contra el Ciberdelicte de la Unitat Central Operativa (UCO) ha durat diversos mesos i va portar a la detenció practicada a Màlaga capital el mes de novembre passat. Es tracta d’un italià de 42 anys amb antecedents per causes similars, per la qual cosa ja havia sigut expulsat en una altra ocasió d’Espanya, segons requereixen fonts de la investigació.

En aquest temps s’ha corroborat que aquesta persona va accedir a les plataformes de videojocs en més de 3.000 ocasions en el termini de dos anys, intervenint-li en el núvol i en diferents dispositius més de 2.000 arxius de contingut pedòfil.

L’arrestat forjava amb els menors una amistat prolongada en el temps mitjançant engany i abús de superioritat, pagant-los regals virtuals en videojocs en línia a canvi de realitzar videotelefonades en les quals els induïa al fet que mostraren els seus òrgans sexuals davant ell. Se l’acusa de delictes d’abús sexual i de captació d’almenys 26 menors amb finalitats de producció de pornografia infantil.

L’operació es va iniciar el mes de juliol passat, després de la denúncia dels pares d’un menor de 9 anys, en la qual s’informava de les sospites que el seu fill estava mantenint contacte amb un adult amb la videoconsola a través d’un conegut joc en línia.

Regals virtuals per a guanyar-se la seua confiança

Per a guanyar-se la confiança dels menors, l’arrestat els pagava regals virtuals disponibles en les plataformes de joc. Aquests regals portaven amb si la petició per part del detingut de la realització de videotelefonades amb els menors, perquè aquests li mostraren les seues parts íntimes i un altre tipus d’accions de similars.

La investigació ha constatat la realització de 81 pagaments a comptes d’usuaris de jocs pertanyents a menors. Una vegada que aquests accedien a posar nus davant la cambra, el detingut capturava la pantalla del seu dispositiu mòbil emmagatzemant les imatges de caràcter sexual dels menors.

Diversos dels pares van mostrar la seua sorpresa en ser informats de les perquisicions policials, assegurant que els seus fills no jugaven de manera en línia mai sense supervisió d’adults.

Els agents han pogut comprovar l’existència d’un cas d’abusos sexual físic a un menor, al qual va conéixer i va enganyar en una platja nudista, llocs molt freqüentats pel detingut amb bastant assiduïtat, a la vista del material que se li ha intervingut.

L’arrestat, segons la Guàrdia Civil, també s’oferia com a monitor d’esports, de campament i professor d’anglés entre altres activitats relacionades amb menors, no tenint-se constància de cap contractació en aqueix sentit. La investigació ha arribat a analitzar més de 560 gigabytes d’informació.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.