15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Detingut un depredador sexual per abusar de 26 menors d’entre 8 i 12 anys

La Guàrdia Civil ha detingut a Màlaga a un depredador sexual acusat d’abusar presumptament de 26 menors amb els quals va contactar a través de conegudes plataformes de videojocs. Les víctimes tenen entre 8 i 12 anys i són residents en diferents punts d’Espanya, no descartant-se que es detecten més casos.

La investigació a càrrec del Departament Contra el Ciberdelicte de la Unitat Central Operativa (UCO) ha durat diversos mesos i va portar a la detenció practicada a Màlaga capital el mes de novembre passat. Es tracta d’un italià de 42 anys amb antecedents per causes similars, per la qual cosa ja havia sigut expulsat en una altra ocasió d’Espanya, segons requereixen fonts de la investigació.

En aquest temps s’ha corroborat que aquesta persona va accedir a les plataformes de videojocs en més de 3.000 ocasions en el termini de dos anys, intervenint-li en el núvol i en diferents dispositius més de 2.000 arxius de contingut pedòfil.

L’arrestat forjava amb els menors una amistat prolongada en el temps mitjançant engany i abús de superioritat, pagant-los regals virtuals en videojocs en línia a canvi de realitzar videotelefonades en les quals els induïa al fet que mostraren els seus òrgans sexuals davant ell. Se l’acusa de delictes d’abús sexual i de captació d’almenys 26 menors amb finalitats de producció de pornografia infantil.

L’operació es va iniciar el mes de juliol passat, després de la denúncia dels pares d’un menor de 9 anys, en la qual s’informava de les sospites que el seu fill estava mantenint contacte amb un adult amb la videoconsola a través d’un conegut joc en línia.

Regals virtuals per a guanyar-se la seua confiança

Per a guanyar-se la confiança dels menors, l’arrestat els pagava regals virtuals disponibles en les plataformes de joc. Aquests regals portaven amb si la petició per part del detingut de la realització de videotelefonades amb els menors, perquè aquests li mostraren les seues parts íntimes i un altre tipus d’accions de similars.

La investigació ha constatat la realització de 81 pagaments a comptes d’usuaris de jocs pertanyents a menors. Una vegada que aquests accedien a posar nus davant la cambra, el detingut capturava la pantalla del seu dispositiu mòbil emmagatzemant les imatges de caràcter sexual dels menors.

Diversos dels pares van mostrar la seua sorpresa en ser informats de les perquisicions policials, assegurant que els seus fills no jugaven de manera en línia mai sense supervisió d’adults.

Els agents han pogut comprovar l’existència d’un cas d’abusos sexual físic a un menor, al qual va conéixer i va enganyar en una platja nudista, llocs molt freqüentats pel detingut amb bastant assiduïtat, a la vista del material que se li ha intervingut.

L’arrestat, segons la Guàrdia Civil, també s’oferia com a monitor d’esports, de campament i professor d’anglés entre altres activitats relacionades amb menors, no tenint-se constància de cap contractació en aqueix sentit. La investigació ha arribat a analitzar més de 560 gigabytes d’informació.

Últimes notícies

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.