Detingut un depredador sexual per abusar de 26 menors d’entre 8 i 12 anys

La Guàrdia Civil ha detingut a Màlaga a un depredador sexual acusat d’abusar presumptament de 26 menors amb els quals va contactar a través de conegudes plataformes de videojocs. Les víctimes tenen entre 8 i 12 anys i són residents en diferents punts d’Espanya, no descartant-se que es detecten més casos.

La investigació a càrrec del Departament Contra el Ciberdelicte de la Unitat Central Operativa (UCO) ha durat diversos mesos i va portar a la detenció practicada a Màlaga capital el mes de novembre passat. Es tracta d’un italià de 42 anys amb antecedents per causes similars, per la qual cosa ja havia sigut expulsat en una altra ocasió d’Espanya, segons requereixen fonts de la investigació.

En aquest temps s’ha corroborat que aquesta persona va accedir a les plataformes de videojocs en més de 3.000 ocasions en el termini de dos anys, intervenint-li en el núvol i en diferents dispositius més de 2.000 arxius de contingut pedòfil.

L’arrestat forjava amb els menors una amistat prolongada en el temps mitjançant engany i abús de superioritat, pagant-los regals virtuals en videojocs en línia a canvi de realitzar videotelefonades en les quals els induïa al fet que mostraren els seus òrgans sexuals davant ell. Se l’acusa de delictes d’abús sexual i de captació d’almenys 26 menors amb finalitats de producció de pornografia infantil.

L’operació es va iniciar el mes de juliol passat, després de la denúncia dels pares d’un menor de 9 anys, en la qual s’informava de les sospites que el seu fill estava mantenint contacte amb un adult amb la videoconsola a través d’un conegut joc en línia.

Regals virtuals per a guanyar-se la seua confiança

Per a guanyar-se la confiança dels menors, l’arrestat els pagava regals virtuals disponibles en les plataformes de joc. Aquests regals portaven amb si la petició per part del detingut de la realització de videotelefonades amb els menors, perquè aquests li mostraren les seues parts íntimes i un altre tipus d’accions de similars.

La investigació ha constatat la realització de 81 pagaments a comptes d’usuaris de jocs pertanyents a menors. Una vegada que aquests accedien a posar nus davant la cambra, el detingut capturava la pantalla del seu dispositiu mòbil emmagatzemant les imatges de caràcter sexual dels menors.

Diversos dels pares van mostrar la seua sorpresa en ser informats de les perquisicions policials, assegurant que els seus fills no jugaven de manera en línia mai sense supervisió d’adults.

Els agents han pogut comprovar l’existència d’un cas d’abusos sexual físic a un menor, al qual va conéixer i va enganyar en una platja nudista, llocs molt freqüentats pel detingut amb bastant assiduïtat, a la vista del material que se li ha intervingut.

L’arrestat, segons la Guàrdia Civil, també s’oferia com a monitor d’esports, de campament i professor d’anglés entre altres activitats relacionades amb menors, no tenint-se constància de cap contractació en aqueix sentit. La investigació ha arribat a analitzar més de 560 gigabytes d’informació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.