Llibertat per als 4 detinguts en el desallotjament d’un edifici okupat en València

 

ACTUALITZAT 16/03/2021 a les 21.00 hores: El Jutjat d’Instrucció 20 de València, en funcions de guàrdia, ha rebut este dimarts a quatre detinguts per presumptes delictes d’atemptat i resistència a l’autoritat durant el desallotjament d’un edifici okupat pel col·lectiu Esperanza Obrera en el centre del ciutat, sobre els que ha acordat llibertat provisional per a tots ells, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia.

 

Desallotgen als okupes de l’edifici de Pintor Sorolla de València

Els agents de la Policia Nacional de València han desallotjat este dilluns als ‘okupes’ de l’edifici de Pintor Sorolla de la ciutat en compliment d’una ordre judicial i han detingut a quatre persones per resistència, segons han informat fonts policials.

 

El desallotjament s’ha produït este matí, cap a les 9.30 hores, i no hi ha hagut que lamentar cap incident, segons han assenyalat les mateixes fonts.

 

Des d’Esperanza Obrera han denunciat en un comunicat que el desallotjament de l’edifici és il·legal i ha recordat que es tracta d’un edifici en el que es troba un banc d’aliments que dona menjar a centenars de persones en la ciutat de València i acull a desnonats sense cap altra d’alternativa residencial.

 

Els arrestats són voluntaris

«Ha sigut un desallotjament violent i il·legal ja que el procediment judicial està obert», han lamentat des de la plataforma, que han afegit que els arrestats són voluntaris.

 

Des d’Esperanza Obrera han explicat que el passat 9 de març es va notificar el desallotjament i es va recórrer. No obstant això, ha lamentat que el jutge ha donat per no presentat el recurs en data i ha ordenat el desallotjament.

 

«De nou les institucions es burlen de la seua pròpia legalitat i s’orquestren en contra de l’organització de la classe treballadora en favor de les grans fortunes, obviant el dret constitucional a la tutela judicial efectiva, deixant per damunt a la propietat privada, demostrant que l’estat de dret que defensen és un teatre que interpreten segons els interessos de la classe més rica, a on el paper de la classe política, en este cas el Govern valencià que es diu ‘del canvi’, és ajudar als grans propietaris ja que seguix sense condemnar estos abusos ni posicionar-se en favor del que diuen defensar», han criticat.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.