Llibertat per als 4 detinguts en el desallotjament d’un edifici okupat en València

 

ACTUALITZAT 16/03/2021 a les 21.00 hores: El Jutjat d’Instrucció 20 de València, en funcions de guàrdia, ha rebut este dimarts a quatre detinguts per presumptes delictes d’atemptat i resistència a l’autoritat durant el desallotjament d’un edifici okupat pel col·lectiu Esperanza Obrera en el centre del ciutat, sobre els que ha acordat llibertat provisional per a tots ells, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia.

 

Desallotgen als okupes de l’edifici de Pintor Sorolla de València

Els agents de la Policia Nacional de València han desallotjat este dilluns als ‘okupes’ de l’edifici de Pintor Sorolla de la ciutat en compliment d’una ordre judicial i han detingut a quatre persones per resistència, segons han informat fonts policials.

 

El desallotjament s’ha produït este matí, cap a les 9.30 hores, i no hi ha hagut que lamentar cap incident, segons han assenyalat les mateixes fonts.

 

Des d’Esperanza Obrera han denunciat en un comunicat que el desallotjament de l’edifici és il·legal i ha recordat que es tracta d’un edifici en el que es troba un banc d’aliments que dona menjar a centenars de persones en la ciutat de València i acull a desnonats sense cap altra d’alternativa residencial.

 

Els arrestats són voluntaris

«Ha sigut un desallotjament violent i il·legal ja que el procediment judicial està obert», han lamentat des de la plataforma, que han afegit que els arrestats són voluntaris.

 

Des d’Esperanza Obrera han explicat que el passat 9 de març es va notificar el desallotjament i es va recórrer. No obstant això, ha lamentat que el jutge ha donat per no presentat el recurs en data i ha ordenat el desallotjament.

 

«De nou les institucions es burlen de la seua pròpia legalitat i s’orquestren en contra de l’organització de la classe treballadora en favor de les grans fortunes, obviant el dret constitucional a la tutela judicial efectiva, deixant per damunt a la propietat privada, demostrant que l’estat de dret que defensen és un teatre que interpreten segons els interessos de la classe més rica, a on el paper de la classe política, en este cas el Govern valencià que es diu ‘del canvi’, és ajudar als grans propietaris ja que seguix sense condemnar estos abusos ni posicionar-se en favor del que diuen defensar», han criticat.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.