Llibertat per als 4 detinguts en el desallotjament d’un edifici okupat en València

 

ACTUALITZAT 16/03/2021 a les 21.00 hores: El Jutjat d’Instrucció 20 de València, en funcions de guàrdia, ha rebut este dimarts a quatre detinguts per presumptes delictes d’atemptat i resistència a l’autoritat durant el desallotjament d’un edifici okupat pel col·lectiu Esperanza Obrera en el centre del ciutat, sobre els que ha acordat llibertat provisional per a tots ells, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia.

 

Desallotgen als okupes de l’edifici de Pintor Sorolla de València

Els agents de la Policia Nacional de València han desallotjat este dilluns als ‘okupes’ de l’edifici de Pintor Sorolla de la ciutat en compliment d’una ordre judicial i han detingut a quatre persones per resistència, segons han informat fonts policials.

 

El desallotjament s’ha produït este matí, cap a les 9.30 hores, i no hi ha hagut que lamentar cap incident, segons han assenyalat les mateixes fonts.

 

Des d’Esperanza Obrera han denunciat en un comunicat que el desallotjament de l’edifici és il·legal i ha recordat que es tracta d’un edifici en el que es troba un banc d’aliments que dona menjar a centenars de persones en la ciutat de València i acull a desnonats sense cap altra d’alternativa residencial.

 

Els arrestats són voluntaris

«Ha sigut un desallotjament violent i il·legal ja que el procediment judicial està obert», han lamentat des de la plataforma, que han afegit que els arrestats són voluntaris.

 

Des d’Esperanza Obrera han explicat que el passat 9 de març es va notificar el desallotjament i es va recórrer. No obstant això, ha lamentat que el jutge ha donat per no presentat el recurs en data i ha ordenat el desallotjament.

 

«De nou les institucions es burlen de la seua pròpia legalitat i s’orquestren en contra de l’organització de la classe treballadora en favor de les grans fortunes, obviant el dret constitucional a la tutela judicial efectiva, deixant per damunt a la propietat privada, demostrant que l’estat de dret que defensen és un teatre que interpreten segons els interessos de la classe més rica, a on el paper de la classe política, en este cas el Govern valencià que es diu ‘del canvi’, és ajudar als grans propietaris ja que seguix sense condemnar estos abusos ni posicionar-se en favor del que diuen defensar», han criticat.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.