7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Llibertat per als 4 detinguts en el desallotjament d’un edifici okupat en València

 

ACTUALITZAT 16/03/2021 a les 21.00 hores: El Jutjat d’Instrucció 20 de València, en funcions de guàrdia, ha rebut este dimarts a quatre detinguts per presumptes delictes d’atemptat i resistència a l’autoritat durant el desallotjament d’un edifici okupat pel col·lectiu Esperanza Obrera en el centre del ciutat, sobre els que ha acordat llibertat provisional per a tots ells, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia.

 

Desallotgen als okupes de l’edifici de Pintor Sorolla de València

Els agents de la Policia Nacional de València han desallotjat este dilluns als ‘okupes’ de l’edifici de Pintor Sorolla de la ciutat en compliment d’una ordre judicial i han detingut a quatre persones per resistència, segons han informat fonts policials.

 

El desallotjament s’ha produït este matí, cap a les 9.30 hores, i no hi ha hagut que lamentar cap incident, segons han assenyalat les mateixes fonts.

 

Des d’Esperanza Obrera han denunciat en un comunicat que el desallotjament de l’edifici és il·legal i ha recordat que es tracta d’un edifici en el que es troba un banc d’aliments que dona menjar a centenars de persones en la ciutat de València i acull a desnonats sense cap altra d’alternativa residencial.

 

Els arrestats són voluntaris

«Ha sigut un desallotjament violent i il·legal ja que el procediment judicial està obert», han lamentat des de la plataforma, que han afegit que els arrestats són voluntaris.

 

Des d’Esperanza Obrera han explicat que el passat 9 de març es va notificar el desallotjament i es va recórrer. No obstant això, ha lamentat que el jutge ha donat per no presentat el recurs en data i ha ordenat el desallotjament.

 

«De nou les institucions es burlen de la seua pròpia legalitat i s’orquestren en contra de l’organització de la classe treballadora en favor de les grans fortunes, obviant el dret constitucional a la tutela judicial efectiva, deixant per damunt a la propietat privada, demostrant que l’estat de dret que defensen és un teatre que interpreten segons els interessos de la classe més rica, a on el paper de la classe política, en este cas el Govern valencià que es diu ‘del canvi’, és ajudar als grans propietaris ja que seguix sense condemnar estos abusos ni posicionar-se en favor del que diuen defensar», han criticat.

Últimes notícies

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.