Llibertat per als 4 detinguts en el desallotjament d’un edifici okupat en València

 

ACTUALITZAT 16/03/2021 a les 21.00 hores: El Jutjat d’Instrucció 20 de València, en funcions de guàrdia, ha rebut este dimarts a quatre detinguts per presumptes delictes d’atemptat i resistència a l’autoritat durant el desallotjament d’un edifici okupat pel col·lectiu Esperanza Obrera en el centre del ciutat, sobre els que ha acordat llibertat provisional per a tots ells, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia.

 

Desallotgen als okupes de l’edifici de Pintor Sorolla de València

Els agents de la Policia Nacional de València han desallotjat este dilluns als ‘okupes’ de l’edifici de Pintor Sorolla de la ciutat en compliment d’una ordre judicial i han detingut a quatre persones per resistència, segons han informat fonts policials.

 

El desallotjament s’ha produït este matí, cap a les 9.30 hores, i no hi ha hagut que lamentar cap incident, segons han assenyalat les mateixes fonts.

 

Des d’Esperanza Obrera han denunciat en un comunicat que el desallotjament de l’edifici és il·legal i ha recordat que es tracta d’un edifici en el que es troba un banc d’aliments que dona menjar a centenars de persones en la ciutat de València i acull a desnonats sense cap altra d’alternativa residencial.

 

Els arrestats són voluntaris

«Ha sigut un desallotjament violent i il·legal ja que el procediment judicial està obert», han lamentat des de la plataforma, que han afegit que els arrestats són voluntaris.

 

Des d’Esperanza Obrera han explicat que el passat 9 de març es va notificar el desallotjament i es va recórrer. No obstant això, ha lamentat que el jutge ha donat per no presentat el recurs en data i ha ordenat el desallotjament.

 

«De nou les institucions es burlen de la seua pròpia legalitat i s’orquestren en contra de l’organització de la classe treballadora en favor de les grans fortunes, obviant el dret constitucional a la tutela judicial efectiva, deixant per damunt a la propietat privada, demostrant que l’estat de dret que defensen és un teatre que interpreten segons els interessos de la classe més rica, a on el paper de la classe política, en este cas el Govern valencià que es diu ‘del canvi’, és ajudar als grans propietaris ja que seguix sense condemnar estos abusos ni posicionar-se en favor del que diuen defensar», han criticat.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.