Desallotjada una concentració de més de 300 joves fent botelló a València

En la matinada del divendres la Policia Local de València va desatllojar una altra concxentració de més de 300 joves que es trobaven fent botelló i ballant als jardins centrals de l’avinguda de Blasco Ibáñez de València. Els agents van intervenir un altaveu i van denunciar al seu amo per contaminació acústica.

L’operatiu policial

Eren al voltant de les tres de la matinada quan s’iniciava l’operatiu policial en el que van participar 14 policies locals després que una patrulla comprovés que la música sonava a tot volum amb les consegüents molèsties veïnals a l’altura del número 127 de la citada avinguda.

Implicats eixiren corrent

Com sol passar en estos casos, moltes de les persones concentrades en la part de les tanques centrals, en adonar-se de l’arribada de la Policia, van eixir corrent en totes direccions. Per si no era poc, els joves que es trobaven en el lloc conegut com l’amfiteatre van ser sorpresos mentre ballaven sense mantenir cap distància de seguretat i sense màscares. Després de produir-se el desallotjament, multitud de veïns que van presenciar l’actuació, espontàniament van començar a aplaudir als agents.

Els botellons porten les seues conseqüències

La situació millora, ja que, a poc a poc, li anem guanyant la batalla al coronavirus. Però el cost ha estat molt alt, sobretot en vides, en les relacions socials i en l’economia, tant personal com a gran escala. Les batalles, encara quan es guanyen, deixen profundes seqüeles.

Si ens anem de botelló a celebrar-ho sense més, menyspreant a l’enemic, sense ser prudents i estar alerta, podem posar en perill les nostres vides i les d’aquells familiars que encara no estiguen vacunats. No es pot guanyar la guerra mirant per damunt de l’espatlla a este cruel adversari.

Conseqüències del botelló en general

Hi ha un motiu molt senzill que explica per què el consum d’alcohol en menors està prohibit: l’organisme abans dels 18 anys encara no s’ha desenvolupat per complet i els efectes de l’alcohol són molt nocius. Per això la llei protegeix els menors d’edat prohibint la seua venda i consum.

L’alcohol danya el cos i el cervell a curt i llarg termini. A més de malalties en òrgans vitals, produeix problemes de memòria, d’atenció, de coordinació... i diverses conseqüències a curt termini provocades per la pèrdua de control. També té un paper important en les lesions per accidents de trànsit i violència, així com en la transmissió de malalties sexuals o els embarassos no desitjada conseqüència de la pràctica de relacions sexuals de risc.

L’última paraula davant el consum d’alcohol la tens el teu i per a prendre esta decisió és important que sigues conscient de les conseqüències que té. Pot ser complicat adonar-se de com ens «canvia» l’alcohol o potser creus que a tu no et passarà això.

T’ajudarà a plantejar-te si alguna vegada has dit alguna cosa després de beure del que t’hages penedit, o t’haja fet sentir malament l’endemà, si no has rendit en l’esport o els estudis com s’esperava, si has tingut comportaments agressius, bregues amb amics o amb la teua família, si has caigut o has fet una cosa perillosa, si no recordes com has tornat a casa o t’has «embolicat» amb algú per un impuls o sense prendre precaucions.

Estes són només algunes de les conseqüències que té un consum intensiu d’alcohol, però també hi ha altres més greus com a malalties físiques i psicològiques, accidents de trànsit, problemes amb la llei i les seues conseqüències, embarassos, transmissió de malalties en mantenir relacions sexuals de risc… i en pocs anys, pot generar fins i tot una dependència, encara que esta conseqüència a una edat primerenca, semble molt llunyana.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.