Desallotjada una concentració de més de 300 joves fent botelló a València

En la matinada del divendres la Policia Local de València va desatllojar una altra concxentració de més de 300 joves que es trobaven fent botelló i ballant als jardins centrals de l’avinguda de Blasco Ibáñez de València. Els agents van intervenir un altaveu i van denunciar al seu amo per contaminació acústica.

L’operatiu policial

Eren al voltant de les tres de la matinada quan s’iniciava l’operatiu policial en el que van participar 14 policies locals després que una patrulla comprovés que la música sonava a tot volum amb les consegüents molèsties veïnals a l’altura del número 127 de la citada avinguda.

Implicats eixiren corrent

Com sol passar en estos casos, moltes de les persones concentrades en la part de les tanques centrals, en adonar-se de l’arribada de la Policia, van eixir corrent en totes direccions. Per si no era poc, els joves que es trobaven en el lloc conegut com l’amfiteatre van ser sorpresos mentre ballaven sense mantenir cap distància de seguretat i sense màscares. Després de produir-se el desallotjament, multitud de veïns que van presenciar l’actuació, espontàniament van començar a aplaudir als agents.

Els botellons porten les seues conseqüències

La situació millora, ja que, a poc a poc, li anem guanyant la batalla al coronavirus. Però el cost ha estat molt alt, sobretot en vides, en les relacions socials i en l’economia, tant personal com a gran escala. Les batalles, encara quan es guanyen, deixen profundes seqüeles.

Si ens anem de botelló a celebrar-ho sense més, menyspreant a l’enemic, sense ser prudents i estar alerta, podem posar en perill les nostres vides i les d’aquells familiars que encara no estiguen vacunats. No es pot guanyar la guerra mirant per damunt de l’espatlla a este cruel adversari.

Conseqüències del botelló en general

Hi ha un motiu molt senzill que explica per què el consum d’alcohol en menors està prohibit: l’organisme abans dels 18 anys encara no s’ha desenvolupat per complet i els efectes de l’alcohol són molt nocius. Per això la llei protegeix els menors d’edat prohibint la seua venda i consum.

L’alcohol danya el cos i el cervell a curt i llarg termini. A més de malalties en òrgans vitals, produeix problemes de memòria, d’atenció, de coordinació... i diverses conseqüències a curt termini provocades per la pèrdua de control. També té un paper important en les lesions per accidents de trànsit i violència, així com en la transmissió de malalties sexuals o els embarassos no desitjada conseqüència de la pràctica de relacions sexuals de risc.

L’última paraula davant el consum d’alcohol la tens el teu i per a prendre esta decisió és important que sigues conscient de les conseqüències que té. Pot ser complicat adonar-se de com ens «canvia» l’alcohol o potser creus que a tu no et passarà això.

T’ajudarà a plantejar-te si alguna vegada has dit alguna cosa després de beure del que t’hages penedit, o t’haja fet sentir malament l’endemà, si no has rendit en l’esport o els estudis com s’esperava, si has tingut comportaments agressius, bregues amb amics o amb la teua família, si has caigut o has fet una cosa perillosa, si no recordes com has tornat a casa o t’has «embolicat» amb algú per un impuls o sense prendre precaucions.

Estes són només algunes de les conseqüències que té un consum intensiu d’alcohol, però també hi ha altres més greus com a malalties físiques i psicològiques, accidents de trànsit, problemes amb la llei i les seues conseqüències, embarassos, transmissió de malalties en mantenir relacions sexuals de risc… i en pocs anys, pot generar fins i tot una dependència, encara que esta conseqüència a una edat primerenca, semble molt llunyana.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.