Desallotjada una concentració de més de 300 joves fent botelló a València

En la matinada del divendres la Policia Local de València va desatllojar una altra concxentració de més de 300 joves que es trobaven fent botelló i ballant als jardins centrals de l’avinguda de Blasco Ibáñez de València. Els agents van intervenir un altaveu i van denunciar al seu amo per contaminació acústica.

L’operatiu policial

Eren al voltant de les tres de la matinada quan s’iniciava l’operatiu policial en el que van participar 14 policies locals després que una patrulla comprovés que la música sonava a tot volum amb les consegüents molèsties veïnals a l’altura del número 127 de la citada avinguda.

Implicats eixiren corrent

Com sol passar en estos casos, moltes de les persones concentrades en la part de les tanques centrals, en adonar-se de l’arribada de la Policia, van eixir corrent en totes direccions. Per si no era poc, els joves que es trobaven en el lloc conegut com l’amfiteatre van ser sorpresos mentre ballaven sense mantenir cap distància de seguretat i sense màscares. Després de produir-se el desallotjament, multitud de veïns que van presenciar l’actuació, espontàniament van començar a aplaudir als agents.

Els botellons porten les seues conseqüències

La situació millora, ja que, a poc a poc, li anem guanyant la batalla al coronavirus. Però el cost ha estat molt alt, sobretot en vides, en les relacions socials i en l’economia, tant personal com a gran escala. Les batalles, encara quan es guanyen, deixen profundes seqüeles.

Si ens anem de botelló a celebrar-ho sense més, menyspreant a l’enemic, sense ser prudents i estar alerta, podem posar en perill les nostres vides i les d’aquells familiars que encara no estiguen vacunats. No es pot guanyar la guerra mirant per damunt de l’espatlla a este cruel adversari.

Conseqüències del botelló en general

Hi ha un motiu molt senzill que explica per què el consum d’alcohol en menors està prohibit: l’organisme abans dels 18 anys encara no s’ha desenvolupat per complet i els efectes de l’alcohol són molt nocius. Per això la llei protegeix els menors d’edat prohibint la seua venda i consum.

L’alcohol danya el cos i el cervell a curt i llarg termini. A més de malalties en òrgans vitals, produeix problemes de memòria, d’atenció, de coordinació... i diverses conseqüències a curt termini provocades per la pèrdua de control. També té un paper important en les lesions per accidents de trànsit i violència, així com en la transmissió de malalties sexuals o els embarassos no desitjada conseqüència de la pràctica de relacions sexuals de risc.

L’última paraula davant el consum d’alcohol la tens el teu i per a prendre esta decisió és important que sigues conscient de les conseqüències que té. Pot ser complicat adonar-se de com ens “canvia” l’alcohol o potser creus que a tu no et passarà això.

T’ajudarà a plantejar-te si alguna vegada has dit alguna cosa després de beure del que t’hages penedit, o t’haja fet sentir malament l’endemà, si no has rendit en l’esport o els estudis com s’esperava, si has tingut comportaments agressius, bregues amb amics o amb la teua família, si has caigut o has fet una cosa perillosa, si no recordes com has tornat a casa o t’has “embolicat” amb algú per un impuls o sense prendre precaucions.

Estes són només algunes de les conseqüències que té un consum intensiu d’alcohol, però també hi ha altres més greus com a malalties físiques i psicològiques, accidents de trànsit, problemes amb la llei i les seues conseqüències, embarassos, transmissió de malalties en mantenir relacions sexuals de risc… i en pocs anys, pot generar fins i tot una dependència, encara que esta conseqüència a una edat primerenca, semble molt llunyana.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.