9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Desallotjada una concentració de més de 300 joves fent botelló a València

En la matinada del divendres la Policia Local de València va desatllojar una altra concxentració de més de 300 joves que es trobaven fent botelló i ballant als jardins centrals de l’avinguda de Blasco Ibáñez de València. Els agents van intervenir un altaveu i van denunciar al seu amo per contaminació acústica.

L’operatiu policial

Eren al voltant de les tres de la matinada quan s’iniciava l’operatiu policial en el que van participar 14 policies locals després que una patrulla comprovés que la música sonava a tot volum amb les consegüents molèsties veïnals a l’altura del número 127 de la citada avinguda.

Implicats eixiren corrent

Com sol passar en estos casos, moltes de les persones concentrades en la part de les tanques centrals, en adonar-se de l’arribada de la Policia, van eixir corrent en totes direccions. Per si no era poc, els joves que es trobaven en el lloc conegut com l’amfiteatre van ser sorpresos mentre ballaven sense mantenir cap distància de seguretat i sense màscares. Després de produir-se el desallotjament, multitud de veïns que van presenciar l’actuació, espontàniament van començar a aplaudir als agents.

Els botellons porten les seues conseqüències

La situació millora, ja que, a poc a poc, li anem guanyant la batalla al coronavirus. Però el cost ha estat molt alt, sobretot en vides, en les relacions socials i en l’economia, tant personal com a gran escala. Les batalles, encara quan es guanyen, deixen profundes seqüeles.

Si ens anem de botelló a celebrar-ho sense més, menyspreant a l’enemic, sense ser prudents i estar alerta, podem posar en perill les nostres vides i les d’aquells familiars que encara no estiguen vacunats. No es pot guanyar la guerra mirant per damunt de l’espatlla a este cruel adversari.

Conseqüències del botelló en general

Hi ha un motiu molt senzill que explica per què el consum d’alcohol en menors està prohibit: l’organisme abans dels 18 anys encara no s’ha desenvolupat per complet i els efectes de l’alcohol són molt nocius. Per això la llei protegeix els menors d’edat prohibint la seua venda i consum.

L’alcohol danya el cos i el cervell a curt i llarg termini. A més de malalties en òrgans vitals, produeix problemes de memòria, d’atenció, de coordinació... i diverses conseqüències a curt termini provocades per la pèrdua de control. També té un paper important en les lesions per accidents de trànsit i violència, així com en la transmissió de malalties sexuals o els embarassos no desitjada conseqüència de la pràctica de relacions sexuals de risc.

L’última paraula davant el consum d’alcohol la tens el teu i per a prendre esta decisió és important que sigues conscient de les conseqüències que té. Pot ser complicat adonar-se de com ens “canvia” l’alcohol o potser creus que a tu no et passarà això.

T’ajudarà a plantejar-te si alguna vegada has dit alguna cosa després de beure del que t’hages penedit, o t’haja fet sentir malament l’endemà, si no has rendit en l’esport o els estudis com s’esperava, si has tingut comportaments agressius, bregues amb amics o amb la teua família, si has caigut o has fet una cosa perillosa, si no recordes com has tornat a casa o t’has “embolicat” amb algú per un impuls o sense prendre precaucions.

Estes són només algunes de les conseqüències que té un consum intensiu d’alcohol, però també hi ha altres més greus com a malalties físiques i psicològiques, accidents de trànsit, problemes amb la llei i les seues conseqüències, embarassos, transmissió de malalties en mantenir relacions sexuals de risc… i en pocs anys, pot generar fins i tot una dependència, encara que esta conseqüència a una edat primerenca, semble molt llunyana.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.