Desallotjada una concentració de més de 300 joves fent botelló a València

En la matinada del divendres la Policia Local de València va desatllojar una altra concxentració de més de 300 joves que es trobaven fent botelló i ballant als jardins centrals de l’avinguda de Blasco Ibáñez de València. Els agents van intervenir un altaveu i van denunciar al seu amo per contaminació acústica.

L’operatiu policial

Eren al voltant de les tres de la matinada quan s’iniciava l’operatiu policial en el que van participar 14 policies locals després que una patrulla comprovés que la música sonava a tot volum amb les consegüents molèsties veïnals a l’altura del número 127 de la citada avinguda.

Implicats eixiren corrent

Com sol passar en estos casos, moltes de les persones concentrades en la part de les tanques centrals, en adonar-se de l’arribada de la Policia, van eixir corrent en totes direccions. Per si no era poc, els joves que es trobaven en el lloc conegut com l’amfiteatre van ser sorpresos mentre ballaven sense mantenir cap distància de seguretat i sense màscares. Després de produir-se el desallotjament, multitud de veïns que van presenciar l’actuació, espontàniament van començar a aplaudir als agents.

Els botellons porten les seues conseqüències

La situació millora, ja que, a poc a poc, li anem guanyant la batalla al coronavirus. Però el cost ha estat molt alt, sobretot en vides, en les relacions socials i en l’economia, tant personal com a gran escala. Les batalles, encara quan es guanyen, deixen profundes seqüeles.

Si ens anem de botelló a celebrar-ho sense més, menyspreant a l’enemic, sense ser prudents i estar alerta, podem posar en perill les nostres vides i les d’aquells familiars que encara no estiguen vacunats. No es pot guanyar la guerra mirant per damunt de l’espatlla a este cruel adversari.

Conseqüències del botelló en general

Hi ha un motiu molt senzill que explica per què el consum d’alcohol en menors està prohibit: l’organisme abans dels 18 anys encara no s’ha desenvolupat per complet i els efectes de l’alcohol són molt nocius. Per això la llei protegeix els menors d’edat prohibint la seua venda i consum.

L’alcohol danya el cos i el cervell a curt i llarg termini. A més de malalties en òrgans vitals, produeix problemes de memòria, d’atenció, de coordinació... i diverses conseqüències a curt termini provocades per la pèrdua de control. També té un paper important en les lesions per accidents de trànsit i violència, així com en la transmissió de malalties sexuals o els embarassos no desitjada conseqüència de la pràctica de relacions sexuals de risc.

L’última paraula davant el consum d’alcohol la tens el teu i per a prendre esta decisió és important que sigues conscient de les conseqüències que té. Pot ser complicat adonar-se de com ens “canvia” l’alcohol o potser creus que a tu no et passarà això.

T’ajudarà a plantejar-te si alguna vegada has dit alguna cosa després de beure del que t’hages penedit, o t’haja fet sentir malament l’endemà, si no has rendit en l’esport o els estudis com s’esperava, si has tingut comportaments agressius, bregues amb amics o amb la teua família, si has caigut o has fet una cosa perillosa, si no recordes com has tornat a casa o t’has “embolicat” amb algú per un impuls o sense prendre precaucions.

Estes són només algunes de les conseqüències que té un consum intensiu d’alcohol, però també hi ha altres més greus com a malalties físiques i psicològiques, accidents de trànsit, problemes amb la llei i les seues conseqüències, embarassos, transmissió de malalties en mantenir relacions sexuals de risc… i en pocs anys, pot generar fins i tot una dependència, encara que esta conseqüència a una edat primerenca, semble molt llunyana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.

Morant creu que Abascal exigix a Feijóo el model Mazón per a pactar a Aragó i Extremadura: sí a tot

Diana Morant ha acusat a Vox de voler replicar a Aragó i Extremadura el 'model Mazón' aplicat en la Comunitat Valenciana, basat en 'el fet que és tot que sí' i 'gratitud immensa'. Com a exemple, ha citat la reprovació fallida de l'alcalde d'Alacant, on Vox va demanar la seua dimissió però el va recolzar en la votació.