Una banda d'adolescents que es dedicava al robatori de bicicletes ha sigut desarticulada per agents de la Guàrdia Civil. La banda composta per quatre menors, d'entre 14 i 15 anys sostreia bicicletes de muntanya de l'interior de trasters a Sant Vicent del Raspeig. En total se'ls imputa 26 delictes, i dos d'ells ja es troben ingressats en dos centres de menors de la província d'Alacant, segons ha informat la Guàrdia Civil. La investigació va començar al tindre coneixement a mitjans del mes d'agost que hi havia un auge de robatoris comesos en garatges i trasters de diversos carrers del nucli urbà de la zona de Sant Vicent del Raspeig. Després d'analitzar el tipus de delictes comesos es va trobar similituds en el modus operandi. Els autors accedien al garatge comunitari de l'edifici i violentaven determinats vehicles, dels quals sostreien els comandaments d'apertura de la porta mecànica d'accés a l'aparcament. Després tornaven al garatge, al qual accedien amb el comandament furtat i entraven en els trasters, normalment pegar-li patades a la porta. Després un d'ells es quedava vigilant fora, el segon forçava la porta; el tercer agafava la bicicleta i el quart facilitava la fugida de l'edifici. Els quatre han sigut imputats per 26 delictes com este.
Últimes notícies
Opinió
Maleït idioma, el castellà, segons Trump
Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià
Política
José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya
El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial
Salut
CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València
CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.
Cultura
Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València
Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.
Economia
Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida
Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.
Economia
Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial
Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.
Salut
El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple
El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.
Comunitat Valenciana
El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló
El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.







