Desarticulada una organització internacional de proxenetes que venia dones a 6.000 euros

Imagen de una mujer ejerciendo la prostitución

Una organització criminal venia a dones per 6.000 euros | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional, en el marc d’un Equip de Treball format per Espanya, Romania, Suïssa, República Txeca i Regne Unit, coordinat per Eurojust i amb la col·laboració d’Europol, han desarticulat una organització internacional que explotava a dones de nacionalitat romanesa i actuava en València i Girona.

 

Els líders de l’organització, per a no alçar sospites, movien amb freqüència a les víctimes de país i, fins i tot, eren venudes entre els membres del grup criminal per quantitats pròximes als 6.000 euros, segons ha informat la Direcció General de la Policia.

 

Les víctimes, enganyades amb falses relacions sentimentals, eren traslladades a diferents països de la Unió Europea com Espanya, Itàlia, Regne Unit, República Txeca, Suïssa, Dinamarca i Alemanya, per a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública.

 

Operaven en València

En la fase final de l’operació, es va dur a terme un dispositiu policial coordinat en Espanya, Romania i República Txeca, en el que es va detindre a 14 persones -set en Espanya i set en Romania- i es va alliberar a deu dones, sis d’elles en Espanya i quatre en Romania.

 

L’organització, de caràcter transfronterer, utilitzava amb les seues víctimes el denominat mètode ‘lover boy’, que consistix en captar a dones establint una relació sentimental amb el propòsit de crear una gran dependència.

 

Finalment, eren traslladades des de Romania a diferents països de la Unió Europea a on eren obligades a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública. En Espanya, l’organització intentava integrar a nous proxenetes amb la finalitat d’atraure més dones per a exercir la prostitució en els clubs i zones de la seua influència, principalment en les províncies de València i Girona.

 

Blanquejaven els diners a través d’empreses falses

Els beneficis obtinguts eren blanquejats a través d’empreses fictícies, i destinats a l’adquisició de béns immobles (cases i terrenys), cotxes i accessoris de luxe (rellotges i joies), obertura de comptes corrents, consum de drogues i jocs d’atzar.

 

Els agents han constatat que l’organització desmantellada comerciava amb les dones, demostrant la «propietat» d’elles en ser comprades per uns 6.000 euros als seus anteriors proxenetes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.