Desarticulada una organització internacional de proxenetes que venia dones a 6.000 euros

Imagen de una mujer ejerciendo la prostitución

Una organització criminal venia a dones per 6.000 euros | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional, en el marc d’un Equip de Treball format per Espanya, Romania, Suïssa, República Txeca i Regne Unit, coordinat per Eurojust i amb la col·laboració d’Europol, han desarticulat una organització internacional que explotava a dones de nacionalitat romanesa i actuava en València i Girona.

 

Els líders de l’organització, per a no alçar sospites, movien amb freqüència a les víctimes de país i, fins i tot, eren venudes entre els membres del grup criminal per quantitats pròximes als 6.000 euros, segons ha informat la Direcció General de la Policia.

 

Les víctimes, enganyades amb falses relacions sentimentals, eren traslladades a diferents països de la Unió Europea com Espanya, Itàlia, Regne Unit, República Txeca, Suïssa, Dinamarca i Alemanya, per a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública.

 

Operaven en València

En la fase final de l’operació, es va dur a terme un dispositiu policial coordinat en Espanya, Romania i República Txeca, en el que es va detindre a 14 persones -set en Espanya i set en Romania- i es va alliberar a deu dones, sis d’elles en Espanya i quatre en Romania.

 

L’organització, de caràcter transfronterer, utilitzava amb les seues víctimes el denominat mètode ‘lover boy’, que consistix en captar a dones establint una relació sentimental amb el propòsit de crear una gran dependència.

 

Finalment, eren traslladades des de Romania a diferents països de la Unió Europea a on eren obligades a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública. En Espanya, l’organització intentava integrar a nous proxenetes amb la finalitat d’atraure més dones per a exercir la prostitució en els clubs i zones de la seua influència, principalment en les províncies de València i Girona.

 

Blanquejaven els diners a través d’empreses falses

Els beneficis obtinguts eren blanquejats a través d’empreses fictícies, i destinats a l’adquisició de béns immobles (cases i terrenys), cotxes i accessoris de luxe (rellotges i joies), obertura de comptes corrents, consum de drogues i jocs d’atzar.

 

Els agents han constatat que l’organització desmantellada comerciava amb les dones, demostrant la «propietat» d’elles en ser comprades per uns 6.000 euros als seus anteriors proxenetes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.