Desarticulada una organització internacional de proxenetes que venia dones a 6.000 euros

Imagen de una mujer ejerciendo la prostitución

Una organització criminal venia a dones per 6.000 euros | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional, en el marc d’un Equip de Treball format per Espanya, Romania, Suïssa, República Txeca i Regne Unit, coordinat per Eurojust i amb la col·laboració d’Europol, han desarticulat una organització internacional que explotava a dones de nacionalitat romanesa i actuava en València i Girona.

 

Els líders de l’organització, per a no alçar sospites, movien amb freqüència a les víctimes de país i, fins i tot, eren venudes entre els membres del grup criminal per quantitats pròximes als 6.000 euros, segons ha informat la Direcció General de la Policia.

 

Les víctimes, enganyades amb falses relacions sentimentals, eren traslladades a diferents països de la Unió Europea com Espanya, Itàlia, Regne Unit, República Txeca, Suïssa, Dinamarca i Alemanya, per a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública.

 

Operaven en València

En la fase final de l’operació, es va dur a terme un dispositiu policial coordinat en Espanya, Romania i República Txeca, en el que es va detindre a 14 persones -set en Espanya i set en Romania- i es va alliberar a deu dones, sis d’elles en Espanya i quatre en Romania.

 

L’organització, de caràcter transfronterer, utilitzava amb les seues víctimes el denominat mètode ‘lover boy’, que consistix en captar a dones establint una relació sentimental amb el propòsit de crear una gran dependència.

 

Finalment, eren traslladades des de Romania a diferents països de la Unió Europea a on eren obligades a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública. En Espanya, l’organització intentava integrar a nous proxenetes amb la finalitat d’atraure més dones per a exercir la prostitució en els clubs i zones de la seua influència, principalment en les províncies de València i Girona.

 

Blanquejaven els diners a través d’empreses falses

Els beneficis obtinguts eren blanquejats a través d’empreses fictícies, i destinats a l’adquisició de béns immobles (cases i terrenys), cotxes i accessoris de luxe (rellotges i joies), obertura de comptes corrents, consum de drogues i jocs d’atzar.

 

Els agents han constatat que l’organització desmantellada comerciava amb les dones, demostrant la «propietat» d’elles en ser comprades per uns 6.000 euros als seus anteriors proxenetes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.