9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Desarticulada una organització internacional de proxenetes que venia dones a 6.000 euros

Imagen de una mujer ejerciendo la prostitución

Una organització criminal venia a dones per 6.000 euros | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional, en el marc d’un Equip de Treball format per Espanya, Romania, Suïssa, República Txeca i Regne Unit, coordinat per Eurojust i amb la col·laboració d’Europol, han desarticulat una organització internacional que explotava a dones de nacionalitat romanesa i actuava en València i Girona.

 

Els líders de l’organització, per a no alçar sospites, movien amb freqüència a les víctimes de país i, fins i tot, eren venudes entre els membres del grup criminal per quantitats pròximes als 6.000 euros, segons ha informat la Direcció General de la Policia.

 

Les víctimes, enganyades amb falses relacions sentimentals, eren traslladades a diferents països de la Unió Europea com Espanya, Itàlia, Regne Unit, República Txeca, Suïssa, Dinamarca i Alemanya, per a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública.

 

Operaven en València

En la fase final de l’operació, es va dur a terme un dispositiu policial coordinat en Espanya, Romania i República Txeca, en el que es va detindre a 14 persones -set en Espanya i set en Romania- i es va alliberar a deu dones, sis d’elles en Espanya i quatre en Romania.

 

L’organització, de caràcter transfronterer, utilitzava amb les seues víctimes el denominat mètode ‘lover boy’, que consistix en captar a dones establint una relació sentimental amb el propòsit de crear una gran dependència.

 

Finalment, eren traslladades des de Romania a diferents països de la Unió Europea a on eren obligades a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública. En Espanya, l’organització intentava integrar a nous proxenetes amb la finalitat d’atraure més dones per a exercir la prostitució en els clubs i zones de la seua influència, principalment en les províncies de València i Girona.

 

Blanquejaven els diners a través d’empreses falses

Els beneficis obtinguts eren blanquejats a través d’empreses fictícies, i destinats a l’adquisició de béns immobles (cases i terrenys), cotxes i accessoris de luxe (rellotges i joies), obertura de comptes corrents, consum de drogues i jocs d’atzar.

 

Els agents han constatat que l’organització desmantellada comerciava amb les dones, demostrant la «propietat» d’elles en ser comprades per uns 6.000 euros als seus anteriors proxenetes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.