Desarticulada una organització internacional de proxenetes que venia dones a 6.000 euros

Imagen de una mujer ejerciendo la prostitución

Una organització criminal venia a dones per 6.000 euros | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional, en el marc d’un Equip de Treball format per Espanya, Romania, Suïssa, República Txeca i Regne Unit, coordinat per Eurojust i amb la col·laboració d’Europol, han desarticulat una organització internacional que explotava a dones de nacionalitat romanesa i actuava en València i Girona.

 

Els líders de l’organització, per a no alçar sospites, movien amb freqüència a les víctimes de país i, fins i tot, eren venudes entre els membres del grup criminal per quantitats pròximes als 6.000 euros, segons ha informat la Direcció General de la Policia.

 

Les víctimes, enganyades amb falses relacions sentimentals, eren traslladades a diferents països de la Unió Europea com Espanya, Itàlia, Regne Unit, República Txeca, Suïssa, Dinamarca i Alemanya, per a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública.

 

Operaven en València

En la fase final de l’operació, es va dur a terme un dispositiu policial coordinat en Espanya, Romania i República Txeca, en el que es va detindre a 14 persones -set en Espanya i set en Romania- i es va alliberar a deu dones, sis d’elles en Espanya i quatre en Romania.

 

L’organització, de caràcter transfronterer, utilitzava amb les seues víctimes el denominat mètode ‘lover boy’, que consistix en captar a dones establint una relació sentimental amb el propòsit de crear una gran dependència.

 

Finalment, eren traslladades des de Romania a diferents països de la Unió Europea a on eren obligades a exercir la prostitució en clubs d’alternació i en la via pública. En Espanya, l’organització intentava integrar a nous proxenetes amb la finalitat d’atraure més dones per a exercir la prostitució en els clubs i zones de la seua influència, principalment en les províncies de València i Girona.

 

Blanquejaven els diners a través d’empreses falses

Els beneficis obtinguts eren blanquejats a través d’empreses fictícies, i destinats a l’adquisició de béns immobles (cases i terrenys), cotxes i accessoris de luxe (rellotges i joies), obertura de comptes corrents, consum de drogues i jocs d’atzar.

 

Els agents han constatat que l’organització desmantellada comerciava amb les dones, demostrant la «propietat» d’elles en ser comprades per uns 6.000 euros als seus anteriors proxenetes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.