Desarticulada una organització que fabricava llanxes per a transportar haixix en Alacant

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària d’Alacant han desarticulat en les províncies d’Alacant i Múrcia una organització delictiva especialitzada en la fabricació d’embarcacions d’alta velocitat que, posteriorment, eren utilitzades per a introduir haixix a gran escala en les costes espanyoles. L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes i amb la confiscació de set narcollanxes, 3.357 quilos d’haixix, dos camions articulats i cinc cotxes.  

 

Més de tres tones de haixix flotant a la deriva

Esta macrooperació va començar en febrer després de localitzar en la costa d’Alacant una embarcació d’alta velocitat (EAV) navegant a la deriva, procedent d’aigües internacionals. Els investigadors van confiscar un carregament de més de 3 tones d’haixix ocultes en l’embarcació, que va estar a punt d’afonar-se a 40 de milles de la costa.

 

  

La maniobra de reflotament i rescat de la tripulació fins al port de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), va ser tan summament complexa que es va necessitar la col·laboració de Salvament Marítim, de Bombers de Torrevieja i del patró major de pesca de Torrevieja. Després de diverses gestions, els investigadors van sospitar que l’embarcació podria haver sigut utilitzada per un conegut narcotraficant assentat en la zona del Llevant.

 

 

A conseqüència d’este afonament parcial, al cap de pocs dies després van anar sorgint fardells d’haixix a la deriva al llarg de les costes de Múrcia i Alacant. En total  van ser localitzats un total de 5 fardells que, units als trobats en l’embarcació, van sumar la quantitat de 3.357 quilos d’haixix repartits en 84 fardells d’arpillera.

 

Un grup delinctiu amb una gran potència logística i financera

Amb l’avanç de les investigacions, es va conseguir establir la connexió d’estos fets amb un grup delictiu de tal potència logística i financera que, fins i tot, disposava de professionals de la mecànica naval per a fabricar, emmagatzemar i preparar narcollanxes que, posteriorment, serien utilitzades per a introduir haixix en les costes espanyoles per la travessia del Mediterrani des de costes africanes

 

El següent colp a esta organització es va produir en maig. Quatre dels seus integrants van ser detinguts quan circulaven amb una embarcació d’alta velocitat, a punt per a ser ‘tirada’ a l’aigua, amagada en el semiremolc d’un camió.

 

15 detinguts en Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Manga i Múrica

L’operació va acabar a finals de juny amb la detenció d’altres 11 persones, en les províncies d’Alacant i Múrcia, i dos registres en unes naus del polígon industrial de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), a on l’organització havia muntat la seua base logística

 

En una d’eixes naus van confiscar tres embarcacions d’alta velocitat, una d’elles a punt per a ser transportada i botada, pel que es va conseguir truncar una altra partida de droga imminent. La narcollanxa, ja muntada en el semiremolc d’un camió, estava carregada amb 119 garrafes plenes de combustible, dos motors forabord de gran potència, a demés d’articles suficients per a que la tripulació sobrevisquera mar endins durant diversos dies.

 

 

En total s’han detingut a 15 persones en les localitats alacantines de Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a demés d’en la Manga i en Múrcia capital per la presumpta comissió, en diferents graus de participació, dels delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra la legislació especial de contraban.

 

La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alacant, que ha decretat l’ingrés en presó per a cinc dels 15 detinguts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.