Desarticulada una organització que fabricava llanxes per a transportar haixix en Alacant

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària d’Alacant han desarticulat en les províncies d’Alacant i Múrcia una organització delictiva especialitzada en la fabricació d’embarcacions d’alta velocitat que, posteriorment, eren utilitzades per a introduir haixix a gran escala en les costes espanyoles. L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes i amb la confiscació de set narcollanxes, 3.357 quilos d’haixix, dos camions articulats i cinc cotxes.  

 

Més de tres tones de haixix flotant a la deriva

Esta macrooperació va començar en febrer després de localitzar en la costa d’Alacant una embarcació d’alta velocitat (EAV) navegant a la deriva, procedent d’aigües internacionals. Els investigadors van confiscar un carregament de més de 3 tones d’haixix ocultes en l’embarcació, que va estar a punt d’afonar-se a 40 de milles de la costa.

 

  

La maniobra de reflotament i rescat de la tripulació fins al port de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), va ser tan summament complexa que es va necessitar la col·laboració de Salvament Marítim, de Bombers de Torrevieja i del patró major de pesca de Torrevieja. Després de diverses gestions, els investigadors van sospitar que l’embarcació podria haver sigut utilitzada per un conegut narcotraficant assentat en la zona del Llevant.

 

 

A conseqüència d’este afonament parcial, al cap de pocs dies després van anar sorgint fardells d’haixix a la deriva al llarg de les costes de Múrcia i Alacant. En total  van ser localitzats un total de 5 fardells que, units als trobats en l’embarcació, van sumar la quantitat de 3.357 quilos d’haixix repartits en 84 fardells d’arpillera.

 

Un grup delinctiu amb una gran potència logística i financera

Amb l’avanç de les investigacions, es va conseguir establir la connexió d’estos fets amb un grup delictiu de tal potència logística i financera que, fins i tot, disposava de professionals de la mecànica naval per a fabricar, emmagatzemar i preparar narcollanxes que, posteriorment, serien utilitzades per a introduir haixix en les costes espanyoles per la travessia del Mediterrani des de costes africanes

 

El següent colp a esta organització es va produir en maig. Quatre dels seus integrants van ser detinguts quan circulaven amb una embarcació d’alta velocitat, a punt per a ser ‘tirada’ a l’aigua, amagada en el semiremolc d’un camió.

 

15 detinguts en Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Manga i Múrica

L’operació va acabar a finals de juny amb la detenció d’altres 11 persones, en les províncies d’Alacant i Múrcia, i dos registres en unes naus del polígon industrial de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), a on l’organització havia muntat la seua base logística

 

En una d’eixes naus van confiscar tres embarcacions d’alta velocitat, una d’elles a punt per a ser transportada i botada, pel que es va conseguir truncar una altra partida de droga imminent. La narcollanxa, ja muntada en el semiremolc d’un camió, estava carregada amb 119 garrafes plenes de combustible, dos motors forabord de gran potència, a demés d’articles suficients per a que la tripulació sobrevisquera mar endins durant diversos dies.

 

 

En total s’han detingut a 15 persones en les localitats alacantines de Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a demés d’en la Manga i en Múrcia capital per la presumpta comissió, en diferents graus de participació, dels delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra la legislació especial de contraban.

 

La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alacant, que ha decretat l’ingrés en presó per a cinc dels 15 detinguts.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.