Desarticulada una organització que fabricava llanxes per a transportar haixix en Alacant

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària d’Alacant han desarticulat en les províncies d’Alacant i Múrcia una organització delictiva especialitzada en la fabricació d’embarcacions d’alta velocitat que, posteriorment, eren utilitzades per a introduir haixix a gran escala en les costes espanyoles. L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes i amb la confiscació de set narcollanxes, 3.357 quilos d’haixix, dos camions articulats i cinc cotxes.  

 

Més de tres tones de haixix flotant a la deriva

Esta macrooperació va començar en febrer després de localitzar en la costa d’Alacant una embarcació d’alta velocitat (EAV) navegant a la deriva, procedent d’aigües internacionals. Els investigadors van confiscar un carregament de més de 3 tones d’haixix ocultes en l’embarcació, que va estar a punt d’afonar-se a 40 de milles de la costa.

 

  

La maniobra de reflotament i rescat de la tripulació fins al port de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), va ser tan summament complexa que es va necessitar la col·laboració de Salvament Marítim, de Bombers de Torrevieja i del patró major de pesca de Torrevieja. Després de diverses gestions, els investigadors van sospitar que l’embarcació podria haver sigut utilitzada per un conegut narcotraficant assentat en la zona del Llevant.

 

 

A conseqüència d’este afonament parcial, al cap de pocs dies després van anar sorgint fardells d’haixix a la deriva al llarg de les costes de Múrcia i Alacant. En total  van ser localitzats un total de 5 fardells que, units als trobats en l’embarcació, van sumar la quantitat de 3.357 quilos d’haixix repartits en 84 fardells d’arpillera.

 

Un grup delinctiu amb una gran potència logística i financera

Amb l’avanç de les investigacions, es va conseguir establir la connexió d’estos fets amb un grup delictiu de tal potència logística i financera que, fins i tot, disposava de professionals de la mecànica naval per a fabricar, emmagatzemar i preparar narcollanxes que, posteriorment, serien utilitzades per a introduir haixix en les costes espanyoles per la travessia del Mediterrani des de costes africanes

 

El següent colp a esta organització es va produir en maig. Quatre dels seus integrants van ser detinguts quan circulaven amb una embarcació d’alta velocitat, a punt per a ser ‘tirada’ a l’aigua, amagada en el semiremolc d’un camió.

 

15 detinguts en Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Manga i Múrica

L’operació va acabar a finals de juny amb la detenció d’altres 11 persones, en les províncies d’Alacant i Múrcia, i dos registres en unes naus del polígon industrial de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), a on l’organització havia muntat la seua base logística

 

En una d’eixes naus van confiscar tres embarcacions d’alta velocitat, una d’elles a punt per a ser transportada i botada, pel que es va conseguir truncar una altra partida de droga imminent. La narcollanxa, ja muntada en el semiremolc d’un camió, estava carregada amb 119 garrafes plenes de combustible, dos motors forabord de gran potència, a demés d’articles suficients per a que la tripulació sobrevisquera mar endins durant diversos dies.

 

 

En total s’han detingut a 15 persones en les localitats alacantines de Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a demés d’en la Manga i en Múrcia capital per la presumpta comissió, en diferents graus de participació, dels delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra la legislació especial de contraban.

 

La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alacant, que ha decretat l’ingrés en presó per a cinc dels 15 detinguts.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.