Desarticulada una organització que fabricava llanxes per a transportar haixix en Alacant

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària d’Alacant han desarticulat en les províncies d’Alacant i Múrcia una organització delictiva especialitzada en la fabricació d’embarcacions d’alta velocitat que, posteriorment, eren utilitzades per a introduir haixix a gran escala en les costes espanyoles. L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes i amb la confiscació de set narcollanxes, 3.357 quilos d’haixix, dos camions articulats i cinc cotxes.  

 

Més de tres tones de haixix flotant a la deriva

Esta macrooperació va començar en febrer després de localitzar en la costa d’Alacant una embarcació d’alta velocitat (EAV) navegant a la deriva, procedent d’aigües internacionals. Els investigadors van confiscar un carregament de més de 3 tones d’haixix ocultes en l’embarcació, que va estar a punt d’afonar-se a 40 de milles de la costa.

 

  

La maniobra de reflotament i rescat de la tripulació fins al port de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), va ser tan summament complexa que es va necessitar la col·laboració de Salvament Marítim, de Bombers de Torrevieja i del patró major de pesca de Torrevieja. Després de diverses gestions, els investigadors van sospitar que l’embarcació podria haver sigut utilitzada per un conegut narcotraficant assentat en la zona del Llevant.

 

 

A conseqüència d’este afonament parcial, al cap de pocs dies després van anar sorgint fardells d’haixix a la deriva al llarg de les costes de Múrcia i Alacant. En total  van ser localitzats un total de 5 fardells que, units als trobats en l’embarcació, van sumar la quantitat de 3.357 quilos d’haixix repartits en 84 fardells d’arpillera.

 

Un grup delinctiu amb una gran potència logística i financera

Amb l’avanç de les investigacions, es va conseguir establir la connexió d’estos fets amb un grup delictiu de tal potència logística i financera que, fins i tot, disposava de professionals de la mecànica naval per a fabricar, emmagatzemar i preparar narcollanxes que, posteriorment, serien utilitzades per a introduir haixix en les costes espanyoles per la travessia del Mediterrani des de costes africanes

 

El següent colp a esta organització es va produir en maig. Quatre dels seus integrants van ser detinguts quan circulaven amb una embarcació d’alta velocitat, a punt per a ser ‘tirada’ a l’aigua, amagada en el semiremolc d’un camió.

 

15 detinguts en Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Manga i Múrica

L’operació va acabar a finals de juny amb la detenció d’altres 11 persones, en les províncies d’Alacant i Múrcia, i dos registres en unes naus del polígon industrial de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), a on l’organització havia muntat la seua base logística

 

En una d’eixes naus van confiscar tres embarcacions d’alta velocitat, una d’elles a punt per a ser transportada i botada, pel que es va conseguir truncar una altra partida de droga imminent. La narcollanxa, ja muntada en el semiremolc d’un camió, estava carregada amb 119 garrafes plenes de combustible, dos motors forabord de gran potència, a demés d’articles suficients per a que la tripulació sobrevisquera mar endins durant diversos dies.

 

 

En total s’han detingut a 15 persones en les localitats alacantines de Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a demés d’en la Manga i en Múrcia capital per la presumpta comissió, en diferents graus de participació, dels delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra la legislació especial de contraban.

 

La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alacant, que ha decretat l’ingrés en presó per a cinc dels 15 detinguts.

Últimes notícies

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.