Desarticulada una organització que fabricava llanxes per a transportar haixix en Alacant

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària d’Alacant han desarticulat en les províncies d’Alacant i Múrcia una organització delictiva especialitzada en la fabricació d’embarcacions d’alta velocitat que, posteriorment, eren utilitzades per a introduir haixix a gran escala en les costes espanyoles. L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes i amb la confiscació de set narcollanxes, 3.357 quilos d’haixix, dos camions articulats i cinc cotxes.  

 

Més de tres tones de haixix flotant a la deriva

Esta macrooperació va començar en febrer després de localitzar en la costa d’Alacant una embarcació d’alta velocitat (EAV) navegant a la deriva, procedent d’aigües internacionals. Els investigadors van confiscar un carregament de més de 3 tones d’haixix ocultes en l’embarcació, que va estar a punt d’afonar-se a 40 de milles de la costa.

 

  

La maniobra de reflotament i rescat de la tripulació fins al port de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), va ser tan summament complexa que es va necessitar la col·laboració de Salvament Marítim, de Bombers de Torrevieja i del patró major de pesca de Torrevieja. Després de diverses gestions, els investigadors van sospitar que l’embarcació podria haver sigut utilitzada per un conegut narcotraficant assentat en la zona del Llevant.

 

 

A conseqüència d’este afonament parcial, al cap de pocs dies després van anar sorgint fardells d’haixix a la deriva al llarg de les costes de Múrcia i Alacant. En total  van ser localitzats un total de 5 fardells que, units als trobats en l’embarcació, van sumar la quantitat de 3.357 quilos d’haixix repartits en 84 fardells d’arpillera.

 

Un grup delinctiu amb una gran potència logística i financera

Amb l’avanç de les investigacions, es va conseguir establir la connexió d’estos fets amb un grup delictiu de tal potència logística i financera que, fins i tot, disposava de professionals de la mecànica naval per a fabricar, emmagatzemar i preparar narcollanxes que, posteriorment, serien utilitzades per a introduir haixix en les costes espanyoles per la travessia del Mediterrani des de costes africanes

 

El següent colp a esta organització es va produir en maig. Quatre dels seus integrants van ser detinguts quan circulaven amb una embarcació d’alta velocitat, a punt per a ser ‘tirada’ a l’aigua, amagada en el semiremolc d’un camió.

 

15 detinguts en Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, la Manga i Múrica

L’operació va acabar a finals de juny amb la detenció d’altres 11 persones, en les províncies d’Alacant i Múrcia, i dos registres en unes naus del polígon industrial de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), a on l’organització havia muntat la seua base logística

 

En una d’eixes naus van confiscar tres embarcacions d’alta velocitat, una d’elles a punt per a ser transportada i botada, pel que es va conseguir truncar una altra partida de droga imminent. La narcollanxa, ja muntada en el semiremolc d’un camió, estava carregada amb 119 garrafes plenes de combustible, dos motors forabord de gran potència, a demés d’articles suficients per a que la tripulació sobrevisquera mar endins durant diversos dies.

 

 

En total s’han detingut a 15 persones en les localitats alacantines de Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a demés d’en la Manga i en Múrcia capital per la presumpta comissió, en diferents graus de participació, dels delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra la legislació especial de contraban.

 

La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alacant, que ha decretat l’ingrés en presó per a cinc dels 15 detinguts.

Últimes notícies

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.