Desarticulada una organització dedicada al tràfic de drogues liderada per una dona de 79 anys

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal, han detingut a tres persones de nacionalitat espanyola en la localitat portuguesa de Vila-real com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Es tracta d’una dona de 79 anys d’edat, veïna de Tarragona. També dos homes de 26 i 60 anys d’edat, veïns d’Alacant i Girona.

 

La investigació es va centrar en un grup que recorria diferents punts d’Espanya, especialment Andalusia, buscant finançament per a la seua activitat criminal. Aquesta activitat estava relacionada amb el tràfic de cocaïna procedent de Sud-amèrica. Els contactes encaminats per a l’obtenció de recursos econòmics es mantenien amb altres grups de narcotraficants. En aquest cas especialitzats en la venda i distribució final de la droga. Aquesta manera d’actuar va resultar cridaner als investigadors, perquè no és molt practicat per organitzacions que es dediquen a la importació de cocaïna.

 

Els tres membres d’aquesta organització operaven sota l’aparença de la legalitat que els proporcionava una empresa. Aquesta empresa l’havien constituïda amb seu fiscal i social en una localitat del nord de Portugal.

 

El finançament obtingut dels grups que haurien de rebre finalment la droga s’usava per a sufragar les despeses legals que originava l’empresa ‘pantalla’, derivats de la importació del producte legal que emmascararia el tràfic de drogues, en aquest cas pedra coralina procedent de República Dominicana, transportada en contenidors en el xassís dels quals viatjava oculta la cocaïna.

 

La col·laboració entre els tres cossos policials va permetre realitzar una inspecció en la seu de l’empresa, a Portugal. Va ser quan un dels contenidors importats era dipositat allí i en el qual es declarava transportar legalment pedra coralina. Aqueixa inspecció va permetre descobrir que l’estructura del contenidor s’havia modificat. Es va realitzar un forat rectangular, amb eines de tall d’alta professionalització, on ocultar la cocaïna.

 

Immediatament després es va practicar una entrada i registre en el domicili on residien en aqueix moment els tres integrants del grup. A l’interior es va descobrir una bossa d’esports que contenia uns blocs cilíndrics que pesaven 15 quilograms i en l’interior dels quals amagaven la cocaïna.

Estructura de l’organització criminal

L’organització criminal tenia una estructura jerarquitzada on la dona de 79 anys d’edat exercia les funcions de líder del grup. A altra era el cap visible i propietària de l’empresa creada com a pantalla per a la qual realitzava els tràmits d’importació i gestió mercantil.

 

Un dels integrants era el manipulador de les eines i l’encarregat de l’extracció de la droga del contenidor. L’altre home realitzava gestions de coordinació i fiscalització de les seues activitats. Així ratificava que l’operativa que realitzava per a consumar la introducció de la droga es realitzava segons el que es preveu.

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal continuen investigant les activitats d’aquesta organització criminal. No es descarta que es produïsquen noves detencions.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.