Desarticulada una organització dedicada al tràfic de drogues liderada per una dona de 79 anys

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal, han detingut a tres persones de nacionalitat espanyola en la localitat portuguesa de Vila-real com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Es tracta d’una dona de 79 anys d’edat, veïna de Tarragona. També dos homes de 26 i 60 anys d’edat, veïns d’Alacant i Girona.

 

La investigació es va centrar en un grup que recorria diferents punts d’Espanya, especialment Andalusia, buscant finançament per a la seua activitat criminal. Aquesta activitat estava relacionada amb el tràfic de cocaïna procedent de Sud-amèrica. Els contactes encaminats per a l’obtenció de recursos econòmics es mantenien amb altres grups de narcotraficants. En aquest cas especialitzats en la venda i distribució final de la droga. Aquesta manera d’actuar va resultar cridaner als investigadors, perquè no és molt practicat per organitzacions que es dediquen a la importació de cocaïna.

 

Els tres membres d’aquesta organització operaven sota l’aparença de la legalitat que els proporcionava una empresa. Aquesta empresa l’havien constituïda amb seu fiscal i social en una localitat del nord de Portugal.

 

El finançament obtingut dels grups que haurien de rebre finalment la droga s’usava per a sufragar les despeses legals que originava l’empresa ‘pantalla’, derivats de la importació del producte legal que emmascararia el tràfic de drogues, en aquest cas pedra coralina procedent de República Dominicana, transportada en contenidors en el xassís dels quals viatjava oculta la cocaïna.

 

La col·laboració entre els tres cossos policials va permetre realitzar una inspecció en la seu de l’empresa, a Portugal. Va ser quan un dels contenidors importats era dipositat allí i en el qual es declarava transportar legalment pedra coralina. Aqueixa inspecció va permetre descobrir que l’estructura del contenidor s’havia modificat. Es va realitzar un forat rectangular, amb eines de tall d’alta professionalització, on ocultar la cocaïna.

 

Immediatament després es va practicar una entrada i registre en el domicili on residien en aqueix moment els tres integrants del grup. A l’interior es va descobrir una bossa d’esports que contenia uns blocs cilíndrics que pesaven 15 quilograms i en l’interior dels quals amagaven la cocaïna.

Estructura de l’organització criminal

L’organització criminal tenia una estructura jerarquitzada on la dona de 79 anys d’edat exercia les funcions de líder del grup. A altra era el cap visible i propietària de l’empresa creada com a pantalla per a la qual realitzava els tràmits d’importació i gestió mercantil.

 

Un dels integrants era el manipulador de les eines i l’encarregat de l’extracció de la droga del contenidor. L’altre home realitzava gestions de coordinació i fiscalització de les seues activitats. Així ratificava que l’operativa que realitzava per a consumar la introducció de la droga es realitzava segons el que es preveu.

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal continuen investigant les activitats d’aquesta organització criminal. No es descarta que es produïsquen noves detencions.

Últimes notícies

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.