Desarticulada una organització dedicada al tràfic de drogues liderada per una dona de 79 anys

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal, han detingut a tres persones de nacionalitat espanyola en la localitat portuguesa de Vila-real com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Es tracta d’una dona de 79 anys d’edat, veïna de Tarragona. També dos homes de 26 i 60 anys d’edat, veïns d’Alacant i Girona.

 

La investigació es va centrar en un grup que recorria diferents punts d’Espanya, especialment Andalusia, buscant finançament per a la seua activitat criminal. Aquesta activitat estava relacionada amb el tràfic de cocaïna procedent de Sud-amèrica. Els contactes encaminats per a l’obtenció de recursos econòmics es mantenien amb altres grups de narcotraficants. En aquest cas especialitzats en la venda i distribució final de la droga. Aquesta manera d’actuar va resultar cridaner als investigadors, perquè no és molt practicat per organitzacions que es dediquen a la importació de cocaïna.

 

Els tres membres d’aquesta organització operaven sota l’aparença de la legalitat que els proporcionava una empresa. Aquesta empresa l’havien constituïda amb seu fiscal i social en una localitat del nord de Portugal.

 

El finançament obtingut dels grups que haurien de rebre finalment la droga s’usava per a sufragar les despeses legals que originava l’empresa ‘pantalla’, derivats de la importació del producte legal que emmascararia el tràfic de drogues, en aquest cas pedra coralina procedent de República Dominicana, transportada en contenidors en el xassís dels quals viatjava oculta la cocaïna.

 

La col·laboració entre els tres cossos policials va permetre realitzar una inspecció en la seu de l’empresa, a Portugal. Va ser quan un dels contenidors importats era dipositat allí i en el qual es declarava transportar legalment pedra coralina. Aqueixa inspecció va permetre descobrir que l’estructura del contenidor s’havia modificat. Es va realitzar un forat rectangular, amb eines de tall d’alta professionalització, on ocultar la cocaïna.

 

Immediatament després es va practicar una entrada i registre en el domicili on residien en aqueix moment els tres integrants del grup. A l’interior es va descobrir una bossa d’esports que contenia uns blocs cilíndrics que pesaven 15 quilograms i en l’interior dels quals amagaven la cocaïna.

Estructura de l’organització criminal

L’organització criminal tenia una estructura jerarquitzada on la dona de 79 anys d’edat exercia les funcions de líder del grup. A altra era el cap visible i propietària de l’empresa creada com a pantalla per a la qual realitzava els tràmits d’importació i gestió mercantil.

 

Un dels integrants era el manipulador de les eines i l’encarregat de l’extracció de la droga del contenidor. L’altre home realitzava gestions de coordinació i fiscalització de les seues activitats. Així ratificava que l’operativa que realitzava per a consumar la introducció de la droga es realitzava segons el que es preveu.

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal continuen investigant les activitats d’aquesta organització criminal. No es descarta que es produïsquen noves detencions.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.