Desarticulada una organització dedicada al tràfic de drogues liderada per una dona de 79 anys

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal, han detingut a tres persones de nacionalitat espanyola en la localitat portuguesa de Vila-real com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Es tracta d’una dona de 79 anys d’edat, veïna de Tarragona. També dos homes de 26 i 60 anys d’edat, veïns d’Alacant i Girona.

 

La investigació es va centrar en un grup que recorria diferents punts d’Espanya, especialment Andalusia, buscant finançament per a la seua activitat criminal. Aquesta activitat estava relacionada amb el tràfic de cocaïna procedent de Sud-amèrica. Els contactes encaminats per a l’obtenció de recursos econòmics es mantenien amb altres grups de narcotraficants. En aquest cas especialitzats en la venda i distribució final de la droga. Aquesta manera d’actuar va resultar cridaner als investigadors, perquè no és molt practicat per organitzacions que es dediquen a la importació de cocaïna.

 

Els tres membres d’aquesta organització operaven sota l’aparença de la legalitat que els proporcionava una empresa. Aquesta empresa l’havien constituïda amb seu fiscal i social en una localitat del nord de Portugal.

 

El finançament obtingut dels grups que haurien de rebre finalment la droga s’usava per a sufragar les despeses legals que originava l’empresa ‘pantalla’, derivats de la importació del producte legal que emmascararia el tràfic de drogues, en aquest cas pedra coralina procedent de República Dominicana, transportada en contenidors en el xassís dels quals viatjava oculta la cocaïna.

 

La col·laboració entre els tres cossos policials va permetre realitzar una inspecció en la seu de l’empresa, a Portugal. Va ser quan un dels contenidors importats era dipositat allí i en el qual es declarava transportar legalment pedra coralina. Aqueixa inspecció va permetre descobrir que l’estructura del contenidor s’havia modificat. Es va realitzar un forat rectangular, amb eines de tall d’alta professionalització, on ocultar la cocaïna.

 

Immediatament després es va practicar una entrada i registre en el domicili on residien en aqueix moment els tres integrants del grup. A l’interior es va descobrir una bossa d’esports que contenia uns blocs cilíndrics que pesaven 15 quilograms i en l’interior dels quals amagaven la cocaïna.

Estructura de l’organització criminal

L’organització criminal tenia una estructura jerarquitzada on la dona de 79 anys d’edat exercia les funcions de líder del grup. A altra era el cap visible i propietària de l’empresa creada com a pantalla per a la qual realitzava els tràmits d’importació i gestió mercantil.

 

Un dels integrants era el manipulador de les eines i l’encarregat de l’extracció de la droga del contenidor. L’altre home realitzava gestions de coordinació i fiscalització de les seues activitats. Així ratificava que l’operativa que realitzava per a consumar la introducció de la droga es realitzava segons el que es preveu.

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal continuen investigant les activitats d’aquesta organització criminal. No es descarta que es produïsquen noves detencions.

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.