12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Desarticulada una organització dedicada al tràfic de drogues liderada per una dona de 79 anys

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal, han detingut a tres persones de nacionalitat espanyola en la localitat portuguesa de Vila-real com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Es tracta d’una dona de 79 anys d’edat, veïna de Tarragona. També dos homes de 26 i 60 anys d’edat, veïns d’Alacant i Girona.

 

La investigació es va centrar en un grup que recorria diferents punts d’Espanya, especialment Andalusia, buscant finançament per a la seua activitat criminal. Aquesta activitat estava relacionada amb el tràfic de cocaïna procedent de Sud-amèrica. Els contactes encaminats per a l’obtenció de recursos econòmics es mantenien amb altres grups de narcotraficants. En aquest cas especialitzats en la venda i distribució final de la droga. Aquesta manera d’actuar va resultar cridaner als investigadors, perquè no és molt practicat per organitzacions que es dediquen a la importació de cocaïna.

 

Els tres membres d’aquesta organització operaven sota l’aparença de la legalitat que els proporcionava una empresa. Aquesta empresa l’havien constituïda amb seu fiscal i social en una localitat del nord de Portugal.

 

El finançament obtingut dels grups que haurien de rebre finalment la droga s’usava per a sufragar les despeses legals que originava l’empresa ‘pantalla’, derivats de la importació del producte legal que emmascararia el tràfic de drogues, en aquest cas pedra coralina procedent de República Dominicana, transportada en contenidors en el xassís dels quals viatjava oculta la cocaïna.

 

La col·laboració entre els tres cossos policials va permetre realitzar una inspecció en la seu de l’empresa, a Portugal. Va ser quan un dels contenidors importats era dipositat allí i en el qual es declarava transportar legalment pedra coralina. Aqueixa inspecció va permetre descobrir que l’estructura del contenidor s’havia modificat. Es va realitzar un forat rectangular, amb eines de tall d’alta professionalització, on ocultar la cocaïna.

 

Immediatament després es va practicar una entrada i registre en el domicili on residien en aqueix moment els tres integrants del grup. A l’interior es va descobrir una bossa d’esports que contenia uns blocs cilíndrics que pesaven 15 quilograms i en l’interior dels quals amagaven la cocaïna.

Estructura de l’organització criminal

L’organització criminal tenia una estructura jerarquitzada on la dona de 79 anys d’edat exercia les funcions de líder del grup. A altra era el cap visible i propietària de l’empresa creada com a pantalla per a la qual realitzava els tràmits d’importació i gestió mercantil.

 

Un dels integrants era el manipulador de les eines i l’encarregat de l’extracció de la droga del contenidor. L’altre home realitzava gestions de coordinació i fiscalització de les seues activitats. Així ratificava que l’operativa que realitzava per a consumar la introducció de la droga es realitzava segons el que es preveu.

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Judiciària de Portugal continuen investigant les activitats d’aquesta organització criminal. No es descarta que es produïsquen noves detencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs