Desarticulada una xarxa de tràfic d’éssers humans per a explotació sexual

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal poli delictiva especialitzada en tracta d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública.

L’organització seguia un ‘modus operandi’ molt homogeni a l’hora de captar les víctimes: els oferien, baix promesa de treball, unes condicions laborals aparentment acceptables, atesa la seua situació d’origen: treballar com a cuineres durant unes 12 hores al dia per un sou aproximat de 33 euros/dia, on s’hi inclouria allotjament i menjar.

Això no obstant, es tractava d’un esquer per a la seua captació i posterior explotació continuada i sistemàtica. Les persones que contactaven interessant-se per la suposada feina, i que de vegades es desplaçaven des de Madrid, en arribar a Barcelona eren acompanyades per un integrant de l’organització fins a la cuina clandestina. En aquell lloc havien de lliurar el passaport juntament amb el telèfon mòbil, i quedaven tancades al soterrani amb clau, sense poder eixir.

Fins a arribar a esta situació, les víctimes recorrien un camí similar. L’organització, primer captava les víctimes al país d’origen (Colòmbia), oferint-los condicions molt beneficioses, que finalment resultaven ser falses en arribar a Espanya.

Posteriorment, gestionaven el seu trasllat fins al nostre país, burlant els controls fronterers i els requisits d’entrada exigits a la nostra legislació vigent. Per això, els gestionaven els bitllets, d’anada i tornada, els facilitaven reserves d’hotels, així com prou mitjans econòmics.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era molt diferent.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era ben diferent.

Un vegada instal·lades a Espanya i desposseïdes de diners i documentació, començava el calvari de l’explotació, amb escasses possibilitats d’escapatòria.

Una vegada a Espanya, eren recollides a l’aeroport pels mateixos integrants i traslladades fins al prostíbul, i eren posats en servei des d’aquell mateix moment.

Les dones eren explotades en un pis ubicat a la localitat de Sabadell, habitatge que disposava de càmeres de seguretat i vigilància, per tindre en tot moment baix el control les dones que treballaven a l’esmentat domicili. Havien d’estar disponibles les 24 hores, dormir arreglades per si apareixia algun client a altar hores de la matinada. Les víctimes vivien amuntegades en un habitacle reduït i insalubre, compartint llit.

Esta organització criminal actuava com a call center, aleshores les integrants de la mateixa eren les que gestionaven els telèfons, oferien els serveis als clients interessats, assignaven els mateixos a les noies i establien les tarifes i els modes de pagament per part dels clients.

Les víctimes eren sotmeses a un ferri control per part dels integrants, fins al punt que per a tot allò que desitjaven fer les víctimes fora del domicili havien de demanar permís; i únicament per zones pròximes al lloc on eren sistemàticament explotades.

El control era tan exhaustiu que només podien eixir juntes fins a un màxim de tres xiques, cosa que es va reduir a dos amb el pas del temps. Així mateix, era pràctica habitual ser objecte de vigilància per part dels investigats. Si la seua conducta no s’adequava a allò que estipulat pels explotadors arribaven, fins i tot, a ser sancionades econòmicament. Especialment, si no complien allò exigit, o mantenien relacions sexuals fora del control d’esta organització.

Igualment, eren obligades a consumir substàncies estupefaents, a mantindre relacions sexuals encara estant malaltes o amb el període; i alguna havien sigut víctimes dels mateixos clients els quals, en no satisfer els seus desitjos, els copejaven i agredien.

Amb les diligències d’entrada i registre, les detencions dels seus membres i l’alliberament i la identificació de les víctimes es culmina una investigació metòdica

El dilluns 6 de març es van realitzar les entrades i registre a dos immobles de la localitat de Sabadell el resultat del qual va ser la detenció de 5 dels seus membres, l’alliberament de 7 víctimes de tràfic d’éssers humans i la identificació de fins a 13 potencials víctimes més de TSH.

D’altra banda, s’ha intervingut material documental abundant relacionat amb els delictes investigats (llibretes de comptabilitat dels serveis de les víctimes, agendes telefòniques), terminals mòbils i divers material informàtic. També s’han intervingut diners en metàl·lic, així com diversos tipus de substàncies estupefaents (cocaïna, metamfetamina, marihuana, etcètera) que tenien als mateixos locals per tal de vendre-les dins del local als clients que ho sol·licitaren.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, delictes relatius a la prostitució, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública en la modalitat de tràfic de drogues, aleshores s’han acreditat, almenys, 20 potencials víctimes de tràfic d’éssers humans, 7 de les quals són identificades plenament per estos equips de recerca.

Els detinguts han passat a disposició judicial i el Jutjat ha acordat l’ingrés a la presó per a dos i mesures “no privatives de llibertat” per als altres tres. L’operatiu l’han dut a terme agents del Grup IV de la BPEF de la Prefectura Superior de Barcelona i el Grup I de la BPEF d’Alacant.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU