Desarticulada una xarxa de tràfic d’éssers humans per a explotació sexual

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal poli delictiva especialitzada en tracta d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública.

L’organització seguia un ‘modus operandi’ molt homogeni a l’hora de captar les víctimes: els oferien, baix promesa de treball, unes condicions laborals aparentment acceptables, atesa la seua situació d’origen: treballar com a cuineres durant unes 12 hores al dia per un sou aproximat de 33 euros/dia, on s’hi inclouria allotjament i menjar.

Això no obstant, es tractava d’un esquer per a la seua captació i posterior explotació continuada i sistemàtica. Les persones que contactaven interessant-se per la suposada feina, i que de vegades es desplaçaven des de Madrid, en arribar a Barcelona eren acompanyades per un integrant de l’organització fins a la cuina clandestina. En aquell lloc havien de lliurar el passaport juntament amb el telèfon mòbil, i quedaven tancades al soterrani amb clau, sense poder eixir.

Fins a arribar a esta situació, les víctimes recorrien un camí similar. L’organització, primer captava les víctimes al país d’origen (Colòmbia), oferint-los condicions molt beneficioses, que finalment resultaven ser falses en arribar a Espanya.

Posteriorment, gestionaven el seu trasllat fins al nostre país, burlant els controls fronterers i els requisits d’entrada exigits a la nostra legislació vigent. Per això, els gestionaven els bitllets, d’anada i tornada, els facilitaven reserves d’hotels, així com prou mitjans econòmics.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era molt diferent.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era ben diferent.

Un vegada instal·lades a Espanya i desposseïdes de diners i documentació, començava el calvari de l’explotació, amb escasses possibilitats d’escapatòria.

Una vegada a Espanya, eren recollides a l’aeroport pels mateixos integrants i traslladades fins al prostíbul, i eren posats en servei des d’aquell mateix moment.

Les dones eren explotades en un pis ubicat a la localitat de Sabadell, habitatge que disposava de càmeres de seguretat i vigilància, per tindre en tot moment baix el control les dones que treballaven a l’esmentat domicili. Havien d’estar disponibles les 24 hores, dormir arreglades per si apareixia algun client a altar hores de la matinada. Les víctimes vivien amuntegades en un habitacle reduït i insalubre, compartint llit.

Esta organització criminal actuava com a call center, aleshores les integrants de la mateixa eren les que gestionaven els telèfons, oferien els serveis als clients interessats, assignaven els mateixos a les noies i establien les tarifes i els modes de pagament per part dels clients.

Les víctimes eren sotmeses a un ferri control per part dels integrants, fins al punt que per a tot allò que desitjaven fer les víctimes fora del domicili havien de demanar permís; i únicament per zones pròximes al lloc on eren sistemàticament explotades.

El control era tan exhaustiu que només podien eixir juntes fins a un màxim de tres xiques, cosa que es va reduir a dos amb el pas del temps. Així mateix, era pràctica habitual ser objecte de vigilància per part dels investigats. Si la seua conducta no s’adequava a allò que estipulat pels explotadors arribaven, fins i tot, a ser sancionades econòmicament. Especialment, si no complien allò exigit, o mantenien relacions sexuals fora del control d’esta organització.

Igualment, eren obligades a consumir substàncies estupefaents, a mantindre relacions sexuals encara estant malaltes o amb el període; i alguna havien sigut víctimes dels mateixos clients els quals, en no satisfer els seus desitjos, els copejaven i agredien.

Amb les diligències d’entrada i registre, les detencions dels seus membres i l’alliberament i la identificació de les víctimes es culmina una investigació metòdica

El dilluns 6 de març es van realitzar les entrades i registre a dos immobles de la localitat de Sabadell el resultat del qual va ser la detenció de 5 dels seus membres, l’alliberament de 7 víctimes de tràfic d’éssers humans i la identificació de fins a 13 potencials víctimes més de TSH.

D’altra banda, s’ha intervingut material documental abundant relacionat amb els delictes investigats (llibretes de comptabilitat dels serveis de les víctimes, agendes telefòniques), terminals mòbils i divers material informàtic. També s’han intervingut diners en metàl·lic, així com diversos tipus de substàncies estupefaents (cocaïna, metamfetamina, marihuana, etcètera) que tenien als mateixos locals per tal de vendre-les dins del local als clients que ho sol·licitaren.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, delictes relatius a la prostitució, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública en la modalitat de tràfic de drogues, aleshores s’han acreditat, almenys, 20 potencials víctimes de tràfic d’éssers humans, 7 de les quals són identificades plenament per estos equips de recerca.

Els detinguts han passat a disposició judicial i el Jutjat ha acordat l’ingrés a la presó per a dos i mesures “no privatives de llibertat” per als altres tres. L’operatiu l’han dut a terme agents del Grup IV de la BPEF de la Prefectura Superior de Barcelona i el Grup I de la BPEF d’Alacant.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.