16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Desarticulada una xarxa de tràfic d’éssers humans per a explotació sexual

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal poli delictiva especialitzada en tracta d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública.

L’organització seguia un ‘modus operandi’ molt homogeni a l’hora de captar les víctimes: els oferien, baix promesa de treball, unes condicions laborals aparentment acceptables, atesa la seua situació d’origen: treballar com a cuineres durant unes 12 hores al dia per un sou aproximat de 33 euros/dia, on s’hi inclouria allotjament i menjar.

Això no obstant, es tractava d’un esquer per a la seua captació i posterior explotació continuada i sistemàtica. Les persones que contactaven interessant-se per la suposada feina, i que de vegades es desplaçaven des de Madrid, en arribar a Barcelona eren acompanyades per un integrant de l’organització fins a la cuina clandestina. En aquell lloc havien de lliurar el passaport juntament amb el telèfon mòbil, i quedaven tancades al soterrani amb clau, sense poder eixir.

Fins a arribar a esta situació, les víctimes recorrien un camí similar. L’organització, primer captava les víctimes al país d’origen (Colòmbia), oferint-los condicions molt beneficioses, que finalment resultaven ser falses en arribar a Espanya.

Posteriorment, gestionaven el seu trasllat fins al nostre país, burlant els controls fronterers i els requisits d’entrada exigits a la nostra legislació vigent. Per això, els gestionaven els bitllets, d’anada i tornada, els facilitaven reserves d’hotels, així com prou mitjans econòmics.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era molt diferent.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era ben diferent.

Un vegada instal·lades a Espanya i desposseïdes de diners i documentació, començava el calvari de l’explotació, amb escasses possibilitats d’escapatòria.

Una vegada a Espanya, eren recollides a l’aeroport pels mateixos integrants i traslladades fins al prostíbul, i eren posats en servei des d’aquell mateix moment.

Les dones eren explotades en un pis ubicat a la localitat de Sabadell, habitatge que disposava de càmeres de seguretat i vigilància, per tindre en tot moment baix el control les dones que treballaven a l’esmentat domicili. Havien d’estar disponibles les 24 hores, dormir arreglades per si apareixia algun client a altar hores de la matinada. Les víctimes vivien amuntegades en un habitacle reduït i insalubre, compartint llit.

Esta organització criminal actuava com a call center, aleshores les integrants de la mateixa eren les que gestionaven els telèfons, oferien els serveis als clients interessats, assignaven els mateixos a les noies i establien les tarifes i els modes de pagament per part dels clients.

Les víctimes eren sotmeses a un ferri control per part dels integrants, fins al punt que per a tot allò que desitjaven fer les víctimes fora del domicili havien de demanar permís; i únicament per zones pròximes al lloc on eren sistemàticament explotades.

El control era tan exhaustiu que només podien eixir juntes fins a un màxim de tres xiques, cosa que es va reduir a dos amb el pas del temps. Així mateix, era pràctica habitual ser objecte de vigilància per part dels investigats. Si la seua conducta no s’adequava a allò que estipulat pels explotadors arribaven, fins i tot, a ser sancionades econòmicament. Especialment, si no complien allò exigit, o mantenien relacions sexuals fora del control d’esta organització.

Igualment, eren obligades a consumir substàncies estupefaents, a mantindre relacions sexuals encara estant malaltes o amb el període; i alguna havien sigut víctimes dels mateixos clients els quals, en no satisfer els seus desitjos, els copejaven i agredien.

Amb les diligències d’entrada i registre, les detencions dels seus membres i l’alliberament i la identificació de les víctimes es culmina una investigació metòdica

El dilluns 6 de març es van realitzar les entrades i registre a dos immobles de la localitat de Sabadell el resultat del qual va ser la detenció de 5 dels seus membres, l’alliberament de 7 víctimes de tràfic d’éssers humans i la identificació de fins a 13 potencials víctimes més de TSH.

D’altra banda, s’ha intervingut material documental abundant relacionat amb els delictes investigats (llibretes de comptabilitat dels serveis de les víctimes, agendes telefòniques), terminals mòbils i divers material informàtic. També s’han intervingut diners en metàl·lic, així com diversos tipus de substàncies estupefaents (cocaïna, metamfetamina, marihuana, etcètera) que tenien als mateixos locals per tal de vendre-les dins del local als clients que ho sol·licitaren.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, delictes relatius a la prostitució, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública en la modalitat de tràfic de drogues, aleshores s’han acreditat, almenys, 20 potencials víctimes de tràfic d’éssers humans, 7 de les quals són identificades plenament per estos equips de recerca.

Els detinguts han passat a disposició judicial i el Jutjat ha acordat l’ingrés a la presó per a dos i mesures “no privatives de llibertat” per als altres tres. L’operatiu l’han dut a terme agents del Grup IV de la BPEF de la Prefectura Superior de Barcelona i el Grup I de la BPEF d’Alacant.

Últimes notícies

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.

Prop de 50 conductors al dia han donat positiu en alcohol i drogues en la Comunitat Valenciana

La campanya de la Guàrdia Civil entre el 15 i el 21 de desembre ha llançat 332 positius en alcohol i/o drogues després de 16.612 proves, amb reforç previst en Nit de cap d'any.

Cau la grip, puja la covid i baixen les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha reduït la incidència total d'infeccions respiratòries a 885,9 per 100.000, amb caiguda de la grip i repunt de la covid a 26,6. El VRS també ha baixat i les hospitalitzacions greus s'han mantingut estables en 25,7 per 100.000.

La Va unir xifra en 150 milions l’impacte de la meteorologia en el camp valencià en 2025

La Va unir eleva a uns 150 milions les pèrdues del camp valencià en 2025 per temporals amb pedra i per la caiguda de producció derivada de la dana de 2024. La recuperació és desigual i les ajudes arriben lentes.

Les fortes pluges danyen 1.700 hectàrees en la conca mediterrània, segons Agroseguro

Les precipitacions recents han deixat almenys 1.700 hectàrees afectades en la conca mediterrània, segons els primers parts de Agroseguro. Cítrics i hortalisses concentren els danys, que podrien augmentar a mesura que avancen les peritacions.

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha acceptat 71 de les 74 sol·licituds per a celebrar Nit de cap d'any; dos van arribar fora de termini i una es va desistir. Alacant reunix més municipis autoritzats.

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.