Desarticulada una xarxa de tràfic d’éssers humans per a explotació sexual

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal poli delictiva especialitzada en tracta d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública.

L’organització seguia un ‘modus operandi’ molt homogeni a l’hora de captar les víctimes: els oferien, baix promesa de treball, unes condicions laborals aparentment acceptables, atesa la seua situació d’origen: treballar com a cuineres durant unes 12 hores al dia per un sou aproximat de 33 euros/dia, on s’hi inclouria allotjament i menjar.

Anuncios

Això no obstant, es tractava d’un esquer per a la seua captació i posterior explotació continuada i sistemàtica. Les persones que contactaven interessant-se per la suposada feina, i que de vegades es desplaçaven des de Madrid, en arribar a Barcelona eren acompanyades per un integrant de l’organització fins a la cuina clandestina. En aquell lloc havien de lliurar el passaport juntament amb el telèfon mòbil, i quedaven tancades al soterrani amb clau, sense poder eixir.

Fins a arribar a esta situació, les víctimes recorrien un camí similar. L’organització, primer captava les víctimes al país d’origen (Colòmbia), oferint-los condicions molt beneficioses, que finalment resultaven ser falses en arribar a Espanya.

Posteriorment, gestionaven el seu trasllat fins al nostre país, burlant els controls fronterers i els requisits d’entrada exigits a la nostra legislació vigent. Per això, els gestionaven els bitllets, d’anada i tornada, els facilitaven reserves d’hotels, així com prou mitjans econòmics.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era molt diferent.

D’esta manera, les víctimes ingressaven al nostre país com a turistes, tot i que des d’un primer moment la intenció dels integrants de l’organització criminal desarticulada era ben diferent.

Un vegada instal·lades a Espanya i desposseïdes de diners i documentació, començava el calvari de l’explotació, amb escasses possibilitats d’escapatòria.

Una vegada a Espanya, eren recollides a l’aeroport pels mateixos integrants i traslladades fins al prostíbul, i eren posats en servei des d’aquell mateix moment.

Les dones eren explotades en un pis ubicat a la localitat de Sabadell, habitatge que disposava de càmeres de seguretat i vigilància, per tindre en tot moment baix el control les dones que treballaven a l’esmentat domicili. Havien d’estar disponibles les 24 hores, dormir arreglades per si apareixia algun client a altar hores de la matinada. Les víctimes vivien amuntegades en un habitacle reduït i insalubre, compartint llit.

Esta organització criminal actuava com a call center, aleshores les integrants de la mateixa eren les que gestionaven els telèfons, oferien els serveis als clients interessats, assignaven els mateixos a les noies i establien les tarifes i els modes de pagament per part dels clients.

Les víctimes eren sotmeses a un ferri control per part dels integrants, fins al punt que per a tot allò que desitjaven fer les víctimes fora del domicili havien de demanar permís; i únicament per zones pròximes al lloc on eren sistemàticament explotades.

El control era tan exhaustiu que només podien eixir juntes fins a un màxim de tres xiques, cosa que es va reduir a dos amb el pas del temps. Així mateix, era pràctica habitual ser objecte de vigilància per part dels investigats. Si la seua conducta no s’adequava a allò que estipulat pels explotadors arribaven, fins i tot, a ser sancionades econòmicament. Especialment, si no complien allò exigit, o mantenien relacions sexuals fora del control d’esta organització.

Igualment, eren obligades a consumir substàncies estupefaents, a mantindre relacions sexuals encara estant malaltes o amb el període; i alguna havien sigut víctimes dels mateixos clients els quals, en no satisfer els seus desitjos, els copejaven i agredien.

Amb les diligències d’entrada i registre, les detencions dels seus membres i l’alliberament i la identificació de les víctimes es culmina una investigació metòdica

El dilluns 6 de març es van realitzar les entrades i registre a dos immobles de la localitat de Sabadell el resultat del qual va ser la detenció de 5 dels seus membres, l’alliberament de 7 víctimes de tràfic d’éssers humans i la identificació de fins a 13 potencials víctimes més de TSH.

D’altra banda, s’ha intervingut material documental abundant relacionat amb els delictes investigats (llibretes de comptabilitat dels serveis de les víctimes, agendes telefòniques), terminals mòbils i divers material informàtic. També s’han intervingut diners en metàl·lic, així com diversos tipus de substàncies estupefaents (cocaïna, metamfetamina, marihuana, etcètera) que tenien als mateixos locals per tal de vendre-les dins del local als clients que ho sol·licitaren.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual, delictes relatius a la prostitució, blanqueig de capitals i delictes contra la salut pública en la modalitat de tràfic de drogues, aleshores s’han acreditat, almenys, 20 potencials víctimes de tràfic d’éssers humans, 7 de les quals són identificades plenament per estos equips de recerca.

Els detinguts han passat a disposició judicial i el Jutjat ha acordat l’ingrés a la presó per a dos i mesures “no privatives de llibertat” per als altres tres. L’operatiu l’han dut a terme agents del Grup IV de la BPEF de la Prefectura Superior de Barcelona i el Grup I de la BPEF d’Alacant.

Anuncios

Últimes notícies

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.