11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Desarticulat un grup organitzat de joves que robava en botigues de roba de centres comercials d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a Alacant un suposat grup organitzat compost per nou joves, alguns menors d’edat, que presumptament es dedicava a cometre robatoris en establiments de venda de roba seguint un mateix ‘modus operandi’. 

  

Fins al moment s’ha detingut a quatre dels presumptes autors i s’han esclarit nou robatoris en establiments d’Alacant. Pel que sembla, els joves agafaven tota la roba que podien de les prestatgeries més pròximes a l’eixida i alçaven les mans per a no ser detectats pels arcs de seguretat, segons ha explicat el cos policial en un comunicat. 

  

Les recerques van començar quan, a través de diverses denúncies, els agents van tindre coneixement d’una sèrie de robatoris comesos durant l’últim mes en establiments de venda de roba, concretament en grans superfícies comercials, per part d’un grup de joves que presumptament actuaven en grup, normalment de tres integrants. 

  

Amb la informació aportada en les denúncies i la visualització de les càmeres de vídeo de vigilància dels centres comercials i dels establiments afectats, els agents van determinar que es tractava d’un grup de joves, alguns menors d’edat, que seguien un mateix modus operandi per a dur a terme els robatoris.

  

MODUS OPERANDI

Una vegada dins del centre comercial, els joves suposadament triaven l’establiment on anaven a perpetrar el robatori. Per a això i des de l’exterior del mateix comprovaven la presència de vigilants de seguretat, el nombre d’empleats, arcs de seguretat, nombre de clients o la facilitat per a abandonar l’establiment amb el menor risc de ser interceptats. 

  

Una vegada triat l’establiment, mentre un realitzava les funcions de vigilància des de l’exterior, els altres presumptament accedien a l’interior del mateix per a dirigir-se als estands més pròxims a l’eixida i agafar la major quantitat de roba eixir precipitadament del lloc alçant els braços per damunt dels arcs de seguretat per a evitar que s’activara l’alarma. 

  

En l’últim mes, els agents van recopilar un total de nou denúncies amb el mateix modus operandi, on presumiblement es tractava dels mateixos nou joves, encara que actuaven generalment només tres d’ells en cadascun dels robatoris. 

  

Els agents van aconseguir identificar a quatre dels presumptes autors, per la qual cosa van establir un dispositiu de recerca que va concloure el dia 9 d’abril amb la detenció dels quatre presumptes implicats. Fins al moment s’han esclarit un total de nou robatoris en diferents establiments, ascendint la quantitat dels efectes sostrets a prop de 3.000 euros. Els agents de la Comissaria del Districte Nord de la Policia Nacional d’Alacant continuen amb la recerca a fi d’identificar, localitzar i detindre als altres presumptes cinc integrants de l’organització. 

  

Dels quatre detinguts, un d’ells és menor d’edat, per la qual cosa va ser posat en llibertat després de la seua detenció i s’ha decretat el seu ingrés en un centre de menors del qual s’havia escapat prèviament. Entre els quatre detinguts compten amb 37 antecedents policials per fets de similars característiques. 

 

Els altres tres detinguts, homes de nacionalitat algeriana de 21, 23 i 24 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 6 en funcions de guàrdia d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.