15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Desarticulat un grup organitzat de joves que robava en botigues de roba de centres comercials d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a Alacant un suposat grup organitzat compost per nou joves, alguns menors d’edat, que presumptament es dedicava a cometre robatoris en establiments de venda de roba seguint un mateix ‘modus operandi’. 

  

Fins al moment s’ha detingut a quatre dels presumptes autors i s’han esclarit nou robatoris en establiments d’Alacant. Pel que sembla, els joves agafaven tota la roba que podien de les prestatgeries més pròximes a l’eixida i alçaven les mans per a no ser detectats pels arcs de seguretat, segons ha explicat el cos policial en un comunicat. 

  

Les recerques van començar quan, a través de diverses denúncies, els agents van tindre coneixement d’una sèrie de robatoris comesos durant l’últim mes en establiments de venda de roba, concretament en grans superfícies comercials, per part d’un grup de joves que presumptament actuaven en grup, normalment de tres integrants. 

  

Amb la informació aportada en les denúncies i la visualització de les càmeres de vídeo de vigilància dels centres comercials i dels establiments afectats, els agents van determinar que es tractava d’un grup de joves, alguns menors d’edat, que seguien un mateix modus operandi per a dur a terme els robatoris.

  

MODUS OPERANDI

Una vegada dins del centre comercial, els joves suposadament triaven l’establiment on anaven a perpetrar el robatori. Per a això i des de l’exterior del mateix comprovaven la presència de vigilants de seguretat, el nombre d’empleats, arcs de seguretat, nombre de clients o la facilitat per a abandonar l’establiment amb el menor risc de ser interceptats. 

  

Una vegada triat l’establiment, mentre un realitzava les funcions de vigilància des de l’exterior, els altres presumptament accedien a l’interior del mateix per a dirigir-se als estands més pròxims a l’eixida i agafar la major quantitat de roba eixir precipitadament del lloc alçant els braços per damunt dels arcs de seguretat per a evitar que s’activara l’alarma. 

  

En l’últim mes, els agents van recopilar un total de nou denúncies amb el mateix modus operandi, on presumiblement es tractava dels mateixos nou joves, encara que actuaven generalment només tres d’ells en cadascun dels robatoris. 

  

Els agents van aconseguir identificar a quatre dels presumptes autors, per la qual cosa van establir un dispositiu de recerca que va concloure el dia 9 d’abril amb la detenció dels quatre presumptes implicats. Fins al moment s’han esclarit un total de nou robatoris en diferents establiments, ascendint la quantitat dels efectes sostrets a prop de 3.000 euros. Els agents de la Comissaria del Districte Nord de la Policia Nacional d’Alacant continuen amb la recerca a fi d’identificar, localitzar i detindre als altres presumptes cinc integrants de l’organització. 

  

Dels quatre detinguts, un d’ells és menor d’edat, per la qual cosa va ser posat en llibertat després de la seua detenció i s’ha decretat el seu ingrés en un centre de menors del qual s’havia escapat prèviament. Entre els quatre detinguts compten amb 37 antecedents policials per fets de similars característiques. 

 

Els altres tres detinguts, homes de nacionalitat algeriana de 21, 23 i 24 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 6 en funcions de guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.