Desarticulat un grup organitzat de joves que robava en botigues de roba de centres comercials d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a Alacant un suposat grup organitzat compost per nou joves, alguns menors d’edat, que presumptament es dedicava a cometre robatoris en establiments de venda de roba seguint un mateix ‘modus operandi’. 

  

Fins al moment s’ha detingut a quatre dels presumptes autors i s’han esclarit nou robatoris en establiments d’Alacant. Pel que sembla, els joves agafaven tota la roba que podien de les prestatgeries més pròximes a l’eixida i alçaven les mans per a no ser detectats pels arcs de seguretat, segons ha explicat el cos policial en un comunicat. 

  

Les recerques van començar quan, a través de diverses denúncies, els agents van tindre coneixement d’una sèrie de robatoris comesos durant l’últim mes en establiments de venda de roba, concretament en grans superfícies comercials, per part d’un grup de joves que presumptament actuaven en grup, normalment de tres integrants. 

  

Amb la informació aportada en les denúncies i la visualització de les càmeres de vídeo de vigilància dels centres comercials i dels establiments afectats, els agents van determinar que es tractava d’un grup de joves, alguns menors d’edat, que seguien un mateix modus operandi per a dur a terme els robatoris.

  

MODUS OPERANDI

Una vegada dins del centre comercial, els joves suposadament triaven l’establiment on anaven a perpetrar el robatori. Per a això i des de l’exterior del mateix comprovaven la presència de vigilants de seguretat, el nombre d’empleats, arcs de seguretat, nombre de clients o la facilitat per a abandonar l’establiment amb el menor risc de ser interceptats. 

  

Una vegada triat l’establiment, mentre un realitzava les funcions de vigilància des de l’exterior, els altres presumptament accedien a l’interior del mateix per a dirigir-se als estands més pròxims a l’eixida i agafar la major quantitat de roba eixir precipitadament del lloc alçant els braços per damunt dels arcs de seguretat per a evitar que s’activara l’alarma. 

  

En l’últim mes, els agents van recopilar un total de nou denúncies amb el mateix modus operandi, on presumiblement es tractava dels mateixos nou joves, encara que actuaven generalment només tres d’ells en cadascun dels robatoris. 

  

Els agents van aconseguir identificar a quatre dels presumptes autors, per la qual cosa van establir un dispositiu de recerca que va concloure el dia 9 d’abril amb la detenció dels quatre presumptes implicats. Fins al moment s’han esclarit un total de nou robatoris en diferents establiments, ascendint la quantitat dels efectes sostrets a prop de 3.000 euros. Els agents de la Comissaria del Districte Nord de la Policia Nacional d’Alacant continuen amb la recerca a fi d’identificar, localitzar i detindre als altres presumptes cinc integrants de l’organització. 

  

Dels quatre detinguts, un d’ells és menor d’edat, per la qual cosa va ser posat en llibertat després de la seua detenció i s’ha decretat el seu ingrés en un centre de menors del qual s’havia escapat prèviament. Entre els quatre detinguts compten amb 37 antecedents policials per fets de similars característiques. 

 

Els altres tres detinguts, homes de nacionalitat algeriana de 21, 23 i 24 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 6 en funcions de guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.