11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Desarticulat un grup organitzat de joves que robava en botigues de roba de centres comercials d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a Alacant un suposat grup organitzat compost per nou joves, alguns menors d’edat, que presumptament es dedicava a cometre robatoris en establiments de venda de roba seguint un mateix ‘modus operandi’. 

  

Fins al moment s’ha detingut a quatre dels presumptes autors i s’han esclarit nou robatoris en establiments d’Alacant. Pel que sembla, els joves agafaven tota la roba que podien de les prestatgeries més pròximes a l’eixida i alçaven les mans per a no ser detectats pels arcs de seguretat, segons ha explicat el cos policial en un comunicat. 

  

Les recerques van començar quan, a través de diverses denúncies, els agents van tindre coneixement d’una sèrie de robatoris comesos durant l’últim mes en establiments de venda de roba, concretament en grans superfícies comercials, per part d’un grup de joves que presumptament actuaven en grup, normalment de tres integrants. 

  

Amb la informació aportada en les denúncies i la visualització de les càmeres de vídeo de vigilància dels centres comercials i dels establiments afectats, els agents van determinar que es tractava d’un grup de joves, alguns menors d’edat, que seguien un mateix modus operandi per a dur a terme els robatoris.

  

MODUS OPERANDI

Una vegada dins del centre comercial, els joves suposadament triaven l’establiment on anaven a perpetrar el robatori. Per a això i des de l’exterior del mateix comprovaven la presència de vigilants de seguretat, el nombre d’empleats, arcs de seguretat, nombre de clients o la facilitat per a abandonar l’establiment amb el menor risc de ser interceptats. 

  

Una vegada triat l’establiment, mentre un realitzava les funcions de vigilància des de l’exterior, els altres presumptament accedien a l’interior del mateix per a dirigir-se als estands més pròxims a l’eixida i agafar la major quantitat de roba eixir precipitadament del lloc alçant els braços per damunt dels arcs de seguretat per a evitar que s’activara l’alarma. 

  

En l’últim mes, els agents van recopilar un total de nou denúncies amb el mateix modus operandi, on presumiblement es tractava dels mateixos nou joves, encara que actuaven generalment només tres d’ells en cadascun dels robatoris. 

  

Els agents van aconseguir identificar a quatre dels presumptes autors, per la qual cosa van establir un dispositiu de recerca que va concloure el dia 9 d’abril amb la detenció dels quatre presumptes implicats. Fins al moment s’han esclarit un total de nou robatoris en diferents establiments, ascendint la quantitat dels efectes sostrets a prop de 3.000 euros. Els agents de la Comissaria del Districte Nord de la Policia Nacional d’Alacant continuen amb la recerca a fi d’identificar, localitzar i detindre als altres presumptes cinc integrants de l’organització. 

  

Dels quatre detinguts, un d’ells és menor d’edat, per la qual cosa va ser posat en llibertat després de la seua detenció i s’ha decretat el seu ingrés en un centre de menors del qual s’havia escapat prèviament. Entre els quatre detinguts compten amb 37 antecedents policials per fets de similars característiques. 

 

Els altres tres detinguts, homes de nacionalitat algeriana de 21, 23 i 24 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 6 en funcions de guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.