Desarticulat un grup organitzat de joves que robava en botigues de roba de centres comercials d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a Alacant un suposat grup organitzat compost per nou joves, alguns menors d’edat, que presumptament es dedicava a cometre robatoris en establiments de venda de roba seguint un mateix ‘modus operandi’. 

  

Fins al moment s’ha detingut a quatre dels presumptes autors i s’han esclarit nou robatoris en establiments d’Alacant. Pel que sembla, els joves agafaven tota la roba que podien de les prestatgeries més pròximes a l’eixida i alçaven les mans per a no ser detectats pels arcs de seguretat, segons ha explicat el cos policial en un comunicat. 

  

Les recerques van començar quan, a través de diverses denúncies, els agents van tindre coneixement d’una sèrie de robatoris comesos durant l’últim mes en establiments de venda de roba, concretament en grans superfícies comercials, per part d’un grup de joves que presumptament actuaven en grup, normalment de tres integrants. 

  

Amb la informació aportada en les denúncies i la visualització de les càmeres de vídeo de vigilància dels centres comercials i dels establiments afectats, els agents van determinar que es tractava d’un grup de joves, alguns menors d’edat, que seguien un mateix modus operandi per a dur a terme els robatoris.

  

MODUS OPERANDI

Una vegada dins del centre comercial, els joves suposadament triaven l’establiment on anaven a perpetrar el robatori. Per a això i des de l’exterior del mateix comprovaven la presència de vigilants de seguretat, el nombre d’empleats, arcs de seguretat, nombre de clients o la facilitat per a abandonar l’establiment amb el menor risc de ser interceptats. 

  

Una vegada triat l’establiment, mentre un realitzava les funcions de vigilància des de l’exterior, els altres presumptament accedien a l’interior del mateix per a dirigir-se als estands més pròxims a l’eixida i agafar la major quantitat de roba eixir precipitadament del lloc alçant els braços per damunt dels arcs de seguretat per a evitar que s’activara l’alarma. 

  

En l’últim mes, els agents van recopilar un total de nou denúncies amb el mateix modus operandi, on presumiblement es tractava dels mateixos nou joves, encara que actuaven generalment només tres d’ells en cadascun dels robatoris. 

  

Els agents van aconseguir identificar a quatre dels presumptes autors, per la qual cosa van establir un dispositiu de recerca que va concloure el dia 9 d’abril amb la detenció dels quatre presumptes implicats. Fins al moment s’han esclarit un total de nou robatoris en diferents establiments, ascendint la quantitat dels efectes sostrets a prop de 3.000 euros. Els agents de la Comissaria del Districte Nord de la Policia Nacional d’Alacant continuen amb la recerca a fi d’identificar, localitzar i detindre als altres presumptes cinc integrants de l’organització. 

  

Dels quatre detinguts, un d’ells és menor d’edat, per la qual cosa va ser posat en llibertat després de la seua detenció i s’ha decretat el seu ingrés en un centre de menors del qual s’havia escapat prèviament. Entre els quatre detinguts compten amb 37 antecedents policials per fets de similars característiques. 

 

Els altres tres detinguts, homes de nacionalitat algeriana de 21, 23 i 24 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 6 en funcions de guàrdia d’Alacant.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.