Desarticulen a l’històric clan de ‘Los Pintaos’, dedicat a introduir haixix

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ABDERA, ha desarticulat a l’històric clan de “los pintaos” que es dedicava a introduir grans quantitats d’haixix pel ponent d’Almeria. S’ha detingut a 20 persones pels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i contra la seguretat viària. Així mateix, s’han confiscat 12 vehicles, 6 embarcacions d’alta velocitat i una recreativa, 6.000 litres de gasolina, una arma curta i 5.997 quilos d’haixix. 

L’operació es va iniciar després de tindre coneixement que components del conegut clan “els pinteu-vos” estarien introduint haixix en embarcacions ràpides i recreatives pel ponent d’Almeria. 

 

La primera intervenció es va produir a la fi de desembre de l’any passat, quan agents de l’OCON-SUD, que es trobaven en la costa davant la possibilitat de realitzar-se una partida de drogues, van observar com una embarcació estava sent remolcada per un camió. Al costat de l’embarcació es trobava un grup de persones i un altre grup que realitzava labors de seguretat, els coneguts com a punts. 

En aqueix moment i davant la convicció que s’anava a realitzar l’avarada d’una embarcació d’alta velocitat, els agents van intervindre, fugint els congregats a peu del, deixant fins i tot el tractor en marxa que va bolcar a la platja, obstaculitzant als agents. 

 

A l’interior de l’embarcació es trobaren 190 garrafes de gasolina preparades per al proveïment de carburant, en total uns 3.800 litres de combustible, així com telèfons satel·litaris i material electrònic. La següent intervenció es va realitzar el mes de març passat durant la vigilància d’una nau que presumiblement estava sent usada per l’organització. 

 

L’actitud sospitosa dels conductors, peça clau en la detenció

Els guàrdies civils van detectar l’actitud sospitosa de dos conductors de sengles furgonetes que entraven a l’interior, per la qual cosa van decidir actuar. Es va localitzar en una de les furgonetes 470 quilos d’haixix i es va detindre a dues persones. 

 

A l’abril es va realitzar una altra aprehensió mentre els sospitosos descarregaven els fardells en una furgoneta. Davant la presència policial, les persones que estaven descarregant la droga van pegar a fugir i l’embarcació es va dirigir mar endins. Els agents van seguir a la furgoneta que a gran velocitat va fugir del lloc. 

 

El conductor de la furgoneta va realitzar maniobres evasives havent de llançar-se els guàrdies civils al sòl per a no ser atropellats fins a dues ocasions. La furgoneta va continuar la seua marxa impedint el pas del vehicle oficial quan anava a avançar. Després de 30 quilòmetres a gran velocitat va acabar per impactar frontalment amb els elements de protecció de la via. A l’interior 
del vehicle es van trobar 47 fardells d’arpillera. En el lloc de la partida els agents troben tres fardells més.

 

Confiscats en Castelló més de 2 quilos de droga

Finalment, es va detindre a 5 persones i es van confiscar 1.500 quilos d’haixix. També a l’abril es va detindre a un membre de l’organització, del conegut clan de “els pinteu-vos” que transportava en una furgoneta 720 quilos d’haixix. I en aqueix mateix mes, es va confiscar a Castelló 2.467 quilos d’haixix i es va detindre a dues persones. 

 

A la fi de juny es van detindre a dos components més de la xarxa en el port d’Almerimar, que estaven carregant fardells d’haixix 
des d’un vaixell recreatiu a un turisme. En aquest operatiu es van confiscar 28 fardells que llançaven un pes de 840 quilos. 

Després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar el registre en una nau situada en la localitat d’Adra i es va detindre a dos membres més de l’organització. 
 
En l’Operació ABDERA s’ha desarticulat a l’històric clan de “los pintaos” que utilitzaven els hivernacles pròxims a la costa per a ocultar-se, per a amagar les partides i a més utilitzaven mitjans dels hivernacles, com a tractors, remolcs, etc… per a realitzar avarades i facilitar el transport de les partides.

Últimes notícies

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.