Desarticulen a l’històric clan de ‘Los Pintaos’, dedicat a introduir haixix

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ABDERA, ha desarticulat a l’històric clan de “los pintaos” que es dedicava a introduir grans quantitats d’haixix pel ponent d’Almeria. S’ha detingut a 20 persones pels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i contra la seguretat viària. Així mateix, s’han confiscat 12 vehicles, 6 embarcacions d’alta velocitat i una recreativa, 6.000 litres de gasolina, una arma curta i 5.997 quilos d’haixix. 

L’operació es va iniciar després de tindre coneixement que components del conegut clan “els pinteu-vos” estarien introduint haixix en embarcacions ràpides i recreatives pel ponent d’Almeria. 

 

La primera intervenció es va produir a la fi de desembre de l’any passat, quan agents de l’OCON-SUD, que es trobaven en la costa davant la possibilitat de realitzar-se una partida de drogues, van observar com una embarcació estava sent remolcada per un camió. Al costat de l’embarcació es trobava un grup de persones i un altre grup que realitzava labors de seguretat, els coneguts com a punts. 

En aqueix moment i davant la convicció que s’anava a realitzar l’avarada d’una embarcació d’alta velocitat, els agents van intervindre, fugint els congregats a peu del, deixant fins i tot el tractor en marxa que va bolcar a la platja, obstaculitzant als agents. 

 

A l’interior de l’embarcació es trobaren 190 garrafes de gasolina preparades per al proveïment de carburant, en total uns 3.800 litres de combustible, així com telèfons satel·litaris i material electrònic. La següent intervenció es va realitzar el mes de març passat durant la vigilància d’una nau que presumiblement estava sent usada per l’organització. 

 

L’actitud sospitosa dels conductors, peça clau en la detenció

Els guàrdies civils van detectar l’actitud sospitosa de dos conductors de sengles furgonetes que entraven a l’interior, per la qual cosa van decidir actuar. Es va localitzar en una de les furgonetes 470 quilos d’haixix i es va detindre a dues persones. 

 

A l’abril es va realitzar una altra aprehensió mentre els sospitosos descarregaven els fardells en una furgoneta. Davant la presència policial, les persones que estaven descarregant la droga van pegar a fugir i l’embarcació es va dirigir mar endins. Els agents van seguir a la furgoneta que a gran velocitat va fugir del lloc. 

 

El conductor de la furgoneta va realitzar maniobres evasives havent de llançar-se els guàrdies civils al sòl per a no ser atropellats fins a dues ocasions. La furgoneta va continuar la seua marxa impedint el pas del vehicle oficial quan anava a avançar. Després de 30 quilòmetres a gran velocitat va acabar per impactar frontalment amb els elements de protecció de la via. A l’interior 
del vehicle es van trobar 47 fardells d’arpillera. En el lloc de la partida els agents troben tres fardells més.

 

Confiscats en Castelló més de 2 quilos de droga

Finalment, es va detindre a 5 persones i es van confiscar 1.500 quilos d’haixix. També a l’abril es va detindre a un membre de l’organització, del conegut clan de “els pinteu-vos” que transportava en una furgoneta 720 quilos d’haixix. I en aqueix mateix mes, es va confiscar a Castelló 2.467 quilos d’haixix i es va detindre a dues persones. 

 

A la fi de juny es van detindre a dos components més de la xarxa en el port d’Almerimar, que estaven carregant fardells d’haixix 
des d’un vaixell recreatiu a un turisme. En aquest operatiu es van confiscar 28 fardells que llançaven un pes de 840 quilos. 

Després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar el registre en una nau situada en la localitat d’Adra i es va detindre a dos membres més de l’organització. 
 
En l’Operació ABDERA s’ha desarticulat a l’històric clan de “los pintaos” que utilitzaven els hivernacles pròxims a la costa per a ocultar-se, per a amagar les partides i a més utilitzaven mitjans dels hivernacles, com a tractors, remolcs, etc… per a realitzar avarades i facilitar el transport de les partides.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.