Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.