18.4 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Últimes notícies

Metrovalencia actuarà sobre 123 reixetes de ventilació per a reduir el soroll

L'operadora intervindrà 123 reixetes de ventilació en sis municipis per a atenuar el soroll que generen els vehicles al circular sobre elles. El pla inclou 11 mesos d'obres i 1,39 milions d'inversió.

Les víctimes de la dana reclamen justícia i assenyalen que la dimissió de Mazón no prou

La portaveu de l'Associació de Víctimes de la dana del 29 d'octubre ha afirmat en el Congrés que la dimissió de Carlos Mazón no és suficient i que exigixen veritat, justícia i reparació. En la mateixa sessió, una altra afectada ha relatat la pèrdua del seu marit i de la seua filla i ha demanat que es depuren responsabilitats.

Un conductor de 76 anys circula 17 km en sentit contrari per l’AP-7 de nit

La Guàrdia Civil investiga a un britànic de 76 anys que va recórrer 17 quilòmetres en sentit contrari per l'AP-7 a Alacant. Va ser interceptat després d'ignorar senyals policials i eixir per la 737.

Plans (Vox) critica al Govern de Sánchez per no donar la cara davant la comissió de la dana

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha denunciat que el Govern de Pedro Sánchez evita comparéixer en la comissió sobre la dana. Ha acusat el PP de blanquejar i ha advertit que portaran l'assumpte als tribunals si no hi ha explicacions.

Cano afirma que Mazón seguix en funcions i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua al capdavant i supervisa la gestió del Consell. El PP mantindrà el full de ruta en economia i turisme.

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana creix dos punts per damunt de la mitjana nacional

La Comunitat va registrar 27.578 operacions en el tercer trimestre, un 3,9% més que en l'anterior i dos punts per damunt d'Espanya; pugen preus i esforç de compra.

Álvarez (UGT) reclama una comissió de seguiment de la dana per a saber quant diners arriba

Pepe Álvarez ha demanat crear una comissió de seguiment de la reconstrucció després de la dana per a conéixer amb precisió quants diners arriba i com s'invertix. També ha defés un pacte d'Estat per a reforçar la resposta davant emergències climàtiques.

Álvarez (UGT) critica la ‘prepotència’ de la CEOE per negar-se a ampliar el permís per defunció

El líder d'UGT ha acusat la patronal de negar-se a debatre un augment del permís per defunció pel seu cost i ha reclamat tornar a la taula de negociació. També ha lligat eixa postura a la seua posició sobre salut laboral i absentisme.