Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Últimes notícies

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.