Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.