Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.