Desarticulen una banda que ocupava cases i extorsionava als propietaris per a tornar-los-les en Orihuela

Orihuela, en el Baix Segura (Alacant)

Els ocupes demanaven fins a 6.000 euros per a tornar les cases | Wikipedia

 

La Policia Nacional ha desarticulat en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una presumpta organització criminal que s’havia especialitzat en ocupar cases il·legalment per a després extorsionar als seus propietaris i conseguir grans beneficis. Els detinguts ocupaven les cases i exigien fins a 6.000 euros per a tornar-se-les als seus propietaris.

 

Els agents han detingut a cinc espanyols, d’entre 20 i 44 anys, com a presumptes membres de l’entramat. Als detinguts se’ls atribuïxen els delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les primeres denúncies van ser interposades a principis de 2020. A partir d’este moment, els agents han comprovat la presumpta existència d’una organització criminal que es dedicava a l’ocupació il·legal de cases per a extorsionar als propietaris o fins i tot als veïns de les vivendes als que exigien altes quantitats de diners a canvi d’abandonar-les.

 

Els arrestats buscaven pisos que estigueren en venda o en lloguer i els ocupaven usant la força. Una volta dins, els membres de l’organització s’alternaven per a que sempre hi haguera algú dins.

 

Els perjudicats els pagaven entre 2.000 i 6.000 euros

Quan els delinqüents ocupaven la casa es posaven en contacte amb el propietari per a exigir-li una suma de diners en metàl·lic per a tornar-li la casa. Per a conseguir els diners, no dubtaven en amenaçar a la víctima o a la seua família o fins i tot arribaven a usar la violència conseguint que diferents perjudicats els arribaren a pagar entre 2.000 i 6.000 euros.

 

El presumpte cap de l’organització era l’encarregat de negociar amb els propietaris la quantitat de diners, preu que era més alt si l’amo volia recuperar la propietat en bon estat. Per a este fi deixava penjat en la porta d’entrada un paper amb el seu nom i el seu telèfon de contacte.

 

No han deixat d’ocupar cases durant el confinament

A demés, els presumptes membres de l’organització feien la vida impossible als veïns de les cases del costat i es comportaven de manera incívica per a pressionar i crear malestar. Segons la Policia, a pesar la declaració d’estat d’alarma, els presumptes autors no havien deixat de fer la seua activitat i algun d’ells havia sigut sancionat per incomplir del confinament.

 

Una volta identificats els membres de l’entramat, els agents han creat un dispositiu que ha conseguit trobar i detindre als investigats. A demés, s’ha fet un registre en el que s’han intervingut dos cotxes. 

 

Els detinguts, que ja comptaven amb antecedents per fets similars en altres localitats d’Espanya, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela, acusats dels presumptes delictes d’extorsió, usurpació, estafa i organització criminal.

Últimes notícies

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.