Desarticulen sis punts de cultiu de marihuana i dos de venda i detenen a deu persones a Algemesí i Alzira

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira sis punts de cultiu de marihuana, dos de venda d’esta substància estupefaent i han detingut a deu persones, set homes i tres dones, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. A cinc dels arrestats se’ls imputa també els delictes de pertinença a organització criminal i blanqueig de capitals.

Les investigacions van començar el mes d’agost passat, després de tenir coneixement els agents que una organització criminal, amb vincles familiars entre ells, podria estar dedicant-se a la venda de marihuana a la menuda en les localitats d’Alzira i Algemesí, nodrint-se tant de plantacions pròpies com de la compra d’alienes. Es dona a més la circumstància que els compradors de la substància estupefaent eren, en la seua majoria, menors d’edat, ja que els punts de venda se situaven prop de dos centres educatius.

Les perquisicions dels agents han culminat amb nou entrades i registres domiciliaris, la desarticulació de sis punts de cultiu de marihuana, de dos punts de venda i la detenció de deu persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. A cinc d’elles també se’ls considera responsables dels delictes de pertinença a grup criminal i blanqueig de capitals.

En els registres s’han intervingut 995 plantes en diferents fases de creixement, així com divers material i efectes per al seu cultiu i manipulació;

16.360 euros en efectiu; una pistola d’aire comprimit; 150 grams de cabdell de marihuana seca; 47 embolcalls envoltoris mono dosis d’1 gram de cabdell de marihuana, i tres bàscules.

Quatre dels detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tres d’ells.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.