Al descobert dades del rei Felipe VI i Pedro Sánchez entre altres

 

El portal habilitat per la Comunitat de Madrid per a obtindre el certificat digital COVID, posat en marxa el 7 de juny, permetia a qualsevol usuari accedir a dades personals de milers de ciutadans. Una fallada de programació feia possible que, en introduir un número de DNI en la url del sistema, este retornara el nom complet de la persona a la qual pertany aqueix DNI, la seua adreça, el seu telèfon mòbil i el fix.

D’esta manera, introduint un número de DNI com el del rei Felipe VI (la família reial ostenta els números a partir del 10, que correspon a Juan Carlos de Borbón) la pàgina retornava les dades en brut amb el seu nom, Felipe de Borbón i Grecia, el seu telèfon mòbil i la seua residència en el Palau de la Zarzuela, sense número. Introduint números de DNI aleatoris es podia accedir a les mateixes dades d’altres ciutadans.

També funcionava amb el NIE, el Número d’Identitat d’Estrangers.

A més de les dades del rei, la bretxa també permetia accedir a informació d’altres persones rellevants en la política espanyola com el mateix president Pedro Sánchez, José María Aznar o Pablo Iglesias, segons ha pogut arribar a contrastar Telemadrid.

La Comunitat de Madrid ha reconegut l’existència de la bretxa i bloquejat l’accés al portal del certificat COVID durant la vesprada d’este dimecres. Fonts de la Conselleria de Sanitat han explicat, que «la incidència ha vingut ocasionada per la pujada d’una actualització que va passar els protocols de proves i que en el procés de posada en marxa va generar una bretxa».

Eixa bretxa, asseguren les mateixes fonts, «ha quedat solucionada en hores després de ser detectada pels serveis de qualitat».

No obstant això, la fallada que ha patit el portal del certificat COVID ha sigut potencialment més greu. Això es deu al fet que els codis d’identificació sanitària necessaris per a accedir a la informació personal d’altres ciutadans a través del sistema d’autocita són molt més desconeguts i menys utilitzats per la població que el DNI, un número que un gran nombre de persones tenen exposat en la xarxa a causa de la digitalització de documents oficials, per exemple.

Últimes notícies

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.