Al descobert dades del rei Felipe VI i Pedro Sánchez entre altres

 

El portal habilitat per la Comunitat de Madrid per a obtindre el certificat digital COVID, posat en marxa el 7 de juny, permetia a qualsevol usuari accedir a dades personals de milers de ciutadans. Una fallada de programació feia possible que, en introduir un número de DNI en la url del sistema, este retornara el nom complet de la persona a la qual pertany aqueix DNI, la seua adreça, el seu telèfon mòbil i el fix.

D’esta manera, introduint un número de DNI com el del rei Felipe VI (la família reial ostenta els números a partir del 10, que correspon a Juan Carlos de Borbón) la pàgina retornava les dades en brut amb el seu nom, Felipe de Borbón i Grecia, el seu telèfon mòbil i la seua residència en el Palau de la Zarzuela, sense número. Introduint números de DNI aleatoris es podia accedir a les mateixes dades d’altres ciutadans.

També funcionava amb el NIE, el Número d’Identitat d’Estrangers.

A més de les dades del rei, la bretxa també permetia accedir a informació d’altres persones rellevants en la política espanyola com el mateix president Pedro Sánchez, José María Aznar o Pablo Iglesias, segons ha pogut arribar a contrastar Telemadrid.

La Comunitat de Madrid ha reconegut l’existència de la bretxa i bloquejat l’accés al portal del certificat COVID durant la vesprada d’este dimecres. Fonts de la Conselleria de Sanitat han explicat, que «la incidència ha vingut ocasionada per la pujada d’una actualització que va passar els protocols de proves i que en el procés de posada en marxa va generar una bretxa».

Eixa bretxa, asseguren les mateixes fonts, «ha quedat solucionada en hores després de ser detectada pels serveis de qualitat».

No obstant això, la fallada que ha patit el portal del certificat COVID ha sigut potencialment més greu. Això es deu al fet que els codis d’identificació sanitària necessaris per a accedir a la informació personal d’altres ciutadans a través del sistema d’autocita són molt més desconeguts i menys utilitzats per la població que el DNI, un número que un gran nombre de persones tenen exposat en la xarxa a causa de la digitalització de documents oficials, per exemple.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU