Al descobert dades del rei Felipe VI i Pedro Sánchez entre altres

 

El portal habilitat per la Comunitat de Madrid per a obtindre el certificat digital COVID, posat en marxa el 7 de juny, permetia a qualsevol usuari accedir a dades personals de milers de ciutadans. Una fallada de programació feia possible que, en introduir un número de DNI en la url del sistema, este retornara el nom complet de la persona a la qual pertany aqueix DNI, la seua adreça, el seu telèfon mòbil i el fix.

D’esta manera, introduint un número de DNI com el del rei Felipe VI (la família reial ostenta els números a partir del 10, que correspon a Juan Carlos de Borbón) la pàgina retornava les dades en brut amb el seu nom, Felipe de Borbón i Grecia, el seu telèfon mòbil i la seua residència en el Palau de la Zarzuela, sense número. Introduint números de DNI aleatoris es podia accedir a les mateixes dades d’altres ciutadans.

També funcionava amb el NIE, el Número d’Identitat d’Estrangers.

A més de les dades del rei, la bretxa també permetia accedir a informació d’altres persones rellevants en la política espanyola com el mateix president Pedro Sánchez, José María Aznar o Pablo Iglesias, segons ha pogut arribar a contrastar Telemadrid.

La Comunitat de Madrid ha reconegut l’existència de la bretxa i bloquejat l’accés al portal del certificat COVID durant la vesprada d’este dimecres. Fonts de la Conselleria de Sanitat han explicat, que “la incidència ha vingut ocasionada per la pujada d’una actualització que va passar els protocols de proves i que en el procés de posada en marxa va generar una bretxa”.

Eixa bretxa, asseguren les mateixes fonts, “ha quedat solucionada en hores després de ser detectada pels serveis de qualitat”.

No obstant això, la fallada que ha patit el portal del certificat COVID ha sigut potencialment més greu. Això es deu al fet que els codis d’identificació sanitària necessaris per a accedir a la informació personal d’altres ciutadans a través del sistema d’autocita són molt més desconeguts i menys utilitzats per la població que el DNI, un número que un gran nombre de persones tenen exposat en la xarxa a causa de la digitalització de documents oficials, per exemple.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.