Al descobert dades del rei Felipe VI i Pedro Sánchez entre altres

 

El portal habilitat per la Comunitat de Madrid per a obtindre el certificat digital COVID, posat en marxa el 7 de juny, permetia a qualsevol usuari accedir a dades personals de milers de ciutadans. Una fallada de programació feia possible que, en introduir un número de DNI en la url del sistema, este retornara el nom complet de la persona a la qual pertany aqueix DNI, la seua adreça, el seu telèfon mòbil i el fix.

D’esta manera, introduint un número de DNI com el del rei Felipe VI (la família reial ostenta els números a partir del 10, que correspon a Juan Carlos de Borbón) la pàgina retornava les dades en brut amb el seu nom, Felipe de Borbón i Grecia, el seu telèfon mòbil i la seua residència en el Palau de la Zarzuela, sense número. Introduint números de DNI aleatoris es podia accedir a les mateixes dades d’altres ciutadans.

També funcionava amb el NIE, el Número d’Identitat d’Estrangers.

A més de les dades del rei, la bretxa també permetia accedir a informació d’altres persones rellevants en la política espanyola com el mateix president Pedro Sánchez, José María Aznar o Pablo Iglesias, segons ha pogut arribar a contrastar Telemadrid.

La Comunitat de Madrid ha reconegut l’existència de la bretxa i bloquejat l’accés al portal del certificat COVID durant la vesprada d’este dimecres. Fonts de la Conselleria de Sanitat han explicat, que «la incidència ha vingut ocasionada per la pujada d’una actualització que va passar els protocols de proves i que en el procés de posada en marxa va generar una bretxa».

Eixa bretxa, asseguren les mateixes fonts, «ha quedat solucionada en hores després de ser detectada pels serveis de qualitat».

No obstant això, la fallada que ha patit el portal del certificat COVID ha sigut potencialment més greu. Això es deu al fet que els codis d’identificació sanitària necessaris per a accedir a la informació personal d’altres ciutadans a través del sistema d’autocita són molt més desconeguts i menys utilitzats per la població que el DNI, un número que un gran nombre de persones tenen exposat en la xarxa a causa de la digitalització de documents oficials, per exemple.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU