14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Al descobert dades del rei Felipe VI i Pedro Sánchez entre altres

 

El portal habilitat per la Comunitat de Madrid per a obtindre el certificat digital COVID, posat en marxa el 7 de juny, permetia a qualsevol usuari accedir a dades personals de milers de ciutadans. Una fallada de programació feia possible que, en introduir un número de DNI en la url del sistema, este retornara el nom complet de la persona a la qual pertany aqueix DNI, la seua adreça, el seu telèfon mòbil i el fix.

D’esta manera, introduint un número de DNI com el del rei Felipe VI (la família reial ostenta els números a partir del 10, que correspon a Juan Carlos de Borbón) la pàgina retornava les dades en brut amb el seu nom, Felipe de Borbón i Grecia, el seu telèfon mòbil i la seua residència en el Palau de la Zarzuela, sense número. Introduint números de DNI aleatoris es podia accedir a les mateixes dades d’altres ciutadans.

També funcionava amb el NIE, el Número d’Identitat d’Estrangers.

A més de les dades del rei, la bretxa també permetia accedir a informació d’altres persones rellevants en la política espanyola com el mateix president Pedro Sánchez, José María Aznar o Pablo Iglesias, segons ha pogut arribar a contrastar Telemadrid.

La Comunitat de Madrid ha reconegut l’existència de la bretxa i bloquejat l’accés al portal del certificat COVID durant la vesprada d’este dimecres. Fonts de la Conselleria de Sanitat han explicat, que “la incidència ha vingut ocasionada per la pujada d’una actualització que va passar els protocols de proves i que en el procés de posada en marxa va generar una bretxa”.

Eixa bretxa, asseguren les mateixes fonts, “ha quedat solucionada en hores després de ser detectada pels serveis de qualitat”.

No obstant això, la fallada que ha patit el portal del certificat COVID ha sigut potencialment més greu. Això es deu al fet que els codis d’identificació sanitària necessaris per a accedir a la informació personal d’altres ciutadans a través del sistema d’autocita són molt més desconeguts i menys utilitzats per la població que el DNI, un número que un gran nombre de persones tenen exposat en la xarxa a causa de la digitalització de documents oficials, per exemple.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.