El descobriment que podria reobrir el ‘Cas Alcàsser’

La caseta de 'La Romana'

El passat estiu una parella va trobar 4 ossos prop de la fossa | Youtube

 

Després de 27 anys del triple crim d’Alcàsser, localitat de la comarca de l’Horta Sud (València), continuen apareixent notícies sobre els assassinats de Miriam, Toñi i Desirée. Sense anar molt lluny, el passat 24 de juny de 2019, una parella de curiosos va trobar 4 ossos prop de la fossa que podrien ser d’alguna de les xiquetes. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, les investigacions fetes per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses descarten que les restes trobades siguen de Toñi, ja que es tracta de trossos de falange i ella no va perdre cap dit de les mans.

 

Ara que l’Institut de Medicina Legal de València ha conseguit extraure l’ADN dels ossos, el següent pas és citar a la mare de Desirée i al pare de Miriam per a arreplegar mostres de saliva i intentar determinar si les restes pertanyen als cadàvers de les xiquetes.

 

D’esta manera, el Jutjat d’Instrucció d’Alzira, que és l’encarregat del sumari del ‘Cas Alcàsser’, ja ha rebut una petició per a autoritzar la recollida de mostres biològiques a Rosa Folch i Fernando García, mare de Desirée i pare de Miriam. 

 

En el cas de que el resultat fóra positiu i els ossos pertanyeren a alguna de les xiquetes, la jutgessa d’Alzira podria donar ordre a la Guàrdia Civil per a què es desplaçara al paratge de ‘La Romana’, en Tous, en la comarca de la Ribera Alta (València), per a intentar extraure més restes. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.