El descobriment que podria reobrir el ‘Cas Alcàsser’

La caseta de 'La Romana'

El passat estiu una parella va trobar 4 ossos prop de la fossa | Youtube

 

Després de 27 anys del triple crim d’Alcàsser, localitat de la comarca de l’Horta Sud (València), continuen apareixent notícies sobre els assassinats de Miriam, Toñi i Desirée. Sense anar molt lluny, el passat 24 de juny de 2019, una parella de curiosos va trobar 4 ossos prop de la fossa que podrien ser d’alguna de les xiquetes. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, les investigacions fetes per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses descarten que les restes trobades siguen de Toñi, ja que es tracta de trossos de falange i ella no va perdre cap dit de les mans.

 

Ara que l’Institut de Medicina Legal de València ha conseguit extraure l’ADN dels ossos, el següent pas és citar a la mare de Desirée i al pare de Miriam per a arreplegar mostres de saliva i intentar determinar si les restes pertanyen als cadàvers de les xiquetes.

 

D’esta manera, el Jutjat d’Instrucció d’Alzira, que és l’encarregat del sumari del ‘Cas Alcàsser’, ja ha rebut una petició per a autoritzar la recollida de mostres biològiques a Rosa Folch i Fernando García, mare de Desirée i pare de Miriam. 

 

En el cas de que el resultat fóra positiu i els ossos pertanyeren a alguna de les xiquetes, la jutgessa d’Alzira podria donar ordre a la Guàrdia Civil per a què es desplaçara al paratge de ‘La Romana’, en Tous, en la comarca de la Ribera Alta (València), per a intentar extraure més restes. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.