El descobriment que podria reobrir el ‘Cas Alcàsser’

La caseta de 'La Romana'

El passat estiu una parella va trobar 4 ossos prop de la fossa | Youtube

 

Després de 27 anys del triple crim d’Alcàsser, localitat de la comarca de l’Horta Sud (València), continuen apareixent notícies sobre els assassinats de Miriam, Toñi i Desirée. Sense anar molt lluny, el passat 24 de juny de 2019, una parella de curiosos va trobar 4 ossos prop de la fossa que podrien ser d’alguna de les xiquetes. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, les investigacions fetes per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses descarten que les restes trobades siguen de Toñi, ja que es tracta de trossos de falange i ella no va perdre cap dit de les mans.

 

Ara que l’Institut de Medicina Legal de València ha conseguit extraure l’ADN dels ossos, el següent pas és citar a la mare de Desirée i al pare de Miriam per a arreplegar mostres de saliva i intentar determinar si les restes pertanyen als cadàvers de les xiquetes.

 

D’esta manera, el Jutjat d’Instrucció d’Alzira, que és l’encarregat del sumari del ‘Cas Alcàsser’, ja ha rebut una petició per a autoritzar la recollida de mostres biològiques a Rosa Folch i Fernando García, mare de Desirée i pare de Miriam. 

 

En el cas de que el resultat fóra positiu i els ossos pertanyeren a alguna de les xiquetes, la jutgessa d’Alzira podria donar ordre a la Guàrdia Civil per a què es desplaçara al paratge de ‘La Romana’, en Tous, en la comarca de la Ribera Alta (València), per a intentar extraure més restes. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.