El descobriment que podria reobrir el ‘Cas Alcàsser’

La caseta de 'La Romana'

El passat estiu una parella va trobar 4 ossos prop de la fossa | Youtube

 

Després de 27 anys del triple crim d’Alcàsser, localitat de la comarca de l’Horta Sud (València), continuen apareixent notícies sobre els assassinats de Miriam, Toñi i Desirée. Sense anar molt lluny, el passat 24 de juny de 2019, una parella de curiosos va trobar 4 ossos prop de la fossa que podrien ser d’alguna de les xiquetes. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, les investigacions fetes per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses descarten que les restes trobades siguen de Toñi, ja que es tracta de trossos de falange i ella no va perdre cap dit de les mans.

 

Ara que l’Institut de Medicina Legal de València ha conseguit extraure l’ADN dels ossos, el següent pas és citar a la mare de Desirée i al pare de Miriam per a arreplegar mostres de saliva i intentar determinar si les restes pertanyen als cadàvers de les xiquetes.

 

D’esta manera, el Jutjat d’Instrucció d’Alzira, que és l’encarregat del sumari del ‘Cas Alcàsser’, ja ha rebut una petició per a autoritzar la recollida de mostres biològiques a Rosa Folch i Fernando García, mare de Desirée i pare de Miriam. 

 

En el cas de que el resultat fóra positiu i els ossos pertanyeren a alguna de les xiquetes, la jutgessa d’Alzira podria donar ordre a la Guàrdia Civil per a què es desplaçara al paratge de ‘La Romana’, en Tous, en la comarca de la Ribera Alta (València), per a intentar extraure més restes. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.
FILMOTECA D'ESTIU