17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El descobriment que podria reobrir el ‘Cas Alcàsser’

La caseta de 'La Romana'

El passat estiu una parella va trobar 4 ossos prop de la fossa | Youtube

 

Després de 27 anys del triple crim d’Alcàsser, localitat de la comarca de l’Horta Sud (València), continuen apareixent notícies sobre els assassinats de Miriam, Toñi i Desirée. Sense anar molt lluny, el passat 24 de juny de 2019, una parella de curiosos va trobar 4 ossos prop de la fossa que podrien ser d’alguna de les xiquetes. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, les investigacions fetes per l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses descarten que les restes trobades siguen de Toñi, ja que es tracta de trossos de falange i ella no va perdre cap dit de les mans.

 

Ara que l’Institut de Medicina Legal de València ha conseguit extraure l’ADN dels ossos, el següent pas és citar a la mare de Desirée i al pare de Miriam per a arreplegar mostres de saliva i intentar determinar si les restes pertanyen als cadàvers de les xiquetes.

 

D’esta manera, el Jutjat d’Instrucció d’Alzira, que és l’encarregat del sumari del ‘Cas Alcàsser’, ja ha rebut una petició per a autoritzar la recollida de mostres biològiques a Rosa Folch i Fernando García, mare de Desirée i pare de Miriam. 

 

En el cas de que el resultat fóra positiu i els ossos pertanyeren a alguna de les xiquetes, la jutgessa d’Alzira podria donar ordre a la Guàrdia Civil per a què es desplaçara al paratge de ‘La Romana’, en Tous, en la comarca de la Ribera Alta (València), per a intentar extraure més restes. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.