Furta mandarines per un valor de 5.000 euros en Picassent

Taronger

L’investigat mantenia una relació estreta amb l’agricultor | Pixabay
 

La Guàrdia Civil investiga a una persona per furtar mandarines amb un valor en el mercat de 5.000 euros en Picassent, en la comarca de l’Horta (València). Dins dels servicis establits per la policia per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp, este cos de seguretat investiga a un home de 60 anys per un delicte de robatori de mandarines, estafa i falsedat documental.

 

L’Equip ROCA de Paiporta, localitat de la mateixa comarca, va iniciar l’operació ‘Mandorcott’ amb la finalitat de resoldre un delicte de robatori de mandarines de la varietat ‘Hernandinas’ valorades en 5.000 euros, produït en el terme municipal de Picassent. La investigació ha permés identificar al suposat autor del delicte, un ‘corredor de taronges’ amb el que l’agricultor denunciant havia fet negocis abans.

 

El presumpte autor dels fets forçava la compra de la producció d’un camp de taronges per un valor molt inferior al pactat inicialment amb l’agricultor, que es tancava manuscrit i signat en un tovalló de bar per valor de 13.000 euros. D’esta manera, el ‘corredor de taronges’ furtava part de la producció del camp que desitjava comprar per a estafar després a l’agricultor.

 

L’home coneixia perfectament la seua ubicació, ja que mantenia una relació estreta amb l’agricultor. Després de furtar les mandarines, va tornar a negociar amb l’agricultor oferint un preu de 8.000 euros, un valor que li va fer creure que era superior al valor real de les mandarines.

 

D’esta forma, el ‘corredor de taronges’ s’emportava la totalitat de la producció, la furtada i la que encara quedava en els arbres, per un valor total de 8.000 euros, un preu molt inferior als 13.000 pactats inicialment en el bar.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.