Furta mandarines per un valor de 5.000 euros en Picassent

Taronger

L’investigat mantenia una relació estreta amb l’agricultor | Pixabay
 

La Guàrdia Civil investiga a una persona per furtar mandarines amb un valor en el mercat de 5.000 euros en Picassent, en la comarca de l’Horta (València). Dins dels servicis establits per la policia per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp, este cos de seguretat investiga a un home de 60 anys per un delicte de robatori de mandarines, estafa i falsedat documental.

 

L’Equip ROCA de Paiporta, localitat de la mateixa comarca, va iniciar l’operació ‘Mandorcott’ amb la finalitat de resoldre un delicte de robatori de mandarines de la varietat ‘Hernandinas’ valorades en 5.000 euros, produït en el terme municipal de Picassent. La investigació ha permés identificar al suposat autor del delicte, un ‘corredor de taronges’ amb el que l’agricultor denunciant havia fet negocis abans.

 

El presumpte autor dels fets forçava la compra de la producció d’un camp de taronges per un valor molt inferior al pactat inicialment amb l’agricultor, que es tancava manuscrit i signat en un tovalló de bar per valor de 13.000 euros. D’esta manera, el ‘corredor de taronges’ furtava part de la producció del camp que desitjava comprar per a estafar després a l’agricultor.

 

L’home coneixia perfectament la seua ubicació, ja que mantenia una relació estreta amb l’agricultor. Després de furtar les mandarines, va tornar a negociar amb l’agricultor oferint un preu de 8.000 euros, un valor que li va fer creure que era superior al valor real de les mandarines.

 

D’esta forma, el ‘corredor de taronges’ s’emportava la totalitat de la producció, la furtada i la que encara quedava en els arbres, per un valor total de 8.000 euros, un preu molt inferior als 13.000 pactats inicialment en el bar.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.