Desmantellada una xarxa de distribució de drogues psicotròpiques entre menors en Riba-roja de Túria

 

Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), han desmantellat una xarxa que es dedicava a distribuir drogues entre els menors de la localitat. Però no es tracta d’una droga qualsevol, sinó una que ha provocat diversos ingressos hospitalaris per episodis psicòtics.

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, es tracta de la droga coneguda col·loquialment com a ‘pescao‘. És una marihuana sintètica, que de cannabis en té poc, fabricada en la Xina i comercialitzada il·legalment per Internet, que provoca conseqüències psicotròpiques entre els consumidors. Uns consumidors que s’han vist atrets per ella pel seu baix preu.

 

Els agents van saber de la seua presència en la localitat gràcies a les xarrades que s’organitzen en els centres escolars per a conscienciar sobre les conseqüències del consum de drogues entre els jóvens. Professors i alumnes advertiren als agents que s’estava venent esta substància en els voltants de l’institut i que fins i tot alguns jóvens havien acabat ingressats amb episodis psicòtics.

 

En el mes de març, Policia i Guàrdia Civil començaren a investigar, just abans de què es decretara l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Per això, les vigilàncies es van vore interrompudes fins que arribà la desescalada i pogueren identificar al líder del grup, detingut el passat 22 de juny. També han sigut arrestats 8 jóvens utilitzats pera a distribuir la droga.

 

En els registres que han fet els investigadors, s’han trobat grans quantitats de drogues diverses, diners i armes:

  • 3 quilos de marihuana.
  • Oxicodona, opiaci paregut a la morfina i l’heroïna.
  • Cloretil, anestèsic utilitzat per a lesions deportives i musculars.
  • Ketamina, un fort anestèsic d’ús veterinari.
  • Èxtasis.
  • Haixix.
  • 7.000 euros en metàl·lic.
  • Balances de precisió per a pesar les drogues.
  • Armes blanques.
  • Dos pistoles d’aire comprimit.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.