Desmantellada una xarxa de distribució de drogues psicotròpiques entre menors en Riba-roja de Túria

 

Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), han desmantellat una xarxa que es dedicava a distribuir drogues entre els menors de la localitat. Però no es tracta d’una droga qualsevol, sinó una que ha provocat diversos ingressos hospitalaris per episodis psicòtics.

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, es tracta de la droga coneguda col·loquialment com a ‘pescao‘. És una marihuana sintètica, que de cannabis en té poc, fabricada en la Xina i comercialitzada il·legalment per Internet, que provoca conseqüències psicotròpiques entre els consumidors. Uns consumidors que s’han vist atrets per ella pel seu baix preu.

 

Els agents van saber de la seua presència en la localitat gràcies a les xarrades que s’organitzen en els centres escolars per a conscienciar sobre les conseqüències del consum de drogues entre els jóvens. Professors i alumnes advertiren als agents que s’estava venent esta substància en els voltants de l’institut i que fins i tot alguns jóvens havien acabat ingressats amb episodis psicòtics.

 

En el mes de març, Policia i Guàrdia Civil començaren a investigar, just abans de què es decretara l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Per això, les vigilàncies es van vore interrompudes fins que arribà la desescalada i pogueren identificar al líder del grup, detingut el passat 22 de juny. També han sigut arrestats 8 jóvens utilitzats pera a distribuir la droga.

 

En els registres que han fet els investigadors, s’han trobat grans quantitats de drogues diverses, diners i armes:

  • 3 quilos de marihuana.
  • Oxicodona, opiaci paregut a la morfina i l’heroïna.
  • Cloretil, anestèsic utilitzat per a lesions deportives i musculars.
  • Ketamina, un fort anestèsic d’ús veterinari.
  • Èxtasis.
  • Haixix.
  • 7.000 euros en metàl·lic.
  • Balances de precisió per a pesar les drogues.
  • Armes blanques.
  • Dos pistoles d’aire comprimit.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.