Desmantellada una xarxa de distribució de drogues psicotròpiques entre menors en Riba-roja de Túria

 

Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), han desmantellat una xarxa que es dedicava a distribuir drogues entre els menors de la localitat. Però no es tracta d’una droga qualsevol, sinó una que ha provocat diversos ingressos hospitalaris per episodis psicòtics.

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, es tracta de la droga coneguda col·loquialment com a ‘pescao‘. És una marihuana sintètica, que de cannabis en té poc, fabricada en la Xina i comercialitzada il·legalment per Internet, que provoca conseqüències psicotròpiques entre els consumidors. Uns consumidors que s’han vist atrets per ella pel seu baix preu.

 

Els agents van saber de la seua presència en la localitat gràcies a les xarrades que s’organitzen en els centres escolars per a conscienciar sobre les conseqüències del consum de drogues entre els jóvens. Professors i alumnes advertiren als agents que s’estava venent esta substància en els voltants de l’institut i que fins i tot alguns jóvens havien acabat ingressats amb episodis psicòtics.

 

En el mes de març, Policia i Guàrdia Civil començaren a investigar, just abans de què es decretara l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Per això, les vigilàncies es van vore interrompudes fins que arribà la desescalada i pogueren identificar al líder del grup, detingut el passat 22 de juny. També han sigut arrestats 8 jóvens utilitzats pera a distribuir la droga.

 

En els registres que han fet els investigadors, s’han trobat grans quantitats de drogues diverses, diners i armes:

  • 3 quilos de marihuana.
  • Oxicodona, opiaci paregut a la morfina i l’heroïna.
  • Cloretil, anestèsic utilitzat per a lesions deportives i musculars.
  • Ketamina, un fort anestèsic d’ús veterinari.
  • Èxtasis.
  • Haixix.
  • 7.000 euros en metàl·lic.
  • Balances de precisió per a pesar les drogues.
  • Armes blanques.
  • Dos pistoles d’aire comprimit.

Últimes notícies

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.