11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Desmantellada una xarxa de distribució de drogues psicotròpiques entre menors en Riba-roja de Túria

 

Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), han desmantellat una xarxa que es dedicava a distribuir drogues entre els menors de la localitat. Però no es tracta d’una droga qualsevol, sinó una que ha provocat diversos ingressos hospitalaris per episodis psicòtics.

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, es tracta de la droga coneguda col·loquialment com a ‘pescao‘. És una marihuana sintètica, que de cannabis en té poc, fabricada en la Xina i comercialitzada il·legalment per Internet, que provoca conseqüències psicotròpiques entre els consumidors. Uns consumidors que s’han vist atrets per ella pel seu baix preu.

 

Els agents van saber de la seua presència en la localitat gràcies a les xarrades que s’organitzen en els centres escolars per a conscienciar sobre les conseqüències del consum de drogues entre els jóvens. Professors i alumnes advertiren als agents que s’estava venent esta substància en els voltants de l’institut i que fins i tot alguns jóvens havien acabat ingressats amb episodis psicòtics.

 

En el mes de març, Policia i Guàrdia Civil començaren a investigar, just abans de què es decretara l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Per això, les vigilàncies es van vore interrompudes fins que arribà la desescalada i pogueren identificar al líder del grup, detingut el passat 22 de juny. També han sigut arrestats 8 jóvens utilitzats pera a distribuir la droga.

 

En els registres que han fet els investigadors, s’han trobat grans quantitats de drogues diverses, diners i armes:

  • 3 quilos de marihuana.
  • Oxicodona, opiaci paregut a la morfina i l’heroïna.
  • Cloretil, anestèsic utilitzat per a lesions deportives i musculars.
  • Ketamina, un fort anestèsic d’ús veterinari.
  • Èxtasis.
  • Haixix.
  • 7.000 euros en metàl·lic.
  • Balances de precisió per a pesar les drogues.
  • Armes blanques.
  • Dos pistoles d’aire comprimit.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.