13.8 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Desmantellada una xarxa de distribució de drogues psicotròpiques entre menors en Riba-roja de Túria

 

Agents de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Riba-roja de Túria, en el Camp de Túria (València), han desmantellat una xarxa que es dedicava a distribuir drogues entre els menors de la localitat. Però no es tracta d’una droga qualsevol, sinó una que ha provocat diversos ingressos hospitalaris per episodis psicòtics.

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, es tracta de la droga coneguda col·loquialment com a ‘pescao‘. És una marihuana sintètica, que de cannabis en té poc, fabricada en la Xina i comercialitzada il·legalment per Internet, que provoca conseqüències psicotròpiques entre els consumidors. Uns consumidors que s’han vist atrets per ella pel seu baix preu.

 

Els agents van saber de la seua presència en la localitat gràcies a les xarrades que s’organitzen en els centres escolars per a conscienciar sobre les conseqüències del consum de drogues entre els jóvens. Professors i alumnes advertiren als agents que s’estava venent esta substància en els voltants de l’institut i que fins i tot alguns jóvens havien acabat ingressats amb episodis psicòtics.

 

En el mes de març, Policia i Guàrdia Civil començaren a investigar, just abans de què es decretara l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Per això, les vigilàncies es van vore interrompudes fins que arribà la desescalada i pogueren identificar al líder del grup, detingut el passat 22 de juny. També han sigut arrestats 8 jóvens utilitzats pera a distribuir la droga.

 

En els registres que han fet els investigadors, s’han trobat grans quantitats de drogues diverses, diners i armes:

  • 3 quilos de marihuana.
  • Oxicodona, opiaci paregut a la morfina i l’heroïna.
  • Cloretil, anestèsic utilitzat per a lesions deportives i musculars.
  • Ketamina, un fort anestèsic d’ús veterinari.
  • Èxtasis.
  • Haixix.
  • 7.000 euros en metàl·lic.
  • Balances de precisió per a pesar les drogues.
  • Armes blanques.
  • Dos pistoles d’aire comprimit.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.