Cauen dos organitzacions criminals en Alacant acusades de dur a terme més de 50 estafes en Internet

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 19 persones integrants de dos organitzacions diferents, per la seua presumpta participació en 58 delictes d’estafa, huit delictes d’usurpació d’estat civil i dos delictes de pertanyia a grup criminal. La quantitat estafada ascendix a 40.000 euros.

 

Segons fonts de l’Institut Armat, La denúncia d’un veí de la localitat de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), per una suposada estafa en la compra d’una escopeta va donar inici el mes de març passat a les investigacions.

 

La Guàrdia Civil d’Ibi va ser la unitat encarregada de dur a terme les investigacions. En la denúncia que va formalitzar un ciutadà davant la Guàrdia Civil, el denunciant manifestava que havia comprat una escopeta de caça a través d’Internet per la que havia pagat 1.300 euros, la qual mai va arribar a rebre. El suposat venedor li va enviar diferents fotografies de l’arma i fins i tot de la guia de pertinença per a fer més creïble l’anunci.

 

Una estafa en Monfort del Cid

Poc després d’esta primera denúncia, es va produir un altre delicte d’estafa per la compra d’un gos, també per Internet. En este cas va ser un veí de Monforte del Cid el que va fer un pagament de 250 euros per l’animal, que tampoc seria entregat.

 

Tal com pareix, els presumptes autors li van enviar a l’estafat una factura de compra falsa, expedida suposadament per una granja de gossos de Madrid.

 

Ràpidament, les autoritats van iniciar una investigació per a l’esclariment de cadascuna de les denúncies que s’havien recollit.  Els agents van descobrir que baix sengles modus operandis, els presumptes autors havien estafat a un alt número de víctimes. 

 

Numeroses estafes a través d’Internet

Durant el desenvolupament de les operacions, els investigadors van descobrir que s’havien formalitzat desenes de denúncies sobre estafes en la compra d’armes per Internet. Des del primer moment es va establir un canal de comunicació directa amb tots els afectats.

 

La Guàrdia Civil va descobrir que els autors es posaven en contacte amb els venedors reals, fent-se passar per falsos compradors, amb la finalitat d’usurpar-los la identitat. Per este motiu a l’hora de cometre el delicte, els estafadors tingueren en el seu poder gran quantitat d’informació del producte i van poder donar major credibilitat a les vendes.

 

Durant la investigació, els agents van posar de manifest que, les dos organitzacions criminals tenien molt definit el seu ‘modus operandis’, i treballaven d’una forma pareguda a través d’Internet

 

Dos organitzacions ben diferenciades

D’una banda, el grup criminal dedicat a la suposada venda de gossos, estava establit en la localitat barcelonina de Sabadell, amb ramificacions a les províncies de Sevilla, Astúries i Lleida.

 

Els líders d’esta organització, davall una identitat falsa, captaven als seus membres a través d’Internet, oferint-los un lloc de treball com a venedors de gossos, pel qual rebrien un percentatge de la venda de cada animal.

 

Posteriorment, es feien passar per empleats de granges i oferien els animals per quantitats que oscil·laven entre els 200 i 400 euros.

 

Estafes a escala nacional

El segon grup, dedicat a la venda fraudulenta d’escopetes, estava assentat íntegrament en Cantàbria, encara que es va comprovar que els seus membres tenien gran mobilitat per tot el territori nacional.

 

Els presumptes organitzadors d’estes bandes criminals eren dos persones de la mateixa família. El seu objectiu principal era el de captar als altres membres fixant el seu objectiu en persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social extrema la manera de vida de la que era la mendicitat al carrer.

 

Molts d’ells pernoctaven en centres d’acolliment. Mitjançant l’engany i aprofitant-se de la necessitat d’estes persones conseguien convèncer-les per a formar part del grup criminal.

 

Pillats en 58 delictes d’estafa

Este fet es va confirmar perquè un dels autors tenia accés als moviments del compte corrent i a les claus de l’entitat bancària d’almenys dos dels membres que havien sigut captats mitjançant engany.

 

Totes les investigacions que van fer els agents van ser secundades per diferents comandàncies d’Espanya implicades en els fets, els qui van procedir a la localització i detenció de tots els implicats.

 

Han sigut detinguts catorze hòmens de nacionalitat espanyola i un home de nacionalitat boliviana, d’edats compreses entre els 21 i els 63 anys.

 

A demés, també s’han detingut a quatre dones de nacionalitat espanyola de 21, 41, 46 i 47 anys per la seua participació en 58 delictes d’estafa, 8 delictes d’usurpació d’estat civil i 2 delictes de pertinença a grup criminal. Dos dels detinguts han ingressat a la presó.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.