Cauen dos organitzacions criminals en Alacant acusades de dur a terme més de 50 estafes en Internet

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 19 persones integrants de dos organitzacions diferents, per la seua presumpta participació en 58 delictes d’estafa, huit delictes d’usurpació d’estat civil i dos delictes de pertanyia a grup criminal. La quantitat estafada ascendix a 40.000 euros.

 

Segons fonts de l’Institut Armat, La denúncia d’un veí de la localitat de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), per una suposada estafa en la compra d’una escopeta va donar inici el mes de març passat a les investigacions.

 

La Guàrdia Civil d’Ibi va ser la unitat encarregada de dur a terme les investigacions. En la denúncia que va formalitzar un ciutadà davant la Guàrdia Civil, el denunciant manifestava que havia comprat una escopeta de caça a través d’Internet per la que havia pagat 1.300 euros, la qual mai va arribar a rebre. El suposat venedor li va enviar diferents fotografies de l’arma i fins i tot de la guia de pertinença per a fer més creïble l’anunci.

 

Una estafa en Monfort del Cid

Poc després d’esta primera denúncia, es va produir un altre delicte d’estafa per la compra d’un gos, també per Internet. En este cas va ser un veí de Monforte del Cid el que va fer un pagament de 250 euros per l’animal, que tampoc seria entregat.

 

Tal com pareix, els presumptes autors li van enviar a l’estafat una factura de compra falsa, expedida suposadament per una granja de gossos de Madrid.

 

Ràpidament, les autoritats van iniciar una investigació per a l’esclariment de cadascuna de les denúncies que s’havien recollit.  Els agents van descobrir que baix sengles modus operandis, els presumptes autors havien estafat a un alt número de víctimes. 

 

Numeroses estafes a través d’Internet

Durant el desenvolupament de les operacions, els investigadors van descobrir que s’havien formalitzat desenes de denúncies sobre estafes en la compra d’armes per Internet. Des del primer moment es va establir un canal de comunicació directa amb tots els afectats.

 

La Guàrdia Civil va descobrir que els autors es posaven en contacte amb els venedors reals, fent-se passar per falsos compradors, amb la finalitat d’usurpar-los la identitat. Per este motiu a l’hora de cometre el delicte, els estafadors tingueren en el seu poder gran quantitat d’informació del producte i van poder donar major credibilitat a les vendes.

 

Durant la investigació, els agents van posar de manifest que, les dos organitzacions criminals tenien molt definit el seu ‘modus operandis’, i treballaven d’una forma pareguda a través d’Internet

 

Dos organitzacions ben diferenciades

D’una banda, el grup criminal dedicat a la suposada venda de gossos, estava establit en la localitat barcelonina de Sabadell, amb ramificacions a les províncies de Sevilla, Astúries i Lleida.

 

Els líders d’esta organització, davall una identitat falsa, captaven als seus membres a través d’Internet, oferint-los un lloc de treball com a venedors de gossos, pel qual rebrien un percentatge de la venda de cada animal.

 

Posteriorment, es feien passar per empleats de granges i oferien els animals per quantitats que oscil·laven entre els 200 i 400 euros.

 

Estafes a escala nacional

El segon grup, dedicat a la venda fraudulenta d’escopetes, estava assentat íntegrament en Cantàbria, encara que es va comprovar que els seus membres tenien gran mobilitat per tot el territori nacional.

 

Els presumptes organitzadors d’estes bandes criminals eren dos persones de la mateixa família. El seu objectiu principal era el de captar als altres membres fixant el seu objectiu en persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social extrema la manera de vida de la que era la mendicitat al carrer.

 

Molts d’ells pernoctaven en centres d’acolliment. Mitjançant l’engany i aprofitant-se de la necessitat d’estes persones conseguien convèncer-les per a formar part del grup criminal.

 

Pillats en 58 delictes d’estafa

Este fet es va confirmar perquè un dels autors tenia accés als moviments del compte corrent i a les claus de l’entitat bancària d’almenys dos dels membres que havien sigut captats mitjançant engany.

 

Totes les investigacions que van fer els agents van ser secundades per diferents comandàncies d’Espanya implicades en els fets, els qui van procedir a la localització i detenció de tots els implicats.

 

Han sigut detinguts catorze hòmens de nacionalitat espanyola i un home de nacionalitat boliviana, d’edats compreses entre els 21 i els 63 anys.

 

A demés, també s’han detingut a quatre dones de nacionalitat espanyola de 21, 41, 46 i 47 anys per la seua participació en 58 delictes d’estafa, 8 delictes d’usurpació d’estat civil i 2 delictes de pertinença a grup criminal. Dos dels detinguts han ingressat a la presó.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.