Cauen dos organitzacions criminals en Alacant acusades de dur a terme més de 50 estafes en Internet

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 19 persones integrants de dos organitzacions diferents, per la seua presumpta participació en 58 delictes d’estafa, huit delictes d’usurpació d’estat civil i dos delictes de pertanyia a grup criminal. La quantitat estafada ascendix a 40.000 euros.

 

Segons fonts de l’Institut Armat, La denúncia d’un veí de la localitat de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), per una suposada estafa en la compra d’una escopeta va donar inici el mes de març passat a les investigacions.

 

La Guàrdia Civil d’Ibi va ser la unitat encarregada de dur a terme les investigacions. En la denúncia que va formalitzar un ciutadà davant la Guàrdia Civil, el denunciant manifestava que havia comprat una escopeta de caça a través d’Internet per la que havia pagat 1.300 euros, la qual mai va arribar a rebre. El suposat venedor li va enviar diferents fotografies de l’arma i fins i tot de la guia de pertinença per a fer més creïble l’anunci.

 

Una estafa en Monfort del Cid

Poc després d’esta primera denúncia, es va produir un altre delicte d’estafa per la compra d’un gos, també per Internet. En este cas va ser un veí de Monforte del Cid el que va fer un pagament de 250 euros per l’animal, que tampoc seria entregat.

 

Tal com pareix, els presumptes autors li van enviar a l’estafat una factura de compra falsa, expedida suposadament per una granja de gossos de Madrid.

 

Ràpidament, les autoritats van iniciar una investigació per a l’esclariment de cadascuna de les denúncies que s’havien recollit.  Els agents van descobrir que baix sengles modus operandis, els presumptes autors havien estafat a un alt número de víctimes. 

 

Numeroses estafes a través d’Internet

Durant el desenvolupament de les operacions, els investigadors van descobrir que s’havien formalitzat desenes de denúncies sobre estafes en la compra d’armes per Internet. Des del primer moment es va establir un canal de comunicació directa amb tots els afectats.

 

La Guàrdia Civil va descobrir que els autors es posaven en contacte amb els venedors reals, fent-se passar per falsos compradors, amb la finalitat d’usurpar-los la identitat. Per este motiu a l’hora de cometre el delicte, els estafadors tingueren en el seu poder gran quantitat d’informació del producte i van poder donar major credibilitat a les vendes.

 

Durant la investigació, els agents van posar de manifest que, les dos organitzacions criminals tenien molt definit el seu ‘modus operandis’, i treballaven d’una forma pareguda a través d’Internet

 

Dos organitzacions ben diferenciades

D’una banda, el grup criminal dedicat a la suposada venda de gossos, estava establit en la localitat barcelonina de Sabadell, amb ramificacions a les províncies de Sevilla, Astúries i Lleida.

 

Els líders d’esta organització, davall una identitat falsa, captaven als seus membres a través d’Internet, oferint-los un lloc de treball com a venedors de gossos, pel qual rebrien un percentatge de la venda de cada animal.

 

Posteriorment, es feien passar per empleats de granges i oferien els animals per quantitats que oscil·laven entre els 200 i 400 euros.

 

Estafes a escala nacional

El segon grup, dedicat a la venda fraudulenta d’escopetes, estava assentat íntegrament en Cantàbria, encara que es va comprovar que els seus membres tenien gran mobilitat per tot el territori nacional.

 

Els presumptes organitzadors d’estes bandes criminals eren dos persones de la mateixa família. El seu objectiu principal era el de captar als altres membres fixant el seu objectiu en persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social extrema la manera de vida de la que era la mendicitat al carrer.

 

Molts d’ells pernoctaven en centres d’acolliment. Mitjançant l’engany i aprofitant-se de la necessitat d’estes persones conseguien convèncer-les per a formar part del grup criminal.

 

Pillats en 58 delictes d’estafa

Este fet es va confirmar perquè un dels autors tenia accés als moviments del compte corrent i a les claus de l’entitat bancària d’almenys dos dels membres que havien sigut captats mitjançant engany.

 

Totes les investigacions que van fer els agents van ser secundades per diferents comandàncies d’Espanya implicades en els fets, els qui van procedir a la localització i detenció de tots els implicats.

 

Han sigut detinguts catorze hòmens de nacionalitat espanyola i un home de nacionalitat boliviana, d’edats compreses entre els 21 i els 63 anys.

 

A demés, també s’han detingut a quatre dones de nacionalitat espanyola de 21, 41, 46 i 47 anys per la seua participació en 58 delictes d’estafa, 8 delictes d’usurpació d’estat civil i 2 delictes de pertinença a grup criminal. Dos dels detinguts han ingressat a la presó.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.