14.2 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Cauen dos organitzacions criminals en Alacant acusades de dur a terme més de 50 estafes en Internet

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 19 persones integrants de dos organitzacions diferents, per la seua presumpta participació en 58 delictes d’estafa, huit delictes d’usurpació d’estat civil i dos delictes de pertanyia a grup criminal. La quantitat estafada ascendix a 40.000 euros.

 

Segons fonts de l’Institut Armat, La denúncia d’un veí de la localitat de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), per una suposada estafa en la compra d’una escopeta va donar inici el mes de març passat a les investigacions.

 

La Guàrdia Civil d’Ibi va ser la unitat encarregada de dur a terme les investigacions. En la denúncia que va formalitzar un ciutadà davant la Guàrdia Civil, el denunciant manifestava que havia comprat una escopeta de caça a través d’Internet per la que havia pagat 1.300 euros, la qual mai va arribar a rebre. El suposat venedor li va enviar diferents fotografies de l’arma i fins i tot de la guia de pertinença per a fer més creïble l’anunci.

 

Una estafa en Monfort del Cid

Poc després d’esta primera denúncia, es va produir un altre delicte d’estafa per la compra d’un gos, també per Internet. En este cas va ser un veí de Monforte del Cid el que va fer un pagament de 250 euros per l’animal, que tampoc seria entregat.

 

Tal com pareix, els presumptes autors li van enviar a l’estafat una factura de compra falsa, expedida suposadament per una granja de gossos de Madrid.

 

Ràpidament, les autoritats van iniciar una investigació per a l’esclariment de cadascuna de les denúncies que s’havien recollit.  Els agents van descobrir que baix sengles modus operandis, els presumptes autors havien estafat a un alt número de víctimes. 

 

Numeroses estafes a través d’Internet

Durant el desenvolupament de les operacions, els investigadors van descobrir que s’havien formalitzat desenes de denúncies sobre estafes en la compra d’armes per Internet. Des del primer moment es va establir un canal de comunicació directa amb tots els afectats.

 

La Guàrdia Civil va descobrir que els autors es posaven en contacte amb els venedors reals, fent-se passar per falsos compradors, amb la finalitat d’usurpar-los la identitat. Per este motiu a l’hora de cometre el delicte, els estafadors tingueren en el seu poder gran quantitat d’informació del producte i van poder donar major credibilitat a les vendes.

 

Durant la investigació, els agents van posar de manifest que, les dos organitzacions criminals tenien molt definit el seu ‘modus operandis’, i treballaven d’una forma pareguda a través d’Internet

 

Dos organitzacions ben diferenciades

D’una banda, el grup criminal dedicat a la suposada venda de gossos, estava establit en la localitat barcelonina de Sabadell, amb ramificacions a les províncies de Sevilla, Astúries i Lleida.

 

Els líders d’esta organització, davall una identitat falsa, captaven als seus membres a través d’Internet, oferint-los un lloc de treball com a venedors de gossos, pel qual rebrien un percentatge de la venda de cada animal.

 

Posteriorment, es feien passar per empleats de granges i oferien els animals per quantitats que oscil·laven entre els 200 i 400 euros.

 

Estafes a escala nacional

El segon grup, dedicat a la venda fraudulenta d’escopetes, estava assentat íntegrament en Cantàbria, encara que es va comprovar que els seus membres tenien gran mobilitat per tot el territori nacional.

 

Els presumptes organitzadors d’estes bandes criminals eren dos persones de la mateixa família. El seu objectiu principal era el de captar als altres membres fixant el seu objectiu en persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social extrema la manera de vida de la que era la mendicitat al carrer.

 

Molts d’ells pernoctaven en centres d’acolliment. Mitjançant l’engany i aprofitant-se de la necessitat d’estes persones conseguien convèncer-les per a formar part del grup criminal.

 

Pillats en 58 delictes d’estafa

Este fet es va confirmar perquè un dels autors tenia accés als moviments del compte corrent i a les claus de l’entitat bancària d’almenys dos dels membres que havien sigut captats mitjançant engany.

 

Totes les investigacions que van fer els agents van ser secundades per diferents comandàncies d’Espanya implicades en els fets, els qui van procedir a la localització i detenció de tots els implicats.

 

Han sigut detinguts catorze hòmens de nacionalitat espanyola i un home de nacionalitat boliviana, d’edats compreses entre els 21 i els 63 anys.

 

A demés, també s’han detingut a quatre dones de nacionalitat espanyola de 21, 41, 46 i 47 anys per la seua participació en 58 delictes d’estafa, 8 delictes d’usurpació d’estat civil i 2 delictes de pertinença a grup criminal. Dos dels detinguts han ingressat a la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.