Cauen dos organitzacions criminals en Alacant acusades de dur a terme més de 50 estafes en Internet

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 19 persones integrants de dos organitzacions diferents, per la seua presumpta participació en 58 delictes d’estafa, huit delictes d’usurpació d’estat civil i dos delictes de pertanyia a grup criminal. La quantitat estafada ascendix a 40.000 euros.

 

Segons fonts de l’Institut Armat, La denúncia d’un veí de la localitat de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), per una suposada estafa en la compra d’una escopeta va donar inici el mes de març passat a les investigacions.

 

La Guàrdia Civil d’Ibi va ser la unitat encarregada de dur a terme les investigacions. En la denúncia que va formalitzar un ciutadà davant la Guàrdia Civil, el denunciant manifestava que havia comprat una escopeta de caça a través d’Internet per la que havia pagat 1.300 euros, la qual mai va arribar a rebre. El suposat venedor li va enviar diferents fotografies de l’arma i fins i tot de la guia de pertinença per a fer més creïble l’anunci.

 

Una estafa en Monfort del Cid

Poc després d’esta primera denúncia, es va produir un altre delicte d’estafa per la compra d’un gos, també per Internet. En este cas va ser un veí de Monforte del Cid el que va fer un pagament de 250 euros per l’animal, que tampoc seria entregat.

 

Tal com pareix, els presumptes autors li van enviar a l’estafat una factura de compra falsa, expedida suposadament per una granja de gossos de Madrid.

 

Ràpidament, les autoritats van iniciar una investigació per a l’esclariment de cadascuna de les denúncies que s’havien recollit.  Els agents van descobrir que baix sengles modus operandis, els presumptes autors havien estafat a un alt número de víctimes. 

 

Numeroses estafes a través d’Internet

Durant el desenvolupament de les operacions, els investigadors van descobrir que s’havien formalitzat desenes de denúncies sobre estafes en la compra d’armes per Internet. Des del primer moment es va establir un canal de comunicació directa amb tots els afectats.

 

La Guàrdia Civil va descobrir que els autors es posaven en contacte amb els venedors reals, fent-se passar per falsos compradors, amb la finalitat d’usurpar-los la identitat. Per este motiu a l’hora de cometre el delicte, els estafadors tingueren en el seu poder gran quantitat d’informació del producte i van poder donar major credibilitat a les vendes.

 

Durant la investigació, els agents van posar de manifest que, les dos organitzacions criminals tenien molt definit el seu ‘modus operandis’, i treballaven d’una forma pareguda a través d’Internet

 

Dos organitzacions ben diferenciades

D’una banda, el grup criminal dedicat a la suposada venda de gossos, estava establit en la localitat barcelonina de Sabadell, amb ramificacions a les províncies de Sevilla, Astúries i Lleida.

 

Els líders d’esta organització, davall una identitat falsa, captaven als seus membres a través d’Internet, oferint-los un lloc de treball com a venedors de gossos, pel qual rebrien un percentatge de la venda de cada animal.

 

Posteriorment, es feien passar per empleats de granges i oferien els animals per quantitats que oscil·laven entre els 200 i 400 euros.

 

Estafes a escala nacional

El segon grup, dedicat a la venda fraudulenta d’escopetes, estava assentat íntegrament en Cantàbria, encara que es va comprovar que els seus membres tenien gran mobilitat per tot el territori nacional.

 

Els presumptes organitzadors d’estes bandes criminals eren dos persones de la mateixa família. El seu objectiu principal era el de captar als altres membres fixant el seu objectiu en persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social extrema la manera de vida de la que era la mendicitat al carrer.

 

Molts d’ells pernoctaven en centres d’acolliment. Mitjançant l’engany i aprofitant-se de la necessitat d’estes persones conseguien convèncer-les per a formar part del grup criminal.

 

Pillats en 58 delictes d’estafa

Este fet es va confirmar perquè un dels autors tenia accés als moviments del compte corrent i a les claus de l’entitat bancària d’almenys dos dels membres que havien sigut captats mitjançant engany.

 

Totes les investigacions que van fer els agents van ser secundades per diferents comandàncies d’Espanya implicades en els fets, els qui van procedir a la localització i detenció de tots els implicats.

 

Han sigut detinguts catorze hòmens de nacionalitat espanyola i un home de nacionalitat boliviana, d’edats compreses entre els 21 i els 63 anys.

 

A demés, també s’han detingut a quatre dones de nacionalitat espanyola de 21, 41, 46 i 47 anys per la seua participació en 58 delictes d’estafa, 8 delictes d’usurpació d’estat civil i 2 delictes de pertinença a grup criminal. Dos dels detinguts han ingressat a la presó.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.