29.3 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació “Datil”, ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa “pantalla” que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El “modus operandi” utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus “indoor” que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal en un hospital de València

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil, de 93 anys, està conscient i acompanyat per la seua família en un centre sanitari d'Alzira. Va ser condemnat pel 23F i va obtindre la llibertat condicional en 1996.

PowerCo impartirà el primer màster interuniversitari per a fabricar bateries a Espanya

PowerCo i les dos universitats públiques valencianes llançaran un màster semipresencial de 60 crèdits que replica el procés productiu per a formar talent local. El pla inclou huit mòduls, TFM alineat amb la planta i pràctiques remunerades en la gigafactoria.

La Diputació insta Govern i Consell a accelerar les ajudes després de la DANA i a reforçar la prevenció

El ple de la Diputació de València ha aprovat per unanimitat demanar a Govern i Consell que acceleren el pagament d'ajudes per la DANA i que rendisquen comptes del pla de recuperació. La sessió ha inclòs un minut de silenci per les 229 víctimes de la riuada, en vespres del seu primer aniversari.

Morant defén que les ajudes de la DANA que arriben són del Govern i qüestiona a Mazón

La ministra ha assegurat que les ajudes que ja perceben els afectats per la DANA procedixen de l'Executiu central i ha criticat la falta de transparència del Consell. Ha citat 8.000 milions transferits i més de 10.000 beneficiaris d'ajudes de 600 euros per a material educatiu.

Aldaia ha perdut el 50% dels seus vehicles i vivendes en la dana, segons Luján

L'alcalde d'Aldaia xifra en 10.000 els vehicles i en 4.000 els immobles danyats per la dana del 29 d'octubre, amb sis morts i mig municipi afectat. Denuncia retards en la reconstrucció i demana una direcció supramunicipal de l'emergència.

Camarero exigix al Govern transparència sobre les donacions després de la DANA

Camarero ha reclamat que el Govern publique el saldo i l'ús del compte de donacions oberta després de la DANA i ha acusat a Diana Morant d'opacitat i faules.

Morant veu una ocurrència permetre triar entre valencià i castellà a la PAU

La ministra ha qualificat d'ocurrència la proposta del Consell perquè l'alumnat puga triar entre les proves de castellà o valencià i ha demanat centrar-se en la qualitat docent.

A les 12h del 29-O ja es percebia el risc i hi havia rescats, segons un tècnic d’Emergències

L'operador va situar el punt crític de la DANA al migdia del 29-O, amb rescats ja en marxa i risc evident. Aemet va passar a roig sense avís i el Cecopi no es va convocar encara.