Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació «Datil», ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa «pantalla» que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El «modus operandi» utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus «indoor» que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Últimes notícies

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.