Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació “Datil”, ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa “pantalla” que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El “modus operandi” utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus “indoor” que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.