Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació «Datil», ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa «pantalla» que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El «modus operandi» utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus «indoor» que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Últimes notícies

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.

Desallotgen una rave il·legal amb més de 100 persones a la Serra Gelada

La Policia Local de Benidorm ha desmantellat una rave il·legal a l’entorn de La Cruz, al parc natural de la Serra Gelada, on s’havien reunit més de cent persones sense autorització. L’operatiu ha acabat amb denúncies al promotor i a diversos assistents i amb el tancament de l’accés de vehicles.

CSIF reclama un protocol contra plagues d’insectes al departament de salut de Llíria

CSIF ha demanat per escrit a la direcció del departament de salut Arnau-Llíria un protocol unificat per a actuar davant plagues d’insectes en tots els seus centres, inclòs el complex Mislata-Quart, per a protegir pacients i professionals.

Refuercen trens i mesures especials en carreteres i ports per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Transportes ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost, amb més trens, il·luminació en carreteres, controls en ports i avisos sobre l’ús de drons.

Un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal rep amb èxit teràpia gènica a La Fe

L’Hospital La Fe de València ha tractat amb èxit amb teràpia gènica un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal, detectada gràcies a la prova del taló dins del nou programa de cribatge neonatal de la Comunitat Valenciana.

La Unió alerta que 140 pobles es queden sense ajudes per a camins rurals

Només 50 municipis de la Comunitat Valenciana reben ajudes de la Conselleria d'Agricultura per a camins rurals, mentre 140 queden fora per falta de pressupost, segons ha denunciat La Unió.

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.

L’ocupació turística puja un 4,3 % fins a juny i suma 268.949 afiliats a la Comunitat

L’afiliació a la Seguretat Social en activitats turístiques ha crescut un 4,3 % a la Comunitat Valenciana fins a juny, amb 268.949 assalariats, en un context d’augment generalitzat de l’ocupació turística a Espanya.
FILMOTECA D'ESTIU