17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació “Datil”, ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa “pantalla” que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El “modus operandi” utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus “indoor” que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Últimes notícies

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.