Desmantellen una macroplantació de marihuana a Alacant

Agents de la Policia Nacional a Palma de Mallorca, Alacant, Ciudad Real i Barcelona, han detingut un total de 29 persones per un delicte contra la salut pública, a l’interceptar diverses quantitats de marihuana, cocaïna i haixix, així com diners en efectiu en un operatiu contra el narcotràfic.

L’organització criminal que operava a nivell internacional i d’origen hispà-búlgara, vindria desenvolupant de manera habitual una ingent activitat de narcotràfic, consistent en el transport, de manera regular, de grans quantitats de marihuana i haixix al nord d’Alemanya, destinació final de l’estupefaent, amb camions de gran tonatge.

La Policia Nacional en el marc de l’operació «Datil», ha desarticulat una organització dedicada a transportar marihuana i haixix des de la província de València al nord d’Alemanya, més concretament a les ciutats de Hannover o Hamburg.

Modus operandi

Per a la concreció de les esmentades operacions de narco transport, l’organització havia adquirit de forma recent un vehicle tipus tractor camió de gran tonatge, així com tot tipus de llicències necessàries per a constituir una empresa «pantalla» que els oferia l’aparença d’activitat totalment legal i d’esta manera emmascarar el veritable objectiu, que no era altre que el fet de desenvolupar de manera periòdica una ingent activitat de narcotràfic.

El «modus operandi» utilitzat per l’organització consistia a llogar el camió adquirit on ocultaven la droga entre la càrrega declarada, principalment fruites i hortalisses, per a ser traslladada des d’Espanya al nord d’Europa.

Este tipus d’operacions, a la llum dels indicis, es mostraven com regulars, la qual cosa és indicatiu del potencial delictiu de l’organització desarticulada.

En el transcurs de la fase d’explotació de la investigació, s’han realitzat diversos registres on s’han confiscat aproximadament un total de 100 quilograms de cabdells de marihuana ja preparat i envasat, una macro laboratori de producció de marihuana tipus «indoor» que es trobava en una nau industrial en un polígon industrial del municipi de Tomelloso amb més de 4.700 plantes, diferents quantitats de diners, tres vehicles d’alta gamma i un vehicle de tipus tracte-camió, on es van practicar 10 detencions.

El marc de la mateixa investigació, a final de l’any passat, es van intervenir 20 quilograms d’haixix, més de 100 mil euros i es va detenir dotze persones d’una organització d’origen marroquí assentada en el municipi d’Altea.

Com a resultat de l’operació Dàtil s’ha procedit a la detenció de vint-persones com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, deu d’ells a Ciudad Real, catorze a Alacant, quatre a Palma de Mallorca i un a Barcelona.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.