Detenen en Castelló a una organització criminal que estafava amb la compravenda de cotxes a nivell nacional

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.

 

Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de la Guàrdia Civil de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), en la que una persona manifestava haver sigut víctima d’una estafa.

 

El perjudicat es va trobar en el parabrisa del seu vehicle un anunci de publicitat en el que s’oferia la compra de vehicles.

 

7.500 euros per la venda del cotxe

Després de posar-se en contacte amb l’anunciant, van acordar el lliurament del vehicle en l’Alcora i li va enviar al comprador un document de compra-venda amb les dades d’identitat de les dos parts ja emplenats en el contracte, així com la rúbrica del comprador.

 

Tot seguit, li va enviar un correu adjuntant un document que reflectia que s’havia tramitat la transferència dels 7.500 euros acordats per la venda. Amb la finalitat de no ser vist pel perjudicat i així no poder ser identificat, va contractar a una empresa de transport, que va anar a recollir el cotxe a la casa del denunciant.

 

Posteriorment, va traslladar l’automòbil a l’estacionament públic d’un centre comercial de Castelló, fent lliurament al supòsit comprador.

 

El sospitós va suplantar la identitat d’una altra persona

Passats dos dies, el denunciant, en vore que no rebia la transferència dels diners pertanyents a la venda, va cridar al comprador, el qual va deixar de contestar-li. Per este motiu, la víctima es va donar compte que havia patit una estafa.

 

Els agents, després de dur a terme una anàlisi dels documents aportats i numeroses gestions fetes amb la persona que figurava en el contracte entregat al denunciant, van descobrir que la mateixa persona li ha usurpat la identitat, a una persona resident en la localitat d’Ermua (Biscaia), així com van sol·licitar una ordre internacional de localització i cerca del vehicle.

 

Una vegada posats els agents en contacte amb esta persona, va aportar documentació, en la que es constatava que a través d’una empresa pantalla li havien estafat en la compra d’un vehicle, usant el mateix ‘modus operandi’ que l’estafa investigada.

 

Una altra estafa de 5.500 euros

Els agents van tindre coneixement d’una denúncia en la localitat de Sagunt a on s’informava que el presumpte estafador que havia comprat el cotxe denunciat en l’Alcora li ho havia venut a una altra persona per la quantitat de 5.500 euros i este mai el va arribar a rebre.

 

El 13 d’octubre es va rebre avís de coordinació internacional de la Policia Croata, els quals informaven als investigadors que havien interceptat al vehicle denunciat en l’Alcora. En eixe moment, van procedir a l’aprehensió del mateix en dependències croates.

 

Els agents van conseguir identificar, localitzar i detindre en Castelló a un xic de 21 anys i una dona de 19 anys del grup, que a demés són germans, com a suposats autors dels delictes d’estafa, usurpació d’estat civil i falsificació de documents.

Els acusen de 14 delictes d’estafes

Les autoritats han acusat als detinguts de catorze delictes d’estafes comesos en les localitats de Cabanes, Vilafamés i l’Alcora en la província de Castelló, en Sagunt (València), Ermua (Biscaia) i Tarragona.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Castelló. L’actuació ha sigut feta pel Lloc de la Guàrdia Civil de l’Alcora.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.