Detenen en Castelló a una organització criminal que estafava amb la compravenda de cotxes a nivell nacional

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.

 

Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de la Guàrdia Civil de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), en la que una persona manifestava haver sigut víctima d’una estafa.

 

El perjudicat es va trobar en el parabrisa del seu vehicle un anunci de publicitat en el que s’oferia la compra de vehicles.

 

7.500 euros per la venda del cotxe

Després de posar-se en contacte amb l’anunciant, van acordar el lliurament del vehicle en l’Alcora i li va enviar al comprador un document de compra-venda amb les dades d’identitat de les dos parts ja emplenats en el contracte, així com la rúbrica del comprador.

 

Tot seguit, li va enviar un correu adjuntant un document que reflectia que s’havia tramitat la transferència dels 7.500 euros acordats per la venda. Amb la finalitat de no ser vist pel perjudicat i així no poder ser identificat, va contractar a una empresa de transport, que va anar a recollir el cotxe a la casa del denunciant.

 

Posteriorment, va traslladar l’automòbil a l’estacionament públic d’un centre comercial de Castelló, fent lliurament al supòsit comprador.

 

El sospitós va suplantar la identitat d’una altra persona

Passats dos dies, el denunciant, en vore que no rebia la transferència dels diners pertanyents a la venda, va cridar al comprador, el qual va deixar de contestar-li. Per este motiu, la víctima es va donar compte que havia patit una estafa.

 

Els agents, després de dur a terme una anàlisi dels documents aportats i numeroses gestions fetes amb la persona que figurava en el contracte entregat al denunciant, van descobrir que la mateixa persona li ha usurpat la identitat, a una persona resident en la localitat d’Ermua (Biscaia), així com van sol·licitar una ordre internacional de localització i cerca del vehicle.

 

Una vegada posats els agents en contacte amb esta persona, va aportar documentació, en la que es constatava que a través d’una empresa pantalla li havien estafat en la compra d’un vehicle, usant el mateix ‘modus operandi’ que l’estafa investigada.

 

Una altra estafa de 5.500 euros

Els agents van tindre coneixement d’una denúncia en la localitat de Sagunt a on s’informava que el presumpte estafador que havia comprat el cotxe denunciat en l’Alcora li ho havia venut a una altra persona per la quantitat de 5.500 euros i este mai el va arribar a rebre.

 

El 13 d’octubre es va rebre avís de coordinació internacional de la Policia Croata, els quals informaven als investigadors que havien interceptat al vehicle denunciat en l’Alcora. En eixe moment, van procedir a l’aprehensió del mateix en dependències croates.

 

Els agents van conseguir identificar, localitzar i detindre en Castelló a un xic de 21 anys i una dona de 19 anys del grup, que a demés són germans, com a suposats autors dels delictes d’estafa, usurpació d’estat civil i falsificació de documents.

Els acusen de 14 delictes d’estafes

Les autoritats han acusat als detinguts de catorze delictes d’estafes comesos en les localitats de Cabanes, Vilafamés i l’Alcora en la província de Castelló, en Sagunt (València), Ermua (Biscaia) i Tarragona.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Castelló. L’actuació ha sigut feta pel Lloc de la Guàrdia Civil de l’Alcora.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.