Detenen en Castelló a una organització criminal que estafava amb la compravenda de cotxes a nivell nacional

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.

 

Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de la Guàrdia Civil de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), en la que una persona manifestava haver sigut víctima d’una estafa.

 

El perjudicat es va trobar en el parabrisa del seu vehicle un anunci de publicitat en el que s’oferia la compra de vehicles.

 

7.500 euros per la venda del cotxe

Després de posar-se en contacte amb l’anunciant, van acordar el lliurament del vehicle en l’Alcora i li va enviar al comprador un document de compra-venda amb les dades d’identitat de les dos parts ja emplenats en el contracte, així com la rúbrica del comprador.

 

Tot seguit, li va enviar un correu adjuntant un document que reflectia que s’havia tramitat la transferència dels 7.500 euros acordats per la venda. Amb la finalitat de no ser vist pel perjudicat i així no poder ser identificat, va contractar a una empresa de transport, que va anar a recollir el cotxe a la casa del denunciant.

 

Posteriorment, va traslladar l’automòbil a l’estacionament públic d’un centre comercial de Castelló, fent lliurament al supòsit comprador.

 

El sospitós va suplantar la identitat d’una altra persona

Passats dos dies, el denunciant, en vore que no rebia la transferència dels diners pertanyents a la venda, va cridar al comprador, el qual va deixar de contestar-li. Per este motiu, la víctima es va donar compte que havia patit una estafa.

 

Els agents, després de dur a terme una anàlisi dels documents aportats i numeroses gestions fetes amb la persona que figurava en el contracte entregat al denunciant, van descobrir que la mateixa persona li ha usurpat la identitat, a una persona resident en la localitat d’Ermua (Biscaia), així com van sol·licitar una ordre internacional de localització i cerca del vehicle.

 

Una vegada posats els agents en contacte amb esta persona, va aportar documentació, en la que es constatava que a través d’una empresa pantalla li havien estafat en la compra d’un vehicle, usant el mateix ‘modus operandi’ que l’estafa investigada.

 

Una altra estafa de 5.500 euros

Els agents van tindre coneixement d’una denúncia en la localitat de Sagunt a on s’informava que el presumpte estafador que havia comprat el cotxe denunciat en l’Alcora li ho havia venut a una altra persona per la quantitat de 5.500 euros i este mai el va arribar a rebre.

 

El 13 d’octubre es va rebre avís de coordinació internacional de la Policia Croata, els quals informaven als investigadors que havien interceptat al vehicle denunciat en l’Alcora. En eixe moment, van procedir a l’aprehensió del mateix en dependències croates.

 

Els agents van conseguir identificar, localitzar i detindre en Castelló a un xic de 21 anys i una dona de 19 anys del grup, que a demés són germans, com a suposats autors dels delictes d’estafa, usurpació d’estat civil i falsificació de documents.

Els acusen de 14 delictes d’estafes

Les autoritats han acusat als detinguts de catorze delictes d’estafes comesos en les localitats de Cabanes, Vilafamés i l’Alcora en la província de Castelló, en Sagunt (València), Ermua (Biscaia) i Tarragona.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Castelló. L’actuació ha sigut feta pel Lloc de la Guàrdia Civil de l’Alcora.

Últimes notícies

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.

Diumenge amb núvols a l’interior i temperatures sense canvis a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el cel estarà nuvolós a l’interior de la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats i temperatures molt semblants a les d’ahir. Dilluns continuaran els núvols i els ruixats dispersos, sobretot al nord i a l’interior, amb màximes lleugerament més altes a l’interior.

Investigar un incendi forestal és quasi més difícil que un assassinat

El caporal Luis Rueda, expert del Seprona a València, explica per què demostrar l’autoria d’un incendi forestal és extremadament complex i sovint més difícil que aclarir un assassinat.