Detenen en Castelló a una organització criminal que estafava amb la compravenda de cotxes a nivell nacional

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.

 

Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de la Guàrdia Civil de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), en la que una persona manifestava haver sigut víctima d’una estafa.

 

El perjudicat es va trobar en el parabrisa del seu vehicle un anunci de publicitat en el que s’oferia la compra de vehicles.

 

7.500 euros per la venda del cotxe

Després de posar-se en contacte amb l’anunciant, van acordar el lliurament del vehicle en l’Alcora i li va enviar al comprador un document de compra-venda amb les dades d’identitat de les dos parts ja emplenats en el contracte, així com la rúbrica del comprador.

 

Tot seguit, li va enviar un correu adjuntant un document que reflectia que s’havia tramitat la transferència dels 7.500 euros acordats per la venda. Amb la finalitat de no ser vist pel perjudicat i així no poder ser identificat, va contractar a una empresa de transport, que va anar a recollir el cotxe a la casa del denunciant.

 

Posteriorment, va traslladar l’automòbil a l’estacionament públic d’un centre comercial de Castelló, fent lliurament al supòsit comprador.

 

El sospitós va suplantar la identitat d’una altra persona

Passats dos dies, el denunciant, en vore que no rebia la transferència dels diners pertanyents a la venda, va cridar al comprador, el qual va deixar de contestar-li. Per este motiu, la víctima es va donar compte que havia patit una estafa.

 

Els agents, després de dur a terme una anàlisi dels documents aportats i numeroses gestions fetes amb la persona que figurava en el contracte entregat al denunciant, van descobrir que la mateixa persona li ha usurpat la identitat, a una persona resident en la localitat d’Ermua (Biscaia), així com van sol·licitar una ordre internacional de localització i cerca del vehicle.

 

Una vegada posats els agents en contacte amb esta persona, va aportar documentació, en la que es constatava que a través d’una empresa pantalla li havien estafat en la compra d’un vehicle, usant el mateix ‘modus operandi’ que l’estafa investigada.

 

Una altra estafa de 5.500 euros

Els agents van tindre coneixement d’una denúncia en la localitat de Sagunt a on s’informava que el presumpte estafador que havia comprat el cotxe denunciat en l’Alcora li ho havia venut a una altra persona per la quantitat de 5.500 euros i este mai el va arribar a rebre.

 

El 13 d’octubre es va rebre avís de coordinació internacional de la Policia Croata, els quals informaven als investigadors que havien interceptat al vehicle denunciat en l’Alcora. En eixe moment, van procedir a l’aprehensió del mateix en dependències croates.

 

Els agents van conseguir identificar, localitzar i detindre en Castelló a un xic de 21 anys i una dona de 19 anys del grup, que a demés són germans, com a suposats autors dels delictes d’estafa, usurpació d’estat civil i falsificació de documents.

Els acusen de 14 delictes d’estafes

Les autoritats han acusat als detinguts de catorze delictes d’estafes comesos en les localitats de Cabanes, Vilafamés i l’Alcora en la província de Castelló, en Sagunt (València), Ermua (Biscaia) i Tarragona.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Castelló. L’actuació ha sigut feta pel Lloc de la Guàrdia Civil de l’Alcora.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.