Detenen en Castelló a una organització criminal que estafava amb la compravenda de cotxes a nivell nacional

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.   Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de […]

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Castelló a dos persones que formaven part d’un grup criminal que operava en el territori nacional i països de l’est d’Europa amb la compravenda de vehicles.

 

Segons ha informat la Comandància en un comunicat, l’operació es va iniciar arran d’una denúncia interposada el 30 de setembre en les dependències de la Guàrdia Civil de l’Alcora, en la comarca de l’Alcalatén (Castelló), en la que una persona manifestava haver sigut víctima d’una estafa.

 

El perjudicat es va trobar en el parabrisa del seu vehicle un anunci de publicitat en el que s’oferia la compra de vehicles.

 

7.500 euros per la venda del cotxe

Després de posar-se en contacte amb l’anunciant, van acordar el lliurament del vehicle en l’Alcora i li va enviar al comprador un document de compra-venda amb les dades d’identitat de les dos parts ja emplenats en el contracte, així com la rúbrica del comprador.

 

Tot seguit, li va enviar un correu adjuntant un document que reflectia que s’havia tramitat la transferència dels 7.500 euros acordats per la venda. Amb la finalitat de no ser vist pel perjudicat i així no poder ser identificat, va contractar a una empresa de transport, que va anar a recollir el cotxe a la casa del denunciant.

 

Posteriorment, va traslladar l’automòbil a l’estacionament públic d’un centre comercial de Castelló, fent lliurament al supòsit comprador.

 

El sospitós va suplantar la identitat d’una altra persona

Passats dos dies, el denunciant, en vore que no rebia la transferència dels diners pertanyents a la venda, va cridar al comprador, el qual va deixar de contestar-li. Per este motiu, la víctima es va donar compte que havia patit una estafa.

 

Els agents, després de dur a terme una anàlisi dels documents aportats i numeroses gestions fetes amb la persona que figurava en el contracte entregat al denunciant, van descobrir que la mateixa persona li ha usurpat la identitat, a una persona resident en la localitat d’Ermua (Biscaia), així com van sol·licitar una ordre internacional de localització i cerca del vehicle.

 

Una vegada posats els agents en contacte amb esta persona, va aportar documentació, en la que es constatava que a través d’una empresa pantalla li havien estafat en la compra d’un vehicle, usant el mateix ‘modus operandi’ que l’estafa investigada.

 

Una altra estafa de 5.500 euros

Els agents van tindre coneixement d’una denúncia en la localitat de Sagunt a on s’informava que el presumpte estafador que havia comprat el cotxe denunciat en l’Alcora li ho havia venut a una altra persona per la quantitat de 5.500 euros i este mai el va arribar a rebre.

 

El 13 d’octubre es va rebre avís de coordinació internacional de la Policia Croata, els quals informaven als investigadors que havien interceptat al vehicle denunciat en l’Alcora. En eixe moment, van procedir a l’aprehensió del mateix en dependències croates.

 

Els agents van conseguir identificar, localitzar i detindre en Castelló a un xic de 21 anys i una dona de 19 anys del grup, que a demés són germans, com a suposats autors dels delictes d’estafa, usurpació d’estat civil i falsificació de documents.

Els acusen de 14 delictes d’estafes

Les autoritats han acusat als detinguts de catorze delictes d’estafes comesos en les localitats de Cabanes, Vilafamés i l’Alcora en la província de Castelló, en Sagunt (València), Ermua (Biscaia) i Tarragona.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Castelló. L’actuació ha sigut feta pel Lloc de la Guàrdia Civil de l’Alcora.

Últimes notícies

Mor Patrick Stewart als 86 anys, l’actor que va donar vida al capità Picard de ‘Star Trek’

L'intèrpret britànic, conegut també pel seu paper de professor Xavier en 'X-Men', ha mort a Los Angeles després de patir Alzheimer i demència amb cossos de Lewy

El litoral valencià espera ruixats localment forts este cap de setmana

La Comunitat Valenciana preveu ruixats al litoral, localment forts i amb tronades. Les temperatures baixaran dissabte i pujaran diumenge.

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.