Cau una banda que assaltava cases amb armes i agredia a les seues víctimes en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Almoradí i la Policia Nacional d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), han detingut a cinc persones dedicades a assaltar cases fent gala d’una extrema violència contra els seus habitants, als que lligaven i amenaçaven de mort amb armes de foc i ganivets, arribant a agredir-los físicament perquè els entregaren els diners i els objectes de valor.

Segons han informat fonts policials, les investigacions es van iniciar al setembre del passat any, després de detectar un augment significatiu de robatoris amb violència i intimidació en cases de diferents localitats.

 

En les declaracions, els testimonis van relatar que els autors dels furts es cobrien els seus rostres amb passamuntanyes i, usant armes de foc i ganivets, amenaçaven a les víctimes per a conseguir que els donaren tots els diners i els objectes de valor, principalment joies, que tingueren a la casa. Si es negaven als requeriments arribaven a lligar i colpejar amb brutalitat a les seues víctimes. 

 

Una víctima va acabar ferida

En una de les declaracions preses a l’habitant d’una casa en la que havien robat, la denunciant va explicar que els suposats lladres l’havien tinguda tancada al costat de les seues tres filles de 2, 4 i 7 anys, durant més d’una hora, mentres els apuntaven amb una arma de foc.

 

En una altra declaració, la víctima va patir greus lesions que van requerir d’intervenció mèdica, després de ser colpejat al cap amb la culata d’una pistola. Un altre perjudicat va manifestar que li havien introduït en la boca el canó d’una arma mentres li amenaçaven de mort.

En un d’estos robatoris els suposats autors es van fer amb un botí de més de 54.000 euros. En un altre, amb un gos de raça potencialment perillosa. Tots estos fets, van fer que els agents actuants acceleraren les investigacions per a conseguir com més prompte millor l’arrest dels perillosos agressors

 

Identifiquen als assaltants

Gràcies a les declaracions dels testimonis, la visualització dels sistemes de càmeres de seguretat d’alguns domicilis, i d’altres esbrinaments, els agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional van conseguir identificar als assaltants.

Durant el desenvolupament de l’operació, dos dels presumptes delinqüents van ser detinguts in fraganti mentres tractaven de robar en una casa en la localitat d’Orihuela.

 

Van amenaçar a una anciana

Tal com pareix, els sospitosos havien accedit a la vivenda, pel pati interior, després de botar el mur. Estos van conseguir entrar forçant la porta, si bé el soroll que van fer va despertar a l’habitant, que va tindre temps d’avisar al seu germà perquè alertarà a la Policia.

Amb una pistola i un revòlver, van amenaçar a la víctima i a la seua mare, una dona d’avançada edat, a la que van lligar amb un davantal que van tallar en trossos, arribant a colpejar a la dona contra la paret demanant-li que els entregarà tots els diners i els objectes de valor que tinguera. 

No obstant això, el robatori va quedar frustrat en personar-se en el lloc dos dotacions de la Policia Nacional avisades pel familiar de les víctimes. Els agents no van donar opció als assaltants, que no van poder pegar a fugir, a pesar d’anar armats i de resistir-se de manera violenta. 

 

Van trobar un gran número d’armes de foc

Immediatament la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu especial en el que van detindre a la resta de la banda. 

 

El passat dia 2 de febrer es van fer tres registres domiciliaris en els que els agents van intervindre 8 quilograms de marihuana i 10 grams de cocaïna, disposats per a la seua distribució a la menuda; una pistola de calibre 9 mm, un revòlver, una arma de foc artesanal simulada baix l’aparença de bolígraf i una pistola elèctrica tipus Taser; diners en efectiu; gran quantitat de joies d’alt valor; i un gran número de dispositius de telefonia mòbil.

Gràcies a esta investigació s’esclarixen nou assalts violents a cases i un delicte de robatoris amb força en domicilis. En l’operació han sigut detingudes cinc persones: tres hòmens de 62, 49 i 26 anys, i dos dones, de 50 i 23 anys, de nacionalitat espanyola.

 

Acusats de 10 delictes de robatori

Els presumptes delinqüents han sigut acusats de 10 delictes de robatori en interior d’habitatge -9 d’ells amb violència i intimidació-, 4 detencions il·legals, 1 de tinença il·lícita d’armes i un altre de pertinença a grup criminal.

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, que ha decretat per a dos dels hòmens, considerats els líders del grup, l’ingrés a la presó.

Respecte als objectes furtats, part d’ells i el gos de raça potencialment perillosa sostrets han sigut recuperats. Alguns, ja han sigut entregats als seus legítims propietaris. Els investigadors continuen amb la identificació d’altres objectes per a localitzar a altres possibles perjudicats. 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.