Cau una banda que assaltava cases amb armes i agredia a les seues víctimes en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Almoradí i la Policia Nacional d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), han detingut a cinc persones dedicades a assaltar cases fent gala d’una extrema violència contra els seus habitants, als que lligaven i amenaçaven de mort amb armes de foc i ganivets, arribant a agredir-los físicament perquè els entregaren els diners i els objectes de valor.

Segons han informat fonts policials, les investigacions es van iniciar al setembre del passat any, després de detectar un augment significatiu de robatoris amb violència i intimidació en cases de diferents localitats.

 

En les declaracions, els testimonis van relatar que els autors dels furts es cobrien els seus rostres amb passamuntanyes i, usant armes de foc i ganivets, amenaçaven a les víctimes per a conseguir que els donaren tots els diners i els objectes de valor, principalment joies, que tingueren a la casa. Si es negaven als requeriments arribaven a lligar i colpejar amb brutalitat a les seues víctimes. 

 

Una víctima va acabar ferida

En una de les declaracions preses a l’habitant d’una casa en la que havien robat, la denunciant va explicar que els suposats lladres l’havien tinguda tancada al costat de les seues tres filles de 2, 4 i 7 anys, durant més d’una hora, mentres els apuntaven amb una arma de foc.

 

En una altra declaració, la víctima va patir greus lesions que van requerir d’intervenció mèdica, després de ser colpejat al cap amb la culata d’una pistola. Un altre perjudicat va manifestar que li havien introduït en la boca el canó d’una arma mentres li amenaçaven de mort.

En un d’estos robatoris els suposats autors es van fer amb un botí de més de 54.000 euros. En un altre, amb un gos de raça potencialment perillosa. Tots estos fets, van fer que els agents actuants acceleraren les investigacions per a conseguir com més prompte millor l’arrest dels perillosos agressors

 

Identifiquen als assaltants

Gràcies a les declaracions dels testimonis, la visualització dels sistemes de càmeres de seguretat d’alguns domicilis, i d’altres esbrinaments, els agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional van conseguir identificar als assaltants.

Durant el desenvolupament de l’operació, dos dels presumptes delinqüents van ser detinguts in fraganti mentres tractaven de robar en una casa en la localitat d’Orihuela.

 

Van amenaçar a una anciana

Tal com pareix, els sospitosos havien accedit a la vivenda, pel pati interior, després de botar el mur. Estos van conseguir entrar forçant la porta, si bé el soroll que van fer va despertar a l’habitant, que va tindre temps d’avisar al seu germà perquè alertarà a la Policia.

Amb una pistola i un revòlver, van amenaçar a la víctima i a la seua mare, una dona d’avançada edat, a la que van lligar amb un davantal que van tallar en trossos, arribant a colpejar a la dona contra la paret demanant-li que els entregarà tots els diners i els objectes de valor que tinguera. 

No obstant això, el robatori va quedar frustrat en personar-se en el lloc dos dotacions de la Policia Nacional avisades pel familiar de les víctimes. Els agents no van donar opció als assaltants, que no van poder pegar a fugir, a pesar d’anar armats i de resistir-se de manera violenta. 

 

Van trobar un gran número d’armes de foc

Immediatament la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu especial en el que van detindre a la resta de la banda. 

 

El passat dia 2 de febrer es van fer tres registres domiciliaris en els que els agents van intervindre 8 quilograms de marihuana i 10 grams de cocaïna, disposats per a la seua distribució a la menuda; una pistola de calibre 9 mm, un revòlver, una arma de foc artesanal simulada baix l’aparença de bolígraf i una pistola elèctrica tipus Taser; diners en efectiu; gran quantitat de joies d’alt valor; i un gran número de dispositius de telefonia mòbil.

Gràcies a esta investigació s’esclarixen nou assalts violents a cases i un delicte de robatoris amb força en domicilis. En l’operació han sigut detingudes cinc persones: tres hòmens de 62, 49 i 26 anys, i dos dones, de 50 i 23 anys, de nacionalitat espanyola.

 

Acusats de 10 delictes de robatori

Els presumptes delinqüents han sigut acusats de 10 delictes de robatori en interior d’habitatge -9 d’ells amb violència i intimidació-, 4 detencions il·legals, 1 de tinença il·lícita d’armes i un altre de pertinença a grup criminal.

Els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, que ha decretat per a dos dels hòmens, considerats els líders del grup, l’ingrés a la presó.

Respecte als objectes furtats, part d’ells i el gos de raça potencialment perillosa sostrets han sigut recuperats. Alguns, ja han sigut entregats als seus legítims propietaris. Els investigadors continuen amb la identificació d’altres objectes per a localitzar a altres possibles perjudicats. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.