Desactivada una xarxa que estafava des d’Alacant amb falses web de crèdits ràpids

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detindre en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al líder d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l‘obtenció fraudulenta de crèdits ràpids

Han sigut localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les investigacions a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més. 

 

A l’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada. Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que eixe muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

 

‘El modus operandi’ de la banda

És per això, que l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les investigacions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, que mitjançant diferents tècniques, conseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

 

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i quasi de manera immediata rebien una telefonada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

 

Empresa Pantalla

Una volta que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el líder regentava a manera d’empresa pantalla, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per damunt del sol·licitat per la víctima. Una volta que conseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’eixe moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la que no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol tipus de contacte directe.

 

Localitzen dotze noves víctimes

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les que els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran número de persones, que fins i tot havent patit esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detindre a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

 

Detenen al líder de l’organització criminal

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil, es va detindre al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys d’edat. Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

En el matí del dia de hui 31 de març, ha sigut posat a disposició judicial quedant en llibertat amb càrrecs. A tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal. 

 

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a conseguir les metes del delicte i no ser descoberts. 

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.