10.2 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Desactivada una xarxa que estafava des d’Alacant amb falses web de crèdits ràpids

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detindre en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al líder d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l‘obtenció fraudulenta de crèdits ràpids

Han sigut localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les investigacions a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més. 

 

A l’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada. Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que eixe muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

 

‘El modus operandi’ de la banda

És per això, que l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les investigacions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, que mitjançant diferents tècniques, conseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

 

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i quasi de manera immediata rebien una telefonada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

 

Empresa Pantalla

Una volta que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el líder regentava a manera d’empresa pantalla, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per damunt del sol·licitat per la víctima. Una volta que conseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’eixe moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la que no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol tipus de contacte directe.

 

Localitzen dotze noves víctimes

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les que els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran número de persones, que fins i tot havent patit esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detindre a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

 

Detenen al líder de l’organització criminal

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil, es va detindre al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys d’edat. Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

En el matí del dia de hui 31 de març, ha sigut posat a disposició judicial quedant en llibertat amb càrrecs. A tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal. 

 

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a conseguir les metes del delicte i no ser descoberts. 

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.