Desactivada una xarxa que estafava des d’Alacant amb falses web de crèdits ràpids

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detindre en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al líder d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l‘obtenció fraudulenta de crèdits ràpids

Han sigut localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les investigacions a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més. 

 

A l’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada. Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que eixe muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

 

‘El modus operandi’ de la banda

És per això, que l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les investigacions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, que mitjançant diferents tècniques, conseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

 

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i quasi de manera immediata rebien una telefonada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

 

Empresa Pantalla

Una volta que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el líder regentava a manera d’empresa pantalla, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per damunt del sol·licitat per la víctima. Una volta que conseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’eixe moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la que no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol tipus de contacte directe.

 

Localitzen dotze noves víctimes

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les que els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran número de persones, que fins i tot havent patit esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detindre a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

 

Detenen al líder de l’organització criminal

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil, es va detindre al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys d’edat. Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

En el matí del dia de hui 31 de març, ha sigut posat a disposició judicial quedant en llibertat amb càrrecs. A tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal. 

 

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a conseguir les metes del delicte i no ser descoberts. 

Últimes notícies

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.