Desactivada una xarxa que estafava des d’Alacant amb falses web de crèdits ràpids

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detindre en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al líder d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l‘obtenció fraudulenta de crèdits ràpids

Han sigut localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les investigacions a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més. 

 

A l’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada. Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que eixe muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

 

‘El modus operandi’ de la banda

És per això, que l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les investigacions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, que mitjançant diferents tècniques, conseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

 

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i quasi de manera immediata rebien una telefonada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

 

Empresa Pantalla

Una volta que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el líder regentava a manera d’empresa pantalla, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per damunt del sol·licitat per la víctima. Una volta que conseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’eixe moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la que no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol tipus de contacte directe.

 

Localitzen dotze noves víctimes

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les que els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran número de persones, que fins i tot havent patit esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detindre a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

 

Detenen al líder de l’organització criminal

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil, es va detindre al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys d’edat. Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

En el matí del dia de hui 31 de març, ha sigut posat a disposició judicial quedant en llibertat amb càrrecs. A tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal. 

 

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a conseguir les metes del delicte i no ser descoberts. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.