Desactivada una xarxa que estafava des d’Alacant amb falses web de crèdits ràpids

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detindre en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al líder d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l‘obtenció fraudulenta de crèdits ràpids

Han sigut localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les investigacions a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més. 

 

A l’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada. Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que eixe muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

 

‘El modus operandi’ de la banda

És per això, que l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les investigacions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, que mitjançant diferents tècniques, conseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

 

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i quasi de manera immediata rebien una telefonada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

 

Empresa Pantalla

Una volta que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el líder regentava a manera d’empresa pantalla, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per damunt del sol·licitat per la víctima. Una volta que conseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’eixe moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la que no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol tipus de contacte directe.

 

Localitzen dotze noves víctimes

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les que els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran número de persones, que fins i tot havent patit esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detindre a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

 

Detenen al líder de l’organització criminal

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil, es va detindre al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys d’edat. Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

En el matí del dia de hui 31 de març, ha sigut posat a disposició judicial quedant en llibertat amb càrrecs. A tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal. 

 

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a conseguir les metes del delicte i no ser descoberts. 

Últimes notícies

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.
FILMOTECA D'ESTIU