Pillen als autors d’una estafa que intentaven quedar-se amb quasi 80 cases de morts en Alacant

 

La Policia Nacional d’Alacant ha desmantellat una trama liderada presumptament per un advocat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que tal com pareix, durant quasi deu anys s’ha dedicat a fer estafes per apropiar-se d’immobles i altres béns de persones mortes que no tenien hereus o se n’anaven a l’estranger sense que ningú els reclamarà. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, les cases eren venudes a un preu molt superior al pagat per inscriure-les a nom de testaferros a través de la falsificació de poders notarials o escriptures de donació. Presumptament, amb estes activitats il·legals, els implicats han guanyat més de tres milions d’euros.

 

Les autoritats han detingut en l’operació a un total de quinze persones i han esclarit que esta banda intentava apropiar-se quasi 80 cases des de 2012, però la Policia no descarta que la xifra siga molt superior.

 

Han detingut a 15 persones

Des del passat mes d’agost, els agents han detingut a un gran número de persones. Fins al moment, la Policia ha agarrat a 15 presumptes delinqüents en Alacant, Benidorm, la Nucia, Elx, Altea i Polop de la Marina. A hores d’ara, les autoritats no descarten dur a terme més arrestos

 

Tots els implicats es troben en llibertat amb càrrec, excepte el presumpte autor de l’activitat il·legal, l’advocat de Benidorm, Vicente S., qui va treballar en l’Ajuntament d’esta localitat i va ser condemnat en 2014 a sis mesos de presó per falsificar la signatura d’un regidor per adjudicar un contracte municipal amb l’objectiu d’instal·lar plaques solars en el Palau d’Esports de Benidorm.

 

Un botí de 3 milions d’euros

Les cases eren venudes a terceres persones. L’organització criminal va comprar dos cases en Altea que van ser comprades a nom de testaferros per 36.000 i 40.000 euros i després les vengueren per 150.000 i 125.000 euros, respectivament.

 

Ara, els agents seguixen analitzant tota la documentació confiscada, però ja han acreditat que l’advocat i els seus còmplices han obtingut un benefici de quasi 3 milions d’euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

José María Lozano (CVC): “Juan Roig d’alguna forma és el Blasco Ibáñez d’estos moments”

Entrevista a José María Lozano, president del Consell Valencià de Cultura

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.