Pillen als autors d’una estafa que intentaven quedar-se amb quasi 80 cases de morts en Alacant

 

La Policia Nacional d’Alacant ha desmantellat una trama liderada presumptament per un advocat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que tal com pareix, durant quasi deu anys s’ha dedicat a fer estafes per apropiar-se d’immobles i altres béns de persones mortes que no tenien hereus o se n’anaven a l’estranger sense que ningú els reclamarà. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, les cases eren venudes a un preu molt superior al pagat per inscriure-les a nom de testaferros a través de la falsificació de poders notarials o escriptures de donació. Presumptament, amb estes activitats il·legals, els implicats han guanyat més de tres milions d’euros.

 

Les autoritats han detingut en l’operació a un total de quinze persones i han esclarit que esta banda intentava apropiar-se quasi 80 cases des de 2012, però la Policia no descarta que la xifra siga molt superior.

 

Han detingut a 15 persones

Des del passat mes d’agost, els agents han detingut a un gran número de persones. Fins al moment, la Policia ha agarrat a 15 presumptes delinqüents en Alacant, Benidorm, la Nucia, Elx, Altea i Polop de la Marina. A hores d’ara, les autoritats no descarten dur a terme més arrestos

 

Tots els implicats es troben en llibertat amb càrrec, excepte el presumpte autor de l’activitat il·legal, l’advocat de Benidorm, Vicente S., qui va treballar en l’Ajuntament d’esta localitat i va ser condemnat en 2014 a sis mesos de presó per falsificar la signatura d’un regidor per adjudicar un contracte municipal amb l’objectiu d’instal·lar plaques solars en el Palau d’Esports de Benidorm.

 

Un botí de 3 milions d’euros

Les cases eren venudes a terceres persones. L’organització criminal va comprar dos cases en Altea que van ser comprades a nom de testaferros per 36.000 i 40.000 euros i després les vengueren per 150.000 i 125.000 euros, respectivament.

 

Ara, els agents seguixen analitzant tota la documentació confiscada, però ja han acreditat que l’advocat i els seus còmplices han obtingut un benefici de quasi 3 milions d’euros.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.