Pillen als autors d’una estafa que intentaven quedar-se amb quasi 80 cases de morts en Alacant

 

La Policia Nacional d’Alacant ha desmantellat una trama liderada presumptament per un advocat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que tal com pareix, durant quasi deu anys s’ha dedicat a fer estafes per apropiar-se d’immobles i altres béns de persones mortes que no tenien hereus o se n’anaven a l’estranger sense que ningú els reclamarà. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, les cases eren venudes a un preu molt superior al pagat per inscriure-les a nom de testaferros a través de la falsificació de poders notarials o escriptures de donació. Presumptament, amb estes activitats il·legals, els implicats han guanyat més de tres milions d’euros.

 

Les autoritats han detingut en l’operació a un total de quinze persones i han esclarit que esta banda intentava apropiar-se quasi 80 cases des de 2012, però la Policia no descarta que la xifra siga molt superior.

 

Han detingut a 15 persones

Des del passat mes d’agost, els agents han detingut a un gran número de persones. Fins al moment, la Policia ha agarrat a 15 presumptes delinqüents en Alacant, Benidorm, la Nucia, Elx, Altea i Polop de la Marina. A hores d’ara, les autoritats no descarten dur a terme més arrestos

 

Tots els implicats es troben en llibertat amb càrrec, excepte el presumpte autor de l’activitat il·legal, l’advocat de Benidorm, Vicente S., qui va treballar en l’Ajuntament d’esta localitat i va ser condemnat en 2014 a sis mesos de presó per falsificar la signatura d’un regidor per adjudicar un contracte municipal amb l’objectiu d’instal·lar plaques solars en el Palau d’Esports de Benidorm.

 

Un botí de 3 milions d’euros

Les cases eren venudes a terceres persones. L’organització criminal va comprar dos cases en Altea que van ser comprades a nom de testaferros per 36.000 i 40.000 euros i després les vengueren per 150.000 i 125.000 euros, respectivament.

 

Ara, els agents seguixen analitzant tota la documentació confiscada, però ja han acreditat que l’advocat i els seus còmplices han obtingut un benefici de quasi 3 milions d’euros.

Últimes notícies

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.