Pillen als autors d’una estafa que intentaven quedar-se amb quasi 80 cases de morts en Alacant

 

La Policia Nacional d’Alacant ha desmantellat una trama liderada presumptament per un advocat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que tal com pareix, durant quasi deu anys s’ha dedicat a fer estafes per apropiar-se d’immobles i altres béns de persones mortes que no tenien hereus o se n’anaven a l’estranger sense que ningú els reclamarà. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, les cases eren venudes a un preu molt superior al pagat per inscriure-les a nom de testaferros a través de la falsificació de poders notarials o escriptures de donació. Presumptament, amb estes activitats il·legals, els implicats han guanyat més de tres milions d’euros.

 

Les autoritats han detingut en l’operació a un total de quinze persones i han esclarit que esta banda intentava apropiar-se quasi 80 cases des de 2012, però la Policia no descarta que la xifra siga molt superior.

 

Han detingut a 15 persones

Des del passat mes d’agost, els agents han detingut a un gran número de persones. Fins al moment, la Policia ha agarrat a 15 presumptes delinqüents en Alacant, Benidorm, la Nucia, Elx, Altea i Polop de la Marina. A hores d’ara, les autoritats no descarten dur a terme més arrestos

 

Tots els implicats es troben en llibertat amb càrrec, excepte el presumpte autor de l’activitat il·legal, l’advocat de Benidorm, Vicente S., qui va treballar en l’Ajuntament d’esta localitat i va ser condemnat en 2014 a sis mesos de presó per falsificar la signatura d’un regidor per adjudicar un contracte municipal amb l’objectiu d’instal·lar plaques solars en el Palau d’Esports de Benidorm.

 

Un botí de 3 milions d’euros

Les cases eren venudes a terceres persones. L’organització criminal va comprar dos cases en Altea que van ser comprades a nom de testaferros per 36.000 i 40.000 euros i després les vengueren per 150.000 i 125.000 euros, respectivament.

 

Ara, els agents seguixen analitzant tota la documentació confiscada, però ja han acreditat que l’advocat i els seus còmplices han obtingut un benefici de quasi 3 milions d’euros.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.