16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Destrossen i pixen les figures del pessebre de Benissa

Pessebre

Moltes figures han quedat completament destrossades | Ajuntament de Benissa

El betlem de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha sigut víctima d’actes vandàlics. Algú s’ha encarregat de trencar, foradar i pixar les peces del pessebre que se situa en la Sala del Consell, enfront de la biblioteca municipal.

 

Des de l’Ajuntament de Benissa han mostrat la seua repulsa per este atac en un comunicat i també ho han fet des de les seues xarxes socials. El portaveu del govern municipal, Jorge Ivars, ha assenyalat que «el betlem a grandària real és una de les accions que s’ha posat en marxa des del consistori amb l’objectiu de donar un impuls a les activitats nadalenques en Benissa».

 

Per això, ha mostrat la seua incomprensió per les destrosses, dient que «este acte no representa els autèntics valors del Nadal». Ivars ha acabat afirmant que «es tracta d’un atac intolerable d’aquells que no creuen en les nostres tradicions».

 

L’ajuntament ha posat els fets en coneixement de la Policia Local del municipi, ja que no s’ha pogut identificar a les persones responsables dels danys. A pesar d’açò, des de l’àrea de cultura s’està treballant per a incorporar noves peces al betlem de cara al pròxim any i reforçar les mesures de seguretat per a evitar nous atacs.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava ‘fumat’

Marcos Benavent ha rebutjat ratificar el declarat en la instrucció del cas Imelsa en assegurar que acudia 'fumat' i en males condicions. Ha admés que va editar gravacions i que la seua estratègia anterior va ser implicar molts càrrecs, mentres els empresaris acusats neguen irregularitats.

Detingut un segon home pel segrest d’una parella a Corbera (València)

La Policia Nacional ha informat de la detenció a València d'un segon home, de 45 anys, per la seua presumpta autoria intel·lectual del segrest d'una parella a Corbera. La parella va ser alliberada després d'una persecució policial iniciada gràcies a la ubicació que la víctima va compartir des del maleter.

El Castelló suma 43 de 60 punts amb Pablo Hernández i aferma l’ascens directe

Des de l'arribada de Pablo Hernández, el Castelló ha sumat 43 de 60 punts possibles (71,6%) i s'assentisca en la zona d'ascens directe després de golejar al Valladolid a domicili.

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest amb ratxes de 90 km/h

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per ratxes de 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Detinguda una parella pel furt afectuós d’onze rellotges de luxe i joies per 65.000 euros

Una dona i un home de 30 i 36 anys han sigut detinguts a Benidorm per sostraure onze rellotges d'alta gamma i joies mitjançant el furt afectuós. La víctima, un home d'avançada edat, va ser enganyat per a permetre l'accés a la seua vivenda.

Presó preventiva per a quatre detinguts per un robatori amb violència en una òptica de La Marina d’Elx

Dos dones i dos hòmens, de 22 a 41 anys, han sigut arrestats per assaltar una òptica en La Marina i han ingressat a la presó preventiva. El grup, amb antecedents, va fugir amb cotxe i va ser localitzat en un càmping de Guardamar del Segura.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava fumat

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, ha refusat ratificar el que va dir en instrucció en sostindre que anava 'perjudicat' i 'fumat'. Ha admés que manipulava gravacions i que la seua estratègia va ser implicar a molts i esguitar al PP.