14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Destrossen i pixen les figures del pessebre de Benissa

Pessebre

Moltes figures han quedat completament destrossades | Ajuntament de Benissa

El betlem de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha sigut víctima d’actes vandàlics. Algú s’ha encarregat de trencar, foradar i pixar les peces del pessebre que se situa en la Sala del Consell, enfront de la biblioteca municipal.

 

Des de l’Ajuntament de Benissa han mostrat la seua repulsa per este atac en un comunicat i també ho han fet des de les seues xarxes socials. El portaveu del govern municipal, Jorge Ivars, ha assenyalat que «el betlem a grandària real és una de les accions que s’ha posat en marxa des del consistori amb l’objectiu de donar un impuls a les activitats nadalenques en Benissa».

 

Per això, ha mostrat la seua incomprensió per les destrosses, dient que «este acte no representa els autèntics valors del Nadal». Ivars ha acabat afirmant que «es tracta d’un atac intolerable d’aquells que no creuen en les nostres tradicions».

 

L’ajuntament ha posat els fets en coneixement de la Policia Local del municipi, ja que no s’ha pogut identificar a les persones responsables dels danys. A pesar d’açò, des de l’àrea de cultura s’està treballant per a incorporar noves peces al betlem de cara al pròxim any i reforçar les mesures de seguretat per a evitar nous atacs.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.