Destrossen i pixen les figures del pessebre de Benissa

Pessebre

Moltes figures han quedat completament destrossades | Ajuntament de Benissa

El betlem de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha sigut víctima d’actes vandàlics. Algú s’ha encarregat de trencar, foradar i pixar les peces del pessebre que se situa en la Sala del Consell, enfront de la biblioteca municipal.

 

Des de l’Ajuntament de Benissa han mostrat la seua repulsa per este atac en un comunicat i també ho han fet des de les seues xarxes socials. El portaveu del govern municipal, Jorge Ivars, ha assenyalat que «el betlem a grandària real és una de les accions que s’ha posat en marxa des del consistori amb l’objectiu de donar un impuls a les activitats nadalenques en Benissa».

 

Per això, ha mostrat la seua incomprensió per les destrosses, dient que «este acte no representa els autèntics valors del Nadal». Ivars ha acabat afirmant que «es tracta d’un atac intolerable d’aquells que no creuen en les nostres tradicions».

 

L’ajuntament ha posat els fets en coneixement de la Policia Local del municipi, ja que no s’ha pogut identificar a les persones responsables dels danys. A pesar d’açò, des de l’àrea de cultura s’està treballant per a incorporar noves peces al betlem de cara al pròxim any i reforçar les mesures de seguretat per a evitar nous atacs.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.